Fondy: spekulanti na útěku

Strmý propad pražské burzy přinesl pád českých akciových fondů a ti, kteří uvěřili snu v nekonečný rychlý růst, z fondů utíkají. Možná na vložení peněz na pár měsíců něco vydělali, ale nepanikaří zbytečně?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 5. 2004 10:22, logik

Spořitelnu znalci už dávno neřeší = odešli. A k tomu odchodu jim generální ředitel přes denní tisk oznámil:" Nám to vůbec nevadí, ten odchod několika % nemůže ohrozit tu škváru, kterou dostaneme z toho stáda, co tu máme napevno ustájeno!!!!!!! A budou v tom pokračovat s ještě větší chutí ...vždyť kdo jim může šlápnou v ČR na nožičku??? Mám v paměti, jak stavebky řvali, že musí platit vysoký úroky, když sazby klesaj (přátelští klienti dominovali)a taktně mlčeli o tom, jaký příliv nových peněz k nim teče. Teď se snaží nacpat klientům úvěry (samo za vyšší sazby dle dalšího vývoje) a spořící (přátelský) klient dostane záporný výnos = RESUME: klient to odnese vždy, to je ZAKON!!!! = proto kdo investuje sám ...nikdo ho neokrade!!!!!

Zobrazit celé vlákno

+47
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

20. 5. 2004 16:51 | Lumumba

Gates nemá dobré akcie , nemá ahnung o akciích , nemá význam kupovat si akcie jako on , on je brzy zase prodá a koupí si obrazy o Picasa , mel by radeji stavet nemocnice a skoly v nejchudsích zemích sveta.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2004 16:47 | Ni hao

Zkontroloval jsem 70 hlavních akcií z Japonska , a nenasel jsem zádnou kvalitní akcii , která by se dala drzet bez starosti nekolik let. Ani CANON , DENSO , FUJI PHOTO , NEC , NISSAN MOTOR , TAKEDA CHEM., TOKYO EL. POWER , nejsou dobré pro nekolik let. Jenom jedna akcie je dobrá - KDDI - nemecké wkn 887603 , ale bohuzel kurz je kolem 4800 euro ve Frankfurtu. A usetrit za nekolik mesícú 4800 euro a koupit za ne jednu jedinou akcii z Japonska , to není príjemné. A tak zústává ta KDDI akcie dobrou investicí pro fondy , banky a milionáre. .......... Prezkousím jeste akcie z Cíny , ale je vúbec spolehlivé drzeti nejakou akcii ze socialistické zeme nekolik let ?????
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2004 9:03 | Honzajs

Pro inspiraci: přehled soukromých investoic Billa Gatese:
http://biz.yahoo.com/ts/040519/10161121_4.html
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2004 17:42 | Arigato Nikkei

Podle clánku o jeste nedokonceném pádu amerických akcií na : http://www.colosseum.cz/index.php?m=zdarma&sub=analyzy se mohu asi domnívat , ze uz roku 2005 by mohlo být úspesné koupit na víceleté drzení akcie z Japonska. Zatímco akcie z USA na víceleté drzení by se mohlo lépe vyplatit koupit az roku 2015. Tedy zacnu vysetrovat hned srdce , plíce , játra a ledviny u vsech 225 akcií indexu Nikkei . Jestli tam bude nejaká akcie slibující vyssí zisk s nizsím rizikem behem víceletého drzení , pak ji tady oznámím.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2004 13:51 | Bouček Antonín

