Zavést školné na vysokých školách? Ano, ale jak?

Školné na vysokých školách je nezbytnost. Jak ale systém nastavit tak, aby na něm vydělali všichni, tedy schopní studenti bez ohledu na bohatství jejich rodin, kvalitní vysoké školy i český trh práce? Řešení je. Jednoduché, smysluplné a praxí ověřeno jako efektivní. Podívejme se na něj.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 12. 2005 11:55, Jarmila

To asi záleží na úhlu pohledu. Pokud si firma dodá bezchybné tiskové podklady, můžou jít hned do tisku. Pokud ne, je třeba korektor. Jeho práce bohužel něco stojí, protože musí perfektně znát obor a jazyk. Ano, spisovatel může být klidně i dyslektik, pokud si ovšem jazykovou korekturu zaplatí ze svých peněz. Žádný nakladatel mu to dělat nebude. Kontrola pravopisu odhalí přehozené nebo zapomenuté písmenko, nikoli shodu podmětu s přísudkem nebo chybu ve vyjadřování. Mám kopie několika "výborných" článků, můžu Vám je přefaxovat. Bohužel se ani při nejlepší vůli nedá poznat, co tím chtěl autor říci, k porozumění si musíte vzít příslušný originál v cizím jazyce. Nejsou to jen pravopisné chyby, ale i struktura vět, slova použitá k překladu..., to co mám, je fakt síla. Škoda, že to překládali Češi z cizího jazyka do češtiny!
Nezlobte se, ale pokud nejprve stanovíme jednotné maturity a pak z nich děláme výjimky, je něco špatně. Nebylo by lepší stanovit přísné podmínky pro maturitní zkoušky, nedělat výjimky a nechat volbu na studentech? Firmy by se aspoň víc zajímaly o to, co absolvent umí a mohly by se rozhodovat, koho a s jakou maturitou přijmou. Pokud chci tiskový výstup, chci maturitu z češtiny, chci elektrikáře, pak mně nezajímá, že píše básničky, ale co umí z elektriky, pokud chci zdravotní sestru, nezajímá mně, že má maturitu z výtvarné výchovy. Dyslektickou sekretářku musíte propustit, pokud nechcete přijít o zákazníky. Tím není odepsaná jako člověk, může klidně dělat účetnictví, jen nemůže psát dopisy zákazníkům nebo překládat články pro tisk. Už si rozumíme?

Zobrazit celé vlákno

+36
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 12. 2005 11:40, Kateřina

"Jak může dostat maturitu z ČJ dyslektik (což se bohužel děje stále častěji)? Vždyť je to stejné, jako kdyby na olympiádě startoval v běhu na 100 m sprint beznohý a dostal 80 metrů náskok, protože on je postižený a měli bychom ho zohlednit."
Především: V olympijském závodě může zvítězit jen jeden. Maturitu může udělat jakékoli množství lidí. Není to hra s nulovým součtem, maturita pro jednoho nijak nepoškouje ostatní.
Za druhé: Dyslexie, dysgrafie a další dys jsou porucha. Není důvod, proč by dysgrafik nemohl odmaturovat z češtiny, jestliže je maturita z češtiny povinná. To, že neumí vyplodit text bez chyby, není podstatné. To není čeština, to je jen gramatika. Znám osobně těžkého dysgrafika, který píše knihy. A není jediný. Podstatné totiž je, jak ovládá jazyk jako takový, jak ho umí používat, zacházet s ním. (A myšlenkový obsah, samozřejmě, to ale nesouvisí s maturitou - bohužel.)
Dysgrafik se naučí, jak to zvládat - používá počítačovou kontrolu pravopisu, může spolupracovat s jinou osobou, která mu chyby opraví - koneckonců, ta dělají - nebo by měli dělat - i korektoři v nakladatelství či novinách. Zažila jsou kluka, který neuměl číst ani psát - měl nejtěžší formu dyslexie - a odmaturoval. Stačilo přihlédnout k poruše, ale nezvýhodňovat ho v ničem jiném. Studium absolvoval s magneťákem, na který si nahrával výklad učitelů, pokud potřeboval něco přečíst, četli mu to spolužáci. Bylo to ku prospěchu všech - kluk nebyl odepsán předem, spolužáci se naučili pomáhat, učitelé si zvykli, že jejich výklad je nahráván - zpočátku z toho byli dost nervózní :-)
Není důvod nepovolit jim u maturity psát práci na počítači včetně kontroly. Ujišťuji vás, že každý dobrý kantor dokáže bezpečně rozlišit chyby z neznalosti pravopisu od chyb, vzniklých kvůli této poruše.
Asi byste se divila, kolik spisovatelů či básníků byli či jsou dys.

