Černé na růžovém: společné zdanění manželů

Ministerstvo financí včera představilo základní principy nového zákona o daních z příjmů, díky kterému by rodiny měly od roku 2006 ušetřit na daních celkem šest miliard Kč ročně. Úprava zavádí společné zdanění manželů, roční slevu na dani 6 000 Kč na dítě a podnikatelům umožňuje zrychlení odpisování movitých věcí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 1. 2005 18:48

Dobrý den. Provozujeme s manželem firmu, já jsem spolupracující osoba. V loňském roce jsme se dělili 70:30. Nevím jak to bude letos, budeme oba platit povinnou daň? Nebo se na nás vztahuje společné zdanění manželů?

+29
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

28. 6. 2004 16:48

Společné zdanění? Jen způsob, jak podpořit model rodiny živitele z příjmem 40-a více tis. měsíčně a tu šťastnou ženu, která už teď nepracuje a hlady nezmírá. Pro tu valnou většinu těch, co pracují oba za 10-15 se neřeší vůbec nic. Takže výborná lidovecká taktika preferující ženský životní model: najdi si schopného samce, budeš mít spokojenou rodinu a nehrábneš prstem. Je tu nějaká podpora a "alternativa" pro pracující ženy? Nemám na mysli veleambiciózní kariéry a kariéristky...Je to fakt řešení? Pro koho?

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 64 komentářů)

3. 3. 2006 18:34

konecne neco co ma smysl
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 2. 2006 18:51

Řeším totéž. Do potvrzení o příjmech od zaměstnavatele se mateřská nezapočítává, tudíž v daňovém přiznání nebude její výše nikde.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2006 8:15

Zatím nikde se mi nepodařilo zjistit, jak postupovat v případě, že jsem během zdaňovacího období pobírala peněžitou podporu v mateřství. Jak tento příjem vykázat v daňovém přiznání, pokud chci uplatnit společné zdanění manželů? Díky za případnou radu.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 12. 2005 14:29

Tento příspěvek byl vymazán redakcí Peníze.CZ, protože obsahoval reklamní sdělení. Prosíme zájemce o publikování komerčních sdělení, aby nás kontaktovali na tomto čísle: 234 702 720.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 1. 2005 18:48

Dobrý den. Provozujeme s manželem firmu, já jsem spolupracující osoba. V loňském roce jsme se dělili 70:30. Nevím jak to bude letos, budeme oba platit povinnou daň? Nebo se na nás vztahuje společné zdanění manželů?
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 1. 2005 22:43

Já bych chtěla se na pár let vydržela povalovat v domácnosti.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 6. 2004 10:39

Vztahuje se zákon o společném zdanění manželů také na rodiny bez dětí? Trochu se bojím, že pokud je alespoň jedno dítě podmínkou, tak tento zákon podpoří u mladých rodin zájem o to mít děti spíše z důvodu vidiny daňových úlev a ne proto, že by rodina děti opravdu chtěla.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 6. 2004 16:48

Společné zdanění? Jen způsob, jak podpořit model rodiny živitele z příjmem 40-a více tis. měsíčně a tu šťastnou ženu, která už teď nepracuje a hlady nezmírá. Pro tu valnou většinu těch, co pracují oba za 10-15 se neřeší vůbec nic. Takže výborná lidovecká taktika preferující ženský životní model: najdi si schopného samce, budeš mít spokojenou rodinu a nehrábneš prstem. Je tu nějaká podpora a "alternativa" pro pracující ženy? Nemám na mysli veleambiciózní kariéry a kariéristky...Je to fakt řešení? Pro koho?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2004 12:38 | Honzajs

Kdo tu zůstane, to je na svobodném rozhodnutí každého.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2004 11:55 | logik

Zcela souhlasím. O tom, kde budu žít, kde vydělávat, kde v důchodu ...rozhoduji pouze já osobně (samozřejmě s rodinou). Hlediska rozhodování přitom budou u každého trochu odlišná. Někdo upřednostní ekonomický pohled, někdo byrokracii státního aparátu, někdo klimatické podmínky, ...někdo třeba pracovní místo. Stát má povinnost vytvářet takové podmínky, aby občané chtěli žít/pracovat/bavit se právě na jeho území. Jako např. Římané budovali stát, ve kterém chtěl každý žít. Pokud tedy mladí u nás vystudují a při hledání uplatnění svých životních ambicí zjistí, že někde jinde to půjde lépe ...proč to nevyužít??? Nám to může sice vadit, ale způsobil to stát - tedy konkrétní lidé. A těm to zjevně nevadilo!!! Stane se jim něco??? Kdo zaplatí tu ztrátu odchodu...??? Ten, kdo tu zůstal!!!!!!!!!
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 20:57

Jinými slovy přesně to, co jste naznačila. Během roku budete odvádět větší zálohu na daň a po roce Vám ji (možná) v zatím ještě nejasné výši vrátí.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 10:57 | Pavel

Ano, nějaké daně být musí. Pokud ale mandatorní výdaje státního rozpočtu (sociální siť, důchody, ...) tvoří téměř 80%, tak to mi připadá trochu moc. Samozřejmě, sociální síť existovat musí, ale např. znám případ, kdy stát za jednu ženu "bez prostředků" platí splátky členských podílů v bytovém družstvu, tedy fakticky jí věnuje luxusní byt (100 m2) jako sociálni podporu - a to je myslím trochu přehnané. A ty uvozovky jsou tam proto, že ta žena, když se ten barák prodával, nabízela, že složí celou kupní částku v hotovosti. Pokud je v sociální síti (t.j. bere nějakou sociální dávku) vice než polovina obyvatel, pak je asi něco špatně.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:54 | Martina

