Jak zvládnout péči o příbuzné

Jak naše společnost pečuje o své zdravotně postižené a handicapované členy? V domácím prostředí se zejména starší občané cítí nejlépe a před ústavní by dali přednost péči svých blízkých. Jak si těchto pečujících osob náš stát váží a jaké jim poskytuje podmínky?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 3. 2016 20:27, Laušer Petr

Pečuji dlohodobě o svého rodiče. Již je natom tak, že jest dlouhodobě imobilní. Musek jsem nedávno kuli tomu ukončit i své zaměstnání. Byl jsem na socialním zdravotnim odboru. Přišly viďěli že jest nemohoucí. Uznali že jest potřeba celodení péče o ni. Proto jsem se zeptal zdali dostanu ňejaké peníze za péči. Prí mě plat. nenáleží. Pouze příspěvek na péči. Četl jsem od MGR advokátního poradce Příspěvek na netu z roku 2015že bych měl bráti penize jako, sestra v nemocnici. Mimo jiné. Advokátní kancelář Dr Mališ a Nevrkla.. Volal jsem jim. Výsledek:) nejdříve ne'ědeli že tento článek napsali. Po pár dnech se zřekli že toto právo nedelaji. Dobre ztoho vybruslil dotyčný nejmenovaný. Byl jsem kuli tomu na pracovnim úřadě. Bylo mi řečeno že jsem na špatném místě. Šlo mi hlavňe též oto že nemohu platit socialni a zdravotní. Čekám kdy tyto instituce budou vymáhat nezaplacené, jen kuli tomu že rodiče matku odmítám dát zemřít do nějakého zazřízeni. Hlavně že jsem x let pracoval abych mohl platit daňe. Teď když potřebuji sám opět pomoc. Stkaji hlavu kolem mne radeji do písku jako Pštrosy:-) aspon toto me rozesmeje, kdyz né nic jiného na tomto svete demokracie:)

+250
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 4. 2004 22:27, Ludmi

Především zajděte na Kontaktní místo pro výplatu dávek státní sociální podpory a informujte se na možnost zvýšení sociálního příplatku z důvodu zdravotního postižení dítěte.
Na sociálním odboru Městského úřadu si požádejte o příspěvek při péči o osobu blízkou, jak o něm hovoří tento článek.
V případě obou dávek můžete očekávat předvolání do posudkové komise Okresní správy sociálního zabezpečení, kde přezkoumají zdravotní stav vašeho dítěte. Na základě jejich posudku vám pak mohou být tyto dávky přiznány.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

20. 7. 2020 19:40 | Zdenule

Máme v péci tchána,kteremu amputovali nohu nad kolenem,chci se o něj starat celodenně.Byl mu uznán 2st.rada bych věděla zda si na něj mohu na kontaktním místě žadat o nějakou davku,pokud ano,jakou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 3. 2016 20:27 | Laušer Petr

Pečuji dlohodobě o svého rodiče. Již je natom tak, že jest dlouhodobě imobilní. Musek jsem nedávno kuli tomu ukončit i své zaměstnání. Byl jsem na socialním zdravotnim odboru. Přišly viďěli že jest nemohoucí. Uznali že jest potřeba celodení péče o ni. Proto jsem se zeptal zdali dostanu ňejaké peníze za péči. Prí mě plat. nenáleží. Pouze příspěvek na péči. Četl jsem od MGR advokátního poradce Příspěvek na netu z roku 2015že bych měl bráti penize jako, sestra v nemocnici. Mimo jiné. Advokátní kancelář Dr Mališ a Nevrkla.. Volal jsem jim. Výsledek:) nejdříve ne'ědeli že tento článek napsali. Po pár dnech se zřekli že toto právo nedelaji. Dobre ztoho vybruslil dotyčný nejmenovaný. Byl jsem kuli tomu na pracovnim úřadě. Bylo mi řečeno že jsem na špatném místě. Šlo mi hlavňe též oto že nemohu platit socialni a zdravotní. Čekám kdy tyto instituce budou vymáhat nezaplacené, jen kuli tomu že rodiče matku odmítám dát zemřít do nějakého zazřízeni. Hlavně že jsem x let pracoval abych mohl platit daňe. Teď když potřebuji sám opět pomoc. Stkaji hlavu kolem mne radeji do písku jako Pštrosy:-) aspon toto me rozesmeje, kdyz né nic jiného na tomto svete demokracie:)
+250
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 11. 2013 15:09 | marie