Tusim, ze Vase analyzy ma logickou chybu - v pripade oziveni ekonomiky sazi investori na zlepseni kreditu junk bondu (dari-li se ekonomice, dari se plus minus i firmam) a tudiz by se spread mohl i snizit (nektere junk dluhopisy by prestaly byt junk a staly by se investicnimi). V pripade stagflace pak investori drzici junk bondy mohlou tezit z vyssich kuponu v porovnani s treasuries. Tusim, ze sedmdesata a osmdesata leta (doba Michaela Milkena) byly rajem investoru do junk bondu. Do jake miry za to vsak mohla doba a do jake miry Milken sam o sobe (v sedmdesatych letech byl jeden z prvnich, kdo se junk bondum venoval), se myslim resi dodnes. Chcete-li shortovat junk bondy, pripravte se na giganticke platby urokovych rozdilu. To uz je mozna lepsi hrat na spread mezi vynosem junk bondu a statnich dluhopisu (alespon Vas nebude zajimat, kudy pujdou urokove sazby). I tam ale platby rozdilu urokovych vynosu budou dost vysoke.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 13:17 | Honzajs

Pokud vezmu dluhopisy od počátku 80. let, je to jeden obrovský býčí trh výnosy ne moc za akciemi.
Co se týče kratší durace fondy, souhlasím, toto přeskupení probíhá.
Podle mého názoru je nejlepší spekulovat na pokles junk bondů. prosím o názor na následujíci úvahu:
Důvody: • Spread mezi vládními a junk bondy ke na mnohaletých minimech • V případe oživení ekonomiky půjdou nahoru úroky a s nimi půjdou dolu ceny bondů. A spread by se mel rozšířit. Tudíž by junk bondy mely klesat rychleji než vládní bondy. • Situace ala 70. léta (stagflace) - v případe jakékoliv krize budou investoři hledat bezpečný přístav a tudíž se zbavovat rizikových junk bondu • V případe deflační deprese ala 30. léta se kapitálově slabé firmy dostanou do problémů, což povede k poklesu cen junk dluhopisu.
Ať nastane jakýkoliv z těchto scénářů (osobně tipuji vývoj ala 70. léta a doufám, ze nenastane vývoj ala 30. léta), ceny junk bondu by mely propadnout nejvíce
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 13:04 | Bouček Antonín

Pokud vím, měří se pesimismus vztahem portfoliomanažerů k dluhopisovým indexům (když jsou pesimističtí, tak mají kratší duraci než index) a názorem na to, zda benchmarkový dluhopis (v průzkumech desetiletý dluhopis USA) v určeném časovém horizontu posílí či oslabí. Dle mnou uvedených průzkumů je nadpoloviční většina zkoumaných krátká proti benchmarku a očekává, že dluhopis (do 30. 6. 04) oslabí. V analýze Colossea zmíněné hedge fondy jsou místo carry obchodů v dluhopisech spíše short (píše Bloomberg). Bráno ze skutečně historického pohledu (tj. někdy od roku 1900) nejsou desetileté výnosy do splatnosti 4% - 5% zase tak výjimečné (tvrdí PIMCO).
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 12:48 | Honzajs

Informace v analýze obsažená jsem měl již i z jiných zdrojů, které se neživí obchodováním s komoditami. Proto zde konflikt zájmů nevidím.
Prognózy jsou dosti katastrofické, souhlasím. Pokud mne ale nějaká událost (i když málo pravděpodobná) může zruinovat, tak hledám alespoň nějakou ochranu.
Co se týše pesimismu inevtorů do obligací. Kdyby byli velmi pesimističtí, nebyly by výnosy z nich nedaleko od historických minim, ale na dvouciferné úrovni.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 12:11 | Boucek Antonin

Pokud jsem analyzy pochopil spravne, firma, nabizejici obchody s komoditami, doporucuje kupovat komodity. Netvrdim, ze nemusi mit pravdu , vyse uvedenou prvni vetu je vsak nutne brat v potaz. Mne osobne se zdaji prognozy trochu prilis katastroficke a obcas si dle meho nazoru komentare u akcii protireci s komentarem u dluhopisu. Viz treba kontrarianskou poznamku, ze u americkych akcii jsou investori prilis optimisticti a trh tedy klesne. Fajn - brano dle stejneho hlediska jsou u americkych dluhopisu investori nejpesimistictejsi od roku 1992 (podle pruzkumu Morgan Stanley) anebo od roku 2000 (pruzkum Fried and Thurnberg), analyza vsak tvrdi, ze ceny dluhopisu klesnou take.
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 11:21 | Honzajs

