Zprostředkovatelé pojištění pozor, přichází Zákon!

Jsem rád, že se konečně zvýší bariéry vstupu do odvětví zprostředkování pojištění. Dvakrát týdně po práci se to kvalitně opravdu dělat nedá, myslí si místopředseda představenstva Komory pojišťovacích makléřů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 2. 2004 17:11, Fredy

Kapitálové životní pojištění svobodné matce? To je snad trestní čin, nebo se mýlím?

Vážený pane, pokud jste pojišťovák samotář, tak z Vás bude Don Quijote de la Mancha. Jen místo boje s větrnými mlýny, budete soupeřit s finančními žraloky. A to nejsou je pojišťovny, ale i velké mlm společnosti. Ten boj máte předem prohraný. A to můžete mít deset certifikátů. Jeden přispěvatel na všechny možné servery píše zajímavý citát "Rozum a chtíč nemohou být trvale v opozici". A v tomto oboru to platí dvojnásob. Pojišťovny sice mohou navenek působit, jako zastánci skutečného, poctivého a spravedlivého finančního poradenství, ale takto by toho moc neprodaly. Vždy pro ně budou výhodnější různé velké, ale i malé mlm sítě, které budou "bouchat" kapitálovky na počkání. A že se většina takových pojistek nedožije ani dvouletého výročí jim nevadí. Kdo myslíte, že na to vydělává? Však to znáte, odbytné první dva roky nula, nula nic. Průměrná životnost KŽP je kolem 5 let. Chápete to? To má být jeden z peznijních pilířů.

Pokud berete svoji profesi opravdu poctivě a máte čisté svědomí a nebojíte se podívat kterémukoliv klientu do očí, tak se o svůj chléb nebojte. Trh, dobré jméno a „samovolné“ doporučení spokojených klientů vydá víc, než pozlacené certifikáty.

PS: nebylo by lepší pro tu svobodnou matku nějaké slušné rizikové životní pojištění a další volné peníze spořit, či investovat jiným způsobem?

Zobrazit celé vlákno

+47
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 2. 2004 13:23, pojistný matematik na penzi

Super, super a ještě jednou super!!!! To už nepotřebuje další komentář. A tomu bezejmenovci nade mnou radím jedno. Zamyslete se nad tím, co asi potřebuje svobodná matka? Je živitelkou svých dětí, tak že maximálně nějaké rizikové a úrazové pojištění. Pokud jsou děti malé, tak patrně neoplývá volnými prostředky. Když už ji nějaké zbudou, tak je potřebuje maximálně někam uložit tak, aby je mohla mít kdykoliv k dispozici. Nebo-li něco velice likvidního. Kdo tento životní stav nezná, tak nemůže radit. Kapitálové životní pojištění je pro tento typ lidí zbytečně drahé, hůře likvidní a hlavně nic neřešící. Vždyť si to spočítejte?

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

30. 9. 2004 21:42 | tina

milý Pepo, Byla jsem na jejich vstupním skoleni. Podle me to je normalni letadlo.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2004 15:14 | pepa

Dobrý den,
jak známa je firma EUROmaklergroup?Nabizi udajne mnoho veci a lepe nez banky,je to mozne nebo je to jen jeden z dalsich pokusu určite skupiny osob rychle vydelat....?dik za nazor

pepa
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2004 23:35

No jasně, volné prostředky může dávat do podílových fondů, ty jsou vysoce likvidní, bez rizika, a se slušným výnosem, ovšem v závislosti na druhu investice.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2004 14:20 | Honzajs

PŘESNĚ TAK
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2004 13:23 | pojistný matematik na penzi

Super, super a ještě jednou super!!!! To už nepotřebuje další komentář. A tomu bezejmenovci nade mnou radím jedno. Zamyslete se nad tím, co asi potřebuje svobodná matka? Je živitelkou svých dětí, tak že maximálně nějaké rizikové a úrazové pojištění. Pokud jsou děti malé, tak patrně neoplývá volnými prostředky. Když už ji nějaké zbudou, tak je potřebuje maximálně někam uložit tak, aby je mohla mít kdykoliv k dispozici. Nebo-li něco velice likvidního. Kdo tento životní stav nezná, tak nemůže radit. Kapitálové životní pojištění je pro tento typ lidí zbytečně drahé, hůře likvidní a hlavně nic neřešící. Vždyť si to spočítejte?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2004 13:01 | pojistný matematik na penzi

