Tým odborných poradců je tu pro vás.
Poslední dotaz: Spotřebitelský úvěr
Poradna > Karty, účty, úvěry > Úvěry > Spotřebitelské úvěry
Otázka: Dobrý den. Vzal jsme si spotrebitelksky úvěr od jedné nebankovní společnosti 219000 kč. Splácím to 19 měsíců a teďka jsme ho chtěl refinancovat že sem tam poslal nějakých 190000 kč. Celková částka toho... více
- Obchodník
- Videozáznam z výběru
- Platby kartou v zahraničí a online v cizcíh měnách
- Mam domikotaz nmi 24=45 gar miko
- Porisivas cikartu
Jak ušetřit aneb není účet jako účet
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 9. 2004 16:46, Kačka
No eBanka a nejen ona je známá tím, že se snaží výběry na pokladně eliminovat. Osobně jsem před výběrem v hotovosti byla na tuto zkutečnost upozorněna (tedy vybírala jsem nižší částku) a tak jsem raději šla do bankomatu. Tak vysoký výběr jako jste dělal Vy bych ani neprovedla. Po prodávajícím bych chtěla převod bankou - je to bezpečnější pro všechny zúčastněné a hlavně člověk má okamžitě doklad o převodu peněz, asi bych v hotovosti neplatila.
Sama momentálně účet "zdarma" u eBanky využívám a jsem spokojená, jen ty ceny za pohyb peněz by ještě mohly klesnout, ale stále je to pro mne levnější než ostatní banky.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 8. 2004 12:10, cherry
Nevím, kde autoka čerpala údaje. Mám u Raiffeisen kompletkonto Start, pohybů více, než modelový příklad a platím kolem 90 Kč měsíčně - oproti 183 Kč v modelovém příkladu. Raiffeisen posílá čtvrtletní výpisy, takže těch 183 Kč vidím spíš na nákady za tři měsíce (3x45 za vedení + další poplatky).
Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)
21. 6. 2005 17:36 | Jakub G
Souhlasim s tim, ze kazdy clovek se chova jinak a ma jine pozadavky - ale proc tedy uz skoro rok nachazim nastroj na vyber bezneho uctu tady na www.penize.cz v naprosto nepouzitelne podobe, kdy nejsem schopen si zvolit skoro nic - ani pocet vydanych karet, ani prichozich plateb, ani vyberu z cizich bankomatu... :o(
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 9. 2004 22:05 | Nou_coment
3. 9. 2004 8:00 | Tomáš Marný
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 9. 2004 16:46 | Kačka
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 9. 2004 15:55
28. 8. 2004 20:37 | Patrik Chrz; pchrz@cpoj.cz
Zůstatek 25000 Kč * 1 % = 250 - 15 % daň = 212,50 / 12 = 17,7 vedení účtu 10 Kč- internetové bankovnictví zdarma (na druhou stranu kvůli různým zabezpečením se mi ho z práce rozchodit nepodařilo, na rozdíl od ING (používám) nebo Živnobanky (používal jsem, než jsem odešel, když zdražili)) měsíční výpis 10 Kč- čtvrtletní výpis nejde výběr v hotovosti na přepážce 0,5 * 2 Kč = 1 Kč- vklad v hotovosti 0,5 * 2 Kč = 1 Kč- příchozí platby 2 * 2 Kč = 4 Kč- odchozí platby 3 * 2 Kč = 6 Kč- (pokud by byly zadány přes internet tak jenom 3 * 1 Kč, budu počítat těch 6 Kč, protože jsem internetbanking nerozchodil) provedeny 3 trvalé příkazy 3 * 2 Kč = 6 Kč- zřízení trvalého příkazu zdarma změna trvalého příkazu 1 * 20 Kč/ 12 = 1,67 Kč- rušení trvalého příkazu 0,5 * 20 Kč/ 12 = 0,83 Kč-
karty a výběry z bankomatů dle ceníků ČSOB výběr z bankomatu ČSOB 2 * 5 Kč = 10 Kč- výběr z bankomatu jiné banky 0,5 * 25 Kč = 12,50 Kč- výběr 5000 Kč v zahraničí 1 * 80 Kč + 0,5 % z 5000 = 80 + 25 = 105 / 12 = 8,75 Kč- platba kartou zdarma vydání karty 200 Cirrus maestro; 500 Eurokard bez pojištění tedy 60 % z 200 + 40 % z 500 = 320 / 12 = 26,67
Sám platím mnohem méně. Vzhledem k tomu, že výběr na přepážce (2 Kč) je levnější než výběr z bankomatu (5 Kč), tak ani nemám platební kartu, ušetřím tedy (poměrně podstatný) roční poplatek. Navíc většinu peněz mám na spořícím účtě u ING, kde je 2 % úrok a absolutně žádné poplatky (ani za vedení, ani za výpis, ani za příchod / odchod peněz).
