Citibank: proč to dělat jednoduše, když to jde jinak…

Největší retailová banka na světě v Česku stále spíše "sbírá smetanu". Podle její cenové politiky je jasné, že hledá především klienty s vyššími příjmy – účet za 250 Kč měsíčně rozhodně nebude pro každého. Odpovídá tomu kvalita jejího internetového bankovnictví?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 4. 2005 13:22, Wells Fargo

Jestli Citibank na kontech zdarma v Nemecku nevydelá , tak na to musí vydelat v jiných zemích a v Cechách. V Nemecku má Citibank konto "citibest" , kde je stále pres 2.500 euro v akciích nebo v hotovoti zadarmo - bez mesícních poplatkú a bez poplatku za neomezený pocet plateb a pohybu na konte.
Kdyz clovek kupuje akcie s limitem ve Frakfurtu a trikrát limit opravuje , protoze nic nedostal s nízkým limitem a pak se to chytne az na 4. limit , pak dostane clovek za 3 dny od citibank 4 dopisy kvuli tomu a ve 3 dopisech je , ze nebyl nakup uskutecnen. Kazdy ten zbytecny dopis stoji citibank asi 0,55 euro a vydelat na to musí Citibank asi v cizine na poplatkách z konta a na poplatkách z prevodu a plateb.
Poplatek za nakup akcii za 2000 euro na Xetra je asi 10 euro a ve Frankfurtu asi 12 euro , stornování a limit a konto je zdarma.
Kdyby si tedy clovek ceský mohl opatrit postovní schránku a prihlásení k pobytu u nemeckého kamaráda a pak tam ani nebydlel , dostal by zdarma konto citibest , kdyz by tam mel stále pres 2500 euro napriklad v akciich CEZ nabo v akciích Citigroup , koupených ve Frankfurtu.

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

13. 4. 2005 11:46, SocPredator

Ještě nedávno to bylo 200000. Myslím, že banka dělá kroky správným směrem. A jejich spořící účet (zdarma) k účtu má docela solidní úroky 1-2%. Už o tom začínám vážně uvažovat :-)

Zobrazit celé vlákno

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

11. 10. 2007 15:43 | Jiri

1. Zbytečně složitá struktura . To, co by šlo normálně realizovat na jedné stránce, citibank nutí uživatele proklikat řadou pidistránek. S tím je spojené plýtvání místem na obrazovce (zobrazují se tam ve velké míře zbytečnosti nebo prádné plochy). K tomu jsou skoro všechny stránky omezené na jedinečné zobrazení. Tj. pokud si chci současně prohlížet pohyby na účtech a seznam trvalých příkazů (abych vyhledal, který se provedl a který ne) aplikace to neumožňuje. Musím si sejmout grafickou obrazovku a prohlížet si ji v aplikaci malování. A to je nešikovné, když je třeba procházet výpis delší než 2 obrazovky. Např. dialog přihlášení vyžaduje zadat jméno, heslo, pin a stisknout tlačítko vstup. Řeklo by se 4x enter a musí to stačit. Jenže pořadí elementů (=tlačítek) v okně příhlášení je tak nešťastné, že po zadání požadovaných údajů se musí 8x (!) sitsknout tabulátor, než je fokusováno tlačítko Vstup. 2. Nefunguje změna trvalých příkazů. Např. nelze změnit zprávu pro příjemce ani naši referenci. 3. Nefunguje posílání zpráv (viz menu služby zákazníkům). 4. Chybí služba upozornění na neprovedené příkazy. (Pokud zadám budoucí platbu a pak na platbu není dost peněz, platba se neprovede a přikaz se v tichosti zahodí.) (A přitom ciotibank tuto službu umí a pro podnikatele ji nabízí.) 5. Export podrobného výpisu do csv je veliké plus (díky za něj). Ale mínus je, že dostupné jsou jen tři POSLEDNÍ měsíce. Proč ne libovolné tři měsíce? 6. Chybí uživatelský popis. Začátečník je nucen hádat, kde se co nachází, kam se co má zapsat a přitom každá oprava trvalého příkazu ho stojí peníze. Chybí popis toho csv exportovaného výpisu. 7. Seznam příjemců je mírné plus. Ale to je málo. Chtělo by to uživatelsky měnitelné šablony příkazů. Navíc citibank přehlédla nepříjemnou vazbu mezi identitou zákazníka a seznamem příjemců. Vysvětlím: Pokud je jeden zákazník a ten má svůj jeden běžný CZK účet, problém nevzniká. Pokud však dva zákazníci (např. manžel + manželka) mají každý svůj jeden běžný citibank účet a zřídí u banky přístup manžela k účtu manželky (a také manželky k učtu manžela), pak banka zapovídá, aby se manžel přihlašoval identitou manželky nebo aby se manželka přihlašovala identitou manžela. Na internetu s tím nemohou nic dělat, ale telefonnímu operátorovi banky to vadí. Jenže, manžel se nijak nedostane k seznamu příjemců manželčina účtu a manželka se nijak nedostane k seznamu příjemců manželova účtu. Bohužel, seznam příjemců je vázán striktně na identitu zákazníka. Pokud chci poslat poníze příjemci, kterého vytvořila moje manželka, musím ho VYTVOŘIT ZNOVU. Manželka mi svůj seznam příjemců nijak nakopírovat/předat/na sdílet nemůže. 8. Pole naše reference má jen 10 znaků (pole slouží pro lidsky pochopitelný popis účelu odeslané platby). (Např. "pojištění auta tchyně" se musí zkrátit, třeba "pojautchyn".) 9. Aplikace i po letech stále zůstává přeložená do češtiny jen částečně.

