Potřebuji životní pojištění? Je to produkt pro mě?

Co se vám vybaví pod pojmem životní pojištění? Výhodné spoření, daňové úlevy, šetření si na důchod? Pak jste obětí reklamní masáže a uzavřeli jste smlouvu pravděpodobně na "radu" prodejce pojištění. V jakých případech potřebujete životní pojistku a kdy spíše vyhazujete peníze komínem? Rozhodujte se na základě svých potřeb, ne potřeb zprostředkovatelů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 8. 2005 16:03, Jos

Životní pojištění ano, ale rozhodně ne s Pojišťovnou České spořitelny, to co jsem si užil a dosud užívám je alespoň k pousmání. Nebudu opakovat peripetie od začátku, kdy nebyla smlouva i přes příslib agenta uzavřena tak, abych měl nárok na daňovou úlevu. Tuto skutečnost se dozvíte až po roce. Dále jsem musel řešit další problémy a když se vše zdálo vyřešeno 3-mi dodatky ke smlouvě,tak mi přišla výpověď z důvodu neplacení a samozřejmě sankční penále ve výši 20 % zůstatku. Pokud si tedy chcete užít tedy jděte do toho s Pojišťovnou České spořitelny, opravdu se nebudete nudit, kolos, kde neví co dělá pravá a levá ruka a počítačová technika k tomu.

+76
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 9. 2005 10:55, R2D2

Tak se tam koukněte pořádně a řekněte mi, jaký je měsíční poplatek, jaký počáteční poplatek a jakého druhu (alokační procento nebo počáteční jednotky), jaký je bid-offer spread pro běžné pojistné a jaký managenment fee?

Že to tam není? No není, čekal jste snad něco jiného?

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

19. 8. 2005 20:23 | Jirka

Nejste daleko od pravdy. I bez kalkulačky je jasné, že vyplacená plnění musí být menší, než vybrané pojistné. Každý zcela jistě jednou zemře, nebo se dožije cílového věku pro plnění za dožití. Pojištění má pak smysl jen tehdy, předpokládáme-li, že můžeme zemřít mnohem dříve. Proti nejpravděpodobnějším příčinám nás ale pojišťovny nepojistí, nebo chtějí mnohem vyšší pojistné. Jistit se pro manželku, aby po mně něco měla, až to se mnou v 75 sekne, když budeme oba v důchoďáku, asi nemá smysl. Děti, pokud jsou, jsou v té době dospělé a mají vlastní život. Není důvod jim přilepšovat při příležitosti oslavy tatíkova skonu. Nehledě na to, že životní pojistky jsou pro některé zkažence velkým lákadlem a nebezpečím pro pojištěnce.
Věřím, že pro někoho má životní pojištění smysl. Já to ale nebudu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2005 19:09 | Agresor

Všichni lidé jsou svéprávní,tudíž pokud jim někdo chce vnutit životní kapitálové pojištění mohou zdvořile odmítnout.Peníze se nechají zhodnotit i jinak,třeba rizikově.Nejrychlejší-roční úspory vždy zkusit zdvojnásobit v ruletě sázkou na černou,nebo snad červenou.Obdobné je to ve všech finančních institucích.Možná získáš, možná ztratíš,ale vždy vydělá majitel finanční instituce nebo rulety.Takže s chutí do toho.Pro všechny finanční poradce a spol. by mělo být povinné shlédnutí filmu Chamtiví lháři.Jo to o praktikách ve firmě ENRON.Pokud Vám to připomíná Vaší finanční instituci dejte zpátečku.I ze slušného člověka se vlivem touhy po pěnězích stane svině.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 8. 2005 14:28 | Karel Brzobohatý

Také jsem zaznamenal diskusi, že pojišťovny budou muset "začít žít" s terorismem jako standardním rizikem a nevylučovat jej, protože nelze přesně určit (narozdíl od válečného konfliktu), zdali klient mohl předejít výskytu zvýšeného rizika či nikoliv.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2005 12:50 | Honza

