Vyplatí se vám státní důchodové pojištění? II.

Co nám prostřednictvím zákonů vzkazuje stát? Máme chodit co nejdříve do předčasného důchodu. Také klidně pracovat načerno a nechat se evidovat na úřadu práce jako uchazeči o zaměstnání. Anebo se "hodit marod", kdykoli se nám to hodí, ale to není všechno. Nevěříte? Pak si přečtěte druhý díl pátečního článku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 10. 2004 18:22, Kateřina

Důchod se vypočítává vždy z vyměřovacího základu. Pokud platíte minimální pojistné, je váš vyměřovací základ letos 20 % předloňské průměrné mzdy (40 % "minimálního příjmu").

Zobrazit celé vlákno

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

2. 3. 2007 16:13 | Jana

Pokud budou vsichni v produktivnim veku do systemu duchodoveho pojisteni prispivat stejnou absolutni castkou bez ohledu na sve prijmy, pak at maji vsichni stejny duchod.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2007 16:07 | Petr

ALE JSI BOLŠEVIK, tělem i duší.
Při stávajícim systému zdanění a odvosů, proč by důchod neměl záviset na tom, kolik jsem státu odvedl?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 3. 2007 15:50 | MATOUŠ

Především nejsem a nikdy jsem nebyl bolševik. Ale přesto, mám za to, že starobní důchody by měly být stejné pro každého, ať vydělával předtím hodně nebo málo. Není důvod, proč by měl být rozdíl mezi lidmi, kteří již státu nic nepřinášejí a nic neprodukují. Ti, kteří byli bohatí v produktivním věku, mají na lepší živobytí v důchodu našetříno, takže i při rovných důchodech by na tom byli lépe. A vyšší důchod za zásluhy? Nesmysl! Pokud by přesto měli být zvýhodněni hrabivci, tak jen nepatrně. I když, lidé, kteří nic již neprodukují si mají být rovni.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2004 15:05 | Redakce PCZ

Dobrý den, díky za určitě zajímavý námět, pokusíme se ho zpracovat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2004 13:51 | STepan

Ano, ano, to je presne ono. Jenom prosim jeste upozornit na shody s CR.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2004 9:47 | Jirka

Zkuste sledovat tok mých myšlenek: Máme stát, ve kterém část lidí shromažďuje majetek (to co nespotřebuje) a druhá větší část pouze projí a utratí to co vydělá. To co obě skupiny odvádějí státu nestačí pokrýt jeho děravé hospodářství a státní dluh roste. Jednoho dne už státu jiné státy nejsou ochotny dále půjčovat.
Uskrovní se stát? Kdeže. Čím by krmil své neschopné chudé? Přerozdělí to, co menšina nashromáždila, díky špatné legislativě si svůj díl odnese i spousta nepoctivců. Stát ovšem nejenže bezostyšně okrádá tu menšinu, kdykoli se mu to hodí, ale jako by si neuvědomoval, že právě díky zabavení majetku té menšině ještě tentokrát nezkrachoval. Musí lidu zdůvodnit proč někomu zabavil majetek - řekne, že zabavil kořist vykořisťovatelům. A s vykořisťovateli nelze zacházet v rukavičkách. Tak jim hází klacky pod nohy.
Jednoho dne dosáhne státní dluh zase kritické hranice. Stát nedokáže pokrýt svoje náklady z daní. Střádající menšina se částečně osobně nebo alespoň finančně odstěhovala, část to vzdala a začala se živit jako většina. Co bude stát přerozdělovat tentokrát? To, co se vybere nebude stačit ani na platy státních zaměstnanců. Dovedete si představit, že by současná vláda dokázala seškrtat výdaje rozpočtu o 100 miliard? Pokud do státu nepřitečou peníze zvenčí, bude muset při současných výdajích (bezmála bilion ročně) zatížit jednu pracující hlavu cca 160 tisíci na daních, odvodech a poplatcích ročně. A státní dluh roste a roste...
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 22:43 | Fredy

