Akcie: středoevropské trhy jsou za zenitem

Pavel Slavík | | 21. 11. 2005 | 26 komentářů
Domácí burza oslabila. Americké indexy zaznamenaly velmi volatilní týden, indexy se ale usadily velmi blízko letošních maxim. Makroekonomická data potvrdila oživení hlavních ekonomik Eurozóny a pomohla k lepší náladě na trzích měnové unie. Přečtěte si akciový komentář obohacený o vývoj trhů v Evropě.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 11. 2005 15:49, Investor

Zcela pomíjíš P/E. I to se v čase mění, většinou po sinusoidě. Dnes není P/E nijak malé, nečekej jeho růst. Pokud poroste EPS a P/E bude klesat, akcie nepůjde nikam.

Ale pokud bude SOUČASNĚ klesat EPS i P/E, akcií čeká pád.

Na dlouhodobý růst EPS velkých firem bych moc nesázel. Neporoste rychleji nežli ekonomika.

Zobrazit celé vlákno

+30
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 11. 2005 10:42, petr

rozhodne, vsechno spadne o 100 az 200 procent... doufam, ze jsi o sve pravde presvedcen a ze tebou vyjmenovane akcie shortujes, ty odborniku... miluji lidi, kteri si prectou dve popularne naucne knihy o investovani, z ukazatelu znaji jen P/E a hned si mysli, ze jsou Warren Buffet...

Zobrazit celé vlákno

-42
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

26. 11. 2005 11:36 | Jirka

Hádal bych, že na tobě už musí rašit kytičky.:-) Jen aby chudinky brzy neumrzly.
Je přirozené, že čím je firma větší, tím větší má problémy s pružností a organizací, náklady na vlastní správu rostou, ale potenciál růstu na jednoho zaměstnance nikoli. Proto menší firmy jsou dynamičtější. Nerostou tak silně v nominální hodnotě, ale rychleji v procentech. Giganti jsou poměrně stabilní, ale růst je u nich líný, pokud vůbec nějaký.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2005 5:02 | Optimista

Pan Investor ( ale i nejakej Honzajs ) je asi staly pesimista neboli medved jini jsou zase stali optimisti neboli bull jinym je to vsechno jedno a dostanou bezpecne bez risika vzdycky svych +40% v alkoholu. Ale jak pravi jedno stare cinske prislovi "Pesimista je jediny hnuj , na kterem nic neroste." Akcie ze zapadu mohou 3 roky padat a 7 let rusti a dalsi krach na zapade prijde po roce 2010.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 21:12 | Investor

Graf jsem viděl A PRÁVĚ PROTO nevěřím, že tyto akcie dále výrazně porostou. Tento růst je možný u small a mid capu, nikolv i 100 miliardové firmy.
Pokud akcie DLOUHODOBĚ rostou, najdi si vývoj ceny akcií indexu DJIA z 20 let minulého století? Jde jsou ty firmy dneska?
INDEXY rostou proto, že jsou z nich vyřazovány špatné akcie a přidávány dobré. Pokud by se indexy neměnily, je dnes DJIA blízko nuly.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 20:47 | Investor

P/E 14, tedy histotrikýv průměr, takže malýv předpoklad nárůstu
-32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 17:35 | Thomas

Neopomíjím P/E. Jen sem chtěl poukázat na to, že když je růst EPS a rozumné P/E tak ty akcie prostě porostou.A viděl si mnou přiložený graf? Tam je to naprosto jednoznačné. Prostě nesouhlasím s tím, že by ta akcie byla na vrcholu paraboly jak píšeš. Pokud poroste EPS tak akcie půjde na sever-dlouhodobě. samozřejmě 100% souhlasím s tím jak píšeš, že velké firmy nemůžou dlouhodobě růsti rychleji než ekonomika. To z principu není možné. Ale co je v tomto případě to dlouhodobě? Myslím si, že to jsou řádově desítky let. Tzn. desítky let nemohou růsti víc než ekonomika, protože tím by se sami stali ekonomikou... Pokud tedy bude mít podnik zdravou rozvahu, relativně nízké P/E a bude mu růst EPS tak jeho akcie porostou. To nám dlouhodobě dokazuje tisíce akcií a to je to, o čem je akciový trh. Zdůrazniji zde slovo dlouhodobě, protože to je to podstatné.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 16:27 | Já sám jsem to