26. 8. 2004 0:29 | PlischkeS
v článku se dočtete, že jde o modelového klienta, který splňuje jasně definované charakteristiky. Úplný přehled modelového transakčního chování jsme samozřejmě zveřejnili, odkaz je v článku, pokud jste ho přehlédl, naleznete jej pod tímto linkem: http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?IDP=1&NewsID=3132
Prosím vás o zachování určité úrovně našich diskusních fór, nic proti kritice, ale váš příspěvek je zbytečně urážlivý.
Díky a přeji pěkný den, Simona Plischkeová Peníze.CZ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2004 18:19 | JirkaZ
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 8. 2004 12:10 | cherry
25. 8. 2004 11:04 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
Ano, chápu to celé JEN jako STANDARD modelového příkladu (popsán v úvodu článku), který je použitelný pro orientační SROVNÁNÍ toho, co od jednotlivých bank můžeme ASI tak cenově čekat. Nic více. Nějaký analytický rozbor mi, pochopitelně, v článku zcela chybí. Asi je to na nás tady, právě diskutujících :-))
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 8. 2004 9:42
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 8. 2004 21:45 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )
To ale není vše. Mám za to, že posuzující firma zapomenula i na velmi rozdílné úročení zůstatků třeba právě u takového postžira Poštovní spořitelny a sporožira České spořitelny, jen jako příklad. Potom pro firmou uváděný průměrný zůstatek účtu 25.000,- Kč jsou celkové náklady za vedení účtu dále sníženy(!!!) po odečtení daně: Poštovní spořitelna - úrok 0,5% p.a., tj. celkové měsíční náklady sníženy o 8,85 Kč. Česká spořitelna - úrok 0,15% p.a. pro sporožiro standard, tj. měsíčně náklady sníženy jen o 2,65 Kč, rozdíl proti postžiru je o 6,20 Kč méně. V ročním vyjádření Česká spořitelna tak "okrade" svého klienta, proti spokojenému klientovi z Poštovní spořitelny, téměř o 75,- Kč, což je, naturálně, "okradení" asi více než o 40 rohlíků nebo o 3 celá másla. Česká spořitelna - úrok 0,3% p.a. pro tzv. výhodný nebo komplexní program, tj. měsíční náklady sníženy o 5,30 Kč, rozdíl proti postžiru je stále o 3,55 Kč méně. Takže i tak v ročním vyjádření Česká spořitelna "okrade" svého klienta, proti klientovi z Poštovní spořitelny, téměř o 43,- Kč, což je, naturálně, "okradení" asi o 25 rohlíků nebo o necelá 2 másla. Kolik ale asi stávajících klientů se nechalo přešaltrovat právě do těchto programů? Kde podmínkou "lepšího" úročení je také existence účtu k 31.12.? Myslím, že v České spořitelně stále vítězí asi ten standard, a tedy ošulení klienta ne o 2, ale o 3 másla, viz výše. A v modelovém případě dvou účtů v rodině ošulení dokonce o 6 másel :-(( A povídejte o tom všem naší spořivé hospdyňce nebo důchodcům! Přičemž právě důchodci mají, naopak v Poštovní spořitelně, další a další slevy, viz sazebník :-)) Tedy zatím, ehm, ehm...
24. 8. 2004 12:17 | Martin