Diskuze: Jak funguje investiční životní pojištění III.

Vysvětlit klientovi jak funguje investiční pojištění a pomoci mu vybrat správnou investiční strategii není lehký úkol. Cena za takové poradenství je standardně součástí pojistného. Kolik zaplatíte zprostředkovateli, jaké se uplatňují způsoby úhrady finančního poradenství a jak se spočítá odbytné?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 4. 2005 12:26, JMK

Pani Jarmilo, mate pravdu, ale jeden maly detail to hyzdi - smlouvy jsou napsany tak, ze to neni k precteni. A druha vec - mam spatnou zkusenost s velkymi institucemi - kdyz si chci vzit smlouvu na podrobne prostudovani domu, vetsinou tuto moznost zamitnou. Kdyz chci zmenit podminky, ktere povazuji za nevyhovujici - z 99% to nelze. (Ted trochu reklamy, zatim jen ING udelala vyjimku). Tak se ptam, co s tim?
Nicmene s tezi, ze lidi se maji o sebe starat sami, bezvyhrad souhlasim. Preji prijemny den

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 4. 2005 21:20, Fredy

Podsouváte mi zvýšený tón tam, kde jsem jej nikdy neuplatnil. Pouze jsem konstatoval dvě věci.

1) Jednak po prostudování dostupných volebních programů jednotlivých stran vidím modrou šanci jako jedno z lepších řešení. Podle mého "subjektivního" názoru si myslím, že v budoucnu jako jediné možné. Socialismus se již vyčerpal a to v celé Evropě. Otázkou je, jak jej dokáže ods prosazovat.

2) Dále jsem uváděl, v této souvislosti, že i volební program je zboží, které se musí umět prodat. Voliči jsou v tomto případě klienty tohoto programu. Ods to nedělá a nebo dělá nedostatečné a tím získávají na vážnosti nesmyslné a demagogické názory současného ministra financí. Ostatně i on "prodává" své zboží. Podle mě již zapáchající a s propadlou záruční lhůtou.

Pokud se nemýlím, tak vám také kdysi někdo od ČS řekl, že to a to je dobré a vy jste to bral. Pak se časem ukázalo, že je vše jinak a vy jste na tom třeba tratil. Je v tom jen fenomén času? Nebo tam hledáte něčí úmysl? Vždyť jste to přece nemusel brát, že?

Víte, čas je v tomto nejzajímavější poradce. Kdysi, v roce 1998 či 1999 jsme na těchto (i jiných) stránkách začali odvážně psát o tom, že KŽP je vlastně podfuk na neznalé, naivní jedince. Tehdy se na nás vrhla smečka bouchačů a dokonce zástupců pojišťoven. Dnes o tom píší již „bývalí“ poradci a jiní odborníci, jako o samozřejmosti. Lepší mlm společnosti jej již vyřadily z repertoáru. Čas plynul a pojišťovny vyrazily s dalším trumfem - IŽP. Mnozí se nad tím rozplývali a dodnes to mají za nedotknutelný zázrak. A vidíte, pan Podávka jej nyní staví do stejného, ne-li horšího světla, než již profláknuté KŽP. Ještě ostřeji se do tohoto produktu opřel pan Stuchlík v časopise FONDSHOP. Odhalil, to co již dávno píši, že tento produkt dotuje stát, nebo-li my všichni z našich daní.

Vůbec nic nemám proti paní Jarmile. Dokonce ji fandím. Má svůj názor (i když ne dle mého gusta) a za ním si stojí. Některé její postřehy v sociální oblasti jsou zajímavé. Docela si ji dovedu představit z jejich různých komentářů. Samoživitelka, vysokoškolačka s titulem, patrně PHDr., či něco podobného, se dvěma dětmi, dcerami. Žije na jihu Čech, patrně v Táboře a v oblasti poradenství vyzkoušela více společností a tudíž má celkem přehled. Za bývalého režimu byla asi úspěšná, někde buď v nějaké státní instituci (ostatně tehdy jiné skoro nebyly). Buď školství, nebo výpočetní technika, tehdy PVT, či tak nějak. A nebo je to úplně jinak. Ale, jak vy píšete. Co člověk, to názor a kdyby byly všechny stejné, tak by tu byla nuda.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 75 komentářů)

10. 5. 2018 11:53 | Ivan Remeš

Ve výpočtu počátečních jednotek je chyba. 12 000 * 0,93 * 0,93 * 0,93 * 0,93 * 0,93 = 8 348 Kč a ne 3 348 Kč, jak je uvedeno výše.
:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2005 10:24 | to Speedy