Zobrazit celé vlákno

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 78 komentářů)

19. 5. 2008 12:54 | Ada

Souhlasím.Ovšem na českých školách se dyslektik rovná blbec. Jsem taktéž diagnostikovaná dyslektik a to ještě panem profesorem Matějíčkem. Můj syn bohužel je taktéž dyslektik.A tak jako mě vedli k tomu,že dyslektik musí být větší dřič,než dítě nadané i on je vedený, že musí víc než ti ostatní!Já odmaturovala (měla jsem štěstí na pedagoga s velký P.) Syn studoval obor „umělecký kovář“ s maturitou…a ať se snaží sebevíc má pětku za pětkou…i v PPP poradně kde ho definují, jako velmi inteligentního člověka nevěří,že by nikdy neuměl alespoň na dostatečnou ...a nešetří poznámkou“no když paní učitelka nechce ,co mi naděláme“ Syn letos jde k opravné maturitní zkoušce…loni neuspěl Čj a dějepis.(oba předměty vyučuje jedna a ta samá paní učitelka…(mimochodem ještě dodám- loni u této paní učitelky neodmaturovalo z jejích dvou předmětů víc jak půl třídy !) Nikomu nepřeji být dyslektik a kápnout na pedagoga s velkým P je dnes obrovská vzácnost !!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 6. 2006 17:19 | Bonka

Znáte někoho s dyslexií , kdo vystudoval VŠ. Já ano a hodně. To se vůbec nevylučuje a tam je maturita nutná. Asi příliš dobře nevíte co je dyslexie. Není to jen o gramatice.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2005 9:59 | Jarmila

Ještě ke znalosti českého jazyka: doufám, že znáte tenhle vtip: Za zásah na CzechTecu může pošta, ne vláda: Bublan píše Paroubkovi: Je tu Czechtec, policie je připravena, jak máme postupovat? Paroubek diktuje poště telegram pro Bublana : Nechte je být! Pošta doručuje telegram: Nechte je bít! Takže za všechno může pošta!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 12. 2005 9:58 | Jarmila

Ještě ke znalosti českého jazyka: doufám, že znáte tenhle vtip: Za zásah na CzechTecu může pošta, ne vláda: Bublan píše Paroubkovi: Je tu Czechtec, policie je připravena, jak máme postupovat? Paroubek diktuje poště telegram pro Bublana : Nechte je být! Pošta doručuje telegram: Nechte je bít! Takže za všechno může pošta!
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2005 14:06 | Jarmila

Ještě se doplním: občas dělám korektury pro překlady z cizího jazyka do češtiny. Pokud se překladatel neumí vyjadřovat česky, je to hrůza a na korektuře strávím tolik času jako překladatel na překladu. Firma už několik lidí z marketingu propustila, protože nemá smysl platit dva lidi za jednu práci, tedy jednoho za to, že cosi přeloží a druhého za to, že to udělá ještě jednou a napíše to česky. To je třeba příklad toho, že ani diplom z vysoké školy Vám nezaručí, že budete mluvit tak, aby ten druhý pochopil, co jste mu vlastně chtěla říct. Někdy je to vidět třeba v reklamách, jak jsou mizerně přeložené nebo namluvené. Dřív jsem si myslela, že správné vyjadřování je samozřejmostí, dneska si to teda rozhodně nemyslím (ono občas stačí brouzdat po netu a vstávají Vám vlasy na hlavě). Pokud máte např. co do činění s cizím jazykem, pak pochopíte, že překlad není žádná legrace a že o úspěchu (knihy, filmu) v jinojazyčné zemi rozhoduje ani ne tak myšlenka původního díla nebo reklama, jako kvalita překladu. Totéž platí i pro jiné obory lidské činnosti.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2005 14:03