oj plaču ja jsem sama mam dceru 2 vnuky dve male pravnoučatka nevim co se stalo dcera tady byla nosila mi klepy od rodiny a ja jsem řekla z klepama mi tady nemusiš a uz3 roky nepřišla vnuci ji potřebovali penize babička pujčku vzala založila ted byl z přitelkyni vyhozen od jeji rodiču přišli tady našli podnajem ja jsem vybavila kuchyn spani i televizorem plazmovym novem ted se neoziva taky dcera nejsem schopna to rozhodit jsem nemocna a ty starosti stresy mě přihodily velikou cukrovku jsem na inzuline mam vysoky tlak a dcera nepřijde zet je zly ale nikdy odemně špatne slovo nemě copak byste poradila dekuji budete mit zajem pak vice
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 12. 2011 15:48 | Jari

dobrý de.Měsiční příspěvek na péči o blízkou ať už hendikepovanou nebo starším věku není absolutně dostačující jestliže se mají postarat ať už celodenně nebo jen částečně o nemocné lidi kteří pomoc potřebuji!Já sama jsem hendikepovaná,mám dvě starší dcery a matku které však neberou absolutně na vědomí zákon že když mají hendikepovaného člena v rodině tak se mají o něj postarat a proto si musím z peněz na péči ve výši 800Kč platit Pečovatele sama ikdyž mi tato částka nestačí jestliže musím vodit nezl.4letou dceru do školky a zpět domů neboť si účtuji 65Kč na hodinu a to ještě nemam započitane nakupy,uřady,prochazky,lekaře, vyletyči navštěva u mé rodiny a přátel.Jsem prakticky nevidomá se slepeckou holi.Partnera mam,ale ten chodi do prace v 5hod.rano a vraci se domu v 19hod.večer.Co vyřidim kromě obchodu večer a na prochazku večer s malou dceruškou když po tmě nevidim ikdyž poulični světla sviti asi těžko můžu někam jit neboť do obchodu jezdime autem ktere nam stava před domem.Take na auto se už pobirat jen tak penize od 1.1.2012 nebudou jak je nově v zakoně.Absolutně se mi tato částka nelíbí a nejen mě ale i dalším lidem kteří by mi rádi poskytovali péči,ale za větší peníze než je schváleno aby se jim to vyplatilo byt s hendikepovaným partnerem doma a celý den se o něj čádně starat!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2005 19:01

Paní Ivano, jsem v podobné situaci jako Vy. Pečuji o babičku (97), vzala jsem si ji k sobě do domu i s mojí matkou. Nemám možnost chodit do práce ani si přivydělávat, je mi 53 let a ráda bych věděla (určitě jste si to již zjistila) zda se tato almužna započítává do výpočtu mého budoucího důchodu. Jinak musím řici, že Váš článek mi mluví z duše a plně s Vámi souhlasím. S pozdravem Kristina.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 3. 2005 21:34

