Spoření za inflace aneb sundejte růžové brýle

Lev Dvorok | | 19. 10. 2004 | 57 komentářů
Častokrát se setkáváme s výpočty různých matematiků, finančních poradců či "pojišťováků", které nám slibují, že za 20 let budeme milionáři. Jen málokdo již ale dodá, že naspořený milion a půl bude mít za 30 let hodnotu dnešního zhruba půlmilionu. Právě proto jsme pro vás připravili kalkulačku, která "nemlží".

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 7. 2005 22:32, Josef

Uvažoval už někdo, co udělá se slamníkem nebo s naspořenými penězi přechod na Euro??

+24
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 11. 2006 19:25

a co takhle u životek a penzijních možná danová úleva, zatímco u bank poplatky a dane, spořitelny vytvoří kapitál,nee banky, a inflace se projevi i na sporene castce,navic jde dynymizovat smlouvu a tim se zvysi s rostouci inflaci jak splatka pojisteni tak pojistna castka,takze to vyjde sul nul

Zobrazit celé vlákno

-32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

19. 10. 2004 15:47 | Fredy

V tom případě byste mohla preferovat i Ericův slamník, který má zhodnocení "kladná" nula :-)
Do kdy myslíte, že u nás zůstanou důchody bez zdanění?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 15:29 | Sikin

Dobrý kalkulátor, jenom bych snad dodal co stejně všichni víte a to, že u životních pojistek, penzijních fondů a bankovních produktů je ještě daň, takže krom inflace mě ještě ,,zbaští,, něco navíc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2004 15:28 | Honzajs

Taky dobrý
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 15:24 | Kateřina

Ono záleží na účelu toho investování. Pokud se chcete zajistit na stáří, tak si uvědomte, že z příjmu nad průměrnou mzdou odvádíte státu 20 % a v důchodu dostanete 6%. Když to spočítáte, tak "výnos" je záporný i bez započítání inflace. Takže jakýkoli produkt, který vaše peníze zhodnotí kladně, je lepší. Pochopitelně pokud si můžete vybrat, to je jiná otázka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 15:16 | Kateřina

Když už jsme u těch katastrofických scénářů, tak za války se zlaté mince apod. přesouvaly k těm, kdo produkovali potraviny. Takže se oklikou dostáváme k tomu Janulinu "gazdovstvu". Moje městská babička na začátku války nakoupila za všechny volné peníze obyčejný tabák a drželo je to nad vodou dost dlouho. Místo na chamtivost se spolehla na závislost- Taky dobrý ,ne?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 15:10 | Fredy

Ano, spořit, investovat, diverzifikovat, ale s rozumem a s pomocí, třeba této, kalkulačky. A sledovat vývoj inflace a růstu mezd. Pokud se průměr zvyšování platů pohybuje kolem 7%, tak vše, co je pod touto hranicí je propadák. To platí samozřejmě hlavně o spořícím životním pojištění a většinou i o penzijním připojištění. O bankovních vkladech ani nemluvě. Podobně jsou na tom investice do fondů peněžního trhu a dluhopisů. Stavební spoření je tak na hraně.
Co včíl?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 14:11 | Honzajs

S tím DPH máte pravdu, zlaté mince jsou POJISTKA před měnovými bouřemi, hyperinflací a podobnými kalamitami (i když relativně ne moc pravděpodobnými)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 14:03 | Fredy

Finanční žraloci nepřinesou do rozvojových zemí peníze. Tak, jako je nepřinášejí k nám. Přinášejí hlavně program, jak ty peníze z neznalých jedinců dostat. Tam, kde jich není tolik, tak přinesou fenomén zvaný žít na dluh. Naučí neználky žít na úkor budoucnosti svých dětí. Naučí je poslouchat a dobře si je zaváží. Ovšem ne vždy je to špatně. Hlavně, když se tím zažene hlad a umírání dětí. V tomto případě si žralok nasadí růžovou masku a upřímný úsměv. Jenže pod tou slupkou je to stále jen lovec financí.
Ať pan Erik promine, ale stejný extrém je jeho slamník. I když může v mnoha případech vyznít příznivěji, než pláč a vztek neználků před uazvřenými dveřmi zbankrotovaných finančních institucí.
Článek je velice poučný a "žraločí" kalkulačka potřebná. Uznávám, že mnoha finančním poradcům a pojišťovákům se nebude líbit. Staví to jejich zboží do pozice ležáků.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 14:03 | Pavel

Když jsou tu zmiňovány hitorické paralely, tak po objevu Ameriky před inflací nikoho nezachránily ani ty zlaté mince. Podobnou situaci by mohl vyvolat objev levné transmutace prvků. Ale to asi v nejbližších deseti letech nehrozí (dál si netroufám tipovat).
Pokud se nemýlím, nákup zlata a dalších drahých kovů je u nás zatížen 19% sazbou DPH, takže tento způsob investování je hned na začátku značně znevýhodněn.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 13:46 | Honzajs

