Pozor na nové Maxkarty

Poštovní spořitelna od května vydává nové Maxkarty. Jejich bezpečnost je však nižší než u předchůdkyň, soudí klienti. A co na to říkají zástupci banky?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 8. 2004 8:33, Petr Šafránek

Včera jsem byl v Hornbachu - čip ani omylem, manželka kartou Maestro s PINem, já Maxkartou VISA bez PINu. Nemám co dodat, paní ing. Krůtová!

+75
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 7. 2004 22:37, Honza

Mam moc rad ty novy Maxkarty. Hezky a lepsi nez pretim.

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

26. 7. 2004 9:36 | Benedikt P.

Mám takový dojem, že ČSOB se opět snaží trošku se zahojit na českém trhu. Vždy jde o peníze a ty jsou vždy na prvním místě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 7. 2004 8:27 | Martin Zika

Dobrý den, pane Šafránku, redakce neustoupila žádnému tlaku, myslím, že naše vysvětlení několika textových úprav (uvedené v tomto diskusním fóru níže) je zcela jasné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2004 1:07 | Petr Šafránek

Milý "housko", já v tom mám zcela jasno! I v přechodném období by bylo možno mít na jedné kartě superbezpečný čip a přiměřeně bezpečný magnetický proužek Maestro (stačilo s vydáním karty počkat cca 2 měsíce). Bohužel vinou rozhodnutí ČSOB (potažmo PS) mám nyní superbezpečný čip společně s prakticky téměř nezabezpečeným magnetickým proužkem VISA Electron. A o tom to je!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2004 20:41 | KarelM

To jsem zvedavy, jestli pani Krutova odpovi. Moc se na dalsi oficialni stanvisko Postovni sporitelny tesim! Jakozto majitel "Maestro" maxkarty mohu jen potvrdit, ze po me zatim vsude chteli PIN. S VISA Elektron nemam zadne zkusenosti.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2004 13:05 | Petr Šafránek

Paní Krůtová, vezměte, prosím, Maxkartu VISA Electron a vydejte se do ulic.... Pak již nikdy nenapíšete, že 74% terminálů upřednostní čipovou aplikaci. Jak píši na jiném místě, moje osobní zkušenost je taková, že 100% mnou navštívěných obchodů přijalo magnetický proužek bez PINu. S předešlou Maxkartou Maestro byla moje osobní statistika přesně opačná - bez PINu jsem si nekoupil ani rohlík ani litr benzínu... Taková jsou prostě fakta. A pokud mi nevěříte - pojďme nakupovat spolu - s tím, že všude, kde to bude bez PINu, tak to půjde k tíži ČSOB - co Vy na to? Začneme třeba v Globusu, pak zajdeme to TESCO, natankujeme u JET.....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2004 12:56 | Petr Šafránek

Právě jsem se vrátil z týdenní dovolené, proto reaguji až nyní. Docela mne mrzí, že redakce podlehla nátlaku ČSOB a poněkud upravila můj původní text. Mohu totiž zcela odpovědně prohlásit, že jsem doposud nenašel jediné místo (prodejnu, benzinovou pumpu, supermarket) kde bych mohl platit čipem. Všude pouze magnetickým proužekem a doposud všude (tedy ve 100% případů !!!!!!!) to bylo bez požadavku na zadání PIN, třebaže terminály vždy měly příslušnou klávesnici, to znamená, že zadání PIN bylo technicky možné, ale Maxkartou VISA ELECTRON nebylo vyžadováno. Vesměs se jedná o stejná místa, kde předchozí Maxkarta Maestro PIN vyžadovala. Je tedy zcela zřejmé, že pokud by mi novou Maxkartu někdo odcizil, bude pro něho mnohem snažší limit na kartě vyčerpat, a to právě magnetickým proužkem. Argument, že je tam ještě superbezpečný čip, je zcela mimo mísu!!!! Je to asi tak, jako kdybychom měli jeden trezor s dvojími dvěřmi vedle sebe - jedny by byly pancéřované se superzámky a druhé dřevěné s visacím zámkem. ČSOB by asi v tomto případě tvrdila, že takový trezor je super, protože má ty nejmodernější zámky. Já bych tvrdil, že trezor je k ničemu, když má dřevěné dveře s visacím zámkem.... A přesně o tom to je.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 7. 2004 16:24 | HonzaH