Tomu paranoidnímu závěru rozumí jen několik zainteresovaných lidí.Nechtějte vědět proč,nebude Vám to k užitku.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2005 17:50 | Speedy

Já se k příspěvkům ostatních a ve vztahu k jejich možné divnosti přece nevyjadřuji. To bych si nikdy nedovolil.
Vyjadřuji se k divení a poukazování na některá uvedená fakta, předpokládejme, že alespoň pravdivá. Také pravdivá být nemusí, tady si může přece každý, když se to tak vezme, napsat co chce. I třeba od konkurenční bandy zvonkařů, a ob článek se později v jiné diskusi dozvíme, že oni to prý dělají lépe a jak jsou, na rozdíl od těch tady nějak jmenovaných, morální. Cha, chááááá...
A nejlepší ze všeho je Váš pěkný, tajemný a dokonale paranoidní závěr :-)) Když ne tady a dnes, tak kde a kdy chcete objasňovat???
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2005 14:20 | to Speedy

Vážený Speedy,ty souvislosti jsou jiné.Nevíte vo co go,proto Vám ty příspěvky připadají divné.Až ty souvislosti časem pochopíte,budete mít jasno.Věřte,není na objasňování těchto skutečností vhodná doba.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2005 9:31 | Speedy

...ještě výše aktuálně přispívajícímu, co se tak diví nebo na co poukazuje. Je mi z principu úplně jedno, co to je Investor Plus a co Investor Mínus. Pouze v daném kontextu: ze strany pojišťovny není přece problém zjistit a systémově zajistit, aby nedocházelo zbytečně k přepojišťování. Vždyť jde o (více)náklady samotné pojišťovny. Provize za přepojišťenou smlouvu by měly být potom pro panenku nebo panáčka sjednatele výrazně menší!!! Spíše to ale vypadá, že toto, tedy smlouvy, které jsou aktuálně výhodné pro klienta a ne už tolik pro pojišťovnu, se skrze externí sítě přepojišťují (likvidují) právě s vědomím samotné pojišťovny, která se ale v těch pár řídkých případů poukazů (jako zde na webu) šikovně za externí síť ukryje. Ryba smrdí od hlavy!!!
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2005 21:14 | Jarmila

Ještě se doplním. Víte, Fredy, já mám velkou radost, když ke mně přijde klient v situaci pro něj těžko řešitelné, chce úvěr a já mu vyřídím úvěr ze stavebního spoření s nulovou nebo 10%-ní akontací za podmínek pro klienta poměrně lukrativnějších než ostatní spotřebitelské úvěry. Nemusíte se mnou souhlasit, ale pořád mám za to, že překlenovací úvěr na nějakých 7,5 a následně úvěr ze stavebnho spoření za 5,5 % je lepší než úvěr na 36 % p.a. Víte, já pak mám z téhle práce radost. Ono je např. hodně lidí, co se rozvádí a potřebují se vzájemně vyplatit, nebo lidí, kterým by byl jinak prodána střecha nad hlavou, protože nesehnali peníze na privatizaci bytu. A divil byste se, co je lidí, kteří na úvěr prostě nedosáhnou, protože jim jejich zaměstnavatel dává už pátým rokem smlouvu na dobu určitou. Neoblbuju lidi ve stylu "krvavý 760 a jinak procentní úrok a peníz zítra až do bytu", ale snažím se klientům v rámci svých možností poradit a když už si musí úvěr vzít, tak aby byl pro ně co nejpřijatelnější.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 5. 2005 9:42 | Speedy

Kde je poptávka, tam bývá přece i nabídka. Ta poptávka je v tomto případě nazývána u klientů (třeba) CHYTRÁCKOU HLADOVOSTÍ. Chytráckou hladovostí, která je NEPOUČITELNOU. Nemluvte, prosím, resp. nepište stále a Vám podobní o manipulaci klientů, pište o nepoučitelné a chytrácké hladovosti některých klientů. Přitom tito jedinci, pokud dostanou příležitost, svoji poptávku chytrácké hladovosti obratem a bez výčitek svědomí přemění (a pěkně po skajlajnsku) v nabídku chytrácké hladovosti. Tedy nezaslouží ani litování ani konečné slitování. Při této příležitosti si musím vzpomenout na krátký televizní šot z letošní zimy, jak a kterak úspěšně probíhá přímo v centru Prahy prostituce, kdy samotný akt je vykonáván na mobilních veřejných záchodcích, v budkách a po vložení patřičné mince opravňující jinak k vykonání malé či velké potřeby. Je třeba pravdivě analyzovat jak všechny, zdůrazňuji všechny účastníky, tak i právě ty další okolnosti a samotné prostředí. Ano, někdy se už i děsím, koho potenciálně mohu potkat v bežném životě na ulici či v krámě, a vlastně nemám vůbec šanci poznat, co to jsou s odpuštěním za hovada a prasata zároveň, a co tedy mohu od nich asi tak očekávat. A velmi podobné to je přece i ve světe financí, i tam je taková ta žumpa a splašky, a také osoby, které se v nich rády vyválejí. Teď jde jen o to, aby to byla okrajová záležitost a ne to centrum Prahy.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 4. 2005 19:33 | term

