Akcie: s nákupy se čeká na vyhlášení úrokových sazeb

Květnová míra inflace v USA činila 0,6 %, roční 3,1 %, jádrová jen 0,2 % a meziroční dokonce klesla na 1,7 %. Index spotřebitelské důvěry vzrostl, index podnikatelské nálady naopak klesl. S velkými nákupy akcií investoři zatím vyčkávají.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 6. 2004 1:32, ladka

Prodejem (vypisovanim) out-of-the puts si riziko podstatne nesnizujete, nybrz zvysujete. Jste-li drzitelem akcii a jejich cena bude klesat, bude soucasne stoupat i hodnota Vami prodanych (vypsanych putu)a budete krvacet z akcii i onech putu. I kdyz jsou OTM, jejich delta se bude zvysovat s klesajici cenou akcii. Prodej putu je byci-neutralni strategie. Riziko spojene s drzenim akcii byste si snizil vypisovanim callu (cim vice OTM, tim mensi snizeni rizika) nebo nakupem putu.

Zobrazit celé vlákno

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 6. 2004 20:24, vaclav

Jsem investovan v nekolika financnich akciich (SOV, NYB, WM).
Prodavam out-of-the-money puts (na pr. NYB je zhruba na $20
a ja prodal January 15 puts)a tak podstatne snizuji risk.
Jak pisete, je otazkou zda uroky pujdou nahoru vyrazne.
Zvyseni o 25 basis points nikoho neprekvapi. Nutno souhlasit
s vasi logikou, ale jak vime, vsechno dopadne jinak nez
ocekavame.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

24. 6. 2004 4:40 | Vinetou

Vcera se zacala prodávat nová akcie , Deutsche Postbank. Kdyz stanovili otevírací cenu nad 30 € , tak ji nikdo nechtel , ani fondy. Tak stanovili otevírací cenu 28 € a ted se jí chce koupit 2x více kusú , nez jich existuje. Myslí Anál y tici , ze má ted fantazii rústi. Snad na 29 € ??? Já myslím ze má fantazii jíti 20 let vodorovne nebo padat. Jakoz i Deutsche Telekom , Deutsche Post a Daimler Chrysler. ........................ Nemci se urazili , kdyz Klekipetra rozhodl , ze na ne bude stacit B-tým ceských fotbalistú. A tak spekulovali , ze nad ceským B-týmem vyhrajou. Ale Klekipetra mel pravdu a celá Evropa se chechtá a raduje , ze nad Nemeckem zvítezil ceský B-tým. Je ale velikou záhadou , ze 30 let ceský národní tým s Nemeckem prohrával. Vzdyt mysleli nedávno mnozí Nemci jeste , ze je Praha hlavní mesto Jugoslávie. Ceský národní tým prece nebyl nikdy tak slabý , aby 30 let s Nemeckem prohrával.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2004 3:02 | vaclav

Nenapsal jsem, ze jde o naked puts, tedy nejsem vlastnikem akcii. Na $33 akcii prodam January 30 puts. Akcie by musila klesnout o 10% abych ji byl nucen koupit (assignment). Prave v trhu jaky prave mame je spousta solidnich akcii u kterych pravdepodobnost padu o 10% je nizka. Zivim se timto zpusobem (a prodejem out-of-the-money covered calls) dlouha leta.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 18:02 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Já jsem také nemluvil o sobě, já jsem přece jen malý loupeživý ryter, co onehdá napsal opovědní list daleko většímu loupežníkovi, přímo českýmu králi : že odteďka si budu já hrabat především sám pod sebe a sám pro sebe.
Já jsem tady mluvil o průměrné zdejší populaci, která je kapitálově a chudákovitě na startu v úplně jiné situaci, než je dnes kapitálově už za vodou jistý Buffett : to se mu potom ta jeho strategie dlouhodobě a lehce dodržuje - vždyť jemu už o nic nejde. A tady chudák potřebuje výsledky hmatatelné a poměrně brzo, tedy pokud se na akcie nebude chodit 50 let skoro nábožně jen koukat a mezitím nedostane souchotě.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 14:52 | Elka Ochmelka

