Hypotéku? Na poslední chvíli?

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 9. 2004 13:12, Jirka

K čemu je vlastně podpora hypoték ze strany státu dobrá? Přínos ekonomice je jen krátkodobý a zadlužený člověk se časem dostává více či méně do spotřebního útlumu. Dluhy občanů stály v minulosti za mnoha hospodářskými krizemi. Samozřejmě pomohly mnoha lidem dosáhnout na koupi něčeho na co by dlouho šetřili, ale také znamenaly výrazný nárůst cen. Je vůbec výchova lidí k zadlužování výchovná a prospěšná? Myslím, že úroková míra nehraje roli.

+23
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 9. 2004 15:40, Pavel

Máte pravdu. Podpora která teče k občanovi prostřeníctím několika institucí k němu většinou nedoteče. Pokud je skutečným příjmem podpory finanční instituce vedoucí účet občana, pak je vždy prostor k machinacím typu za spoření/úvěr se statní podporou se platí polatky x-krát vyšší než za spoření/úvěr bez podpory. Správné řešení je, že instituce povinně vydá občanovi potvrzení o naspořené/splacené částce/úrocích a občan si případnou podporu vyřídí sám a dostane ji na ruku. Co je bankám a spol. do toho, jestli mám nebo nemám státní podporu?

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 7 komentářů)

9. 8. 2006 11:43

Dobrý den. Nehorázné zvýšení úroků s hypotéky po skončení první doby fixační se mne také týká. Považuji toto jednání banky jako nemorální a protiprávní. Bnaka dle mého názoru porušila hned několik paragrafů a to: zvýšila mi úrokovou sazbu o 30 % což považuji za krok který je v rozporu s dobrými mravy, předem mne neinformovala o skutečnosti, že mi na první období dává takzvanou slevu a v jaké výši tzn. zatajila mi informace, které jsem potřeboval znát při výběru instituce a délky fixace, a v neposlední řadě vystupuje v obchodním vztahu jednostraně s pozice silnějšího a stejně tak je sepsána smlouva která je v rozporu se zákonem sepsána jednostranně v neprospěch klienta. Můj další postup je takový, že nebudu čekat až mi po uplynutí další fixace zašlou opět dopis ve kterém bezdůvodně navýší úroky tentokráte třeba o 80 %, ale poohlédnu se po jiné věrohodnější instituci. Domníval jsem se, že je pro banku výhodnější mít spokojené klienty a těžit z dlouhodobé spolupráce, ale jak vidno, vedení banky preferuje takzvaný český kapitalizmus, což znamená: oškubej hned koho můžeš a najdi jiného blbce. Protože se domnívám, že je potřeba potencionální budoucí klienty banky na to upozornit uvádím, že banka se kterou mám tuto špatnou skušenost se jmenuje Hypoteční banka a.s.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 9. 2004 13:37 | SedivyJ

To bude asi proto, ze sazby OD maji jen pro sve exklusivni poradce
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2004 10:41

Dělám hypotečního poradce pro většinu bank, ale s úrokovými sazbami o kterých tu píšete jsem se nesetkal. Např. KB má nyní nejnižší sazbu 5,69% na 70% anuitu. A u ostatních bank je to obdobné. Možná by stálo zato místo opisování z internetových stránek bank se zajímat o to jaké je to v praxi. Winkelhofer
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 9. 2004 15:40 | Pavel

Máte pravdu. Podpora která teče k občanovi prostřeníctím několika institucí k němu většinou nedoteče. Pokud je skutečným příjmem podpory finanční instituce vedoucí účet občana, pak je vždy prostor k machinacím typu za spoření/úvěr se statní podporou se platí polatky x-krát vyšší než za spoření/úvěr bez podpory. Správné řešení je, že instituce povinně vydá občanovi potvrzení o naspořené/splacené částce/úrocích a občan si případnou podporu vyřídí sám a dostane ji na ruku. Co je bankám a spol. do toho, jestli mám nebo nemám státní podporu?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 9. 2004 14:41 | jerzi

Podpora státu formou přímé dotace je výhodná akorát pro banky a politiky, už méně pro daňové poplatníky a klienty čerpající hypoteční úvěr. Politici mohou získávat voliče, kterým slibují nejlépe před volbama zvyšování příspěvků, poskytování novomanželských půjček. Přiznejme si, kdo rád nebere, když mu stát dává - je to lákavé. Navíc tento způsob umožňuje čerpat podporu i lidem, kteří neplatí daň z příjmů a těch málo nebude. Navíc na tomto systému se přiživuje nemalý administrativní aparát sedící na Ministerstvu pro místní rozvoj a Státním fondu rozvoje bydlení (stát uměle snižuje nezaměstnanost) a to nepočítám kolik nás daňové poplatníky stojí provoz a správa takového systému (počítače, programy, právnící ....). Myslím, že to půjde do desítek milinónů korun. Banky to taky nebudou dělat zadarmo, něco si vyinkasují od klientů něco od státo. Takže, z toho koláče, který se rozděluje toho pro občany jako je již zvykem v tomto státě již moc nezůstane. Přitom by stačilo upravit zákon o daňi z příjmu, tak aby výši podpory mohl klient získat např. úsporou na dani z příjmu. Daňovou kontrolu by mohli dělat stávající berní úředníci, kteří stejně nemají co na práci. Vydělali by na tom daňový poplatníci, lidé čerpající hypoteční úvěr, kteří řádně platí daně. Podporu by nečerpali lidé, kteří do státního rozpočtu stejně nic neodvedou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2004 14:22 | Bouček Antonín

Taková maličkost - ač krátkodobé sazby rostou, tříleté i pětileté úrokové sazby od 30.6.04 klesly (měřeno dle úrokových swapů). Slevy tedy mohou banky držet stále - a ještě na nich vydělají.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2004 13:12 | Jirka

K čemu je vlastně podpora hypoték ze strany státu dobrá? Přínos ekonomice je jen krátkodobý a zadlužený člověk se časem dostává více či méně do spotřebního útlumu. Dluhy občanů stály v minulosti za mnoha hospodářskými krizemi. Samozřejmě pomohly mnoha lidem dosáhnout na koupi něčeho na co by dlouho šetřili, ale také znamenaly výrazný nárůst cen. Je vůbec výchova lidí k zadlužování výchovná a prospěšná? Myslím, že úroková míra nehraje roli.
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šimáně

podnikatel, Unimex Group

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Jiří Šimáně
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services