Včera jsem čistě náhodou poslouchal ČR2 a kolem čtvrté odpoledne tam byla beseda s pány Sikorou a Hrubým. Ježíši já se smál, až mě bolelo břicho. Jenže jsem měl raději brečet. U nás je "neevidováno" asi 50 tisíc poradců a nejsou nijak označeni. Takové stádo a žádná značka? A paní redaktorka naivně přidává názor, že aby už tu byly ty certifikáty, aby "bylo každému jasno". Bože nyní je tu poradenská džungle a naštěstí přišli mecenáši a vše včas zachrání. Redaktorce se nedivím, nemůže být odborník na všechno, ale co režie? Proč si, když už chtějí být zajímaví, nepozvou nějakého oponenta a ne dva zástupce kastovní firmy, která chce jít více na ruku žraloků? Nejde o nic jiného než o peníze, to jsem pochopil. Co ale nechápu, jak jim na to různí odborníci naletí. Ten nadpis bych trochu pozměnil. Zprostředkovatelé pozor, přichází lovci Vašich financí.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 2. 2004 8:17 | Matěj

Jen se tím ztíží vstup do odvětví, takže v něm zůstanou původní žraloci. Že by z důvodu omezení konkurence pro finanční žraloky? Taky dobrý...
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2004 23:42 | NoName

Jestli by Vam to nevadilo, tak bych ocenil vysvetleni v cem je KZP pro svobodnou matku nevhodne (+ co byste doporucil Vy). Nechci prudit, jen me to zajima. Diky
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 2. 2004 15:45

No, nevím. Fakt je, že dneska pojišťuje každej, kdo umí psát, ale pochybuju, že nový zákon nás toho zbaví. Spíš si myslím, že je to bič na nezávislé poradce, kteří nabízejí více produktů více pojišťoven. Protože, kdo nebude prodávat pojistky jedné pojišťovny, ale více, musí zaplatit 20 litrů za zkoušky a licenci. Takže jsem tam, kde jsme byli. Opravdu výhoda pro klienta, když mu pojišťovák je schopný nabídnou pojistku jen jedné pojišťovny. A ten, kdo má širší portfolio (každá pojišťovna má specifické produkty), tvrdě zaplatí.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2004 17:23

Souhlasím s autorem tohoto článku,mám skušenost s MLM "makléřskou firmou.Konkrétně,Euromaklér Group s.r.o.Je to opravdu tak,jak autor článku píše,pojisti pár svých známých,pokud nám už nejsi schopen nic dalšího tzv.dohodit vypadni.Provize,ale jdi?!Odešel jsem z této firmy sám,ale musím říct,že pokud to takto vypadá ve všech podobných firmách,je dobře že zákon takovéto jednání,pokud né přímo zakáže,tak alespoň ve velké míře omezí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 17:11 | Fredy

Kapitálové životní pojištění svobodné matce? To je snad trestní čin, nebo se mýlím?
Vážený pane, pokud jste pojišťovák samotář, tak z Vás bude Don Quijote de la Mancha. Jen místo boje s větrnými mlýny, budete soupeřit s finančními žraloky. A to nejsou je pojišťovny, ale i velké mlm společnosti. Ten boj máte předem prohraný. A to můžete mít deset certifikátů. Jeden přispěvatel na všechny možné servery píše zajímavý citát "Rozum a chtíč nemohou být trvale v opozici". A v tomto oboru to platí dvojnásob. Pojišťovny sice mohou navenek působit, jako zastánci skutečného, poctivého a spravedlivého finančního poradenství, ale takto by toho moc neprodaly. Vždy pro ně budou výhodnější různé velké, ale i malé mlm sítě, které budou "bouchat" kapitálovky na počkání. A že se většina takových pojistek nedožije ani dvouletého výročí jim nevadí. Kdo myslíte, že na to vydělává? Však to znáte, odbytné první dva roky nula, nula nic. Průměrná životnost KŽP je kolem 5 let. Chápete to? To má být jeden z peznijních pilířů.
Pokud berete svoji profesi opravdu poctivě a máte čisté svědomí a nebojíte se podívat kterémukoliv klientu do očí, tak se o svůj chléb nebojte. Trh, dobré jméno a „samovolné“ doporučení spokojených klientů vydá víc, než pozlacené certifikáty.
PS: nebylo by lepší pro tu svobodnou matku nějaké slušné rizikové životní pojištění a další volné peníze spořit, či investovat jiným způsobem?
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 16:39

Ať je zákon takový nebo makový - stále mi vychází, že nejvíc budou "postiženi" samostatní pojišťovací agenti (jako jsem já), kteří pracují tzv. na "vlastní triko". Dle mého názoru MLM systémy, které zaplevelily pojistný trh množstvím "rychlokvašených" pojišťováků a "finančních poradců", z toho zase nějak chytře vybruslí a jejich spolupracovníci budou dál sjednávat klientům takové pojistky, které jsou klientovi k ničemu, ale pojišťovákovi přinesou největší provize. S takto postiženými klienty jsem se setkal nejednou - např. svobodná matka se dvěma dětmi chtěla uzavřít nějakou pojistku, kde by měla ona i děti slušné úrazové pojištění a aby v pojistce i něco naspořila. "Odborník" z jedné nejmenované MLM společnosti této ženě sjednal kapitálovou životní pojistku na poměrně vysokou pojistnou částku bez jakéhokoliv úrazového připojištění pro ni a pro děti a navíc za minimální možné pojistné, takže "do spoření" šla z měsíčního pojistného zanedbatelná částka. No jsem opravdu zvědav, jak to celé dopadne.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 16:32 | Iva

