Jak hluboko šátrá státní ruka v naší kapse

Měli jsme už mnohokrát možnost dočíst se o míře zdanění práce. Každý dnes už snad ví, že i pojistné na sociální a zdravotní pojištění je vlastně daň, ví i to (doufejme), že další daně-odvody platí zaměstnavatel. Je to ale všechno? Opravdu víme, kolik skutečně státu z vydělaných peněz odevzdáme?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 10. 2004 14:26, Martin Podávka

Je hezké, že natisknete nějakou další položku na výplatní pásku. Ale pojem hrubá mzda je rezervovaný právě jen pro .. Změna se netýká pouze pásky, ale všech zákonů a dávek, které jsou na mzdu a průměrnou mzdu navázány. To je teprve ona skutečná změna.

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 4. 2005 12:36

odpověd

Zobrazit celé vlákno

-30
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

26. 4. 2005 12:36

odpověd
-30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2004 20:42 | Věra

Máte pravdu v tom, že zahraniční investoři mají nemalé úlevy - daňové prázdniny, slevy na odvodech na soc. a zdr. pojištění a podobně. Když potom 10let končí, tak se stáhnou jinam a je vymalováno! Stát přišel o peníze a nezaměstnanost prudce stoupne. To je výsledek takovéhoto ustanovení v zákoně. Proč nejsou podmínky pro stávající české podnikatele stejné, to nepochopím! Je to dané určitě tím, že většina vládnoucí garnitury si na mozkovém potenciálu sedí a nepoužívá ho!
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2004 20:38 | Věra

Zapomínáte připočítat 2992 obslužných společností, které jsou velmi úzce svázány se státní správou, tedy ministerstvy. Ty bychom museli zrušit jako první!
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 10. 2004 20:31 | Věra

Autorka zapomíná, že ČSÚ, MF i MPSV počítají ale s hrubou mzdou před odečtením pojištění a daní! Navíc jsou do těchto hrubých mezd započítávány všechny hrubé mzdy mimo platů a odměn prezidenta, vlády, ministrů, poslanců a senátorů. Od navýšení platů policajtů a dalším ozbojených represivním složkám dojde k tak prudkému navýšení toho, co se bude těmto příživníkům vracet, že je z toho normálnímu občanovi na zvracení!!!
-18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2004 18:12 | rezjir

V úvahu je nutno vzít i to, co jednotlivci pri vhodném chování (stavební sporení). Napr. B. Schiller ve své Makroekonomii pri výpoctu danové záteze nebere vubec do úvahy transféry. Takze je to nutné analýzovat jak se zahrnutím techto výdaju, tak i bez pro doplnení obrázku.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2004 13:35

Já myslím, že všechno souvisí s tím, že tlučhuby opěvovaná demokracie: 1) je mnohem rafinovanější způsob vládnutí, než bylo otrokářství atd., moc je rovněž centralizovaná v rukou jedinců 2) je mnohem dražší, protože je třeba mnohem větší aparát uplatňující moc, aby vládci zůstali skryti 3) aparát sám vybírá daně na svůj provoz
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 10. 2004 15:29 | Pavel

Jenže za ty pracovní oděvy, pojištění, ... se taky odvádí DPH státu. Každý státem nařízený výdaj představuje další daňovou zátěž zaplacením DPH za (možná) zbytečnou věc/službu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2004 10:01 | kateřina

Tady jste shodou okolností narazil na to, proč vůbec byl ten článek napsán. Je to v rámci série článků, z nichž první byl právě o celkových nákladech zaměstnavatele na zaměstnance (Čistá mzda tvoří pouhou polovinu celkových nákladů na práci".). Tenhle je o tom, co se odvádí státu - proto tu nemůžou být ty pracovní oděvy, dovolená, pojištění atd.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 10. 2004 6:58 | Lumík

Výpočty celkové "mzdy" jsou poněkud zjednodušené. Je nutno připočíst nejen 35% Sociálního pojištění, ale ještě další povinné položky: - 0,0X % pojištění pracovníků, - X% - za osoby "se změněnou prac.schopností" - asi 10% - za dovolenou (kdy platíte mzdy, aniž pracovník pracuje) - atd...nápoje, oděvy,...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 10. 2004 21:25 | Fredy

