Drží stavební spořitelny své klienty pod krkem?

Uzavřeli jste smlouvu o stavebním spoření a spořitelna, třeba i téměř obratem, zvýšila poplatky nebo zavedla další. Nelíbí se vám to? Chování stavebních spořitelen je sice v souladu se zákonem, ale co opodstatněnost takových kroků? Zvýšila se kvalita správy účtů?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2004 13:42

A muzete mi napsat u jake stavebni sporitelny jste? Taky bych rad, aby se mne to tykalo. Dekuji. Z.

Zobrazit celé vlákno

+60
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 2. 2004 9:11

Když neustálé zdražování (zvyšování daní a poplatků) prochází vládě, tak proč by to nevyzkoušeli i ostaní?!!!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 96 komentářů)

11. 2. 2004 17:31 | Václav Polák

No nedivte se, v centrále SSČS je ještě spousta volného místa, tak je potřeba odřít klienty, najmout další lidi a vypadat zaměstnaně.
A mimochodem, účet můžete v ČS dva měsíce po změně ceníku zrušit bez poplatku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 17:21 | Tomáš Marný

Otázku v podobném duchu jsem položil Ministerstvu financí. Ale vsadil bych se, že dostanu odpověď ve smyslu, že ministerstvo nemá žádné pravomoce atd. Úředníkům nedochází jedna věc: pokud nehorázně zvýší poplatky normální banka, seberu se a táhnu jinam, ty 2-3 stovky za zrušení účtu sice na*erou, ale v poměru k poplatkům za vedení účtu je to poměrně zanedbatelné. Jenže když to provede stavební spořitelna, tak přijdu o státní podporu třeba za 3 roky, takže 13,5 kKč a k tomu ještě 1% z cílové částky, takže dalších třeba 1,4 kKč a to už rozhodně zanedbatelné není. V civilizovaném světě by byl magorment stavebních spořitelen nejspíš dávno za katrem s obviněním z vydírání.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 17:20 | Ante

KB si jen tak z rozmaru zavedla 180Kc - a vymyslela si k tomu bajku o evidenci urokoveho zvyhodneni- muze mi to nekdo prelozit...? To je nepokryta zlodejna! Stavebni sporitelny se vydatne zhledly ve svych vzorech- bankach a uz si taky uctuji kde co. Sami neumi totiz vydelat, st. podporu neplati ze sveho, temer vsechny daji 2% p.a.(smesne) (majetek v radu miliard Kc k dispozici) a poplatku mraky. Ale dari se dobre- viz obrovsky sklenik STCS v Praze na Zelivskeho. Tohle jim prece nesmi projit, jinak brzo zdrazi zase, viz aktualne CS a.s poplatky za ucty!! Foxtrot Osvald!!!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 15:49 | Sprosťák

Jsou to kurvy. Hlavně Buřinka. Hajzli zkurvení. Na mých těžce vydělaných penězích si mastí kapsu a ještě mě odírají. V tomhle systému člověk nemůže zvítězit. Fuj!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 15:35 | SedivyJ

Neznamená náhodou "tržně" přesný opak? Tedy, co podstatného si nedohodnem, to zkrátka nelze?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 15:27 | SedivyJ

Docela by mne zajímalo, jaký je rozdíl mezi správními náklady (skutečně správními) u klientů s různou dobou spoření. V tomhle je spořitelní praxe opravdu sprostá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 11:33 | Hnyk

Praxe v Nemecku
Ptal jsem se kolegu stavebnich sporitelu a nikdo nemusi pri stavebnim sporeni platit poplatky. Za moji hypoteku taky nemusim platit zadne poplatky. A nemecka Wüstenrot nabizi dokonce vedle stavebniho sporeni girokonto zdarma. V Nemecku jsou banky urcite stejne nenazrane jako v Cesku. Asi na to musi byt nejaky zakon ktery bankam zakazuje pri hypotece a stavebnim sporeni uctovat nejake rocni spravni poplatky.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2004 10:45 | Tomáš Marný

V obchodních podmínkách k mé smlouvě je napsáno, že spořitelna může zvýšit poplatky při podstatné změně správních nákladů nebo poštovného. Když jsem se ohradil proti několikanásobnému zvýšení poplatků, dostal jsem sprostou odpověď, že poplatky ani zdaleka nepokrývají správní náklady a že můžu být nakonec rád, že platím tak málo. Takže zcela urkitě si založím další spoření :-)).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2004 9:16 | Lenka

Stavební spořitelny se chovají "tržně" - co není jasně naspáno ve smlouvě, to je povoleno měnit. Koneckonců prý se opět objevují ve schránkách složenky pro DIKy - středisko cenných papírů se taky "snaží" něco utržit za správu účtů. Zkusil jste někdo ke smlouvě dopsat, že stávájící poplatky mouhou být navýšeny o inflaci a jak jste pochodili? Z mé strany tento pokus byl učiněn jednou a určitě tušíte, jak jsem dopadla. (Paní to nejde, nesouhlasíte-li jděte jinam.)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2004 21:33 | valecko(zavináč)atlas.cz

Pokud se spořitelna ohání tím, že ve smlouvě jste podepsali souhlas s platným ceníkem, je to sice pravda, ale co je to platný ceník??? Když podepisuji nějakou smlouvu, platí pro mě vše vztažené k danému datu podpisu, a ne to, co si někdo kdykoli v budoucnu vymyslí. Navíc slovo platný ceník zřejmě není žádným právním pojmem, tzn. nabízí se zde nejednoznačnost výkladu, kterého spořitelny zneužívají. Já osobně plánuji občanskoprávní žalobu na SSČR. Pokud by zde bylo více zájemců, lepší by bylo podat žalobu kolektivní (zájemci nechť se mi ozvou - čím více tím lépe).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2004 21:26 | valecko(zavináč)atlas.cz

