Nejisté pojištění

Pojišťovny lákají klienty na různé spořící životní pojistky - kromě pojištění jim nabízí také garantovaný výnos a podíly na zisku z "vložených" peněz. Procenta celkového zhodnocení prostředků rády zveřejňují, způsob a výši jejich (ne)připisování už ale nikoli. Kdy a komu se tedy "oslíček otřásá"?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 3. 2004 9:18, Zwerg

Nevěřím, že se na ministerstvu financí naivně domnívají, že sypat část našich daní do podpory životního pojištění, nám kdovíjak pomáhá…. Jedná se zde pouze o vítězství lobbystické skupiny pojišťoven, která má zájem pomáhat dotacemi z našich daní hlavně sama sobě. Nic víc, nic méně. Jsem přesvědčen, že to moc dobře vědí i na onom zmiňovaném ministerstvu… Metody lobbyingu jsou přece velmi přesvědčivé všude, tak proč by tomu mělo být jinak zrovna na min. financí, že ?!

Zobrazit celé vlákno

+34
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 12. 2003 19:02, Ervin

Existuje vůbec nějaké spořicí životní pojištění, kde vždy dostanene alespoň tolik kolik jste vložili??? Chtěl bych využít ten daňový odpočet, ale u všech těchto produktů mi vychází, že jsou výhodné výhradně pro pojišťovny.

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

16. 3. 2006 22:06 | Još

Obraťte se s důvěrou na některého odbornáho konzultanta splečnosti AWD a ten Vám jistě poradí!
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 3. 2006 21:58 | Još

Obraťte se sdůvěrou na některéhoodbornáho konzultanta splečnosti AWD aten Vám jistě poradí!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2004 22:00

Ano existuje. Amcico AIG Life má jako jediná pojištovna nejvyšší finanční stabilitu - rating AAA a plnou částku co si naspoříte dostanete zpět-částka je garantována a navíc získáte podíl na zisku.Samozřejmě je to dlouhodobá investice a pokud pojištění nezrušíte v mezidobí lze využít daňový odpočet pro fyzické osoby 12.000,-Kč ročně. Podmínkou je dosažení důchodového věku 60-ti let. Tato společnost má zahraniční kapitál a je dceřinou společností AIG/American International Group,Inc.Je vedoucí společností na světovém trhu pojišťovacích a finančních služeb ve 130 zemích světa. V USA nejsilnější finanční společností, aktiva společnosti cca 400 miliard USD
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 3. 2004 13:09 | sipan

Sorry, psal jsem sem poprvé a zapomněl jsem se podepsat. :-) Sipan
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2004 13:08 | sipan

Vážení, nečetl jsem všechny příspěvky, protože je to všechno na jedno kopyto. Každá pojišťovna je přece subjekt založený k výdělečným účelům, není možné po ní požadovat, aby se stala institucí rozdávající peníze všem a bez rozdílu. Jiná věc ovšem je, jaké náklady si za své služby účtuje. Bavíte se tu převážně o KŽP (kapitálové životní pojištění) a rozčilujete se nad tím, že klient dostane zpět v některých případech méně než zaplatil na pojistném. Hmmm.... A smím se zeptat třeba Fredyho, co dostane zpět, pokud si pojistí auto a nikdy nebude mít havárii? KŽP je především pojištění, nejde tady uvažovat o tom, kolik do toho klient vloží a kolik dostane zpět. Pokud se mu nelíbí KŽP, má přece možnost sjednat si klasické úrazové pojištění za mnohem nižší pojistné, než jakékoliv KŽP. Také jsem tu četl názor, že si někdo bude raději spořit sám, než uzavřít nějaké pojištění. Nechci se zastávat pojišťoven a pojišťovnictví, ale může mi někdo vysvětlit, jak si mohu spořit na důchod výhodněji, než důchodovým spořením? Tohle by mě vážně moc zajímalo a byl bych za každou informaci vděčný. Pořád mi vychází, že s poskytovaným státním příspěvkem ve formě odpočtu zaplaceného pojistného ze základu daně (max. výše 12.000,-) je čisté důchodové pojištění zdaleka nejvýhodnější formou spoření kterou znám, včetně dnes už i stavebního spoření. Stát mi v mé daňové třídě (32%) vrací každoročně 3.840,- Kč a pokud se nemýlím státní příspěvek na stavební spoření dnes této částky nedosahuje. A pokud k tomu připočtu 7 %-ní zvýhodnění, pokud pojistné platím v ročních splátkách a úrok cca 1-4% ... A co se týče bezpečnosti uložených peněz, souhlasím s vyjádřenými názory. Faktem však je, že i po povodních v r. 2002, kdy pojišťovny musely vyplatit údajně u jedné české pojišťovny téměř 9 miliard, pojišťovny fungují a nezanikla ani jediná. Myslím, že úplnou záruku nedostane nikdy nikdo. Všichni víme jak vypadá státní dohled. Nad kampeličkami přece také "fungoval" státní dohled a asi jich na trhu moc nezůstalo. A poslední věc. Asi jste poznali, že spíš hájím stranu pojišťoven, i když já si zcela vážně myslím, že jsem spíš finanční poradce, než náhončí pojišťoven a s mnoha odmítavými stanovisky bohužel musím souhlasit, ale také musím konstatovat, že produkty pojišťoven jsou nesrovnatelně výhodnější než uložení peněz do bank. Znám pojistku, kdy vám pojišťovna garantuje pojistnou částkou "úrok" 0,8% s tím, že reálně tento úrok dlouhodobě neklesá pod 3% a navíc se za vložené pojistné můžete pojistit dle vlastního uvážení. A k Dynamiku se raději vyjadřovat nehodlám. Každý kdo trochu rozumí pojišťovnictví, si vlastní názor na Dynamik, potažmo i ČP jistě utvoří sám a nemám obavy, že bude nesprávný. S pozdravem Sipan
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2004 11:55 | Ivana