Jisté je, že bez komplexní provázanosti všech vstupů a výstupů státního rozpočtu to možné není. Zkuste někdy spočítat úsporu ve výdajích na státní zprávu po vzoru Nového Zélandu. To znamená redukce ministerstev ze současných 15 (nebo je jich již více?) na přibližně 7 až 8. Současně s tím snížení počtu státních zaměstnanců (úředníků) na 50% a potom každý rok o dalších x procent na stav podobný jako ve Švýcarsku. Část úspor "věnovat" na zkvalitnění správy (maximální používání internetu) a na slušné ohodnocení zbylých úředníků. Velká část by mohla sloužit, jako polštář pro přechodné období důchodové reformy. Berte mé úvahy jen jako myšlenky a nástřely. Nemám čas a potřebné podklady to podrobně počítat. Jen se už těším, až to začne. Současný „tržní socialismus“ mi leze krkem.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 20:14 | Kateřina

Zrušit hrubou mzdu a zavést celkovou by v podstatě šlo - není to tak dávno, co jsem byla jednoznačně pro. Jenže když se nad tím zamyslíte v souvislostech, začne to vypadat jinak. Možná by ta práce, která by s tím byla, ani za to nestála, to za prvé. Za druhé - to přece není podstata věci. Nižší daňové zatížení - ať se to jmenuje jak chce. Rovná 15 % daň je jeden krok. Rovná dávka druhý. Jenže - buď je to rovná dávka, nebo snížení odvodů - obojí najednou nejde - a už je to na analýzu a poměrně složité modely co s čím co udělá. Jo, nemáme to lehké. Kéž by se podařila aspoň ta rovná daň a důchodová reforma.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 15:37 | Fredy

A to je k výplatní pásce. Program ODS to "jen" chce uvádět na výplatní pásky. To je málo. Od nich bych právě očekával změny zákonů, jak píšete.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 15:32 | Fredy

Vy jste mi nerozuměl. Kdysi se tady (nebo na fincentru) o tom již psalo. Ostatně na fincentru na to mají slušný návod, kalkulačku: http://www2.fincentrum.cz/index.php3?s1=6&s2=0&s3=0&s4=3
Na pásce máte nejdříve tzv. Teoretickou hrubou mzdu, což je hrubá mzda plus odvody zaměstnavatele. Pak je uvedena současná hrubá mzda a podrobně jednotlivé odvody. Zvlášť za zaměstnavatele a za zaměstnance. Pod tím je vždy mezisoučet. Jako poslední je čistá mzda. Jsou tam samozřejmě další věci, jako srážky, cestovné apod.
Pokud to dobře textově a graficky sestavíte, tak vám garantuji, že máte o zábavu postaráno. Když má někdo například hrubou mzdu 17.000 Kč, tak se mu na pásce objeví nahoře teoretická hrubá mzda cca. 23.000 Kč, a úplně dole čistá mzda např. 13.000 Kč. A to si pište, že se zaměstnanec zeptá kam šlo těch 10.000 Kč?
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 14:26 | Martin Podávka

Je hezké, že natisknete nějakou další položku na výplatní pásku. Ale pojem hrubá mzda je rezervovaný právě jen pro .. Změna se netýká pouze pásky, ale všech zákonů a dávek, které jsou na mzdu a průměrnou mzdu navázány. To je teprve ona skutečná změna.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 11:34 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Myslím, že nemáte obecně pravdu, argumentujete totiž zvláštní specifikou Vaší firmy, která je asi dána výrobním programem či právě nabídkou servisních(?) služeb. Výroba jako taková se, dle mne, přesouvat stále bude a Vámi uváděné těžkosti jsou z delší perpsektivy řešitelné na obou stranách.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 10:44 | Pavel

