Stát sáhnul podnikatelům na přídavky

Na některé živnostníky dolehne již tento měsíc tvrdost novely zákona o státní sociální podpoře. Mnozí totiž obdrží snížené přídavky na děti, někteří je dokonce nedostanou vůbec. Nejvíce se tato úprava paradoxně dotkne nízko příjmových skupin, například matek na rodičovské či podnikavých důchodců.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2004 14:14, Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Dodatek: "oni" tam "nahoře" také vůbec nepředpokládají, že když už máme tu svobodu, tak že můžeme být v produktivním věku a být vědomě, po nějakou dobu, živi na tzv. nezdanitelných příjmech či jen na úsporách. Prostě si chvíli odpočinout, dělat si něco spíše pro sebe a kvůli sobě a nehonit se (i potom státu!) jen pro peníze.
Potom případným (znovu)podnikáním si, než to člověk začne myslet více vážně, jen přilepšit na kapesném a dělat to třeba, proč ne, i pro tu spíše zábavu.
To výše uvedené s tzv. minimální daní, jak je konstruováno, zcela padá: místo dříve normálního proporcionálního zdanění, byť v tomto případě pár tisícikorun, nakonec stát nedostane vůbec nic! O to se dotyčný, již z principu a velice naštvaný, jistě nějak postará :-))

Zobrazit celé vlákno

+33
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 11. 2004 10:43, Poiaeugoruj

Zatímco ty na ni nezapomínáš, vidˇ? Uvědom si laskavě jednu věc. Pokud je třeba někdo žena samoživitelka, od otce nedostane výživné na děti (a to je v rukách soudu, potažmo státu, ona to neovlivní), pořídí si živnosťák a vedle zaměstnání pracuje, aby ty děti uživila, pak ji za aktivitu stát ještě potrestá. Je sice chvályhodné, že stát jaksi automaticky předpokládá jistou úroveň výdělku u OSVČ, ale od toho je kontrolní činnost, ne výdělek daný zákonem. To by taky mohli vydat zákon, podle kterého si každý ve státě vydělá fiktivních 100.000,- měsíčně, na tento plat se zavedou daně a veškeré podpory (přídavky na děti, sociální podpory pro nízkopříjmové skupiny) se zruší, protože už nejsou potřeba.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

20. 11. 2004 19:43 | majitel

Stát je děvka, a jako s děvkou s ním zacházím.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 17:13 | Fredy

Tyto všechny postřehy je nutné si uložit do paměti. Myslím do osobní paměti. Až přijde čas zúčtování (třeba volby), tak je třeba si je opět přehrát a oživit. Neb volební guláš a vidina pečených holubů – samo-leto-hubek, dokáže mnohým zatemnit mozek.
Opět je tu víkend a možná i ten sníh, tak hurá do přírody.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 16:52 | Kateřina

K té zmíněné nemocenské: Vláda totiž velmi vychytrale stanovila minimální vyměřovací základ pro daň a zdravotní pojištění na 50 % průměrné mzdy. Z toho totiž státu neplynou žádné závazky navíc. Jenže minimální vyměřovací základ na sociální zabezpečení je poloviční - tedy v roce 2006 bude 25 % průměrné mzdy. Proč? No protože z toho se vypočítávají dávky - nemocenské, podpory, důchody. Je to sprosťárna, protože jestliže existuje minimální základ, má být pro všechno stejný. Kdyby to dejme tomu bylo 40 % průměrné mzdy, pak by šlo o přibližně stejné peníze, ale byly by vyšší dávky a důchody. Vychytralé je to proto, že o tom skoro nikdo neví. Je to napsané tak, že je to prakticky nesrozumitelné. Pak se takový živnostník diví, že když onemocní, nemá skoro žádnou nemocenskou, o šoku při odchodu do důchodu ani nemluvě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 14:14 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Dodatek: "oni" tam "nahoře" také vůbec nepředpokládají, že když už máme tu svobodu, tak že můžeme být v produktivním věku a být vědomě, po nějakou dobu, živi na tzv. nezdanitelných příjmech či jen na úsporách. Prostě si chvíli odpočinout, dělat si něco spíše pro sebe a kvůli sobě a nehonit se (i potom státu!) jen pro peníze. Potom případným (znovu)podnikáním si, než to člověk začne myslet více vážně, jen přilepšit na kapesném a dělat to třeba, proč ne, i pro tu spíše zábavu. To výše uvedené s tzv. minimální daní, jak je konstruováno, zcela padá: místo dříve normálního proporcionálního zdanění, byť v tomto případě pár tisícikorun, nakonec stát nedostane vůbec nic! O to se dotyčný, již z principu a velice naštvaný, jistě nějak postará :-))
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 13:56 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Nemohu s Vámi z pricipu souhlasit! Tady stát NEMRAVNĚ trestá, při snad ještě zde platné presumci neviny, NEVINNÉ podnikatele za svoji vlastní, STÁTNÍ neschopnost vybírat EFEKTIVNĚ daně. Je to nebezpečný precedens:
Dnes je tím pádem po škromouchovsku za ZLOČINCE šmahem státem PŘEDEM a PAUŠÁLNĚ označena jedna skupina obyvatel, prý že nechtějí platit daně. Prosím, i ta skupina obyvatel, která se podnikat teprve chystá! Následně je přijato šabatkovsky represivní OPATŘENÍ v podobě tzv. minimálních daní. Opatření, z kterého se poléze a jak jinak, na Světlo Boží a pro jeho NESYSTÉMOVOST klubou hromady prolobbovaných výjimek. Co bude zítra? Asi nám tady všem, prý že nesouhlasíme se špidlíkovským socijálním státem, viz jen poslední a předposlední volby, udělají preventivně lobotomii: a jak si to pak najednou budou všichni a vše pochvalovat, že :-))
Silnice a zdravotnictví sem, prosím, demagogicky netahejte.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 13:05 | Fredy

