Malí akcionáři vytlačeni aneb uzákoněné bezpráví

Nedávno schválený zákon, který umožňuje většinovým vlastníkům odkoupit akcie těch malých proti jejich vůli, je neuvěřitelným projevem neúcty k soukromému majetku a zároveň raritou v civilizovaném světě. Smutným paradoxem zůstává fakt, že úprava prošla i díky části středových a pravicových poslanců, zatímco komunisté byli proti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 5. 2005 13:11

Právě proto je dobré investovat na vyspělých akciových trzích jako NASDAQ nebo NYSE.

--------------
Igor Foltýn
http://usakcie.com

+57
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 5. 2005 14:31, teimlm

souhlas, jedina anketa, kt. mi pripada spolehliva v mediich je ta v milionari, kdy se soutezici pta publika... :-) tam snad maji zajisteno, ze jeden muze hlasovat jednou...

dale se da verit pruzkumum od solidnich agentur pro pruzkum verejneho mineni - ty si snad taky zajisti, ze se ptaji cloveka pouze jednou... (i kdyz zde je zvlastni, ze pruzkumy volebnich preferenci byvaji u tech dvouch nejvetsich agentur ruzne...)

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 66 komentářů)

5. 9. 2006 1:52 | sandra

kral. alex 05.09.06
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 9. 2006 1:49

Vážení přátelé, pravda a láska zvítězila nad kuponovou privatizací. Nuceným prodejem (dle zákona) jste přispěli k blahobytu Vaší rodné vlasti. Vaše děti, pokud jste je měli v době kuponové privatizace, také nedostaly vůbec nic! Tak co? Raději jste se měli státi politiky a držet se židle. Tak tedy nefňukejte, je to jenom hra. Místo na kuponovou privatizaci jste měi vsaditi na politiku. A byli by jste za " vodou". Vítězové politici se zase ozvou, nebojte se! Až bude před volbami, a bude Vám třeba přislibena bohatá mikulášká nadílda. S pozsravem Sandra A když nejde o život....................Tak co?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 10. 2005 20:21

Zentiva - Sanofi Aventis Už v květnu se to vědělo?? Jak a kde to šlo zjistit??? Díky
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 7. 2005 13:38 | Potenciálně okradený

S tím ČEZem jsi na omylu,zamysli se raději nad Kellnerem a Babišem.To jsou ty pravé figurky které mají zob v rukou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 7. 2005 19:59 | Vasek

Myslím, že návrh této novely jasně ukazuje, jak jsou naši poslanci "neúplatní". Předpokládám, že je za tím silná loby firmy ČEZ, která se potřebuje zbavit akcionářů bývalých krajských energetických podniků - SME, STE, VČE ... atd. Ostatně už tzv. prodej státních podílů v těchto regionálních firmě ČEZ byl velice podivný.
+42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 5. 2005 16:11 | Kateřina

Je to jen hra, jak už jsem psala. Ale přesto by se měla hrát fér, nemyslíte? Snad by šlo ten problém s hromadnými IP adresami nějak eliminovat. Dejme tomu omezit na 5x maximálně během jednoho dne z jedné adresy? Že by chtělo víc než 5 lidí je nepravděpodobné (leda by jim to nařídil šéf) a 5 x není tak velké zkreslení jako když může 100 x. Snad to někdo vymyslí.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 14:31 | IT prófa

souhlas, jedina anketa, kt. mi pripada spolehliva v mediich je ta v milionari, kdy se soutezici pta publika... :-) tam snad maji zajisteno, ze jeden muze hlasovat jednou...
dale se da verit pruzkumum od solidnich agentur pro pruzkum verejneho mineni - ty si snad taky zajisti, ze se ptaji cloveka pouze jednou... (i kdyz zde je zvlastni, ze pruzkumy volebnich preferenci byvaji u tech dvouch nejvetsich agentur ruzne...)
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 13:46 | Jirka