Díky za to přání a Vám taky přeju všechno nejlepší. Já jsem se rozvedla právě proto, že manžel můj nástup do práce po mateřské dovolené (nepochopím, který pako to nazvalo dovolenou??) nerozdejchal. Nepochopil, že dítě CHCE být mezi dětmi a že se doma nudí (a to šlo do školky ve 2,5 roce) a že já jsem bez vlastního příjmu a tedy na něm plně závislá. No, a pak se mi začal posmívat, že nemůžu sehnat kvalifikovanou práci (ono když máte dítě ve věku 2,5 roku, je to s ohledem na úpravu pracovní doby složitější), pak že domácí práce nepotřebuje žádnou kvalifikaci a bláhově si myslel, že mu budu dělat služku. Skončilo to rozvodem. Takže já si mého manžela-nemanžela vážím. On mně taky, protože po r. 1990 skončil v armádě, šel do civilu, tudíž s platem velice dolů (protože uměl než tu vojnu a navíc jen ruštinu, což na život v civilu nějak nestačilo), a to zase nerozdejchala jeho žena. Rozvedla se s ním, on jí prakticky všechno nechal, měl jen to, co měl na sobě a pár věcí v kufříku. To jí ale nestačilo, takže jim pár let dělal vola. Pak jsme se poznali a já ho začala školit, aby toho vola dělat přestal. Dneska po 9 letech je z něj normální chlap s normálním sebevědomím a má radost, když mu bývalá manželka jeho současný život závidí. Ale to jsem nějak odběhla od tématu.
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:16 | Honzajs

V tom případě se budu stěhovat taky. Amerika není potřeba, stačí třeba Irsko...
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:14 | Martina

Já se jim nedivím, já jim fandím. Jen mně krká, že nám tu zbydou jen ty náklady a za dalších deset let už jen lidi nad 40 let a důchodci. Pak to bude teprve horor. No, a my, co budeme těsně před důchodem, budeme ty důchodce obsluhovat a přitom budeme lítat navštěvovat vlastní vnoučata někam do Ameriky nebo úplně jiné Tramtárie.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:11 | Honzajs

S těmi zákony máte pravdu, ale to nikoho neporavňuje je porušovat.
Optimalizace je v mezích zákona, ne za jeho hranicemi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:09 | Roman

To je pravda, ale zákony jsou stále blbé a blbější (nebo se mi to jen zdá??). Někdo podvádí, někdo optimalizuje. To je věc náhledu. Ti středověcí sedláci, co zahnali krávy do lesa, taky vlastně jen optimalizovali daňové zatížení, prostě a lidsky řečeno: měli toho dost, že jim pořád někdo něco krade, a pořád víc a víc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:08 | Honzajs

A Vy byste se těm mladám divila? Já ne. A jestli to půjde u nás takhle dál, tak to zvážíme s rodinou taky (už jsem o tom jednou uvažovali).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 11:03 | Martina

No, a jsme přesně u toho: nejdřív musíte prodat nábytek, koebrce (to mít nemusíte, někdy je to luxus), pak auto (ale pokud bydlíte na vesnici, kam nejezdí autobus, tak můžete jezdit těch 15-30 km do práce na kole nebo chodit třeba pěšky) a nakonec barák. Pak sice dostanete sociální dávky, ale jinak Vaši možnost přežít stát dokonale zlikvidoval, třeba jen tím, že po prodeji toho baráčku (na vesnici většinou tak 100 let starém a přiměřeně tomu udržovaném) nemáte kde bydlet. Takže jste na dávkách, dostanete někde 1 místnost tomuto stavu odpovídající, děti dáte do dětského domova... a tak dále a tak dále. Kola se točí dál a ouřadové mají co dělat. Nějaká sociální síť je sice třeba, ale nemusí být likvidační. Lidem je třeba dát práci a za práci přiměřenou odměnu. Co ale chcete dělat s více než 10 % nezaměstnaných? Jo, mají se odstěhovat za prací. Ale kam? Když odejdou do Ameriky ti mladí, co už umí anglicky, tak jste dokonale v jeteli. Vy jste je jako stát minimálně 20 let živil a financoval, a když se Vám ty náklady mají vrátit, jdou mladí pryč a pokud si tam najdou životního partnera, tak už se nevrátí a děti se jim pak rodí tam.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2004 10:22 | KarelM

Na druhou stranu - z neceho je potreba financovat statni sluzby - policii, soudy, ... => nejake dane potreba preci jen jsou. Co se tyka socialnich davek, nechtel bych zazit extrem, kdy lidi chcipaji na ulici hlady. Nedavno jsem cetl knihu Hrozny hnevu, tam je velice natvrdo takova situace popsana z predvalecne US. Takova situace nahrava jenom komunistum => Nejaka socialni sit je chte nechte taky treba. Co si predstavujete pod pojmem "hole preziti"?. Socialni davky by clovek dostal az pote, co by vubec nic nemel? Nechci se nijak vlady zastavat, ale na tyhle slozite otazky neexistuji jednoduche odpovedi. Jednoduche reseni se obavam nebude fungovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Helena Fibingerová

koulařka a podnikatelka

Vít Bárta

politik a podnikatel, ABL

Helena Fibingerová
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Vít Bárta
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services