Akcie: léky a technologie

V USA nyní rostou akcie farmaceutických společností, protože investoři očekávají, že Bush zvítězí ve volbách. Protikandidát Kerry by totiž podporoval snížení výdajů státu na léky umožněním levnějších dovozů z Kanady. V Evropě se tahouny růstu staly především technologické společnosti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 9. 2004 19:01

že s ním marníš čas :-))

Zobrazit celé vlákno

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 9. 2004 14:03, SNB

Jestlize policajti na sluzebnim computeru maji vedle intranetu i internet
a v pracovni dobe pisou do internetovych for
a podezrivaji dalsi korespondenty ,
ze pouzivaji kazdy jeden vice ruznych pseudonymu ,
v jejich podezrivajicim stylu zdejsi
vysinuty trpajzlik Anonym = Viktor Kožený

Zobrazit celé vlákno

-19
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

26. 9. 2004 22:35

Obávám se, že jakákoli odpověď založená na soudnosti a zdravém rozumu je mimo tvoje možnosti. Takže - studenou sprchu, studenou sprchu a pak si dej ještě jednou studenou sprchu. K doktorům raději nechoď, a když už, tak jim hlavně nevykládej ty svoje teorie, nebo tě pošlou na elektrošoky.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 21:41 | Honzajs

K čemu je mi dvojnásobná množství akcií za poloviční cenu a dvojnásovné množství polovičních dividend? Takovéto rozmnožování přeci celkovou hodnotu nijak neovlivní, jsk i Vy píšete výše.
Na základě čeho soudítem, že americké akcie příštích 10 let krásně porostou. Rizik je tam ažaž. V lepšém případě počítám se stagnací.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 14:03 | SNB

Jestlize policajti na sluzebnim computeru maji vedle intranetu i internet a v pracovni dobe pisou do internetovych for a podezrivaji dalsi korespondenty , ze pouzivaji kazdy jeden vice ruznych pseudonymu , v jejich podezrivajicim stylu zdejsi vysinuty trpajzlik Anonym = Viktor Kožený
-19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 9. 2004 13:38 | B.Vokurka

DOBREJ CHYTÁK NA ANONYMA A HONZAJSE : Anonym = Viktor Kožený , a Honzajs Tady zase nakecali plnou popelnici nesmyslú. Přitom je jasný , ze americký akcie přístí rok krásně porostou a přístích 10 let krásně porostou ! ..... Nevím , proc tady nejaký hlupák musí furt hledat chyby , kde nejsou. Splitingem 1:2 se stane ze 100 akcií 200 akcií a ze 100 dividend 200 dividend. Tam neni zadna chyba , tam neni nutno nic opravovat !!!!!!!!!!!!!!!! ..... DOBREJ CHYTÁK NA ANONYMA A HONZAJSE , který jsou s jejich názorem rychle fertig , aniz by premejsleli. JESTLI PO SPLITINGU 1:2 je kazdá dividenda polovicní a kazdej kurz akcie polovicní , to uz je detail a CHYTÁK na Anonyma a Honzajse. Pravda je ale , po splitingu 1:2 bude z akcií na nasem konte acií 2x více a pak bude chodit dividend 2x více !!!!! Celková hodnota tech akcií ihned po splitingu bude stejná , to ví kazdej , a celková hodnota vsech dividend bude taky stejná , to ví kazdej !!!! Pravda je ale , po splitingu 1:2 bude z akcií na nasem konte acií 2x více a pak bude chodit kusú dividend 2x více !!! I kdyz polovicní hodnoty. Takze se pocet kusú akcií na nasem konte bude kazdých nekolik let rozmnozovat , aniz by se kupovaly. Je jasný , ze americký akcie přístích 10 let krásně porostou !
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 21:00 | Honzajs

Protože čím víc lidí nebude žít s takovýmito s jinými ekonomickými bludy, tím líp. PRO VŠECHNY. :))
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 19:01

že s ním marníš čas :-))
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 16:44 | Honzajs

Příklad:
Máte 1% (1 akcii ze sta) společnosti, proběhne spli 1:10, jaké % vlastníte? Vlastníte 10 akcií z 1000, tedy pořád 1%. Stejné je to s dividendami - vmáte nárok více menších dílů, v souču však na stejné množství.
Je to jasné?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 16:39 | Honzajs