Jednání stavebních spořitelen je nejen svinské, ale s velkou pravděpodobností i protizákonné. V případě SSČS jsem ve smlouvě uzavřené v listopadu 2002 dokonce našel klauzuli obsahující něco v tom smyslu, že spořitelna má nárok jednostranně změnit podmínky vedení účtu, ale pouze pokud tím není klient poškozen. Zvýšení poplatků o 100 % považuji za značné poškození. Některé spořitelny mají tuto možnost sice jakžtakž ošetřeny (např. KB má napsáno "Při změně provozních nákladů je stavební spořitelna oprávněna jednostranně změnit výši úhrad za služby.") - tady bych ale trval na tom, aby spořitelna jasně prokázala, že se jí podstatně zvedly náklady. Více informací viz článek na http://www.tenzor.cz/valecko/stavebko.htm.
POZOR! Pokud s politikou spořitelen nesouhlasíte, nestačí se jen rozčilovat a vyjadřovat své názory. Musíte jednat - napsat spořitelně nesouhlasný dopis, napsat na příslušná státní místa - pokud nás bude hodně, něco se opravdu stane. Jinak budou poplatky za rok třeba desetinásobné!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2004 12:22 | KarelM

Anebo jeste lepe - nektere stare smlouvy nemaji sankci za prekroceni cilove castky. Ja uz vesele prekracuji cilovou castku 2 roky :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 12:18

Dulezite je zvolit si cilovou castku tak, aby clovek mohl flexibilne prihazovat. Mne se to podarilo - jeste a starych podminek. Mam ted dostatek prostoru sporitelnu zdimat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2004 12:15

Fixni je v tom smyslu, ze nezalezi na objemu vlozenych prostredku.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 21:55 | Tomáš Marný

Podívejte se do obchodních podmínek - Vaše sdělení jsem pochopil tak, že u 2 smluv jste nevyužili úvěr, u 2 dalších ano - je docela možné, že VSS KB úvěr proplácí až po nějaké době, kdy Vám na něj vznikne nárok (např. ČMSS - 3 měsíce) a do té doby Vám vede účet spořící - takže pak jsou dle OP v právu a máte smůlu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 17:27 | Martin Davídek

No, měl by být, ale sledoval jsem jeho reakce v nedávném článku o pomlčce v čísle účtu a přišel mi spíš jako obhájce stavební spořitelny ČS než jako obhájce klientů. Tak si nedělejte velké naděje, myslím, že arbitr již pochopil, s kým je potřeba být zadobře a mít zajištěný dobrý flek...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 17:14 | hana

Souhlasím s článkem. Pro informaci: rušili jsme 4 smlouvy VSS KB. U dvou smluv byl nárok na úvěr, který jsme nevyužili a tedy k 31.12.03 byly vyplaceny, u dalších dvou nám VSS napsala, že vyplatí částky až 30.1.2004. To zděšení, když přišel výpis po výplatě k 31.1.2004 a byla uveden poplatek za vedení účtu ještě za leden. Nejen, že si stavební spořitelna ponechala peníze ještě celý měsíc k vlastním potřebám, ale ještě nás sankciovala poplatkem. Píšu stížnost a chci se případně obracet na bankovního arbitra p. Otakara Slossbergera, pokud nebude případ k mé spokojenosti vyřešen. Není on tou osobou, na kterou bychom se my, nespokojení klienti, měli obracet?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 2. 2004 16:25 | Tomáš Marný

Co byste od státních institucí chtěl? Kde sídlí právě ty instituce, které by v tomto případě měly zasáhnout? V Praze, že? A jaký je v Praze plat v soukromých nebo zahraničních firmách? Takže každému musí být jasné, že ve státních institucích v Praze zůstali akorát totální vypatlanci a neschopní lemplové, případně penzisti, kterým se nějaké problémy rozhodně řešit nechce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 16:21 | Tomáš Marný

Jak tohle spořitelna zdůvodní? Úplně stejně jako to zdůvodnila mně: arogantně Vám sdělí, že platíte málo, protože správa účtu je daleko finančně náročnější, než Vám vůbec účtují. Z čehož jsem pochopil, že klienti jsou povinni na poplatcích zaplatit celý chod spořitelny a třeba úroky z úvěrů jsou určeny k rozdělení jako odměny představenstvu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2004 16:09

Nejste náhodu v představenstvu stavební spořitelny? Podstatná vada na kráse celého článku je, že vůbec nepřipouští možnost, že by jednání spořitelen bylo nelegální. Můj účet u ČMSS není nijak úrokově zvýhodněn, tedy pokud jde o úrokové zvýhodnění, není co spravovat a následně není za co vybírat poplatky. Pokud jde o poplatky za vedení účtu, tak tento můj účet byl za rok 1999 zatížen poplatkem 30,- Kč (ne jak stojí v článku) a zdražení je téměř desetinásobné. Jsem zvědavý, jak tohle spořitelna zdůvodní, aby se vešla do možností daných všeobecnými podmínkami.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Jan Sokol

filosof a exministr

Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Jan Sokol
ÚSPĚŠNOST
33,33 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services