A v tom přesně je kouzlo investování.
Takže diverzifikace a být připraven an variantu A i B.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 13:44 | Honzajs

Devalvaci měny a státní krach bez újmy přežijí pouze ti, co mají ve slamníku buď cizí měnu nebo ještě lépe zlaté a stříbrné mince. Ti by měli přežít za všech scénařů (tedy kromě vyloupení samozřejmě)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 13:26 | Boucek Antonin

Jiste, jde jenom o to zvazit rizika a pripadne vynosy ci ztraty. Pan Eric je zvazil a mysli si, ze nejlepe je mit hotovost. Vy jste je zvazil a myslite si, ze je to hloupost. Jeden z Vas bude mit pravdu a budoucnost ukaze kdo - nic vic, nic min.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 13:06 | Pavel

Problém je, že se to vyplatí jenom někdy, a nikdy nevíte dopředu kdy. Většinou se to ale nevyplatí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 13:00 | Fredy

Sklep plný vín (samozřejmě značkových, ne žádné slejvky z cisteren) je velice dobrá investice. Odhaduje se roční zhodnocení kolem 8%. Ale může to být i více. Je třeba mít na paměti důležitý aspekt a to je "likvidita". Teď myslím rozdíl, kdy ostatní naivní jedinci narvou prachy do chřtánu lovcům našich financí a oni žraloci změní loviště. Eventuelně zmizí v hlubinách času. Tito naivkové půjdou s transparenty před parlament, kde stejně nic nedostanou. Zatím co my vinaři se upijeme k smrti :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 12:28 | Janula

ono devalvacia meny v kombinacii so statnym krachom a prudkym rastom inflacie znici aj tych, ktori maju peniaze v slamnikoch....ti su samozrejme kralmi v pripade deflacie, inak ich zachrani asi len napriek vsetkemu fungujuca firma+male gazdovstvo s vlastnou studnou a lesom za chrbtom:-)) ale pan boh mi pomahaj, nie som ani na jedno stavana a tych rokov do penzie este vela:-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 12:19 | Boucek Antonin

Kdyby Japonci nacpali na zacatku roku 1990 vsechny sve penize z akcii, nemovitosti a umeleckych del do slamniku, mohli se dnes radovat. Lec neudelali to, nechali penize investovane (casto jeste priinvestovali) a dnes maji zlomky toho, co meli tehdy. Slamnik neni spatna eventualita, kdyz jdou vsechna ostatni aktiva do haje. Nekdy se vyplati byt paranoikem - anebo totalnim skeptikem, jako je pan Eric.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 11:23 | Kateřina

Ericu, myslím, že byste měl napsat článek "Chvála slamníku" a my bychom se pak mohli vyžívat v tom, jak vás patřičně zkritizujeme. Berte to jako výzvu ke zkřížení mečů. Slamník kontra žraloci :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 11:08 | Pave

Ano, finanční instituce (nebo i celý stát) může zkrachovat, stejně jako může shořet váš slamník.
A nejsem žádná ekonomická rychlokvaška, jen si počítám, kolik je dvě a dvě. Když nacpu peníze do slamníku, znamená to, že nevím co s nimi. Možná je lepší je svěřit někomu, kdo ví, co s ními a tak si přivydělat. A druhá část mé úvahy vychází z toho, že nejsem paranoik, který si myslí, že ho chce každý okrást. Ostatně, stejně tak dobře si můžu paranoicky představovat, že každý je žhář a má zálusk na můj slamník.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 10:54 | Eric

Díky Kateřino, ale rád si nabrousím jazyk půtkou s jakýmkoliv poloslepým kursistou ekonomie a ekonomiky a rád mu dokáži, že nemá pravdu a, že svět je o něčem, ale úplně jiném než jen o jeho sotva oschlém vysvědčení z nějakého kursu ekonomických rychlokvašek. Hezký den, Kateřino.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 10:49 | Eric

Ti lidé neměli peníze. A to ani ve slamnících. Neměli nic a k tomu prapodivný režim - a je to. Není to slamníkem. V Argentině měli lidé peníze u finančních žraloků, ze slamníků je mohli vytahovat jak chtěli (ale neměli je tam neboť je měli v bankách) Takže byli kde? Ano pane, v koncích. Kdyby byli bývali měli slamníky - nemohlo by se to stát. A měli co jíst. Jo, jo pane Pavle. Slamník za nic nemůže, protože nesvádí (ne) vládní lumpy tak jako koncentrace kapitálu kdesi v éteru nebo kyberprostoru. Ostatně dnešní naftová nerovnováha je taktéž důsledkem nedostatečného používání slamníků. Tak tak.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Dufek

ekonom

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Petr Dufek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services