Nechceš internetbanking? Zaplať!

Internetové bankovnictví je jistě pohodlným způsobem jak ovládat svůj účet. Navíc, jak se nás banky snaží přesvědčit, i finančně výhodný. U tří našich bank vás ale čeká nemilé překvapení v podobě nemalého poplatku za zrušení internetbankingu.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 4. 2004 10:32, jezdec

Nic překvapivého. Když se vám GŘ ČS veřejně v tisku chlubí, že se nemá za co stydět (polatková strategie), ví co dělá. V Rakousku by něco takového nebylo vůbec možné. Tam by letěl. Problém je jinde: kdo se dostal na hladinu blízkou maximálnímu počtu klientely ...nemusí přemýšlet jak nalákat nové klienty, ale jak z té masy dostat maximum. A že při tom odejde nějaké procento????? K smíchu!!! A bonusy managementu jsou v kapse. Nějaké znalosti nebo vysoká škola???? K ničemu. Říká se tomu "správně manažersky myslet".

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

4. 4. 2004 22:06 | Kato

...a také mám za to, že Kartágo musí být zničeno.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2004 8:47 | Jirka

Tak by to mohlo fungovat, kdyby každý klient bance svěřil dost velký obnos. Pokud má ale spousta lidí vkladní knížku s pětistovkou a sporožiro na zasílání výplaty, kterou druhý den vybere v bankomatu, pak toho banka z půjčování jejich peněz moc nevytěží. Ostatně, kdo svěřuje bance větší sumy nebo peníze ukládá na vkladový účet, takže je má banka na určitou dobu jisté, je na úrocích zvýhodněn. I tak si ale myslím, že ty poplatky jsou přehnané. Když se ČS pochlubí rekorním ziskem a současně zvedne poplatky, jen potvrzuje rčení: "S jídlem roste chuť." Nebo se chce z původně lidové banky transformovat na ústav pro bohaté.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2004 9:14 | Helga Gazdova

Zavedeni uctu a odhlaseni uctu by melo byt bezplatne.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 17:16 | Pavel

Jenže úrok z úvěru je taky forma poplatku za poskytnutou službu, a když podle toho původního příspěvku banka na poplatcích vydělávat nemá, tak jak?
Navíc, proč bych za poskytnutou službu neměl platit (a převádět platbu za mnou využitou službu na ty, co si půjčujou peníze)? Takový trvalý příkaz k úhradě je služba, která mi výrazně ulehčuje život, tak proč za to nezaplatit? Podobné to je s ostatními službami. Mít účet v bance je pro mě pohodlnější než strkat peníze do slamníku a pořád ho zašívat, tak proč za to nezaplatit?
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 16:16 | Táńa

Banka prijima vklady proto, aby z nich mohla jinym poskytovat uvery. To je jeji primarni funkce. Proc tedy, kdyz uz ji ty penize sverim (a vice mene z toho nic nemam, urok nizky, sluzby zadny zazrak), tak proc bych mela za neco jeste platit? Co by si asi bez tech mych (a samozrejme vsech ostatnich) penez pocala? Nemela by z ceho pujcit a mohla by se jit klouzat. Banka ma vydelat penize z vlozenych penez a ne ze slabosskych poplatku.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 12:27 | Pavel

Pardon, nemu nerozumím. Jak můžou banky vydělávat na službách, když nemají vydělávat na poplatcích za ně? A koneckonců, vedení účtu je taky služba, tak by na tom banky měly vydělávat. Elektronické bankovnictví je taky služba a i připsání částky na účet nebo její odepsání z účtu je služba. Na tom všem by tedy banky měly vydělávat.
Spíše souhlasím s názorem že každý by měl platit skutečnou cenu služby, s jednou výjimkou - aby náklady na vybrání poplatků nebyly vyšší než cena služby. V tom případě dávám přednost paušálům nebo rozpuštění nákladů mezi všechny klienty.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 4. 2004 11:03

Banky by neměly vydělávat na poplatcích, ale na vlastních službách. V civilizovaných zemích na západ od Aše, neřkuli za vodou, taková vjec jako poplatek vůbec neexistuje.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 10:32 | jezdec

Nic překvapivého. Když se vám GŘ ČS veřejně v tisku chlubí, že se nemá za co stydět (polatková strategie), ví co dělá. V Rakousku by něco takového nebylo vůbec možné. Tam by letěl. Problém je jinde: kdo se dostal na hladinu blízkou maximálnímu počtu klientely ...nemusí přemýšlet jak nalákat nové klienty, ale jak z té masy dostat maximum. A že při tom odejde nějaké procento????? K smíchu!!! A bonusy managementu jsou v kapse. Nějaké znalosti nebo vysoká škola???? K ničemu. Říká se tomu "správně manažersky myslet".
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 8:49 | KarelM

Prave vcera jsem se rozloucil po 15 letech se sluzbami Ceske sporitelny. Zruseni uctu vcetne Servis24 a karet probehlo hladce behem 10 minut a navic uplne zadarmo (2 mesice po zmene sazebniku je to zdarma). Zarazilo me, ze slecnu na prepazce vubec nezajima, proc koncim. Ale co, klientu na oskubani ma CS jeste dost - at uz jsou spokojeni nebo ne, hlavne ze plati. Schvalne jsem se zeptal, jestli je zusenych uctu po poslednim zdrazeni vic - pry ne, ucty se rusi naprosto ojedinele. Vubec se poplatkove politice CS nedivim, snazi se jen jako kazdy podnikatel maximalizovat zisk. A dokud to klientum nebude vadit, tak v tom zdrazovani budou pokracovat.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 8:24 | Jirka

Každý by měl platit za to, co používá a - pokud to lze změřit - v míře odpovídající skutečnému využití služby. Rozpouštění poplatků do jiných služeb znepřehledňuje už tak dost nepřehledné a neúplné sazebníky. Rozpouštění nákladů mezi klienty, kteří určité služby nevyužívají, je nefér. Poplatek za zrušení jakékoliv služby není tak velký, aby odradil nespokojeného klienta odejít, zato velmi kazí dojem. Mnohem lepší mi připadá umožnit klientovi na omezenou dobu používat službu zdarma nebo za běžný poplatek a po této zkušební době vyúčtovat zřizovací poplatek, chce-li službu využívat dále. Pokud odmítne a později znovu projeví zájem, zaplatí zřizovací poplatek okamžitě.
Protože internetbanking šetří bankám náklady, měly by se banky s klienty, kteří službu používají o tuto úsporu podělit tím, že poplatky za službu budou nižší, než podíl nákladů na ni na jednoho klienta. Systém poplatků ČS v této oblasti nechápu. Paušál za vedení účtu by měl platit každý stejně a k tomu malý příplatek za Servis24. Kdo S24 skutečně využívá, ušetří dost na poplatcích za platební příkazy, boty a spoustu času.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
75,00 %

z 4 duelů
×
Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services