Bez prokázání příjmů, zato s řadou otazníků

Chcete půjčku na byt nebo dům, ale nemůžete nebo nechcete vyhovět požadavku bank, tedy prokázat své příjmy? I pro vás nabízí úvěrový trh řešení: splátkový prodej nemovitostí. Hlavní podmínkou je zástava pojištěné nemovitosti a pravidelné splácení. Vypadá to dobře, ale možných rizik, háčků i nestandardních postupů jsme našli hned několik.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 10. 2006 9:37

Už se jenom nekecá. Chcete-li se připojit k žalobě pište na adr: zalobabenefin@tiscali.cz.Jinak s tím Občanským judem bude dobře pokud to vezmou.Rád jim poskytnu rozhovor.

Zobrazit celé vlákno

+43
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

27. 6. 2006 17:11

Dobry den, procetl jsem si vsechny prispevky v diskuzi. Nenasel jsem ani jednoho spokojeneho klienta Benefinu. Je-li mozna, alespon podelit se o zkusenost? Prosim proto i o pripadne preposlani jiz zaslanych individualnich zkusenosti primo.(miaplus@seznam.cz) Dopadlo to nekdy nekomu dobre a i kdyz s prutahy, dostal nekdo nekdy z nich penize? A jak? Moc diky za ochotu.
Vas mi.a

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 103 komentářů)

8. 10. 2004 22:37 | jezevec

Neuvěřitelné. Nějaká obskurní esoterická společnost s prvky letadla v tunelu nabídne produkt, na který se naše léné a neschopné banky nezmophly. Kdy jen přijde první úvěrář, který bude schopen vyhodnotit kolaterální příjmy, které mají nějakou vypovídací schopnost pro bonitu klienta - a ne jen zaplacené daně za minulé období, které vypovídací schopnost o budoucí schopnosti splácet úvěr nemají?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 20:21 | Petr Šafránek

Vyplácení provizí odpočtama od vlastního úvěru - to je krácení daně, sociálního a zdravotního pojištění jako vyšitý! K tomu nedovolený podnikání a kšeftování se smlouvama "do kapsy" - tam až se podívá hospodářská kriminálka, to bude úrodička!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 18:39 | Fredy

Paní doktorko, do čeho Vy se to zase namáčíte? Není lepší uzavírat pořádné kapitálovky? :-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 17:52 | Petr Šafránek

Dobrý den, nechci teď odvádět diskusi směrem k MLM, ale čistokrevný MLM jako distribuční systém nevyžaduje, aby distributor byl povinně klientem. To, co popisujete, je silně deformovaný MLM, nikoliv "přísný" MLM. Poznámka k bodu 3. - riziko konkursu věřitele a tím i povinnosti úvěr celý předčasně splatit, je v tomto systému mnohem vyšší, než u úvěru od banky či stavební spořitelny. Musím však zásadně nesouhlasit s bodem 4.-5.. To, co popisujete, není splátkový prodej, ale velmi pravděpodobně (při daném rozsahu v OR zapsaných podnikatelských činností) nelegální podnikání v oblasti poskytování půjček! Nezaměňujte zprostředkování úvěru RK - to je přece úplně něco jiného! Benefin podle toho, jak to popisujete, nezprostředkovává úvěr, ale poskytuje jej!!! U splátkového prodeje musí docházet ke splácení kupní ceny prodávajícímu. Tady dostane prodávající celou částku a kupující pak splácí třetí osobě - Benefinu. To ovšem není splátkový prodej!!!! Bod 6. je zavádějící - ne každá banka a ne u každého klienta vyžaduje ŽP na 100% úvěru. Bod 7. již také neplatí - americké hypotéky začínají poskytovat i banky, zákon již netrvá na tom, aby hypotéční úvěr byl poskytnut na investici do nemovitosti, stačí, že je nemovitostí zajištěn.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 17:11 | Jan Sladký řečený Kozačka

a je zde nový, chichty chichty, super produktíček, žádné příjmy, super splátečky a domeček je váš - ajta, ajta.... a jak to dopadne přec všichni víme, ale ono to pár prosťáčků zase zkusí a pak budou brečet, nejraději v televizoru na vlastních bulvách, jak přišli o své penízky i o bydleníčko a co ty chudáci děti... předem se již teším na tu piškuntálii, nic špatného těch chudákům nepřejíce, ale kdo chce kam .... jistěěěě....v usa to funguje, tady musí taky a tak dále a tak podobně.... kdo na tom ale nakonec vydělá, měl by se ptáti zájemce a rovnou si odpověděti - JÁ určitě NE !!! je třeba udělat domečku pá pá ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 16:54

není popisovanej způsob moc riskantní a není lepší si vzít když už to musí bejt normální úvěr v bance?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 16:43 | Jarmila