Ve světě je takový zvyk. Pokud banka vydá kartu, zaručuje se tím za bonitu klienta, že na něj zaplatí účtovaný obnos, i kdyby jej na účtu něměl. Vyřídí si to s ním sama. Pokud jde o partnery, od kterých akceptuje platby kartou (vydá jim terminály), očekával byl stejný postup. ČSOB neodpovídá za neposkytnutí služeb či za případné škody způsobené držitelům Maxkaret přímo či nepřímo okolnostmi stojícími mimo kontrolu ČSOB nebo jejích partnerů? To jako na základě vlastního prohlášení se může zbavit této odpovědnosti? Když někdo zkopíruje informace na čipu a vybere peníze od partnera, který si neověří totožnost, je to mezi bankou a partnerem. Dodatečně upravované "obchodní" podmínky banky přece nejsou pro klienta směrodatné.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2004 23:44 | Stanley M

Proc by se obtezovali. I likvidace IPB probehla pod dohledem statu. Tak se nedivte aroganci teto banky potazmo PS, porusuji zakony o informacni povinnosti a o ochraně spotrebitelu ale tento stat a jeho bankovni dohled je jen skupina dobre placenych "darmojedu" kteri nemaji zadnou odpovednost a tak je to netrapi a co COI nebo urad pro hospod. soutez? V teto republice obycejny klient je na obtiz a manazeri banky jsou nevini je to jen podnikatelsky neuspech. Tak se nedivte tomu. Vy vsimne nedostanete jen vyssi poplatky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 7. 2004 13:33 | Janula

no, mna by zaujimalo, ci pri platbe v zahranici kartou Maestro nemusite zadat PIN....mne sa to v Cechach stalo, ked som platila v Hypernove a pozerala som ako puk, pretoze prave kvoli tomu som si to dala.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 12:22 | KarelM

Nejlepe by bylo, kdybyste rovnou napsal: "V Pelhrimove na namesti v obuvi prijimaji Maestro bez PIN autorizace."
Tezko muze nekdo dokazovat tvrzeni, ze nikde na svete se tak nedeje. To by musel zkontrolovat uplne vsechny terminaly, dokud by na nejaky takovy bez PIN autorizace nenarazil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 12:17 | KarelM

Neumim dokazat, ze nemate pravdu. Nicmene (1)ja osobne jsem se jeste s takovym terminalem nesetkal (2) MasterCard International na svych strankach jednoznacne tvrdi, ze "trasactions are 100% online" (http://www.mastercardmerchant .com/accept_mastercard/maestro _debit.html)
Mozna je to tak trochu dotaz i na autora clanku. Vase tvrzeni implikuje, ze z hlediska bezpecnosti neni mezi Maestro a VISA Electron rozdil a tak de facto boura podstatu sdeleni celeho clanku. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 12:06 | johny

Karta Maestro take neni ve vsech pripadech chranena PIN. Nektere terminaly vubec neumoznuji PIN zadat.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 11:13 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Ano, já s tím vyjádřením takto od redakce peníze.cz souhlasím. Je to objektivní a zároveň kulantní. Ještě, že mám nedávno vydanou Maxkartu postaru!
Jenom nevím, když už jsem z té České spořitelny jednou úspěšně a rád utekl, proč mě vlastně zase Česká spořitelna, právě svojí nečinností v zavádění čipové technologie, pronásleduje znovu a nyní i v té Poštovní spořitelně? Proč?
PS No, "stará" dobrá Maxkarta mi snad platí dva roky, tak do té doby se sebou Česká spořitelna snad něco udělá. Sice bude mít Erste o něco nižší dividendu, nebo, spíše, klienti Český spořitelny zase vyšší a vyšší poplatky, budou ale lépe čipem zabezpečeni. A to se přece také počítá!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 7. 2004 0:46 | Redakce PCZ