Odborná způsobilost - zkouška před komisí ministerstva - opravdu věříte, že tam se prokáží (ne)schopnosti?? I úředníci st.správy mají takové zkoušky a jak je to s jejich kvalitou??:-)))
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 12:43 | ZIL

Máte pravdu. Špatně jsem pochopil "obsahu balíků", což jsem si vykládal tak, že budou existovat pojistné "balíky", které budou prohlášeny za bezpečné, bez potřeby proškolování prodejce, neb na nich nepůjde co zkazit.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 12:17 | Petr Šafránek

Nezlobte se, ale asi si nějak nerozumíme. Článek jsem si přečetl a nenašel v něm nic v rozporu s tím, co tvrdím já (nebo naopak na podporu toho, co tvrdíte Vy). O České poště je tam napsáno, že bude moci "prodávat" pojištění obsahu balíků, které přepravuje. To ovšem neznamená, že bude také moci dál jen tak prodávat životní pojistky ČP (ledaže by pojištěného současně zabalila do balíku a převzala coby zásilku)!
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 12:05 | ZIL

viz včerejší HN, nebo kopie článku na ekoinfo.cz ("Prodávat pojistky budou smět jen odborníci")
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 11:29 | Petr Šafránek

Pokud čtu dobře zákon, tak z jeho působnosti vypadnou výslovně pouze zaměstnanci pojišťoven, tedy ti, kteří mají s pojišťovnou pracovní smlouvu. Rozhodně z něho nevypadávají právnické osoby, jako je Česká pošta, apod. Docela bych si tedy dovolil Vámi uváděný poměr 30:70 obrátit. Těch, kteří sjednávají pojistky jako zaměstnanci pojišťoven, opravdu není až tak mnoho...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 11:03 | Petr Šafránek

Ano, použil jsem nepřesnou formulaci - nelze nahradit zkoušku, ale doklad o zkoušce. Spokojen? I když v praxi... no nechme se překvapit prováděcí vyhláškou! O počtu papírů na MF opravdu diskutovat nadále nehodlám, neboť Vaše představa, že zákonem požadované prohlášení, které musí každá fyzická osoba ze zákona přiložit ke své žádosti, půjde nahradit nějakým hromadným seznamem, ve kterém si budou příslušní úředníci hledat, je možná zajímavá, ale zcela mimo realitu fungování běžného úředníka. Ten chce mít spis a v něm všechny doklady...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 10:56 | ZIL

... a my to řešíme tím, že na 30% sjednavačů aplikujeme přísný zákon...
Zbylých 70% spadne mimo kvalifikační zkoušky, pojištění odpovědnosti, ...(viz minulý příspěvek).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 10:46 | Ivan Špirakus, Komora pojišťovacích makléřů, www.kopm.cz

Hm, to jste mě teď docela zklamal :( Domníval jsem se, že jste větší formát a pokud uděláte chybu, dokážete ji veřejně přiznat .....
Váš text: "právě u výše popsaných kategorií zprostředkovatelů lze zkoušku nahradit prohlášením toho, pro koho zprostředkovatel pracuje.... "
S tímto Vaším chybným závěrem a obviněním, že jsem zákon pozorně nečetl, jsem přece polemizoval, a ne s nějakými papíry ! To byla jen poznámka na okraj a můj názor.
Mimochodem, když Vám jde tak o ty papíry - a to Vás nenapadlo, že na jeden papír A4 lze do tabulky napsat třeba 50 podřízených zprostředkovatelů (jméno, adresa, IČ) a připojit pod to svůj podpis ? A navíc, že při registraci nejde jen o odbornou způsobilost, ale i bezúhonnost, vzdělání - maturita atd - tj. další papíry, tedy 1 papír např. za 150 ?
S přechodným obdobím 2 roky máte pochopitelně pravdu - ale jak byste si technicky představoval vyzkoušet cca 30 tis lidí za pár měsíců (i když většinu z nich v nějaké akreditované instituci), když dosud není ani ta vyhláška o tom, co a jak se bude vlastně zkoušet a tím méně seznam oprávněných zkušebních zařízení?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tamara Kotvalová

podnikatelka, Carollinum

Senta Čermáková

manažerka

Tamara Kotvalová
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Senta Čermáková
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services