Co se týče toho nakladatele - ten korekturu zaplatí ze svého a rád, pokud u něj vydává žádaný spisovatel. Asi byste se divila, kolik spisovatelů má v tomhle problémy - je to jenom věc dohody, jak to vyřeší. Za někoho jsou schopni i přepisovat nečitelné rukopisy, na jiného se vykašlou. Snad abychom to nechaly na nich.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2005 14:01 | Kateřina

nikoli a asi ani nemůžeme. Sekretářka - jistě. Ovšem maturita, to je něco jiného. Dyslektik může klidně odmaturovat z češtiny, pokud se přihlédne k jeho postižení. Ten váš příklad - je třeba nemíchat dohromady to, co člověk nemůže umět a co neumí, protože se neučil. Zaměstnavatel si musí pochopitelně uchazeče o zaměstnání a ve zkušební lhůtě zaměstnance vyzkoušet, to je přece samozřejmé.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 12. 2005 11:55 | Jarmila

To asi záleží na úhlu pohledu. Pokud si firma dodá bezchybné tiskové podklady, můžou jít hned do tisku. Pokud ne, je třeba korektor. Jeho práce bohužel něco stojí, protože musí perfektně znát obor a jazyk. Ano, spisovatel může být klidně i dyslektik, pokud si ovšem jazykovou korekturu zaplatí ze svých peněz. Žádný nakladatel mu to dělat nebude. Kontrola pravopisu odhalí přehozené nebo zapomenuté písmenko, nikoli shodu podmětu s přísudkem nebo chybu ve vyjadřování. Mám kopie několika "výborných" článků, můžu Vám je přefaxovat. Bohužel se ani při nejlepší vůli nedá poznat, co tím chtěl autor říci, k porozumění si musíte vzít příslušný originál v cizím jazyce. Nejsou to jen pravopisné chyby, ale i struktura vět, slova použitá k překladu..., to co mám, je fakt síla. Škoda, že to překládali Češi z cizího jazyka do češtiny! Nezlobte se, ale pokud nejprve stanovíme jednotné maturity a pak z nich děláme výjimky, je něco špatně. Nebylo by lepší stanovit přísné podmínky pro maturitní zkoušky, nedělat výjimky a nechat volbu na studentech? Firmy by se aspoň víc zajímaly o to, co absolvent umí a mohly by se rozhodovat, koho a s jakou maturitou přijmou. Pokud chci tiskový výstup, chci maturitu z češtiny, chci elektrikáře, pak mně nezajímá, že píše básničky, ale co umí z elektriky, pokud chci zdravotní sestru, nezajímá mně, že má maturitu z výtvarné výchovy. Dyslektickou sekretářku musíte propustit, pokud nechcete přijít o zákazníky. Tím není odepsaná jako člověk, může klidně dělat účetnictví, jen nemůže psát dopisy zákazníkům nebo překládat články pro tisk. Už si rozumíme?
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2005 16:31 | Michal

Zákony se tvoří nahoře. Proto si je bohatí tvoří pro sebe. Ten dole krade, ten nahoře mění formu vlastnictví, což si následně zlegitimizuje zákonem. Na pozemkovém fondu se kradlo v režimu výjimky, myslíte, že to někdo vrátí? Kupónová privatizace bylo totéž, stejně jako jiné akce v minulosti, třeba prvotní akumulace kapitálu nebo ještě předtím vznik feudální šlechty. Bohatý byl ten, kdo nahromadil a uchránil majetek před ostatními. Ostatně, panu Krejčířovi se na Seychelách nestýská, jen nějak nemá potřebu jet zrovna do nějaké usmolené České republiky, svět je na cestování dosti rozlehlý.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2005 13:51 | Jarmila

Já vím. Problém je právě v těch jednotných maturitách, protože i dyslektik, kterého jsem použila za příklad, může mít jakkoliv vysokou inteligenci, ale v systému jednotných maturit nemá šanci řádně ukončit střední šklu (nazískal by laturitu) a tedy ani následně studovat vysokou školu. V systému volitelných maturit by tuto šanci dostal. Pak by bylo na zaměstnavateli, co od tohoto člověka požaduje. Pokud písemné výstupy, pak by ho zajímala maturita z češtiny. Pokud jazyk, pak maturita z jazyka atd. PS: na závěr takovou perličku: ona dívčina získala titul Ing., ale nebyla dyslektik. Jen se nenaučila česky, přesto z češtiny získala maturitu. My od ní pak bohužel požadovali písemné výstupy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2005 11:50 | Kateřina