Napsal jste to dobře. Takto to vidí většina těch, kteří denně riskují svůj chleba, neboli podnikatelé. Podnikatelé, kteří jsou ve skutečných demokraciích kořením ekonomiky. Ve společnosti, kde si většina těchto lidí váží.
U nás je zatím tržní socialismus a podnikatelé se do tohoto uskupení nehodí. Proto je vláda pomalu a systematicky vyčleňuje na okraj zájmu. Rafinovaně udržuje napětí, až nepřátelství mezi zaměstnavateli a zaměstnanci. Ve společnosti se slovo podnikatel staví na stejnou úroveň jako zloděj, lump a podrazák. Úcta k soukromému majetku je přežitek a úspěch se neodpouští.
Toto morální bahno, jako přežitek z doby minulé, je největším nebezpečím naší společnosti. Dokonce větším, než výše dluhu. Vláda socdem, která toto bahno pomáhá udržovat, bude za to v budoucnu odsouzena. Každý z podnikatelů, kteří ještě nevrátili živnosti, věří, že přijde jiná, nová vláda a vrátí jim chuť a odvahu pokračovat. Do té doby se to bahno ještě více rozvíří a hon na ty, co mají ičo, pokračuje.
Zajímavé je to, že o penězích a jejich použití vždy rozhodují ti, kteří nikdy nic moc nevytvořili a kteří dokáží mlátit jen hubou. Jako podnikatelé by se neuživili.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 18:22 | Kateřina

Důchod se vypočítává vždy z vyměřovacího základu. Pokud platíte minimální pojistné, je váš vyměřovací základ letos 20 % předloňské průměrné mzdy (40 % "minimálního příjmu").
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 14:00

Jak je to: pro sociální dávky coby živnostník mám příjem 100 000 Kč ročně i když mám -0, platím minimální soc. pojištění, takže důchod se také vypočítá z těch 8500 Kč nebo z té -0 nebo z redukovaného základu?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 11:53 | rezjir

Na vytvárení bohatství spolecnosti se podílejí vzdy vsichni jeji clenové, at uz v roli spotrebitele, ci producenta, nebo i byrokrata a policisty, i kdyz kazdý jiným zpusobem. I ten podíl na nerusení vytvárení bohatství predstavuje príspevek k jeho vytvárení. Navíc pokud kumulovaný státní dluh je zhruba 60 000, úspory 90 000 a majetek 900 000 Kc na 1 obyvatele, pak jsme nastestí jeste v balíku. A ten majetek je soukromým majetkem jen tehdy, pokud je pod ochranou státu, který je mezinárodne právním subjektem. Spocítejte si své náklady na ochranu svého majetku pred prípadným leteckým bombardováním. A ta vase neschopná spicka vás dostala do EU a NATO. Jinak ten vás kolobeh penez platí i pro soukromé subjekty.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 11:00 | Hmr

Ano, to je velmi dobrý námět!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2004 7:47 | JirkaP

Už jsem nechtěl reagovat, ale váš idealismus mě překvapil. Upozorňuji, že nemám žádné ekonomické vzdělání. Pokusím se pouze popsat, jak to vidím já. Nedávno jsem uveřejnil podobný článek. Co se děje v české společnosti v demokracii evropského typu, vedené sociální demokracií? Část společnosti vytváří rozhodující díl bohatství, ale o rozdělení rozhoduje "demokratická" většina. Tato většina, jejíž část se nedokáže postarat ani sama o sebe, rozhodne o přerozdělení ve svůj prospěch. Do čela této destruktivní většiny se postavili ti, kteří vycítili příležitost využít systém k seberealizaci. A chtějí udržet stav co nejdéle. Za peníze schopných podplácejí neschopné. Vytvářejí obrovskou armádu příživníků, která je má udržet u moci. Vedoucí špička neschopných se paradoxně dočasně stává nejschopnější částí komunity. Nevím, jak to může dlouho trvat. Mám pouze nejasnou představu o ekonomickém limitu. Toto vykořisťování, výměnou za udržení prostředí k nerušenému vytváření bohatství, je možné pokud se platí částka, kterou je platící strana schopna a ochotna obětovat. Tato částka už je možná za limitem. To ví i druhá strana, proto si svůj vliv kupuje na dluh. Kdo to zaplatí? Z větší části ti, kteří nějaké hodnoty tvoří. Ale nejen ti. Tato vláda si půjčuje převážně úspory svých občanů. Státní úředník má dobrý pocit z výdělku a ukládá si do fin.ústavu úspory na stáří atd. Vláda, která nemá na jeho plat, si od tohoto ústavu půjčí jeho vlastní peníze, na příští výplatu. Postiženi jsou všichni. Část úspor v peněžních ústavech je už prožrána touto vládou. Porovnejte si celkové vklady a státní dluh. V tom poměru jsou perspektivně znehodnoceny vaše úspory. Co se stane, až se ekonomika zadrhne? Do státního rozpočtu bude přicházet méně peněz. Stát bude mít snahu si více půjčovat. Zároveň bude chtít velké množství střadatelů žít z prostředků, které si ušetřili. V této situaci byly v Argentině uzavřeny banky, aby si lidé nemohli vybrat úspory.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 23:31 | HonzaV

skvělý nápad, též se přimlouvám!!
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 17:08 | zinfo

