Komu škodí české banky?

Jsou české banky tím líným mastodontem, který ubíjí domácí hospodářství, bankovní sektor a neumí si vydělat "ani na chleba"? Nebo jsou několikamiliardové zisky předmětem obyčejné závisti? Chceme přestupovat mezi bankami a jsme za rychlé a hladké vyřízení ochotni platit?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

22. 7. 2005 21:45, Docent

A co jeBanka? Ta přece za převod do jiné banky připočítává 2,- Kč, jenže to má cudně skryté v "poplatku za zaúčtování platby clearingovým centrem ČNB"...

Zobrazit celé vlákno

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 7. 2005 11:43, Mira

Ale to si asi nerozumíme. Příchozí mezinárodní platby by přece musely jít ze Swiftu do vámi navrhovaného národního clearingu a až potom do bank. V případě odchozích obráceně. Ve Swiftu je všechno mezi bankami napřímo, pokud to hodně zjednoduším a neuvažu o korespondenčních bankách apod.
Bohužel Swift není jenom o vlastních platbách a banky (nebo spíše finanční instituce) ho používají na daleko více věcí. Takže národní centrum by muselo sloužit i jako distributor těchto informací (a taky jako brzda).

Zobrazit celé vlákno

-17
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

2. 8. 2005 16:43 | Nothing

Skodí vsem a hlavní skodic je GE MONEY. Rok a pul se snazim zrusit ucet dcery která jiz trvale zije mimo evropu. Nikdo nic nevi, nikdo nic neumí, nepouziva (ani nema aktivované) platebni karty, presto ma na vypisu uctované platby platebni kartou, na placeném telefoním císle Vám bezí reklamy na sluzby. Notarsky overenou (notar USA) zadost o zruseni uctu, kterou moje dcera zaslala, nejdriv GE money, zapre pozdeji rekne ze nemohou ucet zrusit. Zvolil jsem tedy jinou taktiku. Neplatim poplatky za ucet. Prisel tedy dopis o vypovedi z uctu. Pokud nezaplatim do 30.6.2005 bude ucet zrusen. Abych nezustal teto neuveritelne instituci nic dluzen, uhradil jsem tedy dluzne pohledavky za vedení uctu a vyse uvedené transakce platební karty ve vysi 800,- Kc kolem 10.7.2005. Verte, neverte ucet bezi dál. Nedelá si tedy nekdo z ust ....? O internet bance s názvem GENIUS ani mluvit nebudu. Behem prenosu dat Vám to totiz hází hlásku a moznosti prectení 3 osobou. Proste si myslím, ze tenhle bordel uz by mel nekdo zrusit. Uprime lituju kazdeho klienta GE MONEY.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2005 16:42 | Nothing

Skodí vsem a hlavne GE MONEY. Rok a pul se snazim zrusit ucet dcery která jiz trvale zije mimo evropu. Nikdo nic nevi, nikdo nic neumí, nepouziva (ani nema aktivované) platebni karty, presto ma na vypisu uctované platby platebni kartou, na placeném telefoním císle Vám bezí reklamy na sluzby. Notarsky overenou (notar USA) zadost o zruseni uctu, kterou moje dcera zaslala, nejdriv GE money, zapre pozdeji rekne ze nemohou ucet zrusit. Zvolil jsem tedy jinou taktiku. Neplatim poplatky za ucet. Prisel tedy dopis o vypovedi z uctu. Pokud nezaplatim do 30.6.2005 bude ucet zrusen. Abych nezustal teto neuveritelne instituci nic dluzen, uhradil jsem tedy dluzne pohledavky za vedení uctu a vyse uvedené transakce platební karty ve vysi 800,- Kc kolem 10.7.2005. Verte, neverte ucet bezi dál. Nedelá si tedy nekdo z ust ....? O internet bance s názvem GENIUS ani mluvit nebudu. Behem prenosu dat Vám to totiz hází hlásku a moznosti prectení 3 osobou. Proste si myslím, ze tenhle bordel uz by mel nekdo zrusit. Uprime lituju kazdeho klienta GE MONEY.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2005 22:39

Tak ja zhodou nahod tiez "pracujem s pocitacmi" a vravim vam ze to vsetko co ste tu napisali je vyhovorka. Inteligentna, hnusna, prespekulovana vyhovorka. Ak verite tomu ze to tak musi byt a NIKDY INAK tak mi je vas luto.
Tak isto mi je luto cloveka ktory "pracoval s pocitacmi v CSOB" a zasvetene mi vysvetloval ze CSOB mi nemoze poslat vsetky tie ich vypisy v jednej obalke lebo: je to iny system. Ha-ha-ha.
Ak ste sa snazil spravit mudry tak vam to nevyslo. Ano mozno neake 14 na diskoteke by sa na to dali balit. Ale pozor nesmu byt z neakeho gymnazia.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 7. 2005 23:57 | Pavel

