Výpočet životního minima 2023
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kde prodávali špatný benzin, naftu nebo LPG? Nový přehled pokut od ČOI
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Takhle vám vyberou účet. Podívejte se na triky podvodníků
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Zkušený lékař zakládá kliniku celostní medicíny. Pacient není jen diagnóza, říká
Stál u zrodu tří zdravotnických zařízení, které prodal, když mohla naplno fungovat bez...více
Mám s rakovinou dohodu: já nezabiju ji a ona nezabije mě. Ale tajně doufám, že se najde lék
„Moje diagnóza zněla: rakovina v posledním, čtvrtém stádiu. Spousta žen si podle informací...více
Fotbaloví důchodci. Pět hvězd, které zastavily čas
Kdo by chtěl do penze? Ten, kdo se na ní dobře připraví a dá tomu čas. Jako tihle borci....více
Septembrové zvyšovanie platov na Slovensku: Koho sa týka a kto dostane najviac?
Rok 2023 je pre štátnych zamestnancov a zamestnancov vo verejnom sektore obdobím zvyšovania...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Bohuslav Sobotka
politik
Dalibor Dědek
podnikatel

0,00 %
z 0 duelů

0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Zákon o veřejných zakázkách: živná půda pro korupci
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
22. 12. 2005 9:25, Jirka
To ano. Předpokládám však, že kamiony všech zemí EU jezdí po silnicích snad všech ostatních zemí EU. Takže by tu měl být společný zájem celé Evropy na jednotném systému zpoplatnění kamionů. I v případě té elektroniky by se vyplatilo používat jeden systém a ne aby kamiony vozily kvůli každé zemi s jiným systémem sadu krabiček pro zápočet mýtného a jinde mince do kasiček. Země, které nějaký systém už mají, nebudou bohužel přetékat ochotou k nějaké změně, i když by je to moc nestálo. Ale jednat by se o tom mělo.
Vybraná silniční daň by se musela rozdělit podle kilometrů ujetých v té které zemi. FÚ jednotlivých zemí by si to musely rozúčtovat a vzájemně vyrovnat. Pokud by sazby daně byly stejné v rámci celé EU, stačilo by sesčítat km v jednotlivých zemích podle knih jízd. Pokud sazby nebudou stejné, musely by asi na hranicích celníci odečítat tachometry kamionů a potvrdit stav v knize jízd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
22. 12. 2005 11:33, Jana
To je dobry napad, ale s tou realizaci to asi bude slozitejsi. Jednak v oblasti primych dani nebyly EU svereny temer zadne pravomoci na rozdil od dani neprimych. Navic ma asi kazda zeme nekolik paralelnich zpusobu zdaneni kamionu resp. dalnic. Videla bych tam problem v politicke vuli k dohode...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 52 komentářů)
28. 11. 2008 14:13
Citace / 23.12.2005 09:02
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 12. 2005 12:05 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 12. 2005 9:12 | Jirka
Ještě jde o to, zda všude financuje údržbu silnic stát. Pokud by některé autostrády provozovaly soukromé firmy, může být výběr mýtného na jejich úsecích nutný. Pochybuji, že by se nějaká firma spoléhala na to, že jí politici odsouhlasí dostatečně velké dotace na údržbu. To by asi dopadla, jako naše zdravotnictví.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 12. 2005 9:02
Nemůžu pochopit, že v blízké době kdy se evropské společenství chystá vybírat mýtné prostřednictvím satelitu, tak naše ministerstvo dopravy v čele s p. ministrem rozhoduje platit postavení zastaralého mikrovlnného systému. Toto rozhodnutí by nemělo ministerstvu projít. Cožpak ministerstvu nedochází, že až začne Evropa satelitní systém stavět, že my už budeme mít satelitní systém zaplacen?
Eda
22. 12. 2005 12:47 | ivoš
22. 12. 2005 11:33 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
22. 12. 2005 9:25 | Jirka
Vybraná silniční daň by se musela rozdělit podle kilometrů ujetých v té které zemi. FÚ jednotlivých zemí by si to musely rozúčtovat a vzájemně vyrovnat. Pokud by sazby daně byly stejné v rámci celé EU, stačilo by sesčítat km v jednotlivých zemích podle knih jízd. Pokud sazby nebudou stejné, musely by asi na hranicích celníci odečítat tachometry kamionů a potvrdit stav v knize jízd.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
21. 12. 2005 13:19 | Zdenek
21. 12. 2005 11:50 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 12. 2005 12:31 | Jirka
Zkrátka, asi bychom našli více možností, jak kamiony náležitě zpoplatnit, aniž bychom museli za desítky miliard nakupovat systém, který ty poplatky ještě citelně prodraží.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
18. 12. 2005 22:03 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 12. 2005 14:26 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 12. 2005 12:22 | Jirka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 12. 2005 12:09 | Jirka
Zásadní otázkou je, zda poměr mezi průměrnou spotřebou osobáku a kamionu odpovídá poměru vlivu obou typů vozidel na vozovku. Asfalt ani štěrkové podloží pod kamionem brzdícím z kopce moc neobstojí, zvláště v horkém létě. V zimě zase nepravidelná vrstva sněhu rozkmitá kola tak, že vytloukají v křehkém povrchu krátery. Toto musí posoudit znalec. Pokud se na problém dívám z pohledu sazby mýtného za kilometr (nepřeslechl-li jsem se, jedná se o jednotky Kč/km), je mýtné o 1 řád dražší, než případné zdražení nafty o navýšení spotřební daně v desítkách procent. Máte tedy pravdu v tom, že spotřební daň kamiony neřeší.
Autodopravci musí vést evidenci jízd, aby si mohli odečíst náklady na provoz kamionů od základu daně. S knihami jízd se s oblibou švindluje tak, že se vykazují delší, než skutečné jízdy, a soukromé jízdy (nafta projetá v soukromých vozech) se rozpouštějí mezi služební jízdy. Nevím, do jaké míry se toto děje u kamionů, ale lze předpokládat spíše tendence k navyšování ujetých km. Kdyby se mýtné počítalo podle takto vykázaných kilometrů, vyvolá to naopak snahu ujeté km šidit. Obě podvodné tendence by se tím rušily.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
17. 12. 2005 0:56 | Dušan D.
Předem upozorňuji, že argument "ti zahraniční si VĚTŠINOU koupí krátkodobou => diskriminace" je nekorektní. V takovém případě by šla snadno objevit diskriminace snad téměř v jakýchkoliv trochu složitějších platbách za jakékoliv služby: telefony, MHD, slevy na železnici, ...
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 16:16
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 14:54 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 12:10
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 12:05 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
16. 12. 2005 11:33 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/3
Předchozí