Pomalu ale jiste tady bude zase jednou 20 kvalitních :-) príspevkú k akciím. To se to píse , já nacházím ve státní knihovne prístup k internetu zdarma na 50 computerech od pondelí do soboty o 9 do 21 hodin. Ten príspevek : Akcie je levná , kdyz je kurz pod vnitrní cenou akcie. V knihách a v internetu se najde nekolik rúzných komplikovaných výpoctú pro vnitrní cenu akcie a taky jeden jednoduchý výpocet. Ten jednoduchý výpocet pouzívá ten nejúspesnejsí investor - Warren Buffett. Podle nej se vydelí rocní zisk podniku na akcii s renditou 10-letých státních dluhopisú. Dnes je rendita v USA 4,9% a v Cechách 5%. Tedy vydelíme rocní zisk podniku na akcii s 0,05 a máme vnitrní cenu akcie. A akcie bychom meli kupovat levneji nez jejich vnitrní cena.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 14:21 | Babicka ze Santa Fé

Jako príslusník aristokratické rodiny Von Schambach nemúze ale pan zametat ulice v Nemecku. Spíse by mel pan porádat pro turisty na svém sídle stredoveké hostiny , slavnosti , turnaje. Nebo alespon otevrít na poli nové Wild West Western City. ............ A co má pan proti dlouhodobé strategii Buffetta , vzdyt Buffett si na to 50 let nemúze stezovat a snad jen 3 roky z 50ti let mu to slo asi -10% skopce a jinak celkem tisíce procent do kopce. Pomalý ale jistý rúst akcií nebude nikdy u konce , i kdyz se ted budou zvysovat v USA úroky , pomalu ale jiste akcie dlouhá leta porostou a nebudou dlouhá leta padat , není potreba sporitelní knízka.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 9:34 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Ehm, ehm, ten článeček je samozřejmě z 17.06. 2004, nikoli ze 17.09. 2004 - s tou 6 a 9 si asi zařádil nějaký šajtán radžím, cha, chááá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 21:08 | Honzajs

Slovo Takže tam už nemá co dělat, zůstalo tam omylem :)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 9:21 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Nepochybúúúúújte ! Už nigdy ! Nebo búúúdete mýt zablogovaný přístup sem na server !
Najděte si tu článek ze 17.09. 2004 "Jsme a nejsme v EU" - v tabulce jsou sice údaje z roku 1999, tj. např. pro secundární a terciální segtor průměrná mzda byla 359 EUR, ale v tom HRUBÉM provedení. A investovat přece mohu až z toho UŠETŘENÉHO a ČISTÉHO. Navíc tady kolem jak vidím, když odpářu Prahu a pár dalších ohnisek socanské umnělé prosperity ( placené z mých daní a z daní potomků ), tak jsme i dnes stále přibližně v relaci toho údaje viz výše. A s tím melouchem to zatím není také tak horký : jo, bydlet tak v Česku v Grádku a do Zittau v Němcích si jezdit zametat ulice, to by bylo něco jinýho. To by tu hned byl, dle Vás, asi za 50 let další bafáč s kostelníkem, že. Pokud by dřív oba nezhebli na siligózu z toho zametání.
A dnes největší pojišťovna světa ? Dnes největší banka světa ? Za pět či deset let to už vůbec nemusí být přece pravda ! Znova opakuji, těšit se, už se sklerózou a s bažantem v posteli, z dlouhodobého držení jejich akcií není moudrost, ale zatrachtilá bláhovost. A Vy tu chcete propagovat bláhovost ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 4:56 | Ludwig 1. von Odtamtud