Zkuste začít podnikat a případně zaměstnávat nějakého pracovníka, pak určitě změníte názor. Ovšem ne dělat nějakého dealera, či poradce, jako náš premiér a jeho žena a mnoho dalších. To není pravá podnikatelská praxe.
A co se týče silnice, tak jste vedle. Kdo u nás platí silniční daň? Podnikatelé. A proč ji neplatí i zaměstnanci? Tak že, i ta žena na mateřské dovolené, když si chce přivydělat, tak se většinou bez auta, které občas používá pro podnikání, neobejde. Ale musí zaplatit silniční daň. A co nemocenská? Víte kolik živnostníků si platí nemocenskou? A kolik jich v průměru marodí v porovnání se zaměstnanci? A když už si nějakou platí a jdou marodit, tak dostanou kulový. A dovelená a živnostník? A odpovědnost a živnostní?
Tak nějak se předpokládá, že OSVČ si vydělá 8.400, ale že na to neslyší třeba banka, kdy potřebuje úvěr? Tu nezajímá nějaké fikce, ale skutečnost.
Nechci aby to vyznělo, jako spor co je lepší, důležitější a správnější. Zda zaměstnanec, či živnostník. Každý je pro společnost důležitý a jedni se neobejdou bez druhých. Jen naše vláda tohle nedokáže pochopit. Ale bohužel i mnoho lidí, kteří o tom nic nevědí, ale o to víc o tom dokáží psát a diskutovat.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 12:57 | Kateřina

Momentálně jde o skutečný zmetek - u zákona o státní sociální podpoře se "zapomnělo" rozlišit hlavní a vedlejší samostatnou výdělečnou činnost. Původně byly zmetky všude - v zákoně o dani z příjmů nebyly z minimální daně vyňaty osoby na rodičovské dovolené - poslanci to tam doplnili na návrh lidovců. U zákona o pojistném na sociální zabezpečení si toho nevšimli. Upozornili na to senátoři ODS, jenže vládní koalice nechtěla, aby se zákon vracel do sněmovny a tak to tam nechala s tím, že Sobotka slíbil, že to napraví. Takže nejen nekvalitní práce vlády, ale i bojkot rozumných připomínek kvůli politice.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 12:10 | Jirka

Minimální daň by mi ani nevadila, pokud by platila pro každého a byla vybírána v odpovídající výši na užitečné neadresné služby státu obyvatelstvu. Vadí mi, že v momentě, kdy si člověk zaplatí za živnostenský list, stává se podle našich zákonů parazitem, kterého je potřeba vyhubit. Prodává snad stát za tisícovku povolenky k parazitování? A i kdyby; když už tedy mám tři takové povolenky, proč nesmím parazitovat, když jsem si za to zaplatil? Kdo parazituje skutečně a povolenku si nekoupil, je v tom ještě podporován. Kdo v tom vidí špetku logiky, ať se přihlásí!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 10:43 | Poiaeugoruj