Samozřejmě jsem si všechny příchozí platby přesměroval a nový účet založil v předstihu 1 měsíc. Souběh poplatků jsem oželel. Odchozí platby provádím zásadně jednorázovými příkazy protože trvalky jsou 2x dražší. SIPO a svolení k inkasu považuji v dnešní době podvodů a neserioznosti za nesmysl a taky nepoužívám.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 21:50 | Docent

Raiffeisen stavební spořitelna je banda lhářů a podvodníků. Když jsem zakládal stavební spoření pro děti, slibovali písemně "vedení účtu ve fázi spoření zdarma". Po roce z toho "zdarma" bylo 20,- Kč ročně. Na reklamace reagují blábolením, že je vše v souladu s ceníkem. Takže tam obě spoření nechám o 2 měsíce déle, aby se mně ty poplatky za zaslání výpisu mnohonásobně vrátily na úrocích a pak už ode mne v životě neuvidí ani pětník.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 21:45 | Docent

A co jeBanka? Ta přece za převod do jiné banky připočítává 2,- Kč, jenže to má cudně skryté v "poplatku za zaúčtování platby clearingovým centrem ČNB"...
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 19:44 | Pavel

Protože do telekomunikací trochu vidím, tak trochu osvěty k té přenositelnosti čísla (zatím, pokud vím, stále jen hypotetické). Dělá se to tak, že vaše telefoní číslo (MSISDN) se stane jakýmsi aliasem, a každý zákazník dostane přidělné nové číslo (IMSI), které ho identifikuje u operátora, a které ani nezná. Když se sestavuje hovor, tak se napřed musí MSISDN přeložit na IMSI dotazem v centrální databázi (HLR). Problém je, kdo tuto databázi spravuje. Teď se to řeší tak, že každý operátor spravuje svůj přidělený rozsah MSISDN, tedy HLR je distribuovaná mezi operátory. Tady vzniká první zádrhel - vaše aktuální osobní informace vlastní organizace, se kterou nemáte už žádný vztah. Dalši zádrhel je, že přenositelnost čísla účtu více než zdvojnásobuje požadavky na kapacitu signalizačních sítí (nejen, že přibyly zprávy pro dotaz na IMSI, ale i původní zprávy jsou delší, protože obsahují MSISDN i IMSI). Ano, současná výpočetní a přenosová technika to zvládne, ale je to za dvojnásobek ceny. Tak se prosím nedivte, že se tomu operátoři bránili a stále brání. Ona ta přenositelnos čísla je totiž téměř žádná muzika za strašný peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 15:26 | Mira

Pokud vím tak to teď u některých bank jde, vložit cash na účet u jiné banky. Za patřičný peníz.... Ale teď to neřešte. Mě osobně by se spíš líbila přenositelnost účtu (a tím nemyslím čísla) mezi různými zeměmi, klidně i v rámci jedné banky, samozřejmě, pokud banka v těch zemích působí. Jsem zvědavý, kdy to někdo bude nabízet.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 15:18

No to bude fakt dobrý, až někdo bude chtít zaplatit nějaký obnos na účet v hotovosti, který podle čísla bude vypadat jako z banky S, přijde tam o on tam ten účet nebude (protože byl mezitím změněn do banky K a nikdo nebude vědět, kde teď ten účet vlastně je). Nebo ta banka S bude muset přijmout ten vklad v hotovosti a na své náklady ho uložit na ten účet již převedený do jiné banky? Nebo to půjde přes ČNB či ten registr?
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 14:03 | Mira

Já neříkám, že to vůbec nejde. Všechno jde, když se chce. Že to bude nákladný to je přece jasný každýmu. Zajímalo by mne, kdo si myslíte, že by tohle všechno ve finále zaplatil. Všichni si stěžují na poplatky a přitom vymýšlí dost komplikovaný změny.

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 12:15 | jezevec

vono je všechno strašnej problém, když se nechce.
proč můžu mít ve švýcarsku jedny značky celej život, a navíc k nim můžu mít pět aut a dát si je zrovna na to auto se kterym jedu? protože se chce.
portable account se nechce. pokud někdo tvrdí že to nejde, nebo že by to bylo příliš nákladné - dal bych mu soudně pětiletý zákaz pracovat v bankovnictví. ten zbytek by vymyslel funkční systém přenositelných účtů, který by nestál ani halíř navíc.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 11:43 | Mira

Ale to si asi nerozumíme. Příchozí mezinárodní platby by přece musely jít ze Swiftu do vámi navrhovaného národního clearingu a až potom do bank. V případě odchozích obráceně. Ve Swiftu je všechno mezi bankami napřímo, pokud to hodně zjednoduším a neuvažu o korespondenčních bankách apod. Bohužel Swift není jenom o vlastních platbách a banky (nebo spíše finanční instituce) ho používají na daleko více věcí. Takže národní centrum by muselo sloužit i jako distributor těchto informací (a taky jako brzda).
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 11:32 | KarelM