Herrn Ritter von Schambach ! Pochybuju , ze nekdo vydelává v Cechách jenom 300 nebo 500 lentejas mesícne , jak tady Herr píse. Behem nekolika let se výdelky i ceny východní Evropy priblízí tem západním a hned dnes uz se dá jít na melouch. A jak ví , rúzní krátkodobí spekulanti , prichází nekolikrát v zivote na mizinu , i Kostolany von Buda und Pest byl s jeho spekulacema nekolikrát na mizine a snad i jeho krajan Soros byl v mínus. Zatímco dlouhodobí akcioví investori jak Buffett nebo Lynch nikdy na mizine nebyli a miliony jim s nekolika pauzama stále pribývaly. Takze akcie nejvetsí pojistovny sveta , nebo nejvetsí banky sveta drzet 10 az 50 let to není hloupost ale moudrost.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 6. 2004 1:32 | ladka

Prodejem (vypisovanim) out-of-the puts si riziko podstatne nesnizujete, nybrz zvysujete. Jste-li drzitelem akcii a jejich cena bude klesat, bude soucasne stoupat i hodnota Vami prodanych (vypsanych putu)a budete krvacet z akcii i onech putu. I kdyz jsou OTM, jejich delta se bude zvysovat s klesajici cenou akcii. Prodej putu je byci-neutralni strategie. Riziko spojene s drzenim akcii byste si snizil vypisovanim callu (cim vice OTM, tim mensi snizeni rizika) nebo nakupem putu.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2004 23:31 | Jan Kolda von Žampach ( řečený Pancíř )

Konečně slyším od Vás to pravé ořechové, úúúúúúúúú, jupííííííí, úúúúúúúúú. Ano, takto si je třeba položit tu správnou otázku : mám šanci být tím Chodorkovským aspol, nebo budu zařezávat měsíčně za těch 300 až 500 dolarů ? A z těch 300 až 500 dolarů budu měsíčně od huby a z práce unavený spořit na akcie, který si budu kupovat s 10, 20, 30 letým horizontem ? Tak jak tady delší čas i jinde zde na serveru propagujete právě Vy ? Obdobně jako u té ještě větší finanční verbeže typu důchodové a životní pojištění, o čemž nás přesvědčují vyšikuldovači ? A budu si tak kupovat vlastně jen sny o vzdálené budoucnosti, který vlastně nikdy nezhmotním ? Páč potom mojí jedinou starostí bude, kýmsi ochotným, včas přisunutý bažant ?
Ani jedno ani druhý, holenku. Je třeba se podívat do přírody : cesta takového jen trochu slušnějšího a spořádaného parazita, žijícího především dneškem, nemusí být vůbec špatná. To je asi jediné východisko : krátkodobé a střednědobé investice/spekulace a svézt se pokud možno s tou či druhou stranu. A snažit se vždy včas vystoupit. To je velké umění, i já jsem stále jen začátečník.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 6. 2004 3:53 | Grín Span

Já si zase myslím : Jestli mi ty akcie neporostou , tak dojdu na burzu s holí !!! :-):-)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 22:01 | vaclav

Donald Straszheim dnes predpovedel, ze do cervna 2005 uvidime 9 zvyseni federal funds rate. To by znamenalo hodnotu nad tremi procenty. Myslim (a doufam, jelikoz broker mi za moji hotovost na konte neplati prakticky nic), ze se toho dockame.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 21:07 | Honzajs

Souhlasím s Vámi v tom, že zvýšení úroků o 25 bpp v červnu + další potenciální růst úroků o cca 50 bpp do konce rokuje již v cenách bondů započteno.
Inflace v USA začíná vytrkovat růžky, takže se domnívám, že úroky postupně nahoru půjdou. I když připouštím, že největší zvýšení přijde až po listopadových volbách.
Pokud totiž úroky nahoru nepůjdou, bude to znamenat, že Fed vidí silná rizika deflace či deprese. A v tom případě bych se zbavoval finančních akcií taky.
Suma sumárum, nevidím moc důvodů pro investice do finančních akcií.

