Komu škodí české banky?

Jsou české banky tím líným mastodontem, který ubíjí domácí hospodářství, bankovní sektor a neumí si vydělat "ani na chleba"? Nebo jsou několikamiliardové zisky předmětem obyčejné závisti? Chceme přestupovat mezi bankami a jsme za rychlé a hladké vyřízení ochotni platit?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 7. 2005 21:45, Docent

A co jeBanka? Ta přece za převod do jiné banky připočítává 2,- Kč, jenže to má cudně skryté v "poplatku za zaúčtování platby clearingovým centrem ČNB"...

Zobrazit celé vlákno

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 7. 2005 11:43, Mira

Ale to si asi nerozumíme. Příchozí mezinárodní platby by přece musely jít ze Swiftu do vámi navrhovaného národního clearingu a až potom do bank. V případě odchozích obráceně. Ve Swiftu je všechno mezi bankami napřímo, pokud to hodně zjednoduším a neuvažu o korespondenčních bankách apod.
Bohužel Swift není jenom o vlastních platbách a banky (nebo spíše finanční instituce) ho používají na daleko více věcí. Takže národní centrum by muselo sloužit i jako distributor těchto informací (a taky jako brzda).

Zobrazit celé vlákno

-17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

22. 7. 2005 8:46 | Jarmila

Jo, samotné zrušení trvá 5 minut. Ale musíte držet účet ještě dva měsíce po zrušení, mezitím přesměrovat všechny příchozí a odchozí platby (a na nic přitom nezapomenout!! Jinak se nějaká opožděná platba vrátí plátci a pokud on Vám ji nepřizná, tak o ty peníze přijdete, protože se to nedozvíte). K tomu musíte mít po tuto dobu ještě zavedený jiný účet, na který a ze kterého platby směrujete. Pochybuju, že tohle všechno stihnete za 5 minut. Pokud Vám ale na účet a ani z účtu nic nechodí, nemusíte ho mít vůbec.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 2:29 | Pavel

Přenositelnost čísla BÚ je jistě potřebná pro podnikatele. U domácností nevidím žádnou potřebu. Nevím, kde se bere názor, že změna banky je běh na dlouhou trať. Teď jsem rušil účet u ČS a trvalo to 5 minut. Neměl jsem tam ovšem žádný dluh. Nový účet jsem založil za 10 minut a kartu jsem měl do 14 dnů. Pokud se nejedná o podnikatelské účty nevidím problém i v současných podmínkách. Nestojím o to, aby stát znal mé trvale přidělené čislo účtu a mohl mě ho kdykoliv obstavit. Teď to tak jednoduché nemá. Jinak ten poplatek za úrokové zvýhodnění to je síla. Ani ta pokuta od ÚOHS (dodnes nezaplacená) s mojí Raiffeisenkou nehnula a letos mě opět vyúčtovali tuto službu, kterou mě neposkytli a dle jejich podmínek ani poskytnout nemohli. Tady je názorně vidět vymahatelnost práva v ČR a podnikatelská etika Raiffeisen.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 2:14 | Pavel

To Vám prozradím. Gajdušková. Jen ČS má totiž jinou cenu do vlstní a jinou do cizí banky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 1:49 | jezevec

problém je v tom, že není přenostitelnost čísla bankovního účtu. kdyby si člověk mohl ponechat svoje číslo účtu, a jen by bundesbance oznamoval která banka mu ho vede - banky by se lépe snažily.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2005 21:19 | Nautilus

Gajdušková? Tománek? Růžičková? Chtělo by to vidět IPadresu. Jinak si neumím vaše strašení vysvětlit. Odkud vás napadla v případě jediného (celoživotního) čísla účtu nutnost převádět platby 2x a stejně tak je i účtovat? Možná v roce 1880, ale ne ve věku IT systémů. Poukážu platbu na určité číslo účtu (bez kódu banky, třeba chytře vyřešený IBAN) a podám přes box,přepážku,net ve své bance - ta si při zpracování pouze šáhne do registru ČNB a získá info, do který banky to skutečně poslat: 1) do vlastní, 2) do jiné. Identický systém jako dnes s jediným automatizovaným úkonem navíc. Je to velmi snadné a bude-li i zavedení první rok(y) něco stát (o miliardách pochybuji), dlouhodobý přínos bude OHROMNÝ - ovšem pro zákazníky a hbité bankovní štiky. Velká trojka může pouze ztratit. A odtud vítr fouká!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 16:28 | chefic

samozřejmě všechno jde, je to jen otázka peněz a jde o to, že v ČR dlouhá léta funguje systém, kdy každá banka si může dělat čísla jaká chce-stačí jen splňovat modul 11. Změna od ČNB počínaje až po tu nejmeší banku konče bude stál hodně peněz, které stejně zaplatí klienti. Nevím jaký je rozsah fluktuace klientů, ale vím, že ne každý klient se chová při změně racionálně(na což má samozřejmě právo) a přechází na službu za kterou zaplatí víc než u současné banky. ještě k aliasu - ještě je důležitá otázka jaký k regidtru aliasů budou mít přístup banky.Pokud z např ČS pošlu peníze na alias "CHEFIC" tak peníze odejdou do ČNB a z ní pak podle aliasů, pokud bude mít "CHEFIC" zrovna účet v ČS tak peníze půjdou pomaleji než za současného systému a banky si logicky budou účtovat cenu jako za mezibankovní styk a ne za převod v rámci jedné banky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 12:58 | Jarmila