PERPETUUM MOBILE NEEXISTUJE. KÁŽETE BLUDY, naučte se trojčlenku...
Se zdvojnásobením počtu akcií klesne dividenda na akcii na polovinu (za předpokladu zachování celkového objemu vyplácených dividend).
Váš podíl na společnosti (měřeno v %) se úřece nezměnil, takže dostanet stejné % u objemu dividend, TEDY STEJNĚ JAKO PŘED TÍM,
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 16:34 | S.Zelená

Nevím , proc tady nejaký hlupák musí furt hledat chyby , kde nejsou. Splitingem 1:2 se stane ze 100 akcií 200 akcií a ze 100 dividend 200 dividend. Tam neni zadna chyba , tam neni nutno nic opravovat !!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2004 13:43 | Honzajs

Pokud by IMF řekl, že situace je nestabilní, akciové trhy jdou ke dnu.
Obávám se, že se moc "dobrých" jen tak nedočkáme. A pesimistických scénářů je mnoho, a to i velmi rozdílných.
Vývoj akciových trhů v USA na 25-ti letém období zatím téměř přesně kopíruje Japonsko, jen s desetiletým posunem. Pokud to bude pokračovat, nic hezkého investpory nečeká. U obligací je to podobné. Nemovitosti by pak také šly dolů.
Pokud má pravdu Kondratiev se svýmy dlouhodobýmy cykly, může to být ještě horší (deflace). Doufám, že to nenastane.
Další prorokují inflaci ala 70. léta.
Někdo naopak býčí trah ala 80-90 léta v USA

Co si z toho vybrat?
Přikláním se na stranu pesimistů.
Takže kumuluji cash / posílám mimořádné splátky na úvěry ze stavebního spoření + částí portfolia spekuluji na pokles trhů a investuji do drahých kovů (warranty AU. Ag / akcie těžařských firem AU, Ag, Pt).
Kdyby se náhodou vyplnily předpoklady optimistů, mám v portfoliu pár (zejména small cap - IDBE, TINY...) akcií či akcií s velkými insider nákupy v posledních měsících (SWFT)- celkem pak 10-15% portfolia.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2004 13:16 | Boucek Antonin

Ne, ze bych si myslel, ze je globalni ekonomika stabilni (po precteni Sorosovy Alchemy of Finance sdilim jeho stanovisko, ze nic na svete neni stabilni), na druhou stranu - jak podle Vas z tohoto pohledu vypada "dobra" zprava? Pokud by IMF rekl, ze je ekonomika nestabilni, sepsujou ho optimiste, ze je lez, protoze par let tu uz zadna krize nebyla. Pokud by nerikal nic, sepsujou ho zprava i zleva, ze nic nerika a za co se mu plati takove penize. Neni holt jednoduche byt politikem (a IMF politickou instituci vicemene je).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2004 11:58

Souhlasím, kriteriem pro přijetí na burzu proto nebývá pouze kurz ale také objem. Panu Františku Jahodovi se tímto omlouvám že jsem jej považoval za místního multi-nickového exota.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2004 11:12 | Honzajs

Přidávám názor z pondělního Guardianu na vývoj globální ekonomiky - není to radostné čtení. Možný dopad na akcie necht posoudí každý sám.
There can be no soft landing
Larry Elliott Monday September 20, 2004
The Guardian
Be afraid. Be very afraid. Three years after September 11, the International Monetary Fund believes the threat to the global financial system has passed. The Fund sees nothing but well-capitalised banks becoming more profitable on the back of a strengthening global economy.
"Short of a major and devastating geopolitical incident or a terrorist attack undermining, in a significant and lasting way, consumer confidence ... it is hard to see where systemic threats could come from in the short term."
The bullishness of that assessment virtually guarantees that something is about to go wrong soon, not because the Fund lacks expertise nor because its judgement is demonstrably untrue, but because that's the way life is. Those IMF staff members who are parachuted into crisis-stricken countries when the trouble starts would be advised to keep an overnight bag at the office, just in case.
Celý článek ja na http://www.guardian.co.uk/print/0,3858,5019681-103676,00.html
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2004 8:16 | Bouček Antonín

Dovolil bych si připomenout, ze František Jahoda není Hana ani EEE, nýbrž jen a pouze Jahoda František. Také připomínám, že kromě splittingu existuje i opačná situace - když se kurz akcií propadne pod učitou hodnotu (často minimální cenu akcie, přípustnou na nějaké burze), pak se občas v obavě, aby nebyly vyřazeny z obchodování, akcie sloučí. Ze sta jednocentových akcií je pak náhle akcie dolarová.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 22:21