Investuji zhruba polovinu Tebou uváděné částky - pozice po cca 500 EUR. Počet transakcí za rok - kolem 15. měnové konberze mně moc netrápí, prostředky jsem převedl na EUR a drtivá většina obchodů je v EUR.
NIKDO NEVÍ, CO BUDE, souhlas. A proto tak jao mám pojistku auta a bytu, chci se také pojistit proti globální krizi (zlato).
Co se týče Tvého nástřelu - problém je v tom, že americká ekonomika rozhodně největší na světě) je tažena spotřebou financovanou na dluh. A pokud nebude americká ekonomika konkurenceshopná, půjdou mzdy dolů, lidé nebudou mít prostředky na utrácení a mouhou mít i problémy se svým zadlužením.
To by vedlo k nesplácení hypoték...dražbám...poklesu cen nemovitostí...pocitu větší chodoby...snaha šetřit vzroste...klesne utrácení...poklesneou i dovozy...vliv na Čínu, Japonsko...
Výsledek tohoto řetězce se mi ale vůbec nelíbí, i když je to možný scénář.
V současné situaci není nikdo, kdy by mohl nahradit případný výpadek americké spotřeby. naví některé země jsou zaměřeny na export do USA (Čína).
Proto se mi Tvůj nástřel nezdá možný.
+31
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2004 11:47 | Snehurka von Trpasliku

Proc pan Jan Kolda von Zampach nemluví dnesní cestinu ale stredovekou cestinu nebo nemeckou cestinu ! S jeho podivnou cestinou je mu jen z poloviny rozumet !
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 11:01 | Chrocht

Honzajsi, kolik investujes? Me porad vychazi, ze nejvetsi nepritel drobneho stradatele, jako jsem ja, jsou poplatky. Prijde mi, ze na rozumne investovani (mene nez 20 transakci za rok) je stejne potreba alespon 1M Kc, jinak clovek zaplati za transakce, vedeni vyporadacich uctu a menove konverze prilis mnoho - coz ho nuti vice riskovat a jit jen do ptencialne vynosnejsich obchodu. Analyzy na Colloseu jsem cetl. S takovymi scenari je jeden problem: bud se vyplni a pak muze ten analytik rikat "ja to vedel uz tenkrat" nebo taky vubec ne. Problem je, ze nikdo nevi co bude. Ty analyzy vypadaji dost pravdepodobne, ale co kdyz se stane treba tohle (nastrel): americka ekonomika jako takova opravdu nebude konkurecneschopna, ale vlastne to nebude vadit. Cely svet bude nadale pouzivat americke burzy, financni instituce, dohled (SEC) a pravni system jako servisni organizace (takovy outsourcing) a globalni firmy budou kotovane v USA, teziste prumyslu i spotreby se sice presune jinam, ale diky globalnosti firem ztrati situce v USA klicovy vyznam. Akciove trhy pujdou nahoru, protoze zisky firem kotovanych na US trzich potahnou jine regiony nez US (jizni Asie, vychodni Evropa)
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 10:22 | logik

Spořitelnu znalci už dávno neřeší = odešli. A k tomu odchodu jim generální ředitel přes denní tisk oznámil:" Nám to vůbec nevadí, ten odchod několika % nemůže ohrozit tu škváru, kterou dostaneme z toho stáda, co tu máme napevno ustájeno!!!!!!! A budou v tom pokračovat s ještě větší chutí ...vždyť kdo jim může šlápnou v ČR na nožičku??? Mám v paměti, jak stavebky řvali, že musí platit vysoký úroky, když sazby klesaj (přátelští klienti dominovali)a taktně mlčeli o tom, jaký příliv nových peněz k nim teče. Teď se snaží nacpat klientům úvěry (samo za vyšší sazby dle dalšího vývoje) a spořící (přátelský) klient dostane záporný výnos = RESUME: klient to odnese vždy, to je ZAKON!!!! = proto kdo investuje sám ...nikdo ho neokrade!!!!!
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 9:31 | Honzajs

