Jak ušetřit aneb není účet jako účet

Až 3 500 Kč můžete ročně ušetřit, pokud zvolíte ten správný typ běžného účtu. Alespoň tak to vyplývá ze studie společnosti Scott & Rose. Ta provedla analýzu nákladů na vedení běžného účtu českých bank podle průměrného spotřebitelského chování.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 9. 2004 16:46, Kačka

No eBanka a nejen ona je známá tím, že se snaží výběry na pokladně eliminovat. Osobně jsem před výběrem v hotovosti byla na tuto zkutečnost upozorněna (tedy vybírala jsem nižší částku) a tak jsem raději šla do bankomatu. Tak vysoký výběr jako jste dělal Vy bych ani neprovedla. Po prodávajícím bych chtěla převod bankou - je to bezpečnější pro všechny zúčastněné a hlavně člověk má okamžitě doklad o převodu peněz, asi bych v hotovosti neplatila.
Sama momentálně účet "zdarma" u eBanky využívám a jsem spokojená, jen ty ceny za pohyb peněz by ještě mohly klesnout, ale stále je to pro mne levnější než ostatní banky.

Zobrazit celé vlákno

+94
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 8. 2004 12:10, cherry

Nevím, kde autoka čerpala údaje. Mám u Raiffeisen kompletkonto Start, pohybů více, než modelový příklad a platím kolem 90 Kč měsíčně - oproti 183 Kč v modelovém příkladu. Raiffeisen posílá čtvrtletní výpisy, takže těch 183 Kč vidím spíš na nákady za tři měsíce (3x45 za vedení + další poplatky).

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

21. 6. 2005 17:36 | Jakub G

Modelove chovani je fajn, jenze se musim pridat k ostatnim - je pekne, ze "Modelacek" vznikl nekde z nejakeho pruzkumu, ale myslim ze vetsina lidi se proste a jednoduse takhle nechova - zamysli se nad tim, kolik stoji hotovostni vyber u prepazky a v cizim bankomatu, a ani ho nenapadne vybirat z obou zdroju 6x rocne.
Souhlasim s tim, ze kazdy clovek se chova jinak a ma jine pozadavky - ale proc tedy uz skoro rok nachazim nastroj na vyber bezneho uctu tady na www.penize.cz v naprosto nepouzitelne podobe, kdy nejsem schopen si zvolit skoro nic - ani pocet vydanych karet, ani prichozich plateb, ani vyberu z cizich bankomatu... :o(
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2004 22:05 | Nou_coment

Na začátku byl strýček Skrblík... jak někdo může mluvit o šetření v případě toku peněz přez banky. Neznám banku, která by nespekulovala a řekněme si to na rovnou neparazitovala na systému. Jakéže výhody plynou střadateli = riziko ztráty z reálného vkladu, díky pochybení lidského faktoru (zaměstnance banky), snižování reálné hodnoty vložených peněz a pod....Mluvte česky a srozumitelně: Rozhoduji-li se uložit těžce vydělané peníze do banky musím posoudit podmínky z více stran, nekoukat jen na hypnotizující reklamy. Vždy pamatuj, věřit můžeš jen sám sobě a to někdy jen na 50%.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 9. 2004 8:00 | Tomáš Marný

Ano, jeBanka vede účty "zadarmo"... Ovšem, samozřejmě jen z vrozené skromnosti, už neříká, že Vás pohyb pohyb na účtu bude stát 8,10 Kč, zatímco u jiné banky většinou 2 až 3 Kč :-(.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2004 16:46 | Kačka

No eBanka a nejen ona je známá tím, že se snaží výběry na pokladně eliminovat. Osobně jsem před výběrem v hotovosti byla na tuto zkutečnost upozorněna (tedy vybírala jsem nižší částku) a tak jsem raději šla do bankomatu. Tak vysoký výběr jako jste dělal Vy bych ani neprovedla. Po prodávajícím bych chtěla převod bankou - je to bezpečnější pro všechny zúčastněné a hlavně člověk má okamžitě doklad o převodu peněz, asi bych v hotovosti neplatila. Sama momentálně účet "zdarma" u eBanky využívám a jsem spokojená, jen ty ceny za pohyb peněz by ještě mohly klesnout, ale stále je to pro mne levnější než ostatní banky.
+94
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2004 15:55

Odešel jsem od GEC,protože jsem měl pocit,že platím příliš vysoké měsíční polatky /cca 350 Kč měsíčně/ k eBance - podle reklamy ...nemusím. poplatky měsíční sice neplatím ,platím příchozí a odchozí platby cca 180,- Kč měsíčně .Tedy jsem začal spořit. Ale při výběru v hotovosti na zaplacení zálohy na nemovitost ve výši 600 000,- Kč mi bylo bez upozornění odečteno 30,-Kč + 15% z čerpané částky -tedy 930 ,- Kč - takže si to vybrali dopředu na půl roku . Děkuji ,opět jsem si naletěl ,ale člověk se stále učí. Vladimír
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2004 12:10 | cherry