Vzhledem k tomu, že jsme některá tvrzení uvedená v článku neměli dostatečně ověřená, za což se čtenářům i Poštovní spořitelně omlouváme, byla jejich formulace změněna. Jedná se o tvrzení o tom, že držitelé nové Maxkarty na VĚTŠINĚ platebních míst nemusejí zadávat PIN. Toto nemůžeme s jistotou tvrdit, protože zjistit, kolik které bance patří platebních terminálů, oficiálně prakticky nelze. Jak jste si mohli přečíst o pár řádků níže, ČSOB tvrdí, že terminálů schopných přijímat čip je v ČR již přes 70 %, ovšem podle jiných informací patří České spořitelně, která čipovou technologii dosud nezavedla, přibližně 40 % terminálů. V každém případě podle našeho názoru dál platí dvě základní informace uvedené v článku: z pohledu klientů je nová Maxkarta v tuto chvíli zabezpečena hůře a Poštovní spořitelna se ke svým zákazníkům tím, že je neupozornila na důležitou změnu, zachovala nepřijatelným způsobem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2004 13:14 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Vážený pane,
dokud nebude uskutečněn převod 95% vydaných karet na čip, a lotr trhu Česká spořitelna s tím, šmárjájózefpropánajána, ještě ani nezačal, nebude moci být provedeno to, o čem hovoříte Vy sám. V tom je jeden z opravdu základních problémů.
Otázka hybridních karet : - embossovanou kartu z principu odmítám jako velice nebezpečnou, - ano, magnetický proužek mi na kartě velmi vadí, budu ho muset skutečně už konečně vyřadit, do zahraničí pojedu tedy s malým slamníčkem, - stejně používám pouze a jen čipovou aplikaci Maxkarty na přepážce pošty či Poštovní spořitelny, právě i k výběru peněz. Proč ne ? Ano, až přešaltrují bankomaty, budu chodit tam.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 12:04 | zaměstnanec karetní asociace

Vážený pane, vůbec nevíte o čem tu blábolíte - pokud je vydaná jakákoliv "hybridní karta" - mag. proužek a čip je funkčnost, zabezpečení, výhody čipu apod. k ničemu, protože se autorizuje jen a pouze mag. proužek. Za stavu kdy budou všechny karty, bankomaty a obchodníci překonvertováni na čip, tak poté je se o čem bavit, ale jinak kalíte vodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 10:33 | Dusan

Osobne si myslim, ze pani inzenyrka neformulovala problem spravne. U nove Maxkarty je vyzadovan PIN v pripade, ze jej terminal VYZADUJE, nikoli UMOZNUJE. Umoznit znamena, ze ma treba PIN-PAD, tedy takovou tu klavesnici na zadavani cisel. To ma dneska kazdy terminal (mluvime o elektronickych, tedy POS terminalech). Skutecny problem je v tom, ze pro CR nenastavila VISA Int. nutnost overovani PINu. Podle drivejsich vyroku zastupcu to VISA Int. nastavi (resp. jiz nastavila) az pro cipove karty, pro magneticky prouzek s tim neuvazuje (situace z roku 2003). Proc sahla PS po cipovkach prave od Visy je jina vec. Visa byla v nabidce cipu v CR rychlejsi nez jeji konkurence a nasmlouvala si banky, ktere chtely cip jako prvni (treba existuje neco jako casove omezena exkluzivita, kdo vi). A PS vydava to, co uz delsi dobu frci v materske CSOB, tedy cipovou Visu. Vice mene se to dalo cekat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 9:48 | KarelM

Ale o HVB a ERSTE to prece vubec neni. VISA Elektron je proste mene bezpecnejsi nez Maestro, protoze neni ve VSECH pripadech chranena PIN. Pokud by HVB a ERSTE v CR zprisnily autorizaci svych terminalu, tak to stejne nepomuze, protoze porad budou existovat banky v zahranici, ktere delaji to same co ted HVB a ERSTE u nas. To by musela VISA celosvetove vyzadovat PIN u vsech transakci s kartami VISA Elektron.
Hlavni problem je v tom, ze PS presla na hure zabezpecenou VISA Maxkartu. => je to primarne a jednoznacne chyba PS.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 9:31 | Jirka

Zajímalo by mě, o jakých faktických chybách mluvíte?
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 7. 2004 9:21 | Lodivod

To je ale podivná taškařice. Redaktor napíše článek, kde jsou jednoznačné faktické chyby, navíc způsobe plným emocí a ošklivých rýpanců. K tomu se rozjede diskuse, která banku obviňuje z toho, že je příliš progresivní a jako první přešla na lepší standardy. A vůbec nikoho nezajímá, že celý problém je v neschopnosti HVB a ERSTE! Hlavně, když si je možné si kopnout a sem tam ještě přisadit na téma exIPB. FUJ!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiřina Nepalová

podnikatelka, Renomia

Karel Svoboda

podnikatel, Toi Toi

Jiřina Nepalová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services