Nazyvat mne "ty odborniku" nepovazuji za urazku. Uz jsem precetl knih o akciich zcela nebo z casti na 50. Oni znaji jen P/E , to muze bejt pravda. Ale my jsme meli uz v 8. tride ZDS Hostomice u Berouna : P/E P/B P/C P/S ROE ROS NROS E/P atd. atd. a nekolik vypoctu pro vnitrni hodnotu akcie a nekolik vypoctu pro odhadovany kurz akcie za rok a po letech. Ani nevis , ze Buffet se pise Buffett. Hasta la vista , baby !
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 16:19 | Leticia

Co to meles , P/E neni male ? WFC ma P/E nedaleko 10.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 15:50 | Investor

Jak může něco spadnout o více než 100%????
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 15:49 | Investor

Zcela pomíjíš P/E. I to se v čase mění, většinou po sinusoidě. Dnes není P/E nijak malé, nečekej jeho růst. Pokud poroste EPS a P/E bude klesat, akcie nepůjde nikam.
Ale pokud bude SOUČASNĚ klesat EPS i P/E, akcií čeká pád.
Na dlouhodobý růst EPS velkých firem bych moc nesázel. Neporoste rychleji nežli ekonomika.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 13:07 | Thomas

Přikládám něco "málo" argumentů do diskuse o WFC http://bigcharts.marketwatch.com/quickchart/quickchart.asp?symb=wfc&sid=0&o_symb=wfc&freq=2&time=20&x=44&y=24
Mrkněte na to a snad je z toho jasné vše. To znamená, pokud roste zisk /EPS/ tak roste jasně i cena akcie.Neříkám o kolik % ročně poroste, ale říkám, že pokud poroste EPS tak žádná "parabola před vrcholem" se nekoná! To tak prostě je-nejdůležitější důvod pro DLOUHODOBÝ růst akcií, je růst EPS!!!
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 13:32 | janskrivan

Diky moc vsem 9 - Honzovi, Snehurce i sedmi trpaslikum:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2005 10:42 | petr

rozhodne, vsechno spadne o 100 az 200 procent... doufam, ze jsi o sve pravde presvedcen a ze tebou vyjmenovane akcie shortujes, ty odborniku... miluji lidi, kteri si prectou dve popularne naucne knihy o investovani, z ukazatelu znaji jen P/E a hned si mysli, ze jsou Warren Buffet...
-42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 16:59 | Investor

Wells Fargo byla na spdní hranici midcapu v polovině 80. let. Potom byl ten růst možný. Ale ne u firmy big capové.
A když se podíváš na dlouhodobý vývoj kursu (1985 - 2005): silně mi připomíná parabolu těsně před vrcholem...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 16:48 | Investor

Aproximace do budoucna jsou zcela mimo mísu - aproximuješ totiž růst mid capu (tvoje akcie před 50 lety) na big cap a to prostě nelze.
80. a 90. léta byl největší býčí trh US akcií v dějinách spojený s ojedinělým boomem ekonomiky bez větších krizí.. A to už vůbec nelze paroximovat do budoucnosti.
Souhlasím spanem Boučkem.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 16:35 | Frosty Snowman

Jen to Boucku neprehanej s temi vypocty , co bude za 50 let ! Jak pravil Jan Amos Komensky , "pro akcie nema vyznam pouzivati presne vypocty s odhadovanymi velicinami". Tedy jde jenom o toto , JESTLI jednou clovek ve meste i ve vesnici prokoukne , ukonci IHNED splaceni sveho duchodoveho pripojisteni a koupi ihned za vsechny prachy akcie velkych americkych a britskych bank s dividendou 3% az 4% rocne. Protoze kdo plati 1000 korun mesicne na pripojisteni , dostane po letech z toho ASI 100 korun mesicne duchod a zemre-li , je ta cela zbyvajici suma ztracena a deti nemaji z toho nic. Rostou-li dividendy americkych a britskych bank minulych 10 let 160% ale i ZISK , OBRAT a CASH FLOW rostou tim tempem, pravdepodobne budou z toho dividendy 117x vyssi za 50 let , 45x vyssi za 40 let , 17x vyssi za 30 let , 6,7x vyssi za 20 let , 2,6x vyssi za 10 let a deti ty dividendy podedi. Samo , kdyby nejaka banka sla do háje , musely by se její akcie prodat a koupit jiné akcie. Ale zajímalo by mne : KOLIK ROSTLY dividendy za posledních 50 let od Wells Fargo a Royal Bank of Scotland. Ale nebudu jim posilat kvuli tomu e-mail , nechám se prekvapit v prístích letech , jestli mám dividend 6,7x více za 20 let , nebo ne.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 16:17 | Sněhurka a 7 trpaslíků