Je.Především však záleží na tom jak se nechají zmanipulovat(klienti) rádoby"nezávislými poradci"!!! Potom se nedivme,že dochází ještě v této době k takovým zvěrstvům....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 4. 2005 16:07 | R2D2

tak to je síla. je to ale pouze důkaz názoru pana Brzybohatého - klienti se o své finance vůbec nestarají a podepíší cokoliv. Je to ale jejich chyba.
Často si vzpomenu na vyjádření našich populárních osobností typu? matematika mi nikdy nešla" - chlubí se tím:) Takže - byl jsi blbej a nesnažil ses naučit sčítat - tak za svou blbost plať!!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 17:07 | Jarmila

Milý Jamako, právě proto buďme rádi, že existují servery jako jsou peníze.cz, na kterých se diskutuje tu trochu s jiskřením, ale většinou bez urážek a věcně. Kdyby se tu nediskutovalo, hodně věcí bychom neznali. Vždyť je to školení zcela zdarma!
Přeju Vám příjemný den a klidný spánek :-))
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 12:28 | Jamako

Souhlasim s Vami. Investice do sebe sama a vlastni rodiny je nejlepsi (penize si beztak do hrobu nikdo nevezme ;-)). mimochodem, Kiyosakiho jste nejspis cetl, ze? :-))
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 12:26 | Jamako

Pani Jarmilo, mate pravdu, ale jeden maly detail to hyzdi - smlouvy jsou napsany tak, ze to neni k precteni. A druha vec - mam spatnou zkusenost s velkymi institucemi - kdyz si chci vzit smlouvu na podrobne prostudovani domu, vetsinou tuto moznost zamitnou. Kdyz chci zmenit podminky, ktere povazuji za nevyhovujici - z 99% to nelze. (Ted trochu reklamy, zatim jen ING udelala vyjimku). Tak se ptam, co s tim? Nicmene s tezi, ze lidi se maji o sebe starat sami, bezvyhrad souhlasim. Preji prijemny den
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 8:38 | Jarmila

Jenže s těmi párky to není vtip, to je pravda. Nechtěně jsme provedli pokus. Známý pracuje v masokombinátu a přinesl na ochutnání novinku, jakési párky. Voněly úžasně, my se zapovídali a milé párky zůstaly u mne v kanceláři přes prodloužený sváteční víkend (celkem čtyři dny) v tašce na stole, protože tam nikdo nepřišel. Po čtyřech dnech stále báječně voněly a byly stále růžové, neb neobsahují žádné maso. Normální párek by už dávno zezelenal. PS: nechcete se konečně bavit o něčem jiném? Pokud vím, původním tématem bylo investiční životní pojištění.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 12:03 | Jarmila

Já se ještě doplním. Nezlobte se, ale tyhle hovory jsou občas mimo mísu. Nikdo z nás nepochybuje o tom, že by si lidi měli nějak např. spořit na stáří nebo se pojistit. Lepší je spoření alespoň nějaké a pojištění taky aspoň nějaké než žádné. My se tu bavíme o vlastnostech produktů, ty se vyvíjejí, takže nelze říci "lidi, všechno staré bylo špatně, udělejte si to ještě jednou a znovu a pořádně". To, co je dobré dneska, nemusí platit zítra. Ano, je nutná osvěta. Kdo se chce o své peníze starat, tak ať to udělá, kdo nechce, pro toho je lepší třeba penzijní připojištění nebo kapitálové životní pojištění. Je to všechno otázka osvěty a vzdělaného klienta. Pokud se pamatuju, tak v r. 1989 davy sklandovaly, že nejsou malé děti. Tak proč se k nim i zákon chová jako k malým dětem? Proč má zodpovědnost za to, co podepíše klient, nést poradce a navíc mít na to ze zákona uzavřenou pojistku? Když to přeženu, to má nést zodpovědnost za to, že si klient nenaspořil na důchod a z oné pojistky odpovědnosti se bude klientovi následně důchod platit? Proč se snažíme vést zase lidi za ručičku jako malé děti?? Vy tu, Fredy, na jednu stranu voláte po jakési vlastní zodpovědnosti a propagujete Modrou šanci, ale na druhou stranu se zase o všechno bude starat všeobjímající stát?
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 11:44 | Speedy

