Etický kodex: nechte jméno firmy pracovat za vás
redakce Peníze.CZ | | 13. 10. 2004 | 3 komentáře
Veškeré podnikání je stále více posuzováno ze strany investorů, zaměstnanců, zákazníků
i celé společnosti podle důvěryhodnosti a pověsti. Nutnost pečovat o dobré jméno přitom platí pro všechny typy firem – státní i soukromé, ziskové i neziskové. Jaké etické principy by měly být všem podnikům společné a vlastní?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 3 komentářů)
14. 10. 2004 8:59 | Jirka
Ostatně - kolik firem a kolik lidí v nich se řídí zákony? A to lze předpokládat, že ze zákona budou mít lidé větší respekt, než z kodexu, který si napíšou sami pro sebe. Zklamaný zákazník dodavatele opustí bez ohledu na to, měl-li napsaný kodex nebo ne. A spokojený zákazník jej nemusí číst. Zažije jej na vlastní kůži. Takže etický kodex má dle mého názoru smysl spíše jako vnitrofiremní směrnice, než jako svatozář kolem firemního jména.
Na vlastním webu nemám žádný kodex, mám tam ale stránku o filozofii firmy. Místo sladkých řečí tam píšu o svých cílech, zaměření, snažím se objasnit, proč chci dělat zrovna toto a proč takto, na jaké hodnoty kladu důraz. Nenabízím obecné fráze, ale konkrétní služby s popisem, co tím zákazník získá, jaký problém se tím snažím vyřešit. Některé věci se ani tak nedají dokázat jinak, než že to zákazník prostě riskne a přesvědčí se o pravdivosti slov.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
13. 10. 2004 11:17 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
13. 10. 2004 9:55 | Petr
Nemám žádnou hlubší analýzu, je to jen můj první pocit, když jde o debatu o dobrém jméně.