Asi jsem se vyjádřila nejasně, tak jdu vyndat aspoň ty švestky. 1. Benefin JE přísný MLM. Tedy produkt nemohu dále prodávat, aniž bych nebyla sama zapojena. Provize jsou vypláceny formou snížení splátky úvěru, tedy jakousi slevou na produktu. Slevy jsou do určitého počtu smluv, tuším, že desátá musí být opět moje, aby mi mohly být zase sníženy splátky úvěru. To u stavební spořitelny ani hypoték není. 2. S privátní firmou jsem to přehnala. Spíš jsem měla na mysli to, že StSp se řídí striktně podle zákona a účel úvěru je dán zákonem, čerpání úvěru hlídá nejen StSp, ale finanční úřad. Státní dozor je tedy dosti silný, zatímco u splátkového prodeje nemovitostí není žádný. 3. Pro mne jako pro klienta je to prakticky stejné. Hypoteční úvěr je vždy zajištěn zástavním právem k nemovitosti, u SPN (spl.prodej nemovitostí) také. V tomto bodě se tedy pro klienta nijak neliší. U StSp pouze od určité výše úvěru, jinak bez ručení nebo jeden a více ručitelů, podle výše úvěru. 4.-5. Splátkový prodej nemovitostí je realizován tak, že prodejce prodá a kupující koupí. Od počátku je tedy kupec zároveň vlastníkem nemovitosti. Firma SPN půjčuje peníze, NIKDY není vlastníkem nemovitosti, ale pouze zprostředkovává půjčku. Koneckonců, realitní kancelář Vám může také zprostředkovat hypotéku nebo úvěr ze StSp. 6. Hypotéka i SPN požadují životní pojištění. Hypotéka na celou částku, SPN na 50 % této částky. Je vyžadováno i pojištění nemovitosti, a to u obou forem úvěru (půjčky). 7. Hypoteční úvěr můžete čerpat pouze na nemovitost, SPN údajně i jako tzv. americkou hypotéku, ale s tím, že ručíte nemovitostí v hodnotě úvěru (alespoň tak to zástupce Benefinu prezentoval). Nedokládáte tedy účelovost. Prý za ten úvěr můžete i odletět na Kanáry, Benefinu je to jedno, hlavně když pak budete splácet půjčené peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 14:42 | Karas

Jsem překvapen?? Včera jsem jednal se společností Benefin v Hradci Králové osobně, jako podnikatel, koupě nemovitosti. Jak zde někdo přišel na 8 splátek?? Bylo nám několikrát opakováno 12, minimálně rok, dále ručení je 100%, tedy nemovitost 3 miliony, půjčí 3 miliony, a je možno zlevnit splácení přijetím dalších lidí do systému. životní pojištění? Je mi 42, jsem po závažné nemoci a požadovaný úvěr, či půjčka je 13 milionů. Doporučí mi někdo pojišťovnu, která mne pojistí na 6,8 milionu??? Takovou neznám. A kolik by to stálo? Když nedopadla půjčka, dostal jsem nabídku spolupráce, ale tato velmi silně připomínala PSM, tedy letadlo. Jo a o nějakých 15.000,-Kč tady čtu poprvé, to mi řečeno nebylo!!! Můj osobní názor? Řekl jsem to oteřeně a naplno. Zamlčení, nesdělení a neuvedení pravdivých podmínek zakládá podezření z podvodu. Pokud se rozhodnete na základě informací z internetu nebo z jejich letáku, zjistíte úplně něco jiného na místě, a to považuji za nebezpečné. Pokud bych vstoupil do jednání o půjčce a chtěl platit 8-12 prvních splátek, chci jednoznačně ručení z druhé strany, předmětnou nemovitostí, nebo 1,5 násobkem sjednané půčky. Jinak ani náhodou.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 12:51 | Petr Šafránek

