Splátky úvěru
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Ivo Ulich
bývalý fotbalista a podnikatel
Petr Dvořák
ředitel České televize
100,00 %
z 1 duelů
50,00 %
z 2 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Na leasing limit (ne)platí
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
20. 4. 2004 11:54, zeon
Vy jste zase nepochopil ze ne podnikatele (jak se nam vlada snazi vsugerovat), ale stat je nejvetsi zlodej.
A ze pokud chteji, aby lide platili dane jak maji, musi je nejprve snizit, sami zacit setrit ... na rozhazovani nikdo nema.
A platit dane nasemu statu je jako vyhazovat je oknem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
20. 2. 2004 14:50, JCiprovska
Ladislave N.
Chce-li podnikatel drahé auto a vydělal si na ně, tak ať si ho koupí. Proč by ho ale měl dávat do nákladů? Dává si snad do nákladů zlaté pero s diamantovým hrotem, se kterým podepisuje smlouvy a faktury? Dává si do nákladů briliantový šperk pro manželku, která ho doprovází při obchodních večeřích? Chápu, že vůz je pro podnikání nutný, stejně jako pero k podpisu. Luxusních vozů do ceny 1.080.000,- Kč najdete na českém trhu hromadu. Pokud Vám takový vůz pro vlastní reprezentaci nestačí, nic vám nebrání připlatit si za dražší auto. Jen ten odpis z daní se Vám už nepovede. Většině podnikatelů to ani moc nevadí. Problém to působí pouze leasingovým společnostem.
Ale teď dotaz: "mohl by nám tu někdo sdělit, zda si bude moci podnikatel odepisovat automobil z daní poté, co bude zavedena rovná daň dle ODS?"
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 50 komentářů)
20. 4. 2004 11:54 | zeon
A ze pokud chteji, aby lide platili dane jak maji, musi je nejprve snizit, sami zacit setrit ... na rozhazovani nikdo nema.
A platit dane nasemu statu je jako vyhazovat je oknem.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 15:02 | andyo
co bylo minulým vládám tolerováno? Kdyby jim bylo něco tolerováno tak by seděli ve Strakovce dodnes. Ach jo.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 15:02 | Mirek Šejna
pokud podnikatel koupí auto za 900 bez DPH, zaplatí sice 198 na DPH a pak bude měsíčně platit 1%, ale zároveň si dá do nákladů 1098 a o to se mu sníži daňový základ, takže státu zaplatí na dani z příjmu o 307 méně. A jinak si laskavě nechte ty pindy na můj účet o lidovosti této vlády. Mě je lidovost ukradená. Vadí mi jen, když se této vládě vyčítá něco, co předchozím vládám bylo tolerováno.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 15:00 | ekonom
já tam kdysi jezdila douhé roky jako řidička. Znala jsem dobře všechny jejich finty, km, doby oprav. Za 5 let jsem tam zreálnila hrozně moc, přesto ne vše. Odpor byl neskutečný, byl to všeobecný bo*del na kolečkách a stylem - já na bráchu a brácha na mně. Tam furt pokračovalo - kdo nekrade, okrádá vlastní rodinu, a podle kusých informací to pokračuje dodnes. Dřív příspěvková organizace, dnes AS s téměř 100% akcionářem - MěÚ.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:59 | Ladislav N.
...pak ať se ale stejnými zásadami řídí naši státní a parlamentní "nadobčané"! Proč by také oni nemohli jezdit automobily do 900 tis. Kč? Proč by jim měl drahá auta, letadla a helikoptéry a všechen ten luxus ubytování platit daňový poplatník?
Přijde mi padlé na hlavu, aby si burani, kteří byli vyneseni do výšin těmi, kteří čekají peníze od státu, stavěli luxusní úřady za cizí peníze a současně totéž zakazovali dát do nákladů podnikatelům, kteří si peníze sami vydělají!