Nevím, kde autoka čerpala údaje. Mám u Raiffeisen kompletkonto Start, pohybů více, než modelový příklad a platím kolem 90 Kč měsíčně - oproti 183 Kč v modelovém příkladu. Raiffeisen posílá čtvrtletní výpisy, takže těch 183 Kč vidím spíš na nákady za tři měsíce (3x45 za vedení + další poplatky).
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 8. 2004 20:37 | Patrik Chrz; pchrz@cpoj.cz

Tak jsem si to spočítal pro mojí banku, mám účet u WSPK a vyšlo mi u "průměrného klienta" na: 10 + 10 + 1 + 1 + 4 + 6 + 6 + 1,67 + 0,83 + 10 + 12,5 + 8,75 + 26,67 = 98,42 Kč mínus 17,70 úrok (po zdanění), takže = 80,72 Kč
Zůstatek 25000 Kč * 1 % = 250 - 15 % daň = 212,50 / 12 = 17,7 vedení účtu 10 Kč- internetové bankovnictví zdarma (na druhou stranu kvůli různým zabezpečením se mi ho z práce rozchodit nepodařilo, na rozdíl od ING (používám) nebo Živnobanky (používal jsem, než jsem odešel, když zdražili)) měsíční výpis 10 Kč- čtvrtletní výpis nejde výběr v hotovosti na přepážce 0,5 * 2 Kč = 1 Kč- vklad v hotovosti 0,5 * 2 Kč = 1 Kč- příchozí platby 2 * 2 Kč = 4 Kč- odchozí platby 3 * 2 Kč = 6 Kč- (pokud by byly zadány přes internet tak jenom 3 * 1 Kč, budu počítat těch 6 Kč, protože jsem internetbanking nerozchodil) provedeny 3 trvalé příkazy 3 * 2 Kč = 6 Kč- zřízení trvalého příkazu zdarma změna trvalého příkazu 1 * 20 Kč/ 12 = 1,67 Kč- rušení trvalého příkazu 0,5 * 20 Kč/ 12 = 0,83 Kč-

karty a výběry z bankomatů dle ceníků ČSOB výběr z bankomatu ČSOB 2 * 5 Kč = 10 Kč- výběr z bankomatu jiné banky 0,5 * 25 Kč = 12,50 Kč- výběr 5000 Kč v zahraničí 1 * 80 Kč + 0,5 % z 5000 = 80 + 25 = 105 / 12 = 8,75 Kč- platba kartou zdarma vydání karty 200 Cirrus maestro; 500 Eurokard bez pojištění tedy 60 % z 200 + 40 % z 500 = 320 / 12 = 26,67
Sám platím mnohem méně. Vzhledem k tomu, že výběr na přepážce (2 Kč) je levnější než výběr z bankomatu (5 Kč), tak ani nemám platební kartu, ušetřím tedy (poměrně podstatný) roční poplatek. Navíc většinu peněz mám na spořícím účtě u ING, kde je 2 % úrok a absolutně žádné poplatky (ani za vedení, ani za výpis, ani za příchod / odchod peněz).
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2004 0:29 | PlischkeS

Dobrý den,
v článku se dočtete, že jde o modelového klienta, který splňuje jasně definované charakteristiky. Úplný přehled modelového transakčního chování jsme samozřejmě zveřejnili, odkaz je v článku, pokud jste ho přehlédl, naleznete jej pod tímto linkem: http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=3132
Prosím vás o zachování určité úrovně našich diskusních fór, nic proti kritice, ale váš příspěvek je zbytečně urážlivý.
Díky a přeji pěkný den, Simona Plischkeová Peníze.CZ
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2004 18:19 | JirkaZ