Na druhé straně řada pojišťoven nemá terorizmus ve výlukách (nechci dělat reklamu, ale abych byl konkrétní, tak třeba britská Aviva, určitě i některé další) - chce to předem prozkoumat podmínky a potom teprve srovnávat věci, jako je cena rizikovky apod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2005 11:50

Zajímavá diskuse. Bohatí životní pojištění nepotřebují, protože je jeho tristní výnos i pojistná částka nevytrhne. Chudí si zase nemohou dovolit vyhazovat peníze z okna (za pojistky) a musí více riskovat, kumulovat kapitál, aby se mohli stát bohatými. Mně to prostě vychází tak, že životní pojištění nepotřebuje nikdo! (pardon, potřebují ho pojišťovny, aby si mohly cpát kapsy)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2005 10:22 | tom

:))))))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 8. 2005 10:10 | jezevec

Ukažte mi klienta, který má tolik mnoho "volných" peněz, které zoufale nutně potřebuje někam uložit, že už vůbec neví, kam. Bydlí ve svém, rodina má čím jezdit, děti mají za co studovat, všichni vystudovali všechny kursy a nadstavbové školy a o kterých kdy snili, procestovali celý svět, všichni mají stavební spoření, koupili si každý pár dalších nemovitostí aby měli na penzi, mají je zrenovované a dobře pronajaté . . . . . . jejich majetkové portfolio přesahuje deset mega. Kam jenom s těmi volnými penězi????? A najednou - SPÁSA!!!!! Budu ukládat ještě pětikilo měsíčně na životní pojistku - a když do třiceti let zhebnu, rodina dostane možná i půl mega. To je nápad, panečku!!!! Myslím - že jako klient, který už fakt neví co s "volnými" penězi - si radši za to pětikilo měsíčně koupím jednu skvělou lahev vína, a s manželkou si jí vychrupnu u krbu. Jestli bude vdova s deseti nebo 10,5 mega, je totiž rodině celkem fuk. A proto je životní pojištění se stoupající životní úrovní rodiny čím dál zbytečnější, začíná to někde u majetkových 500.000.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 23:51 | Liška

Investiční pojištění bez poplatků? Kde jste o tom slyšel? Vždyť ten produkt se řádnými a mimořádnými poplatky jen hemží!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 23:07 | 3ddi3

A co říkate na investiční životní pojištění bez poplatků ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2005 17:51 | Karel Brzobohatý

nenadálý = přejetý autem předčasný I = špatný životní styl --> špatné žíly --> infarkt (můžu ovlivnit nebo dá se infarkt při tomto stylu předpokládat) Předčasný II = dostal jsem nějakou nemoc (zhoubný nádor) --> do dvou let zemřu --> předčasně (ale vždy lze rodinu na to připravit)
Ale jinak. Tato poznámka byla z mé strany spíše pouze na paní redaktorku s odkazem na předchozí článek redaktorky, kde "slovíčkařila" v pojistných podmínkách pojišťoven a "správně" je vykládala v neprospěch klienta :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 17:03 | Zmateny

A jaky je rozdil mezi nedadalym umrtim a predcasnym umrtim? To snad je to same, ne? Treba kdyz dostanu infarkt, tak jsem zemrel nenadale i predcasne? Pojistovny prece nebaziruji na takovemto slovickareni?!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 16:08 | PlischkeS

Autorka s vámi souhlasí a upravuje termín v článku :) Díky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 15:22 | Gergi

Podle me je zbytecnejsi kvuli vylukam, napriklad terorismus. Casto jezdim na sluzebni cesty a jak si muzu byt jisty, ze parta pitomcu neunese letadlo a nesvihne to s nim do nejblizsi "dulezite" budovy. Mnoho rizikovych pojistek ma vsak terorismus, valecne konflikty a obcanske nepokoje ve vylukach.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 13:04 | Karel Brzobohatý

Nemůžu souhlasit s autorkou, že rizikové životní pojištění je určeno na krytí rizika nenadálé smrti. Nejedná se o nenadálé úmrtí ale předčasné úmrtí. Pro nenadálé úmrtí zde existuje levnější varianta a to pojištění úrazové smrti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2005 10:24 | Zachrdla - TriMan