Pečuji o svého 87 letého dědu.Má problémy s pohybovým ústrojím. Velice špatně chodí - s oporou ujde velmi krátkou vzdálenost. Musím mu být na blízku neustále. Abych o něj mohla pečovat, musela jsem se úplně vzdát svého soukromého života, protože mé trvalé bydliště je ve meště a on žije na vesnici, takže jsem skoro celý týden u něj. Domů se dostanu 1x týdně na 24 hodin dle hlídání. Vzdálenost mezi těmito dvěmi místy je 60 km. Mám syna, který studuje 1.rokem VŠ. Almužna, která je za pečovatelství vyplácena nepokryje ani zdaleka mé výdaje, které mám. Roční starání se o dědečka mne uvrhlo do velkých finančních problémů a já mám pochybnosti o jakékoli dobré činnosti v našem státě, protože mi opravdu už nebaví při tak psychicky vyčerpávajícím zaměstnání se ještě strachovat jak a z čeho zaplatím všechny poplatky, které zaplatit musím. Jsem velice rozzlobena, protože pánové ve vyšších sférách si myslí,že jsou tyto peníze dostatečné. Místo aby se věnovali závažným problémům mají jiné starosti - třeba jak věrohodně zdůvodnit nějaký ten miliónek, který se k nim záhadnou cestou zatoulal. Jeden starý člověk umístěný do pečovatelského ústavu náš stát prý stojí kolem 50 000,-Kč/měsíc. Ale nám pečovatelům dávají slabou desetinu z uvedené sumy. Jak je to možné? Přitom se o ně v ústavech stará tým pracovníků a my povětšinou musíme zvládat tuto práci sami, pokud nejsou další příbuzní na blízku.Ještě že jsou pánové tak hodní a dovolí nám si přividělat. Opravdu chválihodné! Ale oni si asi neuvědomují, že tato práce je tak vyčerpávající a namahavá, že spousta lidí prostě do další práce nemůže. Já osobně určitě ne. Jediná možnost přivýdělku pro mne je práce na internetu. Po půl roce intenzivního hledání jsem to vzdala, protože nemůžu žádnou slušnou sehnat.Umím sice pracovat s PC, ale neumím anglicky ani programovat. Myslím si, že pánové moc dobře vědí, že své blízké, kteří nás potřebují, budeme klidně opečovávat třeba i zadarmo, protože k nim máme citový vztah a je nám líto je umísťovat do cizího prostředí. Zneužívají lidského dobra, lásky a soucítění ve svůj prospěch, protože my, domácí pečovatelé, státu ušetříme nemalé peníze. A to je od pánů hodně sprosté, nemyslíte!? S pozdravem Ivana.
+61
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 1. 2005 11:36

Nevím, jak je to s dospělými, ale na 1 dítě v dětském domově je ta částka na školní rok 2004-5 191.000,- ročně na neinvestiční náklady, tedy cca 200,000,- Kč i na ubytování.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 1. 2005 8:19 | Marie

zajímalo by mne,jak stát rozlišuje péči o dítě do 15 let a o dospělou osobu.Při péči o dítě byl příspěvek zvýšen na 5200Kč a my co pečujeme o dospělé osoby nemáme nárok na zvýšení.Chtěla bych znát důvod.Děkuji Marie
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2004 15:10 | Jana

Dobrý den,starala jsem se o svou babičku od 11.4.04 až do její smrti 1.6.04. Dostala jsem však příspěvek jen za květen a to 3 712kč, duben se prý nepočítá, jelikož jsem se nestarala od prvého dne, je to pravda? Děkuji za odpověď
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 4. 2004 11:07

Nevím, proč jsme za obětavost "potrestáni" almužnou od státu. Asi proto, že na ně neděláme! Pro stát je lepší cizí péče, která je královsky ohodnocená, než péče vlasní matky, která dá dítěti vše, co potřebuje, včetně lásky.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2004 22:27 | Ludmi

Především zajděte na Kontaktní místo pro výplatu dávek státní sociální podpory a informujte se na možnost zvýšení sociálního příplatku z důvodu zdravotního postižení dítěte. Na sociálním odboru Městského úřadu si požádejte o příspěvek při péči o osobu blízkou, jak o něm hovoří tento článek. V případě obou dávek můžete očekávat předvolání do posudkové komise Okresní správy sociálního zabezpečení, kde přezkoumají zdravotní stav vašeho dítěte. Na základě jejich posudku vám pak mohou být tyto dávky přiznány.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2004 22:01 | nejsem rasista, jsem realista

Ať si tu almužnu nechají - pro slušné lidi peníze nejsou, ale pro cikány, těm lezou až do p....
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2004 8:41 | Karolína

Vypadá to, že moje dítě asi zůstane trvale postižené. Prosím poraďte, jak mám postupovat. Díky.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 19:16 | jara

Naprosto souhlasím s anonynem. Proč je ten příspěvek menší i než minimální mzda (o průměrné mzdě ve státě nemluvě)?
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2004 11:00

Takováhle podpora je leda xmíchu. Pokud je pravda, že stát platí za nemohoucí lidi odložené do ústavů částku kolem 50-60 tisíc měsíčně - pak by se pečovatelský příspěvek měl této ceně blížit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services