Jak funguje investiční životní pojištění V.

Víte, co je switch, splacený stav či částečný odkup? V posledním díle seriálu popíšeme termíny, které se vážou pouze k investičnímu pojištění. Zároveň zodpovíme vaše dotazy a podíváme se i na univerzální (flexibilní) životní pojištění.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 5. 2005 16:57, Kateřina

Vcelku souhlasím. Tyhle nárazovky jsou maximálně nebezpečné tím, že otřásají důvěryhodností trhu. Člověk prostě neví, kdy se cokoli zvrtne. Řeknu vám, že v této "stabilní" situaci plánovat důchodovou reformu je fakticky fuška.

Zobrazit celé vlákno

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 5. 2005 16:16, Honza F.

Je-li to takto, jak říkáte (jakože Vašemu názoru věřím), potom to je opravdu pouze čistá teorie - anebo pro lidi, kteří si stále ještě nezaložili PP a ani pravidelně spořit nechtějí formou PP.

Pro toho, kdo PP již nějakou dobu má by to byl totální nesmysl - přišel by o st. odporu a výnosy z ní.

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 32 komentářů)

16. 3. 2017 12:39 | zlata

Mám uzavřené investiční životní pojištění od roku 2010. V únoru t.r . mi na moji žádost byl vyplacen částečný odkup ve výši 18 828 Kč. Chci se zeptat, zda tento částečný odkup podléhá zdanění či nikoli. Děkuji.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2005 23:09 | radek

Malý dodatek k IŽP. Pokud klient vloží mimořádné pojistné a nechá ho zhodnocovat minimálně 6 měsíců a následně toto mimořádné pojistné vybere i s úrokem, pak 15% daň neplatí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2005 19:48 | Karel Brzobohatý

Vážená paní Jarmilo, plně s Vámi souhlasím, že si to vymyslel stát. chtěl aby si lidé dávali peníze stranou a následně je měli někdy v budoucnu. Já s tím můžu ale nemusím souhlasít. Pokud jste si četla mé příspěvky dobře, psal jsem, že i podílové fondy, které nemusí platit (narozdíl od PF) srážkovou daň ze zisku, jsou zvýhodňovány a nemluví se ot om tady v příspěvcích, tak jako o PF nebo ŽP. Osobně bych byl radši, aby mi stát dal pokoj u "primárních" daní, tedy snížil daň z příjmu fyzických osob než abych toho musel dosahovat nějakými odčitatelnými položkami.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2005 16:02 | Jarmila

Pane Brzobohatý, možnost odpočtu od daňového základu si vymyslel stát, aby Vás nejak nalákal do zakoupení produktu, který pro Vás není moc výhodný. Pokud totiž zemřete před dosažením důchodu, můžou po Vás zůstat nezletilé děti a vdovec(vdova) a ty je třeba živit. Takže Vy si sice malujete, jak na tom vyděláte, když si odpočítáváte od daňového základu, ale zapomínáte na 15%-ní zdanění na konci. Tím si stát i bez Vašeho svolení laskavě zinkasuje všechno, co Vám dovolil po XX let odečítat. Odpočet od daňového základu je jen vějička.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2005 11:27 | Speedy

....cha, chááá, tak to jste asi za posledních 15 let nechodil vůbec k volbám! PS: Stačí se vyzpovídat a potom úspěšně kandidovat třeba za lidovce :-)), jen malý příklad z mého okolí a není jediný. Ale je to tady na serveru o finančních produktech, tedy jestli je stavebko nebo penzijko lepší od spořitelny nebo od komerčky a co má krom pozdravu říkat prodejce. Tak to budu ctít.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2005 19:48 | Fredy

Komunisty bych nevolil, ani ze srandy.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2005 9:31 | Speedy

Něco lepšího? Ano, vím, to když se podívám, jak kdo hlasoval: pro mne osobně a pragmaticky bude nejlepší, a jako vyvážení politických sil, příště volit právě KSČM (to když natěšený dav s holou sedínkou budou tentokrát hromadně volit znovu ODS místo ČSSD), tj. tady a co to půjde zalevno žít (ostatní natěšenci mi jistě rádi takto přispějí) a mé prašulky ať vydělávají, na kapitalistický způsob, někde jinde. Kde to je bezpečnější. A možná pak něco přispěji také do kasičky okresního výboru. Dobře se tu po roce 1989, pravda, rozdaly karty a zahrálo před veřejností divadlo. Ti nahoře by zasluhovali cenu Thálie. Ale jak to vypadá u nich doma? To by mne tak ještě z takové všetečnosti zajímalo, jinak už nic.
PS: ano, odpovídám s trochou nadsázky....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2005 7:18 | Fredy