Ten přesun dál na východ je jen současná móda a ta rychle opadne. Od nás se taky přesouvalo na východ. Když jsem argumentovali, že to není příliš výhodné, protože rozdíl časových pásem značně omezuje řízení a lidé z východu mají problém cestovat, tak nás ignorovali. Před týdenm jsme dostali oficiální zprávu z naší mezinárodní ústředny, že ten přesun na východ se bude silně omezovat, protože rozdíl časových pásem znemožňuje efektivní řízení a lidé z východu prakticky nemůžou vycestovak k zákazníkovi, když to potřebuje (ono při havarijní situaci čekat měsíc na vizum není to pravé ořechové).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 10. 2004 9:14 | logik

Tak se nám to téma pěkně rozjíždí a máte samozřejmě pravdu. Bohužel to dále rozšiřuje to bahno, které nám tu stát alias státní úředník navrstvil. Myslím, že by se muselo bagrovat opravdu velmi dlouho ...a co by se ještě našlo. Pokud si něco pamatuji, tak největší zahraniční investory pomáhala "etablovat" na domácí hroudu jedna státní agentura "CzechInvest" (pod ministerstvem průmyslu = Milan Urban) a šéfoval jí ...kdo??? Jak on se jmenoval??? Martin Jahn???? A kde se nám teď usadil??? Docela komicky ...sklízí ve vládě své plody práce. Odpovídal za smluvní podmínky ...byl pod vládním tlakem ...a tak byl za loajalitu odměněn. Bohužel to dokazuje českou mentalitu. V Praze to vidíme na každém kroku: všude slyšíte jak jakonský,španělský či italský průvodce popisuje českou historii. Přitom v cizině mají licenci pouze domácí průvodci a zahraničí je musí pod vysokou sankcí povinně využívat. A small money to rozhodně nejsou. Ale Praze to nevadí. Logiku to nemá ..bude za tím něco jiného??!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2004 21:22 | Fredy

Tu poslední větu byste musel ještě doplnit o další důležité údaje.
"Podporuji každého zahraničního investora, který má stejná práva a stejné povinnosti, jako domácí investor. Který v ČR vyrábí zboží s vyšší přidanou hodnotou, zaměstnává lidi a svou platovou politikou pomáhá vytvořit ekonomicky silnou střední vrstvu".
Je těžké mluvit o hrdosti při znalosti velkých výhod mnohých zahraničních investorů, kteří mají několik let daňové prázdniny, na každé pracovní místo dotace apod. Někteří se ani netají tím, že až jim za pět let skončí úlevy, tak přesunou montáže dále na východ. Mnoho z nich je stejně v pronajatých halách, které lehce, a bez velkých ztrát, opustí. Tady velkou přidanou hodnotu nevidím. A střední vrstva? Tu právě současná vláda systematicky likviduje. Investiční "turisti" to nezachrání.
Netýká se to samozřejmě všech zahraničních investorů. Jsou i tací, kteří to „myslí vážně“.
To ovšem nemění nic na hluboké pravdě, kterou paní Kateřina popsala. Komu se podařilu tu ruku šmátralku pořádně přetáhnout, tak je v pohodě. Ovšem jak dlouho, že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2004 20:45 | Fredy

Máte pravdu, takto to praktikujeme již druhý rok. Skutečně jsem nikde nenašel, co NEMÁ obsahovat výplatní páska, jen a pouze, co obsahovat MUSÍ. Je to otázka drobné úpravy většiny účetních programů a ochota managementu jít do toho. Znamená to totiž jistý čas na vysvětlování neznalým jedincům kdo že je v tomto státě největší zloděj.
Z výše uvedeného důvodu mě dost překvapuje, že ODS si toto dala do své „Modré šance“, jako jeden bod. Spíše bych od ní uvítal konkrétní návrh řešení na snížení odvodů.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 10. 2004 19:35 | ppetr

Jak hluboko šátrá státní ruka v naší kapse - VICE NEZ JE ZDRAVO A CSSD JSOU V TOM OPRAVDOVY MACHRI.takze cim vice lidi je bude volit tim mene nam v tech kapsach zustane :-(((((((((((((((( jsem zvedav kolik zde pindajicich pujde k volbam.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Leszek Wronka

hudebník a podnikatel, Bontonland

Pavel Blažek

politik

Leszek Wronka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services