Takže
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 20:24 | vaclav

Jsem investovan v nekolika financnich akciich (SOV, NYB, WM). Prodavam out-of-the-money puts (na pr. NYB je zhruba na $20 a ja prodal January 15 puts)a tak podstatne snizuji risk. Jak pisete, je otazkou zda uroky pujdou nahoru vyrazne. Zvyseni o 25 basis points nikoho neprekvapi. Nutno souhlasit s vasi logikou, ale jak vime, vsechno dopadne jinak nez ocekavame.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 17:51 | Honzajs

JPM - no vidíte, já jsem minulý týden kupoval SHORT warranty právě na JPM. Dále pak také na Fannie Mae.
Jestli půjdou v USA úroky výrazně nahoru, cena obligací půjde dolů (i když částečný růst úroků je již v cenách obligací zohledněn).
Pokles cen obligací pak srazí dolů i ceny akcií bank, ketré je drží ve svém portfoliua tímpádem klesne hodnota jejich aktiv. A to ještě neberu v úvahu negativní dopad růstu úroků na zadlužené podniky a s tím spojené zvýšené riziko delikvence.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 17:11 | vaclav

Kdyz jsme u financnich akcii: mam dnes prikaz na J. P. Morgan. Myslim si nicmene, ze akcie financnich podniku budou levnejsi po dramatickem zvyseni urokove miry behem letosniho a pristiho roku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 15:59 | vaclav

To je otazka na kterou bych taky chtel znat odpoved. Zajimave je, ze tito miliardari jsou vesmes mladi. Muj armensky kamarad tvrdi, ze naprosta vetsina z nich jsou Zide. V petatriceti se nelze dopracovat k miliarde legalne s vyjimkou dedictvi. Takova koncentrace bohatstvi nemuze zemi prinest nic dobreho. Nikdo vsak neocekava, ze by se Sovetsky svaz nekdy stal civilizovanou zemi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 15:44 | Dau Jonás

Kde je zase ta ZHAVÁ DISKUZE o akciích ? Verdammt und zugeneht ! Jeste nikdo si nekupuje velké americké akcie na více let ? ........... Pri zvysování úrokú v USA se ocekává snad nejnizsí rúst akcií banek. Ale já mám naplánovano od letosního prosince a v prístí "petiletce" v nekolika etapách dáti 10000 euro na Citigroup a 10000 euro na AIG akcie. A stejne tak na zdravotnictví Wellpoint a Cardinal Health akcie. Nebojím se drzeti tyto akcie 10 let , horsí pád nez 2000-2003 uz asi nezaziju. ........... Nemíním vsak kupovat samé kvalitní akcie , ale i akcie od elektroniky. A tak kdyz se PENIZE.CZ ptá , co bychom koupili , sháním 2000 euro na akcie EMC , pak 3000 € na Micron Technology , pak 2000 € na Ericsson , to budu mít do Vánoc hotovo a nekdy po lednu 2005 az se uzdraví Nokia , budu muset dát 2000 € na ty mizerné akcie Nokia , i kdyz mizerné akcie bychom kupovat nemeli. ........... Zajímavé je , jak nejvetsí firma Microsoft poskozuje vsechny výrobce podobné elektroniky a pritom ta akcie Microsoft je ze vsech akcií nejhorsí. To není vúbec logické. Nejsilnejsí Microsoft by mel míti lepsí akcii nez ti konkurenti , kterým skodí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 6. 2004 9:58 | Janula

Ja som zasa zvedava, komu bude casom Siemens predavat svoje vyrobky, ked Cinania si to nekupia a Nemci na to nebudu matm pretoze budu nezamestnani....nie je to tiez urcitym sposobom cesta do pekla??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 701 346 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Upravování pohádek není cenzura, ale oživení. Věděla to už Němcová

Pohádky jsou věc, na kterou se v Česku nesahá. Rodiče je vyprávějí méně a méně a na to,...více

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Festival La Película zaostří na Latinskou Ameriku a historii Kuby

Od 18. února si díky festivalu La Película mohou filmoví příznivci v Praze, Brně, Ostravě...více

BoJack Horseman: kůň, co už do žádného baru nepřijde

BoJack Horseman: kůň, co už do žádného baru nepřijde

Platforma Netflix se rozhodla ukončit animovaný seriál BoJack Horseman o depresivním koni...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Magdalena Souček

manažerka, Ernst & Young

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
54,21 %

z 107 duelů
×
Magdalena Souček
ÚSPĚŠNOST
38,27 %

z 81 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.