Co se týče poskočení kurzu po splitu.. Osobně si tento jev vysvětluji tím, že investorská veřejnost usoudí že emitent se přece nebude blamovat a splitovat papír který je v dohledné době na pokles. Tudíž má perspektivu a zvedne se o něj zájem. Pár splitů jsem si schválně vedl v merku (NYSE, NASDAQ) a musím říct že tento teoretický předpoklad se mi nikdy nepotvrdil a ke skokovému vzrůstu kurzu v krátké době po splitu nedošlo.
A k těm neinformovaným akcionářům.. Někdy minulý týden zveřejnil server www.akcie.cz roční vývoj spadových titulů a neměl nejmenší problém s tím že Erste splitovala 1:4 a klidně jí přiřkl skoro 80% propad. Bouři to sice nevyvolalo, ale nejspíš jen proto že Erste neprošla kuponovkou a ten kdo ji drží je téměř jistě informovaný a zkušený investor, který podobný úlet přejde úsměvem (a/nebo nečte www.akcie). Jen se divím že se autor pan Urbánek nepodíval na nějaký renomovaný světový server, jak se v těchto situacích postupuje. Obecně ale je pravda že k bouřím dochází. Krásně je to vidět třeba v diskusích na velkých amerických finančních serverech, kde se při splitech dají dočíst neuvěřitelné věci až se člověk diví že někdo takový se dokáže připojit na síť. Asi je to tou velikostí trhu, zatímco tady náš místní borec ÆÆÆÆ / Hana / Jahoda František či pod jakým nickem si zrovna zamane psát je svou "úrovní" jedinečný a nezaměnitelný, tak např na message board serveru http://finance.yahoo.com se podobných cvoků dají napočítat desítky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 17:44 | Jan Kolda von Žampach

No, dáme stranou dividendy. Ono prý to štěpení někdy nepůsobí na kurz akcie čistě matematicky: po uklidnění první bouře, kdy neinformovaní akcionáři skáčí zbytečně do hluboké vody z prý náhlého propadu kurzu, se situace stabilizuje, prý se o něco zvýší likvidita a při sqělých perspektivách papíru kurz poskočí o něco v přepočtu výše, než kdyby se split nekonal. Prý to tak může být, někde jsem to pochytil, vlastní zkušenost zatím nemám a ani nevím, zda-li se jedná o jev krátkodobý či dlouhodobý. Z pohledu velmi dlouhodobého investičního horizontu pána úÚúÚúÚ však spíše očekávám ve výsledku to první. Tedy souhlas, nemělo by to mít význam, pouze možná při krátkodobé spekulaci právě na ten split, a to není přece parketa pána :-)
Jinak já také u pána očekávám už nějaký ten týden další gradaci, či jak bych to kulantně nazval, ale již se smiřuji s tím, že se konat asi nebude :-( Ale ty některé týpky z filtrů, co občas zde uvede a jako polotovar s inspirací pro další úvahy, tak to zase může být a je zajímavé. Já ale v USA zatím jednotlivě v akciích neinvestuji, něco málo mám přes fond se zajištěným kurzovým rizikem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 17:07

jsi nemocný člověk.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 17:06 | Honzajs

Jenomže pokud se celková suma na dividendy nezmění, je na jednu akcii poloviční dividenda. A nuly od nuly opět pošla. Anonym má pravdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 17:03 | Hana

>>> Anonym Starej se o tvoje Fondy a Pojistení ! Kdyz o akciích nic nevís ! Splitigem 1:2 je stane za 100 akcií 200 akcií za polovicní kurz. Mnohé akcie Dow Jonesu , kdyz vyrostou z dnesních 50$ na 100$ , rozdelí se splitingem na 2-násobný pocet akcií za 50$ a pak je i dividend 2-násobný pocet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 10:46

Splittingem se akcie rozmnozují... Ty jsi vážně makovice vymaštěná, fakt si lámu hlavu co tě nutí sem ty bláboly pořád psát. Seber se, běž do obchodu, tam si rozměň stokorunovou bankovku na 100 korunových mincí a raduj se jak se ti splittingem rozmnožila hotovost, ty oslíku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services