Ta vaše ing. je typickou ukázkou absolventa špatné základní a střední školy. Protože ty jsou od toho, aby dyslektiky naučili se svou poruchou žít , pracovat a vůbec fungovat - tady se to evidentně nepodařilo. Může to být i její vina, pak ale tu maturitu dostat neměla. Školy bohužel často zmíněné "potvrzení" používají jako výmluvu pro to, že ten člověk nic neumí, místo aby to pro ně byl závazek pracovat s dítětem individuálně tak, aby dokázalo svůj handicap buď odstranit nebo překonat jiným způsobem.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2005 11:40 | Kateřina

"Jak může dostat maturitu z ČJ dyslektik (což se bohužel děje stále častěji)? Vždyť je to stejné, jako kdyby na olympiádě startoval v běhu na 100 m sprint beznohý a dostal 80 metrů náskok, protože on je postižený a měli bychom ho zohlednit." Především: V olympijském závodě může zvítězit jen jeden. Maturitu může udělat jakékoli množství lidí. Není to hra s nulovým součtem, maturita pro jednoho nijak nepoškouje ostatní. Za druhé: Dyslexie, dysgrafie a další dys jsou porucha. Není důvod, proč by dysgrafik nemohl odmaturovat z češtiny, jestliže je maturita z češtiny povinná. To, že neumí vyplodit text bez chyby, není podstatné. To není čeština, to je jen gramatika. Znám osobně těžkého dysgrafika, který píše knihy. A není jediný. Podstatné totiž je, jak ovládá jazyk jako takový, jak ho umí používat, zacházet s ním. (A myšlenkový obsah, samozřejmě, to ale nesouvisí s maturitou - bohužel.) Dysgrafik se naučí, jak to zvládat - používá počítačovou kontrolu pravopisu, může spolupracovat s jinou osobou, která mu chyby opraví - koneckonců, ta dělají - nebo by měli dělat - i korektoři v nakladatelství či novinách. Zažila jsou kluka, který neuměl číst ani psát - měl nejtěžší formu dyslexie - a odmaturoval. Stačilo přihlédnout k poruše, ale nezvýhodňovat ho v ničem jiném. Studium absolvoval s magneťákem, na který si nahrával výklad učitelů, pokud potřeboval něco přečíst, četli mu to spolužáci. Bylo to ku prospěchu všech - kluk nebyl odepsán předem, spolužáci se naučili pomáhat, učitelé si zvykli, že jejich výklad je nahráván - zpočátku z toho byli dost nervózní :-) Není důvod nepovolit jim u maturity psát práci na počítači včetně kontroly. Ujišťuji vás, že každý dobrý kantor dokáže bezpečně rozlišit chyby z neznalosti pravopisu od chyb, vzniklých kvůli této poruše. Asi byste se divila, kolik spisovatelů či básníků byli či jsou dys.
-20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2005 10:50 | Jarmila

Ale Vy jste mne zcela nepochopil. Nejde o vypovídací schopnost maturity. Pokud ji z českého jazyka dostane dyslektik, který nerozlišuje i/y, tak je jakákoli vypovídací schopnost stejně na kočku. Spíš jde o toto: absolvent střední školy dostane maturitu z určitých předmětů. Ekonom třeba z účetnictví, matematiky a práva. Češtinu nepotřebuje, musí umět účtovat. Zdravotní sestra z gynekologie, chirurgie, farmakologie... Já nepotřebuju, aby zdravotní sestra věděla, kde se píše i/y, ale aby uměla dát obvaz na zlomenou ruku. Matematiku, češtinu a další by si dělali ti, co by tyto předměty potřebovali, buď pro práci nebo k dalšímu studiu. Dneska máme stav, kdy má absolvent maturitní zkoušku z určitého předmětu, ale stejně ho neumí. Jakou to má tedy vypovídací schopnost? Já mám na mysli stav, kdy matiritní zkouška zaručí, že tento člověk zná např. češtinu na určité úrovni, ale přitom chci dát šanci i těm, kteří tento předmět k práci nepotřebují (viz ta výše zmíněná zdravotní sestra). Jak může např. dyslektik složit maturitu z češtiny? A vidíte, u nás bohužel může, stačí když si přinese lékařské potvrzení, že je dyslektik. Měla jsem čest několik takových absolventů potkat a číst po nich bylo utrpení. Přesto je předčila ještě jiná holčina, ta měla dokoce titul Ing. U jejího písemného projevu jsem pochybovala o tom, jestli je to ještě Čech nebo Hotentot, co se omylem naučil česky.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2005 10:50