Ano, děkuji za upřesnění, vycházel jsem z toho, že většina klientů jsou FO nepodnikající, tedy lidé pořizující si takto soukromé bydlení. Proto jsem také použil pojem "odpočet od základu daně", nikoliv pojem "výdaj na dosažení a udržení zisku".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 12:48 | Petr Šafránek

Nezlobte se, ale to jste tedy smíchala jablka, hrušky a ještě pytel švestek dohromady. 1. Pokud jde o MLM - je třeba rozlišit, zda se nějaký produkt prodává systémem MLM a kupující není do distribuce zapojen. Něco jiného je, když "kupující" musí být zapojen do distribuce - resp. když ten, kdo chce prodávat, musí sám nejprve koupit. V tom druhém případě je třeba bedlivě dávat pozor, zda nejde o "letadlo". Stavební spoření se běžně prodává systémem MLM, není to však letadlo. 2. Stavební spoření "provozují" též privátní firmy, nikoliv stát. 3. Hypotéka je úvěr zajištěný zástavním právem k nemovitosti. 4. Splátkový prodej znamená, že mezi smluvními stranami je uzavřena kupní smlouva a cena je splácena ve splátkách. Vzhledem k časové hodonotě peněz je pak logicky cena navýšena. Je pak ovšem podstatné, kdy přechází vlastnické právo na kupujícího.... 5. Realitní činnost je zpravidla zprostředkování nákupu či prodeje (nájmu, pronájmu), smluvní vztah vzniká přímo mezi těmi, kterým je zprostředkování poskytováno, realitní kancelář nefiguruje v kupních či nájemních smlouvách a do obchodu nevstupuje svými vlastními finančními prostředky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 12:00 | Pavel

Podnikatel u objektu pro podnikání ano, klient-FO u objektu na bydlení ne.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 11:57 | Jarmila

Klient může být majitelem nemovitosti. To je u hypotéky taky. Jen tou nemovitostí ručí až do doby splacení dluhu. Delikventní klienty firma mít nemusí. Pokud by byl klient delikventní a nevyužil nabízeného odloženého splácení o 1 rok, pak mu prostě nemovitost prodají. Pokud má nemovitost hodnotu požadovaných 1,5 hodnoty úvěru, tak na tom firma nic neztratí. Exekuční náklady ponese majitel nemovitosti. Tady problém nevidím, je to jiná forma realitní kanceláře se ziskem v jiné formě. Prostě výše splátky x 180 měsíců x cca 4 % ročně, jištěné životní pojistkou a nemovitostí. Je to MLM, takže 15.000,- Kč jako poplatek za uzavření smlouvy, ono se to od stavebního spoření liší jen v maličkostech: 1. neexistencí státní podpory, 2. provozuje to privátní společnost, 3. stavební spoření není MLM, i když má akce typu "klient získává klienta".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 11:48 | Jarmila

Setkala jsem se podobným prodejem u firmy Carion. Kupující koupil nemovitost přímo od prodávajícího, Carion vystupoval pouze jako zprostředkovatel. Pokud mají v OR realitní činnost, spadalo by to asi to realitní činnosti.
Co se týče daně z převodu nemovitosti: co si budeme nalhávat, zákon je jedna věc, skutečnost jiná. Vždycky ji platí kupující, já jsem se alespoň nikdy nesetkala s tím, že by platil prodávající. O daň si prostě navýší cenu. Kupující mu na platbu daně dělá ručitele.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 10:59 | Bušek z V.

Na stránkách www.benefin.cz se píše, že klient je po celou dobu vlastníkem nemovitosti. Tak se nám to začíná se splátkovým prodejem pěkně zamotávat... Lze navíc věřit tomu, že nemají delikventní klienty, když nechtějí prokazování příjmu ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 10:14 | Petr Šafránek

Daň z převodu platí prodávající, klient by byl v pozici kupujícího, daň navíc by zaplatil Benefin, o což by se snížil jeho zisk z této transakce (pokud by daň nepřeúčtoval v rámci utajované smlouvy klientovi) Rovněž časový test se týká příjmů - tedy prodávajícího, a to ještě fyzických osob. Klientovi coby kupujícímu přece touto transakcí žádný příjem nezvniká. Jinou otázkou je ovšem DPH - Benefin je plátce, což může kupujícím - neplátcům DPH - transakci opravdu prodražit.... Jde ovšem o to, zda se opravdu jedná o splátkový prodej, nebo je to tak pouze nazýváno, tedy zda Vámi vybranou nemovitost koupí svým jménem Benefin a pak Vám ji na splátky prodá, nebo zda si ji kupujete přímo Vy a Benefin Vám dává úvěr.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 9:49 | Míra

