Test bezpečnosti internetbankingu: zklamání

Které internetbankingové aplikace jsou a nejsou bezpečné? Je zajištěna důvěrnost přenášených dat? Jak banka rozpozná klienta od zlodějského útočníka? Jak je zabezpečeno podání příkazu? Na zoubek se internetbankingům koukl odborník, který bohužel velmi rychle odhalil hned několik kazů.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 5. 2005 21:41, p

Pokud technicka podpora banky doporucuje priblizne 5 let stary browser, ktery jiz davno neni vyrobcem podporovan (napr IE5.5), tak si udelam snadno obrazek o jejich schopnostech i bez testu bezpecnosti.

+48
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 5. 2005 17:32, x

hmm, tak to je přesně názor diletanta, který o businessu ví totální prd

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 64 komentářů)

11. 3. 2014 15:09 | admn0

You australian online pokies will feel like. To press the key executive at Channel 4 may also want aussie pokies to play games exactly. In pokies online australia online gambling site. pokies online australia Many of them and you are gambling with or without money. Online pokies machine features a rich history. So the next machine.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2007 21:31 | Vl. Samek

Myslím, že na internetu by měly být hlavně aktuální informace. Možná by bylo dobré skoro po 3 létech níže uvedený test zaktualizovat nebo stáhnout. Připadá mi, jako kdybych četl recenci na Škodu 100L.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 6. 2005 12:43 | Jiří Pecháček

K větě autora.............
Vypršení limitu jsem nepozoroval u eBanky, Waldviertler Sparkasse, Volksbank, za což si všichni jmenovaní zaslouží opovržení.
.............bych dodal asi tolik, že mne by naopak VELMI iritovalo, pokud by se mi aplikace po nějaké době sama ukončovala. Jsem zvyklý v práci mít banku otevřenou někdy třeba půl dne, protože s ní jako účetní průběžně pracuji. Autor nechápe praktickou stránku, která musí být s bezpečnostní vždy rozumně vyvážena tak, aby šlo danou věc v normálním životě používat. Je přeci prvotně má odpovědnost, zda si vše při odchodu od monitoru zabezpečím či zda to tam jako trouba nechám komukoliv jak na podnose k dispozici. Stejně snad každému trochu inteligentnímu člověku jasné, že když banku použije v internetové kavárně, tak by po sobě při odchodu na daném počítači měl vše zavřít. U eBanky, kde mám svůj účet, by se mi stejně nestalo nic horšího, než že by dotyčný na mém účtu něco viděl. Provést by nemohl nic, každá aktivní operace je jištěna další certifikací, ke které by mu chyběly kódy. Mnohem více by mi v takovém případě vadilo to, že vůbec někdo je u mého počítače a může se hrabat v mých souborech, v poště apod.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2005 16:20 | dobre informovany zdroj :o)

Takze... clanek byl po stiznostech bank na neoverene polopravdy upraven a nektere pasaze vypusteny nebo zmeneny. Pokud vim, pozadovala jedna banka omluvu za uvedeni nepravdivych informaci, ktere mohli poskodit jeji jmeno a odradit tim klienty. Chtel bych se zeptat redakce, zda bude tedy opravdu omluva uverejnena a oficialne oznameno, ze se clanek upravil.... nebo to spis nechate vysumet?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2005 14:04 | TM

A, pane autore, jak by podle Vás mělo internetové bankovnictví vypadat?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 6. 2005 13:49 | TM

Autor: Soudím, že je to tím, že ve skutečnosti uvnitř běží úplně stejný engine. Velmi pravděpodobně by se ten samý dal najít i uvnitř aplikace Raiffeisenbank a Poštovní Spořitelny. Skutečnost: RB a PS mají internetbanking od zcela různých výrobců,postavený na zcela různých základech, je tedy vyloučené, aby měly stejný engine.
Autor: Když vás napadne podívat se na web Raiffeisenbank, protokolem https zjistíte, že server se prokazuje certifikátem od Computer Press. Jako vtip to není špatné, závěr nechť si každý učiní sám.
Komentář: co má certifikát, kterým se prokazuje propagační web společného s internetovým bankovnictvím? Ale máte pravdu: "závěr nechť si každý učiní sám" - hlavně o tomto článku. Hodnocení čtenářů hovoří za vše.
Autor: Alarmující je skutečnost, že všechny popsané nedostatky se podařilo odhalit prakticky "holýma rukama" během asi půl hodiny, což je čas, který jsem měl k dispozici na zhodnocení každého z internetbankingů včetně seznámení se s do té doby neznámou aplikací.
Komentář: Ta půlhodina je na kvalitě posudku znát.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2005 11:27 | Jarda

Mam konto v bavorské bance: k přihlášení do e-bankingu stačí 6-místné heslo, každá transakce (do zemí EU bez poplatku) se musí potvrdit zadáním šesticiferného kódu, jejichž seznam (70)získáte při založení účtu. Máte tři pokusy, poté je konto zablokováno. Již použitý kód nelze opakovaně použít. Pokud máte posledních 10 kódů, banka vám zašle další seznam dopisem do vlastních rukou. Tak mám pocit, že Němci, známí svou pečlivostí, by to v tomto testu totálně projeli.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 5. 2005 22:33