Ahoj. Jestli ještě nejsi pojištěn , můžeš mne kontaktovat. Vím, jak na to...:-)) belle.poupee@volny.cz
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2004 23:06

Kžp není žádné spoření. Je lepší být pojištěn úrazově s trvalými následky a s pojistnou částkou na smrt, s denními dávkami při úrazu, a volné peníze nestrkat do pojišťovny na pofiderní zhodnocení. Daleko lepší službu udělají podílové fondy. Jsem poradce Generali. Pojišťovny si strhávají poplatky, fond ne, a zhodnocení ve fondu je vyšší,a navíc klient má peníze kdykoliv k dispozici, což u KŽP není vždy pravda. Michal
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 3. 2004 22:54

Existuje, jsem poradce Generali, Zde u produktu Life se nastaví minimální pojistná částka 2000,- Kč, to z důvodu splnění podmínky na pojištění, je daňově uznatelné, a vše co platíte, po odečtu poplatků se zhodnocuje, minimálně dostanete zpět to, co jste do toho vložili. Rád Vám zodpovím dotazy, při osobní schůzce. Michal
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 3. 2004 9:18 | Zwerg

Nevěřím, že se na ministerstvu financí naivně domnívají, že sypat část našich daní do podpory životního pojištění, nám kdovíjak pomáhá…. Jedná se zde pouze o vítězství lobbystické skupiny pojišťoven, která má zájem pomáhat dotacemi z našich daní hlavně sama sobě. Nic víc, nic méně. Jsem přesvědčen, že to moc dobře vědí i na onom zmiňovaném ministerstvu… Metody lobbyingu jsou přece velmi přesvědčivé všude, tak proč by tomu mělo být jinak zrovna na min. financí, že ?!
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2003 9:18 | roman

Vážený Ervine. Ta otázka a diskuse se točí okolo něčeho jiného, k tomu se dostanu později. Jedním z rozhodujících faktorů je věk a samozřejmě pojišťovna. Obecně se ale dá říci, že pokud si např. muž ve věku 35 let uzavře klasické KŽP (pro případ smrti a/nebo dožití se stejnou částkou)na částku 200 tis (např.) dostane vždy to, co za ta léta zaplatil, dokonce o pár tisíc více. Pokud to samé udělá 40ti letý muž dostane o pár tisíc méně. Záleží na pojišťovně. U žen se to "láme" až po čtyřicítce. Pak jsou samozřejmě další druhy pojistek KŽP s nestejnou částkou pro smrt a dožití, důchodové, investiční. To, co je nad tou sjednanou částkou je ve hvězdách. Navíc toto platí jen do konce letošního roku. Se změnou TÚM se ty roky, kdy je to "výhodné" posunou směrem k mladšímu věku. Jednoduše: pojistky se zdraží. Jak jsem podotkl nahoře, ta otázka stojí ale jinak. "Nevýhoda" těchto pojistek je v tom, že cca 30% z celého objemu zaplaceného pojistného sebere pojišťovna na náklady a teprve zbytek zhodnocuje klientovi. To, co tedy píšete v závěru není zas až tak pravda.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2003 20:17 | Fredy