Benefin je společnost, která na bázi pyramidálního schématu pouze vybírá splátky a připravuje se na vyklizení pole ... ( podobně jako Millennium z Holešovic )
Navíc Vám ve smlouvě těch min. 8 měsíců nezaručí, nic takového tam totiž není ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 9:38 | Jarmila

No jo, ale to by se pěkně prodražilo, protože by klient platil 2x daň z převodu nemovitosti, popř. ještě daň z příjmu, protože by nesplňoval časový test.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 9:04 | Petr Šafránek

Ano, to je absolutně nejasná věc. Aby šlo o splátkový prodej, musela by vlastnictví k nemovitosti nejprve nabýt společnost Benefin a pak nemovitost prodat klientovi. Jenže oni to nabízejí i na stavbu, dostavbu nebo rekonstrukci. Škoda, že tají smlouvy, tam bychom se vše dozvěděli.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2004 8:54 | Pavel

Ještě se tu neuvádí jedno: součástí smlouvy je poplatek za uzavření smlouvy ve výši 15.000,- Kč.
Budu ale více konkrétní: byl jsem u této firmy na jednání jako zájemce o práci obchodního zástupce. Na prvním jednání nepadlo ani slovo o tom, že MUSÍM být zároveň klient, protože odměny za práci pro obchodního zástupce jsou formou slevy z placeného úvěru. Obchodní zástupce pracuje na vlastní ŽL a má exkluzivitu, nesmí pracovat pro jinou firmu. Vadilo mi, že musím mít koupený produkt. Lékařem taky není ten, kdo se každý rok podrobí operaci a nechá si uříznout nohu nebo jiný orgán, o hrobníkovi ani nemluvě. Dále mi vadilo třeba to, že obchodní ředitel vykládal, že poskytli klientovi úvěr asi 1 mil. na strojní zařízení a jako zástavu si vzali část výrobní haly za 8 mil. Ve firemním časopise je ale uvedeno, že ručit se musí nemovitostí v hodnotě min. 1,5 hodnoty úvěru a pokud by nemovitost měla třeba 4 vlastníky, musí všichni podepsat ručení (pro případ prodeje). Takže informace o ručení částí haly a o postupném uvolňování v závislosti na splacené částce byl naprostý nesmysl. Další alarmující byla informace o prodejích smluv a o tom, že příjem exkluzivního zástupce na úrovni okresu se může pohybovat kolem 80.000,- Kč měsíčně, a to především díky těmto prodejům. Firma o všem ví a vše je prý legální. Prodejem smluv s okamžitým nárokem na úvěr může zájemce získat půjčku dříve než za rok a rád za to zaplatí, prý až 50.000,-. Tento příjem je pak soukromým a nezdaněným příjmem obchodního zástupce. Zástupce má peníze, klient okamžitý úvěr bez prokazování bonity. Nevím, jak se na ně mám dívat, ale mám dojem, že mají problémy se získáváním peněz, když to dělají pod různými zástěrkami (např. náborem tzv. obchodních zástupců, což není vlastně nic jiného než získávání dalších účastníků pro systém MLM, na kterém je firma založena). Aspoň já mám rád věci na rovinu, na nějaké pochybné atrakce nejsem zvědavý. Dalšími firmami, podnikajícími ve splátkovém prodeji nemovitostí, jsou Trial Investment, Carion, G Family a jiné, pokud na nějakou zapomenu, ať se na mne nezlobí. Všechny pracují systémem MLM.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2004 8:50 | Pavel

Nerozumím v článku jedné věci. Píšete, že se Benefin může dopouštět neopráívněného podníkání tím, že pujčuje peníze. On ale nepůjčuje peníze, on prodává na splátky. Nebo je snad prodej na splátky jiná živnost než k prodej (případně je k němu nutná i bankovní licence)?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Jiří Krušina

podnikatel, Energo-Pro

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jiří Krušina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services