Ten mezikrok by nepřibyl. Clearingové centrum funguje už teď a zpracovává mezibankovní platby, za což pak platíte vyšší poplatek. Jde tedy o úpravu současného stavu, ne o zavedení nové instituce.
Souhlasím, že pokud by to bylo řešené na vyšší úrovni (například v rámci Evropy), bylo by to asi výhodnější. Pro EU není tahle otázka nová, stačí zadat do Googlu "portable account" nebo "account portability". Je to však rovněž ve stadiu úvah.
Myslím, že zavést přenositelnost účtu pouze na národní úrovni je možné. Avšak realisticky předpokládám, že lobby bank to dokáže zarazit a budeme si tudíž muset počkat, jestli to neprosadí dřív v EU.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 11:07 | Mira

Takže byste přidal jeden mezikrok - národní clearingové centrum. S tím by vyvstalo hodně problémů. např. kdo by ho platil ? Levné by to nebylo. A dále nevím, proč u nás bychom měli fungovat jinak než je tomu ve světě zvykem. Spíš bych očekával že aktivity typu přenositelné číslo účtu by neměly by se měly řešit trošku globálněji minimálně na úrovni EU. Moc bych se divil, že by někdo z ECB nebo podobné instituce nepřišel s podobným nápadem.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 10:59 | Mira

Problém je, že Swift není instituce, která by se přizpůsobovala českým specifikám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 10:39 | KarelM

IBAN musi jednoznacne identifikovat ucet, v soucasne podobe tedy i banku. Ale nikde neni psano, ze by se nemohly zavest virtualni (chcete-li ALIAS) ucty, ktere by spravovalo napriklad narodni clearingove cetrum a dokazalo by presmerovat platbu do banky a na ucet, ktery je momentalne aliasu prirazen. Takovy alias by mohl plnit roli prenositelneho cisla uctu. Pri zmene banky by pouze stacilo zmenit prirazeni aliasu a vsechny platby by se timto okamzikem smerovaly na jiny ucet. Ten alias by klidne mohl splnovat vsechny nalezitosti, ktere pozaduje IBAN.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 10:37 | Karel Brzobohatý

Otázkou je proč není číslo přenositelné? Že by to nešlo? Proč by to nemělo jít? Asi to někomu tak vyhovuje! Komu to vyhovuje? Bankám to vyhovuje! Proč jim to vyhovuje? Protože není jednoduché od nich odejít! Proč by měl člověk odejít? Banka mu nevyhovuje má vysoké poplatky, nenabízí mu ty správné služby! Proč je nenabízí? Nemusí, protože je těžké z banky odejít!
Táži se proč je těžké odejít? Protože si páni bankéři lobbingem prosadili, že zde budou komplikace typu IBAN a různé kódy bank apod.
Proč je přenositelné telefonní číslo a ne bankovní účet? Telefonní operátoři nemají tak dobrý lobbing :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2005 10:32 | jezevec

Telefonní operátoři taky celé roky tvrdili, že číslo musí identifikovat region nebo poskytovatele služby. A ejhle - KECALI. Nevím nakolik jste informován o možnostech výpočetní techniky - ale zadat do swiftu že od zítřka je účet číslo xxxxx-yyy/zzz veden v bance aaa, je transakce na deset vteřin - a neznám počítač, který by takový "příval dat" ku zpracování nezvládl. Ostatně jestli to banky technicky nezvládnou, ať si na to najmou nějakého študáka. Pokud bude dotace na řešení třeba deset mega, ten algoritmus jim někdo vysekne za týden.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 10:26 | jezevec

Též přenositelné značky aut jsou v mnoha civilizovaných zemích normální a opravdu nevidím důvod proč by se značka měla měnit. Ostatně třeba ve švajcu máte dokonce jedny značky, které si můžete dát na jakékoliv auto. Povinné mručení platí na značky a jedny značky máte celý život. A co jako???
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2005 9:58 | Mira

IBAN musí obsahovat identifikaci banky. Nevím nakolik jste informován o tom, jak probíhají platby přes Swift, ale už z jejich logiky zpracování je to nutné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 327 549 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Nová generace baterií přichází. Elektromobily změní víc, než si myslíte

Když dojde na kritiku elektromobilů, baterie bývají prvním cílem. A dává to smysl. Pořád...více

Má stát škrtnout stavebko? Podpora spoření očima expertů

Má stát škrtnout stavebko? Podpora spoření očima expertů

Stát by mohl uspořit až čtyři miliardy ročně. Stačí zrušit podporu stavebního spoření,...více

GALERIE. Ada z Módního pekla vybírá ikony, které stárnou stylově

GALERIE. Ada z Módního pekla vybírá ikony, které stárnou stylově

Svých –náct a –cet mají dávno za sebou. Je jim –sát a móda už na ně nemyslí, na molech...více

Žena rodí tak, jak žije. Jak by vypadal manuál dobrého porodu?

Žena rodí tak, jak žije. Jak by vypadal manuál dobrého porodu?

Porodit rychle a hladce. Nebo alespoň nemít trauma. To je přáním a cílem většiny těhotných...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Keller

sociolog

Karel Svoboda

podnikatel, Toi Toi

Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
61,18 %

z 85 duelů
×
Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
56,94 %

z 72 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.