+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 5. 2005 13:57 | lewis

Plně souhlasím s výhradama v článku. Mezi další nevýhody bych zařadil souhlasy s inkasem, které je možno založit, ale už ne prohlédnout a zrušit (alespoň se mě to nepodařilo). Export CSV mě až tak nezajímá, spíš možnost zadávání plateb v souboru. Bohužel to v současnosti umí u nepodnikatelských účtů pouze KB a ŽB, což je škoda, protože příprava souboru s 15 příkazy a jeho odeslání je nesrovnatelné proti otrockému typování plateb.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 4. 2005 13:27 | petr

Článek se nezabývá bezpečností systému.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2005 21:04 | x

totální sra*ka - nejhorší inetbanking na trhu
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 4. 2005 11:04 | Gergi

Ocenuji jednoduchost zrizeni internetoveho bankovnictvi - zadne ceritifikaty, zadne cipove karty a podobne paranoidni hracicky. Dale pak skvela funkce export transakci do MS Money - software si pro kazdy ucet zvlast pamatuje kdy se naposled export provadel, takze staci zaskrtnout "od posledniho stazeni" a pak ucty (bezny, sporici, kreditka, devizovy, ...) a behem minuty mate vsechno v "ucetnictvi". (MS Money umi pomerne chytre parovat stazene transakce s temi, ktere jste uz zadali rucne.) Naopak nelibi se mi, ze nelze ulozit vzory prikazu a pak jen menit castku a datum - je treba vzdy znovu zadat variabilni symbol, i kdyz se mnohdy nemeni. U podilovych fondu bankovnictvi zobrazuje jen aktualni hodnoty a celkouvou hodnotu investicniho uctu, nikoliv historii. Fondy nelze nakupovat a prodavat on-line!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2005 12:13 | Martina