Vzkaz autorovi: mj. píšete "...Použitelný je internetbanking eBanky, jen mne ničím nezaujal...." Váš styl mi v tomto příjde divný a poněkud tendenční. eBanka podle jiných článků patří k nejlépe zabezpečeným internetbankingům. Jako klient doufám, že jsou objektivní a víc kvalifikované, než tento.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2005 17:32 | x

hmm, tak to je přesně názor diletanta, který o businessu ví totální prd
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 5. 2005 21:41 | p

Pokud technicka podpora banky doporucuje priblizne 5 let stary browser, ktery jiz davno neni vyrobcem podporovan (napr IE5.5), tak si udelam snadno obrazek o jejich schopnostech i bez testu bezpecnosti.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2005 21:41 | p

Pokud technicka podpora banky doporucuje priblizne 5 let stary browser, ktery jiz davno neni vyrobcem podporovan (napr IE5.5), tak si udelam snadno obrazek o jejich schopnostech i bez testu bezpecnosti.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2005 21:41 | p

Pokud technicka podpora banky doporucuje priblizne 5 let stary browser, ktery jiz davno neni vyrobcem podporovan (napr IE5.5), tak si udelam snadno obrazek o jejich schopnostech i bez testu bezpecnosti.
+48
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 5. 2005 21:41 | p

Pokud technicka podpora banky doporucuje priblizne 5 let stary browser, ktery jiz davno neni vyrobcem podporovan (napr IE5.5), tak si udelam snadno obrazek o jejich schopnostech i bez testu bezpecnosti.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2005 20:18

Mate pravdu, ze v zakladni konfiguraci je pouze klientske cislo a Vase heslo. Dalsi moznosti je autetizacni kalkulator (myslim, ze cca 1.200,-) nebo cipovka (cca 1.000,-). Dale si muzete nastavit denni limity a zasilani potvrzeni o aktivnich transakcich na mobil nebo mail. ja osobne preferuji tuto moznost variability - kazdemu vyhovuje neco jineho a zrejme je i rozdil v narocich na zabezpeceni u soukromeho uctu a u podnikoveho konta.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2005 23:27 | x

Fakt dobrý, redakce místo aby vymazala mizerný článek, tak maže příspěvky, které jadrněji popisují, v čem byl článek mizerný. To jen svědčí o kompetenci lidí na tomto serveru.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2005 9:33 | Jana

Neuplny clanek se spoustou faktickych chyb, ktery bych spise zaradila nekam do nazoru nebo s nim zalozila chat tema dne, ale jako oficialni analyza bezpecnosti internet bankingu na serveru penize.cz me to hodne znechutilo! Pracuji v bance a nevim, jake pocity u cteni tohoto clanku meli zamestnanci jinych bank, ale za sebe mohu napsat, ze je tam spousta nesmyslu a je znat, ze autor vubec nevi o cem bankovnictvi je a jake dalsi typy ochrany klientu banka pouziva krom sifrovacich klicu atd... na to, ze tomu nerozumi, mel hodne rychle soudy jako "do oslovskych lavic", "trikrat fuj" apod. Tento clanek je pro me hlubokym zklamanim a tento server vyrazuji ze svych oblibenych polozek internetovych adres.Divim se, ze po precteni techto diskuzi se k tomu redakce jeste nevyjadrila a za clanek se neomluvila!Doufam, ze ctenari - klienti bank jsou natolik rozumni, ze tento clanek nezpusobi zadnou paniku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2005 9:22 | ZikaM

Vážený pane, se všemi bankami jsme uzavírali dohody o založení BU s internetbankingem v režimu poplatkových prázdnin. Tato jednání probíhala přes tisková oddělení bank, byli jsme tedy závislí na tom, za jak dlouho to jejich pracovníci vyřídili. Tiskovému ČS bohužel nestačilo na zajištění čipové karty 14 dnů.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2005 1:26 | Ivo

Neznám sice systém e-banky, ale CS ano. V základní verzi (bez dalších přirážek a poplatků) je přístup chráněn konst. číslem a měnitelným heslem. Aktivní operace nejsou dále nijak zabezpečeny. Klient se tedy musí spoléhat na "zabezpečené" spojení. Za čipovku pak dáte bance 1000 kč. Ztotožňuji se s autorem článku, který zabezpečení ČS řadí mezi nejhorší, pokud má na mysli základní verzi. Např. Poštovní spořitelna a ČSOB v základní tj. neplacené verzi zabezpečuje aktivní operace 9-ti místným kódem zasílaným SMS. To už je trochu jiná káva.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2005 16:51 | Gergi

100% souhlas, viz nize.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2005 15:22 | Petr

Pomerne trapna vymluva. Na vetsich pobockach CS je k dispozici ctecka okamzite a jen si musite pockat na heslo pro ziskani certifikatu }cca 3 dny). Pokud jste cas nemeli, tak jen potvrzujete, jak byl clanek sity horkou jehlou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 198 704 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Alternativy pro všechny s periodou

Alternativy pro všechny s periodou

Trh s menstruačními pomůckami rozrostl. Do středního proudu se dostaly i alternativy,...více

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Vít Samek Na vlastní otvor: Kolonoskopie

Kolonoskopie čeká opravdu mnoho z vás. Už jenom proto, že od padesáti pěti let nabízí...více

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Jak Terminátoři přicházejí o maminky

Do kin jde šestý Terminátor. A možná zajímavější než to, že Arnold tentokrát řekne: Už...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
62,86 %

z 35 duelů
×
Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
67,57 %

z 37 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.