Jamako: To jsem se snažil taky a má práce (resp. profese) mě vždy pokaždé velice bavila. Jinak bych ji nedělal. Potom jsem ale zjistil, že vlastně 50% z toho, co vydělám, nějakým způsobem odevzdám bez obdržení patřičné protihodnoty a ten odložený zbytek na zlé časy (či na větší nákup čehosi) také taje, jak na jaře sněhulák někde na slunci. Tak jsem provedl ráznou optimalizaci svého života, odešel do "předčasného" důchodu jako pan Fredy a věř: tady u nás, co si s penízem neuděláš sám, tak nemáš, přitom se nebráním být jak houba a vstřebávat rady a "rady" jiných. Tvoje představa o tom, že najdeš poradce nebo dokonce budou obecně rozšířeni poradcové typu, že Ti zavolají typ a Ty, když vyděláš, tak jim něco z toho dáš, je zcestná. Ostatně, radit Ti mohou už dnes co by privátnímu klientovi tzv. osobní bankéři z bank nebo z investičních společností. Tam však je riziko, že Ty jsi stále příliš malý na to, aby oni neupřednostňovali svého velkého klienta, který třeba potřebuje prodat a oni to vědí: Tobě potom zavolají koupit a potom jen kroutí rameny, vždyť jimi doporučený časový horizont je ten a ten a Ty jsi ho, asi, nějak po tom telefonu musel přeslechnout, že :-)) Proto si také myslím, že nejlepší investice je do sebe sama, také do své rodiny atd., něco mít pozitivního ze života a teprve potom si připisovat virtuální procentíčka z kapitálkového nebo investičního životního pojištění (to jako příklad finančního produktu a který je tématem článku).
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 11:02 | term

A je to tady.Přesně jak říkáte,vše co mají klienti je špatně.Kdyby tito prodejci jenom prodávali Investora mínus,oni jdou tak daleko,že klientům likvidují Investora plus,sjednaný nějakým poradcem od ING.Potom těmto zkoprnělým klientům sepíší novou smlouvu,ale rovněž od ING s tím rozdílem,že je to Investor mínus přes AWD!
Kde je ta kvalita,kterou tady hlásají zástupci této společnosti?
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 10:33 | Jamako

To Speedy
Co se tyka financi neverim nikomu, tim spis vlastni rodine ;-)) Ale nemam cas porad neco hledat a zjistovat. Snazim se byt odbornikem ve sve profesi, ktera me bavi a ne byt takovym broukem pytlikem a rozumet vsemu. Vseobecny prehled ano, ale vsechno delat do detailu neni dobre. Proto se snazim si uderzet ten optimisticky pohled na svet, protoze jinak by to bylo skoro na masli, ne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 8:43 | Jarmila

Fredy, my jsme se přece svého času potkali i osobně. Jen mně na Vás mrzí, že jste tu v zápalu boje trochu poodhalil moji identitu. Před nějakým časem Vás tu kdosi donutil, abyste se poodhalil, ale bylo to jen na Vás, nikdo z těch, co Vás zná, to za Vás neudělal.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 6:39 | Fredy

No a teď si vezměte, že stejný názor z vaší první věty mají třeba výrobci salámů. Je jim jedno, co si klienti myslí. Většina lidí soju snáší a mnoho z nich ji považuje za plodinu budoucnosti. Hlavně třeba lecithin ze soji a další. Klidně vám mohou tvrdit, že právě soja je v salámech to jediné zdravé.
A co se týče těch levných párků ze supermarketu, tak znám jeden ftip.
Jeden obyčejný člověk navštíví svého známého velice pobožného souseda. Ten právě na Velký pátek večeří párky. Návštěvník se zarazí a hned se ptá. Tys takový pobožný a na velký půst jíš maso? Domácí odpoví, vůbec nejím maso, to jsou párky z Tesca a v nich přece není od masa ani ta kůže.
Souhlasím s vámi, že je třeba tlačit na výrobce a prodejce, aby uváděly vždy správné složení svých výrobků. Klamavá reklama by měla být v budoucnu přísně trestána. Nejde třeba jen o salámy a jogurty. Nedávno jsem to samé slyšel o testu s minerálními vodami.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 4. 2005 6:20 | Fredy

Ten skoro úspěšný tip mě těší. Mám pamět a "trochu" vidím lidem do duší :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 44 duelů
×
Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 42 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services