Já mám u Citibank jen kreditní kartu, příjemně mě překvapilo jak snadno se na Internetu dostanu k informacím o kartě, pro první přihlášení mi stačilo jen číslo karty a PIN, potom jsem si nastavila jiné heslo, nemusela jsem tedy kvůli zpřístupnění informací chodit do banky a o přístup žádat, to jsem ocenila. Internetové bankovnictví Citibank má však i své slabé stránky, kromě grafiky, která je hodně slabá mám ještě dvě další, mnohem důležitější připomínky: 1. Od té doby co používám k nahlížení na svou kreditku Internet mi začaly chodit do mailu spamy a e-maily od odesilatelů,kteří se tváří jako světové banky, ale ve skutečnosti jimi nejsou. To mi vadí hodně a u žádné jiné banky se mi nic podobného nestalo. 2. V obratech jsou vidět jen příchozí platby a moje platby kartou, ale bohužel nejsou vidět odečtené úroky což je docela důležité zvlášť když u Citibank jsou opravdu vysoké a tedy tvoří docela velkou položku v celkovém vyúčtování.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 4. 2005 11:46 | SocPredator

Ještě nedávno to bylo 200000. Myslím, že banka dělá kroky správným směrem. A jejich spořící účet (zdarma) k účtu má docela solidní úroky 1-2%. Už o tom začínám vážně uvažovat :-)
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2005 21:26 | dalich

Funguje zcela bez problemu v Mozille i ve Firefoxu. A minimalni vklad u CB je 100000 (sto tisic) a vedeni je gratis. Ja mam u nich kreditku a mam ucet taky zdarma.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2005 21:23 | Chef

ulož si tam 100 000Kč a máš to zadarmo
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 4. 2005 15:19 | Jirka

Tomudle rikate hodnoceni internetove aplikace?? Me tam zasadnim zpusobem chybi informace, zda je mozne internetove bankovnictvi provozovat i v jinych prohlizecich nez v deravem MS IE? Dekuji
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2005 15:04 | jezevec

Souhlasím. Pokud bance svěřím své peníze - neexistuje služba, za kterou bych stálo za to platit ještě k tomu 3000 ročně.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 4. 2005 13:22 | Wells Fargo

Jestli Citibank na kontech zdarma v Nemecku nevydelá , tak na to musí vydelat v jiných zemích a v Cechách. V Nemecku má Citibank konto "citibest" , kde je stále pres 2.500 euro v akciích nebo v hotovoti zadarmo - bez mesícních poplatkú a bez poplatku za neomezený pocet plateb a pohybu na konte. Kdyz clovek kupuje akcie s limitem ve Frakfurtu a trikrát limit opravuje , protoze nic nedostal s nízkým limitem a pak se to chytne az na 4. limit , pak dostane clovek za 3 dny od citibank 4 dopisy kvuli tomu a ve 3 dopisech je , ze nebyl nakup uskutecnen. Kazdy ten zbytecny dopis stoji citibank asi 0,55 euro a vydelat na to musí Citibank asi v cizine na poplatkách z konta a na poplatkách z prevodu a plateb. Poplatek za nakup akcii za 2000 euro na Xetra je asi 10 euro a ve Frankfurtu asi 12 euro , stornování a limit a konto je zdarma. Kdyby si tedy clovek ceský mohl opatrit postovní schránku a prihlásení k pobytu u nemeckého kamaráda a pak tam ani nebydlel , dostal by zdarma konto citibest , kdyz by tam mel stále pres 2500 euro napriklad v akciich CEZ nabo v akciích Citigroup , koupených ve Frankfurtu.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 952 667 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Karanténa nám sex bere i dává, babyboom ale nejspíš nezpůsobí

Karanténa nám sex bere i dává, babyboom ale nejspíš nezpůsobí

Marie je na mateřské se dvěma dětmi a kvůli karanténě s nimi tráví veškerý čas. Její manžel...více

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Deník zdravotní sestry v době pandemie 3: Pohodové dny v nás vzbuzují nervozitu

Pandemie koronaviru a s ní spojená globální krize dopadla nejrychleji a nejhůře na zdravotnictví....více

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

Ubavit se v karanténě. Seriálové tipy pro neurotiky i masochisty

V době nucené izolace zkrátka koukáme na seriály, a to hodně. Máme ovšem k dispozici tak...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
36,84 %

z 38 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
31,25 %

z 32 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.