Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky

Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)

19. 1. 2005 14:36 | Jsem se tu nejak zamotal - ulozi se tento "nazor", ci se neulozi

?
+39
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2004 20:57 | Tomáš Marný

Česká spořitelna má ve svém programu 1 bod za 20,- Kč. V katalogu odměn má např. digitální fotoaparát Fuji FinePix S5000 za "pouhých" 140735 bodů, utratit tedy musíte něco přes 2.800.000 Kč, a to v průběhu 3 let, po které body platí. Předpokládám, že ten, kdo si může dovolit utratit ročně téměř milión za nákupy kartou, může si dovolit koupit foťák za cca 12.000 Kč a nepotřebuje na to nějaké body...
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 9. 2004 12:44

Mě naprosto vyhovuje kooperační karta Citibank/Eurotel. Za transakce sbírám benefit body. Tato karta mi každoročně vydělá na poplatky a co dva roky i na novy mobil :-) Je však pravda, že touto SOUKROMOU kartou často kupuji velmi drahé FIREMNÍ věci a služby (i nad 50.000 Kč), které mi poté na účtárně proplácejí cash. Oni jsou spokojeni, že mi nemusí vydávat hned zálohu nebo že to nejde složitě přes faktury a já zase získám na 50 dní nemalé peníze, které mohu použít jak chci a ještě mi přiroste dost benefit bodů. Podobně jsem na tom i s kreditkou ČS, s tou zase platím, když už vyčerpám úvěr u CB. Parádní věc :-)
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2004 10:26 | cherry

Tyto programy mají v zásadě jedno společné: pro normální spotřebitele jsou jakékoliv hodnotnější odměny prakticky nedostupné - pokud se nespokojím s propiskou, musím "šetřit" hodně dlouhou dobu. Navíc zpravidla služby nebo zboží poskytované provozovatelem programu jsou dražší, než se dají pořídit jinde, takže si svůj "dárek" stejně zaplatím. Například programy u různých benzínek - vyplatí se jen těm kdo tankují minimálně 1 x týdně plnou nádrž, tedy podnikatelům, nebo těm co řídí služební vozidla a je jim jedno, kde tankují. Pokud byh tankoval jen soukromě jednou za měsíc, tak za rok dostanu panáčka z Lega v hodnotě 100 Kč.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 9. 2004 8:37 | Petr

Věrnostním programům se vyhýbám. Vždyť jde jenom o to, abych změnil své nákupní návyky a obchodník ze mně vytáhl více peněz. Navíc tyto pseudo výhody jsou často vyváženy žádostmi o osobní údaje (a ty si cením více). Ale já přece nechci kupovat to, co je teď zrovna výhodné nebo v akci. Já chci kupovat věci, které potřebuji. Kromě jiného jsem si také na poštovní schánku dal nálepku s nápisem „Žádnou reklamu“, ať se mi doma nehromadí kilogramy super letáků se super akčními cenami na zboží, které ani nepotřebuji, ani nechci.
+36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 701 346 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Od 18. února si díky festivalu La Película mohou filmoví příznivci v Praze, Brně, Ostravě...více

BoJack Horseman: kůň, co už do žádného baru nepřijde

BoJack Horseman: kůň, co už do žádného baru nepřijde

Platforma Netflix se rozhodla ukončit animovaný seriál BoJack Horseman o depresivním koni...více

Taylor Swift se vydala na cestu k dospělosti. Můžeme jí to ale věřit?

Taylor Swift se vydala na cestu k dospělosti. Můžeme jí to ale věřit?

Festival v Sundance uvedl dokument o popstar Taylor Swift. Kupodivu má smysl koukat 85...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Komárek

podnikatel, KKCG

David Marek

ekonom

Karel Komárek
ÚSPĚŠNOST
67,50 %

z 80 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
69,74 %

z 76 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.