Není vám ten dvojaký přístup divný? (Vím, vám určitě ne.)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:56 | ekonom
1. už jsem důchodce a nemám šanci nic ovlivnit 2. my měli na starosti odpad, veřejné osvětlení, městský mobiliář, zeleň. Toho je po rajónu tolik, a nikdy nedokážete, kolikrát se musel řidič znovu vracet, nikdy nevíte, jaký nový překop zabrání v přímé jízdě, kolik bylo odpadu na místě a kolikrát bylo nutno jet na skládku. Když si zákazník objednal přistavení kontejneru s tím, že pro plný se má přijet v X h., přijedete a on je prázdný. Jede se tedy k další zakázce, ale tam ještě nejsou hotoví. Přejezdy navíc, oprava poruchy na cestě, fronta na skládce apod. To jsou důvody, které nejsou tak lehce odhalitelné. Zrovna tak THP, nedokážete, kolikrát museli nějaké místo navštívit, aby zkontrolovali dělníky, či s někým dojednali zakázku apod.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:55 | JoJo
poradím Vám jak na to. To chce, aby řidiči psali důsledně knihy jízd nebo stazky i se stavem km, předpokládám, že řidiči před služební cestou nechávají někomu podepsat cestovní příkaz ( pokud ne, serou si do vlastního hnízda, protože v případě úrazu jim firma nic nedá ), občas si proti automapě v počítači projeďte vykazované vzdálenosti. Hned máte rozdíly. Pokud nepomůže, zaveďte povinné zprávy ze služebních cest předkládané do tří dnů po vykonání ( např. alespoň na deset řádek zprávu i o tom, že byl koupit žárovku ). Nikoho to bavit dlouho nebude, úspora PHM zajištěna, vyzkoušeno, ověřeno. Nejlepší zbraní administrativy totiž vždycky bylo výkaznictví :)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:53 | Klokan
... aby NEkupovaly ....
Díky
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:53 | Klokan
Já vím, že se na tom nic nezmění, ani to nepovažuji za zásadní problém. Diskuse s MŠ vznikla z drobné narážky Rejpala, že se brzy bude platit DPH z DPH.
K těm autům - hypopříklad:
Auto za 2m bez DPH používané i pro soukr. účely, stará úprava Erár dostane DPH ve výši 440tis plus každý měsíc daň z 1% pořiz. ceny tj. asi 8000Kč podle daňového pásma, za 3 roky celkem 288tis, celkem DPH+daň z požitku = 728tis Zároveň stát přijde o daň z příjmu 2m-900tis x 28% = 308tis. Celkový efekt pro erár = 420tis.
Nová úprava: Pokud se s tím podnikatel nesmíří a koupí si auto za 900tis bez DPH, dostane stát DPH 198tis plus daň z požitku z 1% pořiz. ceny měsíčně, tj. za 3 roky 144tis., takže celkem 342tis.
Suma sumárum, motivem vlády určitě nebylo donutit podniky aby kupovaly svým manažerům drahá auta. Zřejmým motivem bylo nadchnout Aragony a Mirky Šejny a předvést jim, jak je současná vláda lidová. Zkrátka plácnutí do vody od lidí, kteří si nevidí na špičku nosu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:52 | jozka
Myslite ty strojecky, kteremu kdyz do nadrze nalejete konev a nastartujete, tak on naskoci, zablafe a zhasne? A obsah konve se vznasi po hale autoparku a pomalu se rozptyluje a seda dolu?
;-)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:50 | Mirek Šejna
Chce-li podnikatel drahé auto a vydělal si na ně, tak ať si ho koupí. Proč by ho ale měl dávat do nákladů? Dává si snad do nákladů zlaté pero s diamantovým hrotem, se kterým podepisuje smlouvy a faktury? Dává si do nákladů briliantový šperk pro manželku, která ho doprovází při obchodních večeřích? Chápu, že vůz je pro podnikání nutný, stejně jako pero k podpisu. Luxusních vozů do ceny 1.080.000,- Kč najdete na českém trhu hromadu. Pokud Vám takový vůz pro vlastní reprezentaci nestačí, nic vám nebrání připlatit si za dražší auto. Jen ten odpis z daní se Vám už nepovede. Většině podnikatelů to ani moc nevadí. Problém to působí pouze leasingovým společnostem. Ale teď dotaz: "mohl by nám tu někdo sdělit, zda si bude moci podnikatel odepisovat automobil z daní poté, co bude zavedena rovná daň dle ODS?"