A proč by nemohl být centrální registr? Vy budete mít doživotně nějaké alias-číslo, to platbu přesměruje na Váš konkrétní a momentální účet, do zcela konkrétní banky a třeba i na deset jiných. Změnit ho pak můžete opravdu ze dne na den. V době počítačů v tom problém nevidím. Ono by přísnost pak nebyla jen na ty banky, ale i na ostatní lidi. Víte, jak snadno by se pak třeba takovému exekutorovi zjišťovalo, kde ty prachy máte a kolik? Stačil by jediný dotaz na jedinou instituci místo X dopisů na X bankovních ústavů, stavebních spořitelen, penzijních fondů a dalších a dalších. Třeba by si pak dali i dlužníci bacha, protože peníze by nebyly vidět jen doma ve strožoku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 12:38

Já nevěřím v přenositelnost čísel bankovních účtů. Pravděpodobně by také kvůli tomu musel vzniknout nějaký registr všech bankovních účtů v ČR. To by kromě vysokých nákladů své administrativy znamenalo i útok na soukromí bankovních klientů. Proč raději nezavedeme třeba přenositelná PSČ, nebo přenositelné poznávací značky aut (tam by se určitě uspořily lehké kovy). :-)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 12:29 | Mouchodlab

Jsem jedním z těch 200, co si dali tu práci a MFČR zaslali svůj názor. Jádro toho mého byl jediný požadavek - zavést plnou převoditelnost čísla účtu, zbytek těch jejich požadavků by už vyřešil trh během několika málo měsíců. To, co navrhujete vy, je pouze živnou půdou pro další kulišárny ze strany bank - uvědomte si, kolik vysokoškoláků tam celý dny pracuje jenom na tom, aby vymýšleli nové způsoby zaříznutí klientů (poplatek za úrokové zvýhodnění u stavebek je můj oblíbený příklad). A dokud bude představovat změna banky x-měsíční proces, nic se nezmění.
Poslední postřeh - vy jste někdy viděl nějakou srovnávací reklamu místních bankovních molochů na cenu jakékoliv základní služby (výběr z bankomatu, převod, složení/vybrání peněz?)? Ještě tak občas na nějaký ten balíček, ale u těch nejzákladnějších služeb prostě cenová válka neexistuje, tam už jsou pozice důkladně rozděleny (možná kartelovými dohodami, možná jen onou zvláštní strategií "konkurent zvýšil cenu, tak my taky"). Stačila by přenositelnost a to by byl najednou fofr!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 9:40 | KarelM

Nevím, proč by to byla fikce? Standard IBAN (http://www.ecbs.org/) naprosto nic neříká o tom, jak ja stuktura čísla účtu (BBAN) v jednotlivých zemích. Musí pouze obsahovat 2 znaky pro identifikaci země a 2 kontrolní znaky. Zbytek je na clearingových pravidlech té které země. Dokonce neexistuje žádné pravidlo, jak má byt IBAN dlouhý (maximálně 34 znaků). Například belgický IBAN je jinak dlouhý než francouzký.
=> Jak si to v Česku zařídíme, takové to budeme mít. Technicky to proveditelné je. O nákladech spekulovat nechci. Podstatnější překážku vidím v neochotě bank na přenositelnost přistoupit, protože by zvýšila konkurenci a snížila jejich zisky. Budou se tomu proto zuby nehty bránit, lobovat proti, přesvědčovat o finanční náročnosti - zkrátka argumentovat podobně jako vy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 9:09

Obávám se, že narozdíl od telefonů je přenositelnost čísel bankovních účtů fikce (viz kód IBAN), popřípadě drahý špás. Jako mnohem lepší strategii bych zvolil zaměřit se na odbourání některých nesmyslných poplatků (za účetní položky, za zrušení účtu, atd.) a jejich měnění v průběhu trvání smluvního vztahu (např. poplatky za vedení úvěrového účtu, tedy vztahu, který trvá třeba až 20 let).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2005 8:53 | KarelM

Za bezproblémový přestup k jinam jsem ochoten zaplatit. Pokud by mi zůstalo číslo mého účtu, ušetřil bych si spoustu starostí, telefonování, mailování a běhání. Už jsem kdysi migroval rodinné konto a kromě nákladů s přesměrováním plateb je třeba ještě připočítat náklady na držení dvou kont - starého i nového. V praxi totiž nejde staré konto zrušit ze dne na den, ale musí se nejprve (i)založit mové konto, (ii) postupně přesměrovat platby a (iii) ještě počkat nějaký čas až je opravdu jistota, ze na staré konto nějaká platba nedorazí.
Vlivem převoditelností konta by podle mého odhadu paradoxně přestupů nepřibylo, by byl totiž daleko větší tlak na banky být konkurenční, aby jim klienti neutekli. Toho se ovšem nejvíc bojí - asi by se museli rozloučit s tak velkými zisky jaké vykazují nyní. Proč myslíte, že naši slavní mobilní operátoři (úspěšně) bojkotují přenositelnost čísla?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šimáně

podnikatel, Unimex Group

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Jiří Šimáně
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services