Chápu Vaše rozhořčení. Nejsem ani členem, ani velkým příznivcem ODS. A už vůbec ne jejich hlásnou troubou. Jen vidím jejich program, jako jedno z mála rozumných řešení na naší politické scéně. A k tomu se občas vyjadřuji. Samozřejmě, že i Modrá šance není geniální a bez chyb, ale znáte, ze současné nabídky, něco lepšího? Vím i to, a to Vám musím dát za pravdu, že program pak vlastně realizují lidé - politici. A i relativně dobré myšlenky dokáže pár blbců pěkně dokopat.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 22:31 | Petr Šafránek

Ano, zákon připouští přerušení PP, při kterém lze uzavřít další smlouvu o PP, to by ovšem nefungovalo tak, jak popisuje autor diskusního příspěvku....
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 17:20 | Karel Brzobohatý

můžu mít více smluv PP, ale pouze jednu aktivní, ostatní musí být tzv. spící, nesmí se do nich platit.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 16:57 | Kateřina

Vcelku souhlasím. Tyhle nárazovky jsou maximálně nebezpečné tím, že otřásají důvěryhodností trhu. Člověk prostě neví, kdy se cokoli zvrtne. Řeknu vám, že v této "stabilní" situaci plánovat důchodovou reformu je fakticky fuška.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 16:16 | Honza F.

Je-li to takto, jak říkáte (jakože Vašemu názoru věřím), potom to je opravdu pouze čistá teorie - anebo pro lidi, kteří si stále ještě nezaložili PP a ani pravidelně spořit nechtějí formou PP.
Pro toho, kdo PP již nějakou dobu má by to byl totální nesmysl - přišel by o st. odporu a výnosy z ní.
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 16:02 | Petr Šafránek

Má to jednu chybičku - narozdíl od stavebního spoření neexistuje smlouva o PP bez státního příspěvku! Na jedno RČ můžete mít vždy pouze jednu smlouvu o PP.....
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 15:11 | Speedy

...paní Kateřino, do té doby bude s nadějemi pozdě, jako bylo pozdě s těmi přeměnami kupónových fondů na finanční holdingy: tak dlouho se tom všem a o potřebném dohledu nad fondy povídalo, až ve vyvazujícím holdingu byly z fondů skoro všechny, tedy všechny ty fondy kdo chtěly a měly nějaké podivné zámysly. A ty fondy které zámysly neměly, tak je dle okolního příkladu dostaly později. Výsledkem bylo a je rozlité mléko... a stud, který si však skuteční viníci nikdy nepřipustí. To je ta katastrofa a osud tohoto nešťastnýho území.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 15:03 | AJAJ

Beru to tak, že na starou smlouvu budu pobírat státní příspěvek. Po 15 letech spoření mohu až 50% částky vybrat a případně reinvestovat do jiných zdrojů. Současně k tomuto uzavřu každý leden ještě jednu smlouvu bez státního příspěvku. Tuto použiji pro snížení daňového základu a začátkem příštího roku ji zruším. Není to sice příliš "košer" způsob, ale také se to svým způsobem dá nazvat investice.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 14:31 | Honza F.

Děkuji za zajímavý odkaz - Martin Podávka to napsal vyčerpávajícím způsobem.
Ještě mi není jasná jedna věc: je jasné, že současně nelze mít 2 PP se státní podporou, ale lze k jednomu běžícímu PP se státní podporou si časem založit další PP bez státní podpory (třeba pro "založ a zruš")? Díval jsem se na stránky pár PF a všude je formulář "žádost o sjednání PP se státní podporou" a není nikde možnost - st. podporu chci: ano/ne ?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 14:29 | STRAKA

Tuzemské právnické osoby mají oproti zahraničním obchodním společnostem velmi nerovné postavení. Zahraniční společnosti požívají různé daňové úlevy - např. daňové pobídky, které pro zahraniční firmy znamenají vysoké daňové úlevy. Po vyčerpání těchto pobídek se přestěhují do zahraničí. Tuzemským právnickým osobám se o těchto výhodách může jen zdát. Celý daňový systém u daně z příjmů fyzických osob je neefektivní. V zákonu se jen dělají díry v plotu, kterými prochází ten kdo umí správně číst. Správci daní finančních úřadu se zbytečně probírají ve výdajích, pod kterými je snad možné s trochou fantazie uhádat snad cokoliv. Dle mého by bylo daleko efektivnější u podnikatelů s daňovou evidencí zdanění % z příjmu a ne ze základu daně (rozdíl příjmů a výdajů) kdy by se kontrolovaly jen příjmy. Daňové tiskopisy jsou zbytečně složité. Celý právní systém napomáhá spíše těm kdo chtějí úmyslně krátit daně - neboť je nutné prokazovat úmysl. Po likvidaci právnické osoby konkurzem, není problém aby si jednatel a společníci založili novou společnost a podnikali dále s čistým štítem a za sebou zanechávaly zkrachovalé věřitele, které zlomilo nabíhající penále z neodvedených daňových povninností (např. DPH na výstupu z uskutečněného obchodního případu, který nebyl nikdy uhrazen). Politické strany na maškarním předvolebním plese skotačí a předhání se, kdo bude pestřeji oblečen za peníze občanů a slibují jim něco na co není právní nárok a co se asi nikdy neuskuteční z důvodu nedostatku politické vůle, či z důvodu vzájemné dohody mezi koaličními partnery nebo osobních důvodů kteréhokoliv z poslance. Situace je opravdu špatná, ale asi není ještě tak špatná, aby byl důvod dělat razantní a hlavně účelná a správná opatření jako např. na Slovensku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 14:19 | Kateřina