Nehodlám obchodovat s warranty po 40 let. Pouze v příštích 1-2 letech čekám výrazny pokles trhu. Proto mám put warranty na NASDAQ. V rámci diverzifikace mám i investice pro prípad, že by trhy nespadly - konkrétně několik z mého pohledu velmi zajímavých akcií.
Třeba sázka na rozvoj nanotechnologií - TINY (2% portfolia)
Dále se domnívám, že za 15 let bude trh zhruba na dnešní úrovni. To ale neznamená, že se nehne, bodou tam růsty i poklesy. To také neznamená, že JEDNOTLIVÉ akcie výrazně nevzrostou. Jak je ale najít. jednou z možností jsou tvz. megatrendy.
Pokud chceš investovat do akcií svázaných s ropou, co třeba akcie firmy PŘEPRAVUJÍCÍ ROPU? Té může být jednou, jestli se bude dařit Exxonu nebo Petrochině... Ropa se po světě bude převážet pořád.

Jak zde již uvedl Petr, podívejte se na stránky Colossea na analýzy možného krachu akcií i dluhopisů. Zajímaly by mne vaše názory.
Ani jedna analýza pro mne není překvapením, proto investuji tak jak investuji (warranty, zlato...).
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 9:11 | petr

zajímavý článek-kolaps cen akcií http://www.colosseum.cz/index.php?m=zdarma&sub=analyzy
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2004 8:35 | Boucek Antonin

Myslim, ze jste pana Honzajse spatne pochopil. Pan Honzajs nema ambice vydelat vic nez Warren Buffett, pouze nechce penize prodelat. Take netvrdi, ze akcie pujdou patnact let vodorovne, pouze predikuje, ze akciovy trh jako celek se pristich patnact let nikam nehne. Samozrejme, ze budou akcie, ktere vyrostou, ale budou take akcie, ktere spadnou. Pan Honzajs je vsak velmi skepticky, ze Vy budete osobou, ktera odhadne zrovna ty akcie, ktere vyrostou. BTW: Pred takovymi peti lety bylo v USA mnoho lidi, kteri si mysleli, ze za patnact let pujdou do duchodu s milionem dolaru na konte. Vite, kolik penez maji ti lide dnes? A kdypak asi pujdou do duchodu?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 4:56 | Omaha

Buffett vidí moc dobre zajímavé investice. Nedávno koupil Petrochina a HCA. Já mu tyto akcie ale nedopurucaval , kdyz jsem byl u nej vcera na obede. Protoze Petrochina neocekává rok od roku vyssí zisky , ale naopak , rúst se ocekává letos , nebo prístí rok nizsí nez vloni. Ale Buffett si odhaduje prístí zisky podnikú sám a názory analytikú jsou pro nej k smíchu. No a HCA jsou nemocnice a tem budou rústi kazdorocne zisky jen , kdyz budou kazdorocne príbývat nemocní , to ale není v USA mozné , to je jenom v Rusku. A HCA v Rusku nemá zádné nemocnice. On by Buffett v jeho 74 letech uz nemel kupovat vúbec zádné akcie a jít do dúchodu. Kdyby jsi obchodoval s tvýma put warranty 40 let , asi vydelás 100000000x méne nez Warren Buffett s línýma kvalitníma akciema (pri 22% nebo 24% rocne) , ale asi ti nejde vúbec o vydelání milionú , ale jenom o zábavu. Jestli si myslís , ze akcie porostou az za 15 let a ted pújdou 15 let vodorovne , my nemúzeme experimentovat s nicím jiným , ani nechat peníze na konte 15 let , my musíme koupit akcie na 10 nebo 15 let , my jdeme za 15 let do dúchodu s milionem euro.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 5. 2004 4:33 | Beroun