Zatímco ty na ni nezapomínáš, vidˇ? Uvědom si laskavě jednu věc. Pokud je třeba někdo žena samoživitelka, od otce nedostane výživné na děti (a to je v rukách soudu, potažmo státu, ona to neovlivní), pořídí si živnosťák a vedle zaměstnání pracuje, aby ty děti uživila, pak ji za aktivitu stát ještě potrestá. Je sice chvályhodné, že stát jaksi automaticky předpokládá jistou úroveň výdělku u OSVČ, ale od toho je kontrolní činnost, ne výdělek daný zákonem. To by taky mohli vydat zákon, podle kterého si každý ve státě vydělá fiktivních 100.000,- měsíčně, na tento plat se zavedou daně a veškeré podpory (přídavky na děti, sociální podpory pro nízkopříjmové skupiny) se zruší, protože už nejsou potřeba.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 11:51 | Jirka

To by bylo fajn, ovšem jen pod podmínkou, že by tu opravu zákona mohl někdo těm zmetkařům nařídit. Protože nikdo takový není, raději by s tou novelou nespěchali, než aby si sáhli na platy. Teď je otázka, co by bylo lepší. Někdy ta překotná novelizace vede jen ke zmatkům a novým a novým nesmyslům v legislativě. Někdy na tu rychlou novelu čekáme jak na smilování, protože slibuje odstranění obzvláště nepříjemného nesmyslu. Možná by tady mohl pomoci senát, kdyby to pravidlo znělo: "Pokud návrh zákona neprojde senátem, poslanci za čas strávený projednáváním zákona nedostanou plat." Nejsem si ale jist, jestli by to fungovalo.
Jak byste potrestal koaliční poslance, kteří se snaží např. o zavedení registračních pokladen od r.2007? Vědí moc dobře, že toto volební období je nadlouho jejich poslední, a přitom se snaží stylem "po nás potopa" předat následující vládě takový ošklivý dáreček. Novelu už nestihnou, při jejím projednávání se budou živit kdoví jak a kdoví kde.
Ještě mne napadá možná trochu kacířská varianta Vaší úvodní otázky: "Kdy se zavede hmotná odpovědnost voličů za neúčast ve volbách a nezájem o věci veřejné?". Voliči jsou jedinou silou, která může kvalitu práce poslanců ovlivňovat a stejně tak jejich odměny. Není to snad jejich vina, že se nestarají o to, koho jako své služebníky zaměstnávají? Snad by se více lidí staralo, kdyby minimální daň platila pro každého, včetně zaměstnanců i nezaměstnaných. Proč by se někdo, kdo státu nic neplatí, ale naopak se nechá uplácet sociálními dávkami staral o to, za co vyhazují peníze ti ostatní, co vydělávají? Neměl by být k volbám naopak připuštěn pouze ten, kdo se prokáže potvrzeným daňovým přiznáním a dokladem o zaplacení alespoň minimální daně?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 11:34 | Ondra

Současný stav se mně nelíbí. Pokud by minimální výdělek platil pouze pro podnikatele vyjmenované v navržené novele, tak bych proti nic neměl, protože odpovídá skutečné hrubé minimálním mzdě (to je oficiální hrubé mzdě navýšené o 35%, které stejně zaměstnavatel platí - je mu jedno, jestli to má zaměstnanec na výplatní pásce nebo ne). Řeči typu "já po státu nic nechci..." nejsou zcela přesné. Bylo by pak nutné jezdit pouze po soukromých silnicích, využívat pouze placené zdravotnictví a nekupovat dotované potraviny. Platit daně je prostě nutné, ať už je dotyčný zaměstnanec nebo podnikatel. Druhá věc je, co s těmi vybranými daněmi stát udělá... :-(
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 11:03 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Já s tím velice souhlasím. U nás "nahoře" těm naducaným a již pomalu obstarožním panákům a vykukujícím rychlokvašeným klučíkům se stranickou legitimací ještě nedošlo, že stále je tu početná skupina svobodomyslných a odpovědných jedinců, kteří se alespoň o sebe dokáží sami(!) při potížích(!) vůbec(!) nějak(!) postarat a nezatěžovat(!) přitom erár. I za cenu případného, a doufejme přechodného, osobního uskromnění, neb i při podnikání bývá čas od času zataženo či oblačno (nebo dokonce bouřlivo) a také případné zaměstnání dnes jisté nemá nikdo a nemá ho navždy - než něco dotyčný vhodného(!) najde, musí se nějak vyžít. Opravdu je potom a za současného stavu otázkou času, kdy si i oni dotyční nakonec řeknou, že opravdu nejlepší je pověsit se státu plně na krk a, milý státe, starej se :-))! PS Myslím, že vím z osobní zkušenosti a především při pohledu kolem sebe, o čem mluvím.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 10:59 | Marie Terezie

A nejenom žena samoživitelka, ale i ostatní. Pokud si chtějí přivydělat, zvýšit svou životní úroveň, tak je stát pošle ke dnu. Nebylo by tedy lepší, kdyby ve frontě na pracáku stál celý národ? Na podpory by dělali jen politici.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 10:45 | Zdeněk Procházka, Kopidlno

Stát je dávno vůl. Škoda, že jsem ještě neemigroval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 8:46 | Fredy

Spíš je třeba se zamyslet, komu tahle politika vyhovuje a koho likviduje.
Velcí podnikatelé to asi nepocítí. Podnikavci a podvodníci také ne. Nejvíce ohroženou skupinou jsou drobní živnostníci, většinou bez zaměstnanců, který se tak nějak, silou vůle, drží nad vodou. Mnoho jich již není. Tato a předešlé socdemácké vlády je pomalu a systematicky likvidují. Někteří politici (Škromach, Štěch, Sobotka apod.) občas prohlásí něco o tom, že když si podnikatel nedokáže vydělat alespoň 20 tisíc měsíčně, tak to nemá dělat a má jít od toho. To, že oni své vysoké gáže rozfofrují a živnostníci každou volnou korunu investují, je nezajímá. Myslím si, že to je krátkozraké a nesmyslné vidění optikou neznalých a nezkušených politiků, ale i obyčejných lidí. U některých je to nepochopení, protože za bolševika podnikatelskou praxi získat nemohli, a u jiných zase závist. Jedno i druhé škodí.
Je třeba mít na paměti jednak to, že tito živnostníci jsou potřební a nenahraditelní a také že jsou soběstační. A nejen oni, ale jejich rodiny. Pokud je závistivci a hloupí politici pošlou na pracák, tak proděláme všichni. Nejhorší je, když i tito politici mají plná ústa podpory malého a drobného podnikání. Skutečnost je spíše likvidační. Nyní sociální dávky, v březnu daňová přiznání s minimálním základem daně, od toho se odvíjející vyšší platby na sociální a zdravotní pojištění. K tomu narůstá byrokracie takovým tempem, že živnostník, který nemá známého daňového a účetního poradce a právníka, tak je chudák. Jak mi nedávno říkal jeden malíř pokojů, když jsem s ním dojednával zakázku. V pondělí nemohu, ten den mám vyhrazený na papíry, úřady apod. a to to ještě nestíhám. Mám takový neblahý pocit, že se podnikání u nás nepovedlo. A to drobné obzvlášť. Chce se mi věřit, že po příštích volbách se to zlepší.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 8:37 | Pavel

To ať si poslanci řeší v občansko-právním sporu. Jeho pravidla přece také schvalovali.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 8:18 | Fredy

Při počtu těch zmetků bychom dost ušetřili. Myslím si, že by výplatu za volební období ani neviděli. Jenže ty zákony někdo připravuje a ten by měl také nést spoluzodpovědnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2004 7:36 | Pavel

Kdy se zavede hmotná zodpovědnost poslanců za výrobu zmetků? Například, pokud se zákon musí novelizovat do roka po jeho vstoupení v platnost, všem poslanců, kteří hlasovali pro, se strhnou tři měsíční platy.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 7:34 | klm

Podnikatelé jsou obecně osoby silně pravicově založené. Ovšem jen do chvíle, než je jim sáhne na "přídavky", dotace apod. Pak si rychle vzpomenou na svoji bolševickou minulost...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2004 6:16 | Fredy

I kdyby na to ODS měla, ta stejně budou rozhodovat lidovci. Tak, jako tomu bylo ve všech vládách. Jen s výjimkou oposmluvního vládnutí Zemanovi vlády a komunistů před rokem 1989. Proto je třeba se ptát pana Kalouska a jeho kolegů, co "oni na to"?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Fischer

politik

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Jan Fischer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů
×
Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
25,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services