Poslanec za ODS Doležal tuhle zhůvěřilost navrhl, k velkému zděšwní ostatních. Např. stínový ministr spravedlnosti Pospíšil z toho byl dost vykolejen, protože mu enormně záleželo na přijetí novely, která zrychluje řízení u obchodního rejstříku a tenhle pozměňovací návrh o vyvlastňování menšinových akcionářů ohrozil celou novelu. Senát to - včetně senátorů za ODS zamítl, ale sněmovna ho včera přehlasovala. Koukala jsem na hlasování: Pro senátní verzi (bez vyvlastňování) hlasovala většina všech poslanců všech stran kromě ČSSD. Proti (pro vyvlastňování) menšina všech a celá ČSSD. Dokonce ČSSD zpochybnila hlasování, protože jim to napoprvé nevyšlo. Po zamítnutí senátní verze už pro novelu hlasovali všichni, což chápu, i když mě to vyvlastňování pěkně štve. Teď už je nadějí jen Ústavní soud nebo další novela.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2005 12:57 | Speedy

Začíná to být vše od včerejšího dne 03.05. 2005, s prominutím, opravdu směšné. Témata, články, diskuse. I zde na webu peníze.cz. Směšné. Zapamatujte si dobře toto datum! Je třeba zvednout hlavu a podívat se nikoli nahoru ke hvezdám, ale stačí kolem sebe, v jakém prostředí tady v Česku a s jakou perspektivou mám zde investovat a, proč ne, i drobně spekulovat. Schválená forma vytěsnění zbylých 10% drobných akcionářů, spojená s vyvlastněním jejich akcií za cenu stanovenou samotným majoritářem a posvěcenou posudkem znalce, kterého si majoritář sám vybere, je už tou poslední pohřební fanfárou. Fanfárou pro nezávislé drobné investování lidí, kteří mají snahu se sami postarat o sebe a také o svoji odloženou spotřebu. A mají snahu kontrolovat a svůj majetek, podíl či akcii si pohlídat. Tak, aby z toho měl prospěch i tento, stále ale nevděčnější stát. Tak jako pohřební fanfáry, které pomalu dohrávají u zdejšího soukromého drobného podnikání. Ano, jděte dělat všichni do závislého pracovního poměru někde ve fabrice, která patří nějakému zahraničnímu koncernu a co sem šel hlavně proto, že Vám bude málo platit a také, že zde nebude platit daně. Ty daně za něj totiž zaplatíte oklikou sami, resp. Vy zaplatíte to, co bude eráru chybět. A pokud od Vás vybrané daně nebudou státu stačit, jako že určitě ne, za 1 korunu úspory jinak státem Vám sebrané daně Vám bude státem sebraná rovnou celá stokoruna a víc, prý státu "jen" zapůjčená. Proto je třeba omezit Váš výběr, Váš horizont, Vaši soudnost a podstrčit Vám šikovné prý přítelíčky formou státem dotovaných finančních produktů a od kamarádů finančních žraloků. Investiční životní pojištění do scénáře zapadá také. Po socanské ostudnosti minulých týdnů kolem demise pana(?) premiéra Grosse zde máme ostudnost přinejmenším stejného kalibru, tentokrát ale z kadlubu opoziční ODS a její tzv. Modré šance, jako předobraz rozporu demagogických slibů a hrůzné skutečnosti: zachraň se proto kdo můžeš!!!!!!!
Pane Fredy, já si Vás a Vašich názorů vážím, avšak nedělejte ze sebe hlásnou troubu předvolebních slibů ODS. Tady vidíte, jak to končí a můžete ještě poděkovat, že Prozřetelnost Vám možná otevřela trochu oči. Závěr: v Česku akorát tak kapesné, něco na tvrdší spekulaci (jako bychom byli v Rusku) ale už ne na investici, a hlavně, pryč odsud.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 5. 2005 18:14 | Kateřina

Pan Podávka to na FinQ vysvětluje dost podrobně v článku Založ a zruš: http://www.finq.cz/comments/2004/comm07.doc
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Daniel Volopich

podnikatel

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Daniel Volopich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services