Nevím, jak autoři k uvedeným číslům přišli. Nevím, jak je to u většiny bank, zda-li uvedená čísla odpovídají skutečnosti, ale protože mám účet u ČS, mohu to v jejím případě srovnat. Mám tam vedené Komplexní konto, které stojí v paušálu dvojnásobek Výhodného programu(tj. 90 Kč) a troufám si tvrdit, že uvedených 221 Kč je nesmysl. Ještě nikdy jsem se nedostal přes 200 Kč a to mám obratů na účtu přeci jen více. Stejné zkreslení je i u Výhodného programu, ale pravděpodobně i u Poštovní spořitelny. Toto "zkreslení" je u každé banky s největší pravděpodobností jiné, a Vaše porovnání je tak sice logicky správné, ale numericky chybné. Jinak s Vaším příspěvkem souhlasím - považuji za zásadní chybu, že se neuvažuje s úročením účtu - rozdíly mezi bankami jsou znatelné a u vyšších zůstatků na účtu mohou hrát významnou roli.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2004 11:04 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Samozřejmě, částečný souhlas. Třeba můj otec, "aktivní" starobní důchodce, co si nechává navíc na své postžiro (Poštovní spořitelna) posílat i odměny za různé drobné kšeftíky a něco i z účtu také proto proplácí, má měsíční náklad na účet tak od 60,- Kč do 80,- Kč. Moje matka, "pasivní" starobní důchodkyně, si tamtéž v pohodě vystačí s měsíčním nákladem tak těch 45,- Kč nejvíc. Program Senior však v tabulce článku u Poštovní spořitelny uveden není. Rovněž tak různé programy pro další charakteristické skupiny klientů, i u jiných bank, myslím třeba účty pro mladé, v článku uvedeny nejsou.
Ano, chápu to celé JEN jako STANDARD modelového příkladu (popsán v úvodu článku), který je použitelný pro orientační SROVNÁNÍ toho, co od jednotlivých bank můžeme ASI tak cenově čekat. Nic více. Nějaký analytický rozbor mi, pochopitelně, v článku zcela chybí. Asi je to na nás tady, právě diskutujících :-))
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2004 9:42

Oni totiž tenhle článek publikují všichni idioti bez toho, aby bylo pořádně vysvětleno, že je to spočítáno na "průměrný" balíček, který se už ale většinou nenamáhají specifikovat. A na základě tohohle balíčku z toho vyleze úplný paskvil, protože ten průměr nepotřebuje nikdo, ale každý si vybírá banku podle svých specifických potřeb. Úroveň novinářů je opravdu k zblití.
+77
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 8. 2004 21:45 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Hm, hm, tak Poštovní spořitelna měsíčně v programu Klasik je dle tabulky u postžira za 123,- Kč. Proti tomu nemravně nenažraný lídr trhu v retailu Česká spořitelna, u tomu odpovídajícího standardu (sporo)žirového účtu, je za plných 200,- Kč. To je potom účet v České spořitelně dražší o více jak 60%, než na poště! Tzv. výhodný program České spořitelny je sice za "jen" 189,- Kč, ale čertovo kvítko, po krátkém nahlédnutí do sazebníku, je také v tom, že už dalším rokem jejich klient za druhou vnucenou kartu platí, ročně to je u nejlevnější karty bratru za 200,- Kč, tj. necelých 17,- Kč měsíčně třeba připočíst a více, erste nápad, jsme potom skoro na 206,- Kč celkem, chicht.
To ale není vše. Mám za to, že posuzující firma zapomenula i na velmi rozdílné úročení zůstatků třeba právě u takového postžira Poštovní spořitelny a sporožira České spořitelny, jen jako příklad. Potom pro firmou uváděný průměrný zůstatek účtu 25.000,- Kč jsou celkové náklady za vedení účtu dále sníženy(!!!) po odečtení daně: Poštovní spořitelna - úrok 0,5% p.a., tj. celkové měsíční náklady sníženy o 8,85 Kč. Česká spořitelna - úrok 0,15% p.a. pro sporožiro standard, tj. měsíčně náklady sníženy jen o 2,65 Kč, rozdíl proti postžiru je o 6,20 Kč méně. V ročním vyjádření Česká spořitelna tak "okrade" svého klienta, proti spokojenému klientovi z Poštovní spořitelny, téměř o 75,- Kč, což je, naturálně, "okradení" asi více než o 40 rohlíků nebo o 3 celá másla. Česká spořitelna - úrok 0,3% p.a. pro tzv. výhodný nebo komplexní program, tj. měsíční náklady sníženy o 5,30 Kč, rozdíl proti postžiru je stále o 3,55 Kč méně. Takže i tak v ročním vyjádření Česká spořitelna "okrade" svého klienta, proti klientovi z Poštovní spořitelny, téměř o 43,- Kč, což je, naturálně, "okradení" asi o 25 rohlíků nebo o necelá 2 másla. Kolik ale asi stávajících klientů se nechalo přešaltrovat právě do těchto programů? Kde podmínkou "lepšího" úročení je také existence účtu k 31.12.? Myslím, že v České spořitelně stále vítězí asi ten standard, a tedy ošulení klienta ne o 2, ale o 3 másla, viz výše. A v modelovém případě dvou účtů v rodině ošulení dokonce o 6 másel :-(( A povídejte o tom všem naší spořivé hospdyňce nebo důchodcům! Přičemž právě důchodci mají, naopak v Poštovní spořitelně, další a další slevy, viz sazebník :-)) Tedy zatím, ehm, ehm...
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 8. 2004 12:17 | Martin

Ono s tou eBankou je to slozitejsi. Pokud mate mesicne vice nez 15, resp. 30 tisic kreditni obrat, muzete mit odpusten mesicni poplatek (Zaklad, resp. Plus). Pak ta cisla vypadaji jinak :-)
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomio Okamura

senátor a podnikatel

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Tomio Okamura
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services