Předpokládám podle nicku, že na cookie byste nenaletěl. Takže to asi rozlišují na základě IP adresy. Jenže pak si z jedné městské nebo firemní sítě odhlasuje jeden a ostatní mají smůlu, pokud nemají vlastní veřejnou IP. A naopak, kdo se připojuje telefonicky, může hlasovat po každém přihlášení znovu. Aplikace navíc ověřuje počítač, ne člověka. Jediný spolehlivý způsob by byla nutnost registrace a přihlášení s certifikátem. Ale to je pro ankety trochu příliš neskromný požadavek. Proto tyto ankety beru s rezervou a nemám je moc rád, protože člověk triků neznalý jim snadno uvěří a názor domnělé většiny někdy přijme i za svůj. Ve většině zdejších anket jsem navíc měl problém, že žádná z možností neodpovídala mému názoru.
Raději mám tyto diskuse. Z ankety se nedozvím, proč kdo jak hlasoval, ani nemám možnost zkusit jeho názor vyvrátit.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 13:25 | Jirka

Také zírám, kolik je u nás majoritních akcionářů. Nebo že by na té nefér hře měl zájem ještě někdo další? Alespoň dokázali, co pro ně znamená Fair Play.
S tím omezením je to technicky trochu potíž. Možnost identifikace konkrétního PC není založena na spolehlivých metodách. Vše lze nějak ovlivnit a tedy i obejít. Jen se to ztíží méně zkušeným uživatelům. Dnes kolem poledne měl server na chvilku výpadek. Možná to bylo kvůli tomu jak někdo bombardoval anketu.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 13:14 | IT prófa

Nemate pravdu, v teto ankete neni videt, co si navstevnici mysli. Ja jsem hlasovat mohl, ale kolega (dalsi navstevnik) jiz ne...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 12:36

Možnost hlasovat pouze jednou jsem od začátku zavedl i v anketách na http://vyvlastneni.aktualne.cz, takže tam je vidět, co si návštěvníci stránek o vyvlastňování a jeho autorech opravdu myslí.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 5. 2005 11:17 | Kateřina

Už několikrát jsem si všimla jevu, který se mi nelíbí: hlasování v anketě nebo hodnocení článku probíhá "normálně" - hlasy se objevují po jednom, v celkem odpovídajícím počtu - a najednou se objeví prudký nárůst hlasů pro jednu odpověď nebo hodnocení - v řádu desítek během krátké chvilky. V tomto případě to bylo zvlášť markantní - kolem stovky hlasů najednou pro první odpověď na anketní otázku. Je to jen hra, ale někdo nehraje fér. Myslím, že by se redakce mohla zamyslet nad tím, jestli by nebylo přece jen vhodné zavést omezení možnosti hlasovat na jednou za 24 hodin, jak to bývá obvyklé na jiných serverech.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 5. 2005 14:54 | Jarmila

Už jsem tu někde psala, že tzv. něžná revoluce nebyla podle teorie revolucí dokončena, tak co se plašíte? Jsme prostě někde uprostřed a revoluční proces bude teprve dokončen. Je jen otázkou, kdo a kdy ho ukončí (proces dovršení anglické burzoazní revoluce trval přibližně 100 let).
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 5. 2005 13:11

Právě proto je dobré investovat na vyspělých akciových trzích jako NASDAQ nebo NYSE.
-------------- Igor Foltýn http://usakcie.com
+57
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2005 19:14 | Rejpal

Zatím jsem se setkal s opačným úkazem, než tady popisujete. Emitent provádí takové kroky, že akcionáři ztrácejí důvěru a cena akcií klesá a klesá. To platí jak pro podniky tak pro některé fondy(sám jsem zažil Ferrum Frýdlant nebo Kavoz Karviná) a nakonec to skončilo v konkurzu. Totéž platí pro různé fondy. Osobně si myslím, že všechno má svou cenu a měl by pracovat trh. Pokud bude navržena dostatečně atraktívní cena, tak každý podlehne. Vždyť to nemusí vykoupit najednou. Ať místo vyvlastnění musí vykupovat na veřejném trhu a občas i nějaké akcionáře osloví přímo. Během několika let zůstane na trhu zanedbatelné množství a pak při změně na listinné mohou dokoupit zbytek a nebo tyto akcie dokoupit v dražbě. nechápu, proč nějaký ziskový podnik nemohl posledních pár kusů akcií zakoupit i za cenu s vysokou prémii za věrnost.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2005 18:33 | Jirka