Děkuji za důvěru. Své názory na tyto záležitosti (zprostředkování, poradenství, MLM, ...) jsem na tomto serveru publikoval počátkem roku 2004 a od té doby se nijak zásadně nezměnily. Myslím, že kauza Helvag mi dává za pravdu. V zájmu oboru nyní jen doufám, že k celé kauze změní svůj postoj jak OVB(začne s poškozenými klienty spolupracovat), tak především AFIZ. OVB je v tuto chvíli členem profesní asociace a nechová se eticky. To nelze zastřít nějakým mlhavým tiskovým prohlášením. Myslím, že postoj k této kauze zásadním způsobem ovlivní další osud AFIZu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 10:01 | Kamil Horský

Dobrý den, pane Zachrdla, vím, že to sem moc nepatří, ale rád bych se Vás zeptal na Váš názor na kauzu OVB / Helvag. Jste totiž podle mě jeden z mála poradců/zprostředkovatelů, kterým bych si troufnul věřit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 9:59

V zásadě s Vámi Fredy souhlasím, ale nerozumím Vašemu tvrzení, že rizikové pojištění je stále zbytečnější, to bych prosil vysvětlit. Na druhou stranu dávám k úvaze možnost, že je klient, který si nějaké peníze již odkládá (např. SS a PF), potřebuje životní pojištění, protože má rodinu a rád by ještě někam odkládal volné peníze. A tento klient je tvrdě konzervativní, slova jako fond a akcie jsou pro něj sprosťárny nejhrubšího zrna. Co byste mu poradil?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 9:37 | Zachrdla - TriMan

S doporučením: "nemáte-li spořící vůli, šáhněte po životním pojištění se spořící složkou" bych tak úplně nesouhlasil. Málo kdo si totiž uvědomuje, že spoření prostřednictvím rezervotvorného pojištění je poměrně značně rizikové. V dlouhodobém horizontu nelze odhadnout, zda pojišťovna, která je dnes vysoce solventní a důvěryhodná, bude taková i po několika desetiletích, kdy dojde na plnění. Navíc klient, i když negativní změny v průběhu pojištění včas odhalí, stejně nemá úniku. Uspořenou částku nelze převést někam jinam a předčasná výpověď je téměř vždy ztrátová.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 8. 2005 7:20 | Fredy

Přesně tak. Ještě nedávno to tu vypadalo tak, že kdo nemá KŽP, tak není jednak zodpovědný, ale ani rozumný a moderní. Po době "zrání" se došlo na to, že plody z KŽP mohou být dost nakyslé. Nyní jsme v přechodovém stádiu, kdy se o spořících pojistkách píše již jen o jakémsi nadstandardu, když už není jiné řešení. I to je třeba považovat za úspěch. Dnes se radí místo spořících produktů volit raději rizikové pojištění a volné prostředky použít jinde. Jenže ani to rizikové pojištění není zadarmo. Pojišťovny, jako správní zástupci finančních žraloků, to vycítily a tak přitvrdily. Proto i rizikové pojištění je čím dál dražší a zbytečnější. Když si člověk promyslí, kdy opravdu potřebuje toto pojištění, tak zjistí že toho až tolik není. Máte pravdu, je třeba se více zaměřit na vlastní rezervy, než si je draze kupovat jinde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 8. 2005 0:17 | jezevec

IMHO je životní pojištění dobré, pokud je člověk mladý, má všechno na leasing a na hypotéku, a jeho smrt by pro rodinu skutečně znamenala existenční ohrožení. V okamžiku kdy rodina má kde bydlet a čím jezdit, případně dokonce když má rodina nějakou finanční rezervu či nasušené úspory - je životní pojištění prudce kontraproduktivní, neb nějaký milion korun pozůstalí nepotřebují (případně ho mohou získat kapitalizací aktiv) - a na vyšší pojistné než mega jsou splátky tak vysoké, že jakýkoliv jiný způsob investování těchto prostředků je výhodnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Hudeček

politik, primátor Prahy

Václav Hrbek

podnikatel, Alpine Pro

Tomáš Hudeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Václav Hrbek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services