Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Reakce na článek o bezpečnosti internetbankingu

Waldviertler Sparkasse von 1842 a Živnostenská banka se po uveřejnění našeho článku "Test bezpečnosti internetbankingu: zklamání" ohradily vůči některým uvedeným údajům. Jejich reakce a komentář autora zmíněného článku si teď můžete přečíst a zhodnotit.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

7. 6. 2005 18:33

Neanonymní HTTPS znamená, že server vyžaduje autentizaci klienta klientským certifikátem - je myšlena anonymita/neanonymita z pohledu klienta. Je pravda že to není tak rozšířené jako anonymní HTTPS, ale docela se mi líbí "průhlednost" a "standardnost" takového řešení (nějak nemusím "security by obscurity" a různá proprietální řešení - princip by měl být IMHO veřejný a na první pohled zřejmý), i když nevýhodou je že klient je nucen vyřizovat si certifikát. Jinak samozřejmě s nutností autentizace serveru máte naprostou pravdu.

Reagovat

 

+47
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Čečák 07. 06. 2005 17:58)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 6. 2005 10:32, Michal Kára

Chyba je jednoznacne na strane autora clanku, ktery si vetu "bankovnictvi vyuziva SSL" vylozil jako "bankovnictvi vyuziva HTTPS" (HTTP protokol tunelovany SSL spojenim). A kdyz zadne HTTPS nenasel, tak prohlasil, ze SSL se nepouziva.

Reagovat

 

-21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nobody 07. 06. 2005 17:37)

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

7. 6. 2005 12:06 | právník

Bláboly autora původního článku o bezpečnosti jsou na hraně pomluvy. Být jím, obával bych se, zda nebudu nějakou bankou zažalován za poškozování obch.jména.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

7. 6. 2005 17:37 | nobody

Neznám problematiku natolik, abych hodnotil jednu nebo druhou stranu sporu. Dle mého názoru však vyznívá poněkud nepřesně tvrzení pana Macháče, z něhož vyplývá že SSL protokol lze výhodně použít pouze pro autentizaci jedné strany (serveru), a autentizaci klienta je nutné řešit proprietálně / SSL je vhodné pouze pro tunelling. V praxi se (celkem běžně) používá řešení, kdy je klient autentizován po neanonymní HTTPS komunikaci se serverem na základě rozparsování klientského certifikátu. Tímto svým tvrzením nijak nehodnotím použité řešení.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

7. 6. 2005 17:58 | Ondřej Čečák

"kdy je klient autentizován po neanonymní HTTPS komunikaci se serverem"
zcela bez navaznosti: co to znamena neanonymni HTTPS? Sifrovany prenos nemuze byt nikdy anonymni, protoze pokud presne nevite, ze na druhe strane kanalu je ten pravy bankovni server, je sifrovani celkem zbytecne ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+14
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nobody 07. 06. 2005 17:37)

7. 6. 2005 18:33

Neanonymní HTTPS znamená, že server vyžaduje autentizaci klienta klientským certifikátem - je myšlena anonymita/neanonymita z pohledu klienta. Je pravda že to není tak rozšířené jako anonymní HTTPS, ale docela se mi líbí "průhlednost" a "standardnost" takového řešení (nějak nemusím "security by obscurity" a různá proprietální řešení - princip by měl být IMHO veřejný a na první pohled zřejmý), i když nevýhodou je že klient je nucen vyřizovat si certifikát. Jinak samozřejmě s nutností autentizace serveru máte naprostou pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+47
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ondřej Čečák 07. 06. 2005 17:58)

7. 6. 2005 18:36

Pardon, omlouvám se - "anonymita/neanonymita z pohledu serveru" - lustruje si klienta - neohrabaně jsem se vyjádřil... Přeji hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 06. 2005 18:33)

7. 6. 2005 18:38 | Ondřej Čečák

Jasne, ted uz chapu. Diky za vysvetleni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 07. 06. 2005 18:36)

10. 6. 2005 10:32 | Michal Kára

Chyba je jednoznacne na strane autora clanku, ktery si vetu "bankovnictvi vyuziva SSL" vylozil jako "bankovnictvi vyuziva HTTPS" (HTTP protokol tunelovany SSL spojenim). A kdyz zadne HTTPS nenasel, tak prohlasil, ze SSL se nepouziva.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-21
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (nobody 07. 06. 2005 17:37)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 577 785 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Další čtení na flowee.cz

Kolik času s displejem je u dětí příliš?

Kolik času s displejem je u dětí příliš?

Stále více času trávíme zahleděni do displejů. Mobilní telefony, tablety, počítače, notebooky...více

Tak tuhle disrupci si Netflix asi nepřál

Tak tuhle disrupci si Netflix asi nepřál

„Pro nás představují zhruba stejné nebezpečí jako albánská armáda ,“ řekl v roce 2010...více

Zdeněk Pohlreich: Raw food je naprostý omyl, který nemá s gastronomií nic společného

Zdeněk Pohlreich: Raw food je naprostý omyl, který nemá s gastronomií nic společného

Je známý hlavně jako drsný šéfkuchař, který si nebere servítky při vyjadřování svých názorů....více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Vladimír Železný

podnikatel a politik

Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
50,98 %

z 51 duelů
×
Vladimír Železný
ÚSPĚŠNOST
48,44 %

z 64 duelů
Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK