Fondy: se najednou rozjely

Petr Fejtek | | 25. 10. 2004 | 12 komentářů
Do fondů tentokrát přišlo přes 700 milionů korun, ale investici aby člověk lupou pohledal. 730 milionů totiž skončilo ve fondech peněžního trhu a v zajištěných.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 10. 2004 12:20, Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Nějak nám tu diskuse k fondům, žel, zmírá! Byť autor se snaží oživit scénu jak to jen jde a čas na přečtení právě jeho trefných postřehů si vždy najdu.
Nebo? Že by to bylo tou stejnou, přímo sugestivní otázkou? Tedy vlastně špatně propašovanou reklamou na Českou spořitelnu? Stejnou, jako u minulého článku z 18.10., byť dnes, tj. 25.10., článek pana Fejtka už stejný není?
No, tak to tu musím znovu uvést své minulé vyjádření se k věci, třeba se tentokrát někdo další ozve :-))

Když balíčky fondů příliš nezdomácněly až dosud, tak to s nimi slavné nebude ani do budoucna. Navíc testy, které takové mixáži na "tvorbu" balíčků obvykle předchází, mají nízkou vypovídací schopnost a klient sám sebe natolik nezná, aby byl schopen, na tomto malém prostoru "testu", vůběc nějak a pravdivě odpovědět. Zvláště odolnost vůči riziku obvykle zjistí až klient sám teprve v reálu po zainvestování: jako průzkum bojem a to už může být pozdě.
Dalším problémem je vůbec "kvalita" ingrediencí, z nichž má být takový balíček namíchán. Mám pocit, že v dnešní době být závislý jen na výběru fondů z jedné "stáje" by mohlo být velmi nezodpovědné. To když se podívám, jak se dnes prezentují, po všech stránkách a žel, naše tuzemské a především také právě "bankovní" investiční společnosti. Tam, se slůvkem žel, určitě řadím i Českou spořitelnu, resp. její ISČS: sterilita, namyšlenost a odtažitost od klienta trochu náročnějšího a již poučenějšího, vůbec celková ztráta tahu na branku i když pravdou je, že alespoň "ten" web mají a po formální stránce tzv. hezčí, než tomu bylo v dřevních dobách před mnoha lety. A to, pochopitelně, nestačí!
Navíc použít slovo poradce, v případě celé finanční skupiny České spořitelny, je opravdu velmi odvážné. Mé osobní pocity proto nebudou asi daleko od pravdy, že se jedná spíše o velmi dobré karikatury poradců: tak alespoň hovoří mé osobní zkušenosti, i když sem a tam, v případě České spořitelny omylem, chicht, se lepší výjimka asi možná najde. Je to ale velká vzácnost, na jejíž hledání já už nemám čas ani chuť.
Závěr: předpokládám, že na střednědobém horizontu vše zůstane při starém a v případě České spořitelny to půjde ještě k horšímu :-))

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 3. 2010 15:34, lidovic

podvodníci - viz. http://www.fgreality.wz.cz/

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 12 komentářů)

17. 3. 2010 15:34 | lidovic

podvodníci - viz. http://www.fgreality.wz.cz/
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2004 14:18 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 14:18 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 14:16 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 14:15 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 14:14 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2004 14:13 | Family G

ČESKO - SLOVENSKÁ reklamní a obchodní společnost Family G je vydavatel Inzertního katalogu Family G info, dále nabízí on line inzerci (auto, nábytek, dovolená, bazar, řemeslníci...), reklamu firem, bílou a černou elektroniku, splátkový prodej, půjčky.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2004 18:47 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

...no, myslel jsem, že se tady zatím rozproudí nějaká diskuse o šortování, byť třeba skrze fondy, ale nic. No, on ten mustr všeobecných očekávání někdy nevyjde, ale to je právě to kouzlo kapitálových trhů, asi jako s tím vstupováním do řeky, byť zdáli se nám může zdát pokaždé stejná :-)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2004 14:43 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Poslední týdny, dny a hodiny sleduji především naše spadové akcie a několik tuzemských dalších, ale dluhopisový sobotní náhled do jakýchsi novin u známého mě potěšil: z tohoto pátku roční výkonnost IKS Plus bondový 6,8%, ISČS Trendbond 6,3% :-)) Tak ať nám to vydrží: asi by se ale nemělo zapomínat, že dle charakteru fondů by měla být volatilita vyšší a nutno brát na zřetel oba směry, tedy i ten výkyv s kladným znaménkem, který se zase začne někdy umazávat. Držím fond dlouhodobě a cílovat do prodejů na vrcholu se zatím neodvažuji, mj. proto, že můj fond je zatížen také nějakými poplatky na výstupu, které s časem klesají. A také investiční strategie je zajímavá: škoda přeškoda, že však jsem zde spíše jen pasivní divák, informace z ciziny potřebné k predikci dalšího vývoje nemám, možná že to je někdy lepší, nebudu se proto zbytečně plašit...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2004 14:00 | Herr von Věk

K poradcům ČS: zeptal jsem se poradkyně po prospektu fondu a ona mi předložila informační (reklamní) letáček. Není to krásný příklad humanismu?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2004 12:45 | Boucek Antonin

Co rikate pane Koldo Vasemu stredoevropskemu dluhopisovemu fondu? Jen pro info: podobny masakr nevinatek (cili short-selleru) probiha od stredy i na ceskych dluhopisech. Je na teto strance pritomen nekdo, kdo zbohatnul na zajistenych fondech tim, ze je koupil (nikoliv tim, ze je prodava)?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2004 12:20 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Nějak nám tu diskuse k fondům, žel, zmírá! Byť autor se snaží oživit scénu jak to jen jde a čas na přečtení právě jeho trefných postřehů si vždy najdu. Nebo? Že by to bylo tou stejnou, přímo sugestivní otázkou? Tedy vlastně špatně propašovanou reklamou na Českou spořitelnu? Stejnou, jako u minulého článku z 18.10., byť dnes, tj. 25.10., článek pana Fejtka už stejný není? No, tak to tu musím znovu uvést své minulé vyjádření se k věci, třeba se tentokrát někdo další ozve :-))
Když balíčky fondů příliš nezdomácněly až dosud, tak to s nimi slavné nebude ani do budoucna. Navíc testy, které takové mixáži na "tvorbu" balíčků obvykle předchází, mají nízkou vypovídací schopnost a klient sám sebe natolik nezná, aby byl schopen, na tomto malém prostoru "testu", vůběc nějak a pravdivě odpovědět. Zvláště odolnost vůči riziku obvykle zjistí až klient sám teprve v reálu po zainvestování: jako průzkum bojem a to už může být pozdě. Dalším problémem je vůbec "kvalita" ingrediencí, z nichž má být takový balíček namíchán. Mám pocit, že v dnešní době být závislý jen na výběru fondů z jedné "stáje" by mohlo být velmi nezodpovědné. To když se podívám, jak se dnes prezentují, po všech stránkách a žel, naše tuzemské a především také právě "bankovní" investiční společnosti. Tam, se slůvkem žel, určitě řadím i Českou spořitelnu, resp. její ISČS: sterilita, namyšlenost a odtažitost od klienta trochu náročnějšího a již poučenějšího, vůbec celková ztráta tahu na branku i když pravdou je, že alespoň "ten" web mají a po formální stránce tzv. hezčí, než tomu bylo v dřevních dobách před mnoha lety. A to, pochopitelně, nestačí! Navíc použít slovo poradce, v případě celé finanční skupiny České spořitelny, je opravdu velmi odvážné. Mé osobní pocity proto nebudou asi daleko od pravdy, že se jedná spíše o velmi dobré karikatury poradců: tak alespoň hovoří mé osobní zkušenosti, i když sem a tam, v případě České spořitelny omylem, chicht, se lepší výjimka asi možná najde. Je to ale velká vzácnost, na jejíž hledání já už nemám čas ani chuť. Závěr: předpokládám, že na střednědobém horizontu vše zůstane při starém a v případě České spořitelny to půjde ještě k horšímu :-))
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Janeček

podnikatel, RSJ

David Eder

podnikatel, Exclusive Tours

Karel Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
David Eder
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services