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:49 | Ladislav N.
Problém, který je zde na stole, spočívá v komunistickém chápání problematiky podnikání (nejenom) současnou vládou, a z toho pak vyplývající nesmysly prosazované do zákonů. Když chce podnikatel drahé auto, vydělal si na ně, nesmí ho dát do nákladů (dost už, že se dříve nesměla odečítat DPH, teď k tomu přidali socialisté další "vylepšení"). Ale státní ouředníci a posranci, ti si mohou nakupovat za peníze daňových poplatníků drahá auta bez omezení a vozit si v nich své líné zadky. Tady jim ovšem nevadí, že stát přichází o peníze. Oni žijí v přesvědčení, že jsou majiteli daní a mohou si s nimi dělat, co je napadne. A TO je skutečná podstata problému, ne způsob výpočtu DPH. Jistě by se daly najít v daňových zákonech ještě mnohem horší kraviny.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:48 | Klokan
Já to jako takovou pitomost nevidím. Není problém počítat zákl. cenu plus DPH a k výsledku
přičíst spotřební daň. To by ale celá lumpárna vyšla najevo, každý by viděl jak je litr benzinu
zdaněný a to je poslední co (kterákoliv) vláda může potřebovat.
Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá výmluvy.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:47 | Mirek Šejna
Váš předpoklad je asi správný. Záměr vlády byl zvýšit daň z příjmu. Jenže přínos daně z příjmu by byl vyšší, než přínos z DPH. Daň z příjmu je totiž 28%, zatímco DPH dělá pouze 18% z celkové ceny vozu.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:45 | Bubik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:45 | Mojmír Průša
Plně s článkem souhlasím s jedinou výjimkou. Jde totiž o případ nekompetence úředníků ministerstva financí a ostatních zainteresovaných resortů. Jsem přesvědčen, že záměrem nebylo omezovat prodej drahých aut na leasing. To je jen vedlejší efekt, který si ti patlalové neuvědomili. Byl-li to však i záměr, pak jsou ne patlalové, ale debilové. Protože daňový výnos z DPH a z daně z příjmů prodejců aut mnohonásobně převyšuje efekt dodanění u firem - které to běžně obejdou přechodem na operativní leasing..... Jestli si opravdu někdo přál omezit prodej drahých a luxusních aut v České republice, tak to byla opravdu jen Škodovka, která by ovšem dostala do zubů od svého majitele (AUDI je dlohodobě nejprodávanější luxusní značka na naše, trhu.....). Tak mi to zase vychází na omyl.... Bohužel v DEFORMĚ VEŘEJNÝCH FINANCÍ JE TAKOVÝCH EFEKTŮ MNOHO!!!
20. 2. 2004 14:44 | Mirek Šejna
kyž se Vám to nelíbí, tak vymyslete způsob, jak to dělat jinak. Pak to předložte nějaké partaji, aby to prosadila v zákoně o DPH. Věřte, že s takovou pitomostí Vás vyženou ze všech partají, levicí počínaje a pravicí konče.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:43 | Klokan
proč myslíte, že mám problém? Prostě se mi DPH ze spotřební daně nelíbí. No a co? Co s tím má společného kdo to vymyslel nebo kde to ještě mají? Nemáte problém vy?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:41 | Mirek Šejna
6 let u moci je ČSSD. Mě narozdíl od vás DPH ze cla a spotřební daně nevadí a nevadilo mi to ani za Klause. Stejným způsobem se totiž daní ve všech zemích, které používají DPH. On si to totiž ten Klaus také nevymyslel, ale opsal to od evropských zemí. To jen dnes se pár lidí probralo a začalo jim vadit něco, co platilo a bude platit v celé Evropě. Až vyhraje volby ODS a zavede rovnou daň 15%, bude také těmi rovnými 15% zdaňovat clo a spotřební daň. Tak v čem máte problém?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
20. 2. 2004 14:39 | Klokan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/3
Předchozí