Máte pravdu. Žijeme si nad poměry. Nikdo nekouká co bude zítra. A platí, že kdo křičí nejhlasitěji, dostává nejvíc. Parazité mají žně. Ale to nejde do nekonečna. Pokud je vám nad šedesát, tak se vás to již asi netýká. Stále je co zadlužovat, nenápadně rozkrádat. To je i současný penzijní systém. Až bude mít každý pracující jednoho důchodce, jednoho nezaměstnatelného, jednoho státního zaměstnace, které bude muset živit a ti budou stále víc křičet a dožadovat se svých práv, ve volbách ho přehlasujou..... Boudou se dále množit...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 16:11 | R

Vás ještě nikdo neokradl a nebo nepřepadl ? Tak buď máte holý zadek nebo zpekla štěstí. Pokud se už sesype EU, tak nemáte šanci někam se se svými úsporami zašít. A když, tak bankovek se nanajíte. Berte život jak je, plaťte si na průběžný důchod a bokem si něco odložte. Tak vynikající podmínky k životu jaké jsou nyní snad neměla žádná generace. Lidé, kteří teď sýčkují se mají tak dobře, že z toho už magoří. Kdo ví jestli není na vině zanedbaný sex?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 14:42 | T

Stačí když je zmrazí a nedovolí Vám na ně šáhnout - na co pak ty peníze asi budou, když Vám je nedovolí si vzít a použít. A tomu nepomůže ani to, že to bude česká banka se zahraničním vlastníkem. Tomu pomůže pouze konto v cizině, kam dostatečně včas pošlete své peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 14:39 | t

Typický názor idealistického a nerozumného člověka, že se něco nemůže stát - obrovská chyba. Stát se totiž může cokoliv a příklad Argentiny je toho jasnou ukázkou. Ano Vám možná nelze nic vzít - třeba nemáte takový majetek, který by se přerozdělil, ale jiní mají a přišli k němu poctivě, tak proč by jej měli dávat někomu jinému. Proboha to je přeci komunismus, aby se i ti lemplové, co nic nedělají, měli dobře.
Nedělám si však iluze, že v našem státě je mnoho lidí, kteří souhlasí s Vašimi názory . Proto je také lepší majetek z republiky odvézt někam do (doufám, že bezpečnější) ciziny.
můj ty světe, jak tohle někdo může myslet vážně. Přerozdělit, revoluce....... Snad abych se opět raději odstěhoval někam kde taková věc nehrozí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 14:04 | R

Určitě ano, stačí když tam dosadí nucenou správu. Už jste viděli, že by nějaký nucený zprávce fondu nebo banky nebo záložny tuto nedovedl až do konkurzu. Například z vlastní zkušenosti: Rodinnou Družstevní záložnu, nebo Českou investiční společností tito státem dosazení nucení zprávci vytunelovali do nuly. O obou těchto společnostech se obyčejný člověk nic nedoví a co neukradli bývalí manažeři rozkradli likvidátoři. Dále je ještě otázkou, kolik dostanete za korunu při přechodu na euro, zvlášť, když platy ve státní zprávě porostou cca o 10% ročně.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 13:56 | Janula

pokial su investovane v CR, moze....ani nie, ze zabavit, ale napr. nebude vyplacat dlhopisy, ktore budu mat v portfoliu, vysokou mierou inflacie sa zneguju vynosy apod. V Argentine to tak dopadlo s penzijnymi fondami
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2004 13:49 | R

Ten závěr je nesmysl, systém nezkrachuje a ani nemůže, prostě se rozdělí, to co se vybere, a všichni si na čas trochu utáhnou opasky. Nezapoměňte, že po pár letech silné ročníky vymřou a systém se postupně opět dostane do rovnováhy. Navíc, zapomináte, že ve společnosti je obrovská nadvýroba a neskutečně vysoké rezervy. Velká část zboží je zbytná - jako šperky, luxusní zboží a pod. a v případě krize dojde třeba i k násilnému, ev. demokratickému převratu a k zespolečenštění i třeba soukromého majetku. Odkládat spotřebu je sice třeba, avšak s ohledem na délku lidského života tak max. na 7 až 10 let. A odpověď na otázku? V mém případě asi né, jsem těžký diabetik.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kováčik

podnikatel, Skrz.cz

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Petr Kováčik
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services