Domnívám se, že maturita by měla být jen jedna. A to pro celou republiku, pro všechny typy škol. Jinak je její vypovídací schopnost o ničem. Povinně čeština, matematika, jeden cizí jazyk a jeden volitelný (odborný předmět). Hodnocení pokud možno bodově á la americké testy GMAT, TOEFL apod., aby bylo možné snadné srovnání úrovně jednotlivých absolventů. Pak teprve bude mít maturita smysl. Dnes je to jen cár papíru. Neuznávám maturity bez matematiky. To můžeme nahradit i češtinu a dělat maturitu ze 4 okrajových předmětů.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2005 10:10 | Jarmila

http://zpravy. idnes.cz /studium.asp? r=studium &c=A051214_ 072606_ domaci_miz Stačí to jako odpověď? Protože je málo dětí a po r. 1989 se nasekalo středních škol až hanba , vezmou na střední školu každého. Pokud se nedostane na státní, jde na soukromou a má pocit, že maturita se dá koupit. Výsledek: úroveň maturit se rok od roku snižuje. Jak může dostat maturitu z ČJ dyslektik (což se bohužel děje stále častěji)? Vždyť je to stejné, jako kdyby na olympiádě startoval v běhu na 100 m sprint beznohý a dostal 80 metrů náskok, protože on je postižený a měli bychom ho zohlednit. Chtělo by to např. ukončovat střední školu maturitou ze 4 nebo 5 zcela libovolně volitelných předmětů, aby i tito žáci teda měli šanci, ne jen rigorózně trvat na češtině a matice. Krom toho zvednout nároky na maturity, dneska ji fakt dostane každý. A pokud je takto ve svrabu střední školství, pak školné vysoké školství nezachrání, to ho jen dodělá, protože pokud student střední školy nabude dojmu, že pokud střední školu platí a maturita se dá proto koupit, když už teda platí, proč by měl mít jiný dojem na škole vysoké?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 12. 2005 8:03 | JaM

V Angole se platí školné už od základní školy. Nemám dojem, že by Angola patřila ke světovým ekonomickým špičkám.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2005 8:12 | Jarmila

Bohužel, jako křivdu to cítí dodnes. Pár let jí to bylo líto. Pak se vdala a měla dvě děti. Po několika letech jí manžel začal předhazovat, že on jako vysokoškolák má vyšší plat, že mateřská dovolená je jen hraní si s dětmi, není to žádná práce ani zodpovědnost, až to skončilo rozvodem. Děti zůstaly v její péči, exmanžel se o ně přestal starat a přestal na ně i přispívat, výživné nedostala ani přes soudní jednání. Ta spolužačka to dodnes cítí jako obrovskou křivdu, protože její možnou kariéru na začátku zabrzdili rodiče a pak se jí dobrovolně vzdala kvůli dětem. Když děti povyrostly a už její péči tolik nepotřebovaly, byla pro potenciálního zaměstnavatele ve 38 letech "stará". Víte, ona péče o děti není doceněna ani společensky, pořád je považována za nějaké "hraní si s dětmi", vhodná jen pro nějaké psychicky méně vyspělé jedince. Ale o tom jsem psát nechtěla.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 12. 2005 8:01

Zachová loajalitu? Obdivuju Váš optimismus...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2005 11:26 | Vilém

Doporučuji si v souvislosti s tím, jak obtížně si studenti vydělávají na studium přečíst dva materiály z www.isea-cz.org . Jmenovitě "Poslanci odmítli zvýhodnění studentů" a "Levice svorně proti studentům". Obojí je na úvodní stránce Institutu pro sociální a ekonomické analýzy. Není asi náhodou, že ti, co chudým studentům, kteří si musejí přivydělávat na studium, dost ztížili život, se vydávají za ty "sociální", co jsou "proti školnému v jakékoli podobě".
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 12. 2005 16:54 | Jarmila

Ta dívka by studovala třeba jen proto, aby se ejí děti nedostaly do situace, ve které je ona sama, tedy že její rodiče nemají na to, aby ona mohla studovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Ilona Švihlíková

ekonomka

Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services