My jsme v JZD Podbrdy zjistili , ze ty výborné rústy asi 50% rocne si ty velké fondy na akcie malých firem vyrábí samy. Tyto fondy , moje nebozka babicka z Vinaric je nazývala Small Cap Fund , jsou schopny koupit 3/4 vsech akcií malého podniku a ty akcie jenom díky tomu vyrostou desítky procent. No a kdyz ten fond ty akcie drzí léta , nebo prodává hodne pomalu po malých cástech , kdyz anál-ytici doporucují verejnosti koupit - strong buy , vúbec nepadají. No a dalsí rúst fondu zajistují za nové peníze podílníkú fondu dalsí 3/4 akcií od dalsích malých podnikú. Tak to delal i ten Kurt Ochner od Julius Bär spolecnosti , nebo jak. Ovsem jen jestlize podnik není tak riskantní jako Gigabell , EM TV , Intershop. JZD Podbrdy má nedúveru i akciím Yahoo a Google a Amazon a Ebay. Naproti tomu zajímavá je akcie JZD Suchomasty.:-)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 5. 2004 16:50 | Nix Fond

Do 18.5.2004 vydelaly ze vsech fondú sveta asi nejvíce za posledních 10 let , 5 let , 3 roky , 1 rok , tyto fondy :
1. místo za 10 let = 387% = UNINORDAMERIKA , poplatky 1x 5% a rocne 1,5% , obsahuje americké akcie
1. místo za 5 let = 227% = GRIFFIN EASTERN EUROPEAN , poplatky 1x 5% a rocne 1,65% , odbsahuje ceské a východoevropské akcie
1. místo za 3 roky = 155% = DIT DRESDNER RCM INDONESIA , poplatky 1x 5% a rocne 1,75% , obshuje indonéské akcie
1. místo za 1 rok = 126% = CAF THAILAND AC , poplatky 1x 4,5% a rocne 1,6% , obsahuje thaiské akcie
Mají tedy vetsinou vstupní poplatek 5% z vlozeného obnosu a jeste kazdý rok dalsích asi 1,6%. V nekterých prodejnách fondú jsou ale slevy a mnohdy i nulové vstupní poplatky. A to se mi vúbec nelíbí , ze nám chudým vezmou pri vstupu hned 5% z naseho vkladu a kazdý rok 1,6% a z toho si manageri berou výplaty 10x az 100x vyssí nez mi chudí dostáváme. Zatímco Warren Buffett bral kdysi dávno svým prvním sto klientúm asi prúmerne 6% kazdý rok z jejich vkladú. Hanba jim !
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 5. 2004 12:53 | Jan Kolda von Žampach

Trefa, trefa, trefa ! Smékam ! Blahoprzeji ! Uz tady hódně dozadu, než se ono na serveru vubec objevilo, sem parkrat tady zvedavym nezbednikum rzikal, že už tenkrat sem se na to nemoh dal divat a vypsal sem opovedni list tady tomu ceskimu krali. A pekne sem si začal hrabat jen a jen pod sebe a jen pro sebe, kdyz byla ten kral sam tak nenazrana. A ze nechytli me a nepovesili nakonec, jak to rozroubili, to byla jenom jejich klamawa reklama. No, musel sem ale pak putovat dal, nejlip to bylo u togo tureckyho sultana - vod ty doby taki tak trochu vim, jak to je prave s tym hnědkowim zlatem tam o něco niž a s okolim kolem. Někgdá o tom tady i pišu. Teďkonc mam ale z nabranyho smeru i trochu stažený sweracze. Červené se ( na burze ) ale nebojme a na množství nehleďme !
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Vlastimil Tlustý

politik

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vlastimil Tlustý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services