Jen pozor , aby ses se Sněhurkou a 7 trpaslíky nedostal z oblasti reality do oblasti pohádek. A mám vymyslenou pohádku krásnou , pro deti na dobrou noc : Predrazené ceské akcie s P/E 24 jako CEZ , Zentiva , Telekom a nebezpecná bouda na lidi z Bermud CETV s P/E 40 budou ode dneska az do Silvestra padat. Zatímco indices Eurostoxx , FTSE , DAX , Dow Jones , S&P500 , Nasdaq budou absolvovat casto obvyklou "RALLY na záver roku" Prece tak dlouho se mohou predrazovat akcie , az jednou spadnou na primerenou cenu mezi P/E 10 a P/E 15 a ty CEZ , Zentiva , Telekom ; CETV maji ten krach tedy pred sebou a nebude-li letos , tak pozdeji.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 15:44 | MSpacek

Porostou-li vynosy, zisk i dividendy o deset procent rocne, pak se za padesat let zvysi na vice nez 117 nasobek puvodni hodnoty. Ma-li Wells Fargo dnesni trzni kapitalizaci 106 miliard dolaru, bude mit za padesat let rustu timto tempem kapitalizaci 12,4 bilionu dolaru, tedy zhruba 1/3 dnesni kapitalizace vsech akcii sveta a dvakrat vice nez je soucasna trzni kapitalizace indexu Dow Jones Global Titans 50, zachycujiciho 50 nejvetsich akcii sveta. Smely plan!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 15:08 | Santa Claus

Tato zpráva stojí zato. Chef americké firmy MEDIA LAB : Nicholas Negroponte dostal dnes nápad ( za pomoci také firmy Google ) vyrábeti pro chudé lidi zemí tretího sveta laptop COMPUTER na kliku za 100 dolaru = cca. 2.500 korun. To muze být dobré i pro lidi setrivé a pro lidi na cestách a na dovolené. Nebot tocí-li se 1 minutu klikou laptopu , vyrobí si to dostatecne mnozství elektrické energie na 30 minut provozu computeru. Jen nevim , jestli se prenásí internet spojením s telefonním vedením nebo pres anténu jako mobiltelefon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 11. 2005 13:07 | Sněhurka a 7 trpaslíků

Na stránce http://akcie.webz.cz/czak.htm kliknouti "fundament" a objeví se P/E = KGV 2005 platné jen pro dnesní den vpravo uprostred okraje stranky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2005 11:52 | Sněhurka a 7 trpaslíků

Já beru P/E = KGV pro domací i zahranicni akcie na www.onvista.de a na www.comdirect.de a tam to KGV 2005 nebo KGVe 2005e povazuji za to platné P/E jen pro dnesní den , protoze se pri zmene kurzu ze vcerejska na dnesek taky tam automaticky meni stale to KGV 2005.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 952 667 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Pandemie koronaviru a s ní spojená globální krize dopadla nejrychleji a nejhůře na zdravotnictví....více

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

V době nucené izolace zkrátka koukáme na seriály, a to hodně. Máme ovšem k dispozici tak...více

Karanténa s babičkou je náhlá a tvrdá příprava na důchod

Karanténa s babičkou je náhlá a tvrdá příprava na důchod

Možná teď trávíte většinu času s někým, s kým na kontakt v režimu 24/7 nejste zvyklí....více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Karel Svoboda

podnikatel, Toi Toi

Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 24 duelů
×
Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
48,28 %

z 29 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.