Žádný služebník nebude dobrovolně sekat dobrotu, pokud si to jeho zákazník neohlídá. A tedy ani politici nezačnou hrát podle našich pravidel, dokud jim je jasně nedáme na srozumněnou. Není-li malému českému človíčkovi jasné, že s odpovědností za svůj život musí začít u sebe (třeba tím, že místo kašlání na politiku si na ni dá pořádného majzla a bude těm vykukům šlapat na paty), nemůže čekat, že politici se dobrovolně zlepší a začnou napravovat i jeho. Tak jako rodič, který se nezajímá, co dělají jeho děti, nemůže mít děti vzorné, nebude mít ani lid, který se o vlastní věci nezajímá, vzorné politiky. Poctivost politiků je odrazem poctivosti národa. A neurčuje-li národ pravidla hry, pak by s tím měl konečně začít! Potřebuje k tomu jen demokracii a rozum. To první už má.
Co nahrává slibotechnám? Jen to, že na ty sliby lid slyší. Moc rád poslouchá co všechno dostane, co všechno nebude muset a co budou muset ti druzí. Zřeknout se příživnictví na státu a zbavit se vlastní závisti ale moc bolí. Tak raději podrazíme sami sebe a zase zvolíme ty, kteří nám naslibovali. Dobře nám tak! Dokud se nenaučíme chovat férově k sobě rovným, těžko vysvětlíme politikům, co je fér hra.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2005 17:25 | Dušan

Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží. To, co sedí v našem parlamentu a ve vládě, je docela reprezentativní vzorek Čechů. Včetně poctivosti a vztahu k dodržování či obcházení pravidel.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2005 14:39 | možno blbý, ale myslící (nepřihlášen)

Nikoliv poctivost národa - pravidla hry neurčuje národ! - Národ se chová tržně - tu chybí režim odpovědnosti odpovědných za jejich činy a rozhodnutí. Každy může bez zardění tvrdit, že tak je to nejlepší, že nevidí jinou možnost, že jiný postup je špatný atd. atd. .... A i kdyby se jednalo o donebevolající lež, nikdo po něm nechce sebemenší garanci ve smyslu : "Dobře a teď ukáž, jak tomu sám věříš! Vsaď svou výplatu, funkci, vilu, veškerý majetek apod. - pokud nemáš pravdu a na tvé blbostí doplatí spousta lidí, tvá vila to síce nevytrhne, ale hodně dalších "žvanivých, namyšlených a úplatných dobrodruhů" bude sve návrhy, lži a demagogii zvážovat před vyslovením a prosazováním trochu více .... A votomtoje! - To by se to v různých televizních partajních demagoargumentacích pročistilo .... a nejenom tam .... to by lobisté pošli na úbytě ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2005 14:11 | možno blbý, ale myslící

Projevit názor ve volbách ???? - A voni mi pak ukradený rozdíl mezi reálnou (nebo dokonce budoucí) cenou a plivancem za nucené vyvlastnění vyrovnají???? Oj ty Svatá sprostoto!!! Źe tento postup nikdo nenavrhoval např. v souvislosti s noclehy Rumla a spol. v České televizi. Tehda chytří "manipulátoři veřejným míněním ve svůj prospěch" moc dobře vědeli, že nejúčinnější bude dostat zblblé pražany i ve větru dešti pod koně aby se dostavil chtěný efekt. .... A naopak - když je potřeba věci uklildnit, není lepší rada, jako "dyť jim to ve volbách ukážete" .... Tož ukážete-neukážete ale co bude s tím o co Vás připravil majoritní vlastník s požehnaním státní moci - t.j. rozdílem mezi plivancem za vynucené odebrání soukromého vlastníctví a jeho reálnou , natož pak příští cenou .... (anebo je to cena za možnost vybrat ve volbách lepšaí variantu z neexistujícího sortimentu????)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 5. 2005 11:47 | Osel

Zde se opět potvrzuje, že slovní spojení "právní stát", "demokracie", "ochrana soukromého vlastnictví" v naší zemi nic neznamenají a vládnoucí garnituru, která "vodu káže a víno pije" je nutné svrhnout do propadliště dějin. Jedinou cestou, abychom byli lepší než oni, je projevit ve volbách svůj názor a to nejlépe založením nové politické strany, která nebude slova používat jenom k nalákání voličů, ale k tomu, aby jimi dávala závazky, které bude plnit. Pokud máte obdobné názory je třeba se spojit a něco s tím udělat. Jiří Beneš - promovaný politolog
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Michl

ekonom

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services