Některé důchodové životní pojištění, ale i tady musíte být opatrný. Jsou ale i KŽP, kde je pojisná částka pro případ smrti a dožití jen symbolická (třeba 1.000 Kč). To je proto, aby se vlk (MF ČR) nažral a koza (pojišťovna) zůstala celá. I toto lze považovat životní pojištění vhodné pro daňové úlevy. Drobet z toho dostane i klient.
To jsou paradoxi, což? Pak se možná zeptáte, proč vláda podporuje jen tento druh spoření na důchod? Ať mi raději sníží všechny odvody dohromady na 10, či 15% a dál mě může z tohoto programu vyškrtnout. Budu si spořit sám.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 12. 2003 19:02 | Ervin

Existuje vůbec nějaké spořicí životní pojištění, kde vždy dostanene alespoň tolik kolik jste vložili??? Chtěl bych využít ten daňový odpočet, ale u všech těchto produktů mi vychází, že jsou výhodné výhradně pro pojišťovny.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 12. 2003 8:28 | roman

Pokusím se Vám odpovědět z hlediska správného fin. plánování. Zajištěny byste měl mít ta rizika, která jsou bezprostředně ohrožující pro splnění naplánového cíle nebo splácení již splněného (např. dům). Takže především občanská odpovědnost, příp. odpovědnost za škody způsobené zaměstnavateli, dále zajištění majetku (nemovitý i movitý). Dá se též uvažovat o pojištění právní ochrany, např. rodiny (je to relativně novinka). Pak tam patří život, pokud je na Vás někdo finančně závislý nebo máte nějaký dluh. Dále je to pojištění následků trvalé invalidity a konečně pojištění příjmu v době pracovní neschopnosti. Ostatní je již jaksi navíc tedy i pojištění velmi vážných chorob, alespoň dle mého názoru. V drtivé většině jsou tyto produkty ne zcela vhodné vzhledem k jejich konstrukci. Např. platíte za něj pojistné a zároveň za život. Onemocníte, dostanete plnění a následně na tuto nemoc zemřete a pojistné plnění ze života je kráceno o již vyplacené plnění. Za další, jejich podmínky pro některé choroby jsou takové, že dle výkladu lékařů jsou víceméně tyto některé choroby nepřežitelné, atd.
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2003 6:15 | Fredy

Pojištění vážných (velmi vážných) chorob umí většina solidních pojišťoven i k rizikovému pojištění. Někde to mají jako samostatný tarif. Dnes již nemá KŽP žádná privilegia, kromě daňové úlevy.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 12. 2003 20:51 | Karel

Nejsem pravidelným účastníkem diskusí po internetu, ale váš náhled na zajištění rodiny a své vlastní pracovní síly mě zaujal. Přiznám se, že jsem nikdy nepřemýlel tímto způsobem, tzn. využít pouze rizikové ŽP a zbytek např. dlouhodobě investovat. Ihned jsem si do vaší varianty "napasoval" svoji finanční situaci a způsob zajištění, ale nevím, jak bych řešil pojištění vážných chorob. Jde vůbec za využití rizikového ŽP nebo musím spořit přes KŽP? Poraďte, jak to rozumně udělat, abych nemusel mít KŽP.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 12. 2003 18:50 | Petr

Tak jste se kluci zase vyblbli.Podívejte se raději na fotbal nebo hokej.Ten sport také nese riziko.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 12. 2003 6:45 | Fredy

Opět demagogická informace. To s tím úrazovým připojištěním máte pravdu. Ale i KŽP se skládá ze dvou částí. Z části na krytí rizika a části spořící. Jen tu část "spořící" pojišťovna zhodnocuje. A víte jak je ta spořící část velká? Uklidním Vás, nevíte. Jsou to složité počty pojistným matematiků.
V každém případě můžete vycházet z toho, co Vám pojišťovna garantuje. To je u KŽP pojistná částka. Nic víc. Když ji porovnáte s budoucí hodnotou koruny, tak jste většinou ve ztrátě. K čemu to tomu mladému člověku asi bude?
Vaše rada je opravdu k nezaplacení :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 12. 2003 1:17

Proč myslíte, že investice do OPF musí být rizikovější? Vždyť přece konzervativní fondy (dluhopisové, peněžního trhu) používají stejné nástroje investování jako pojišťovny. A na dobu na jakou jsou pojištění sjadnávána je tato bezpečnost dostatečná (pojišťovny mohou garantovat TÚM protože to vědí). U pojištění navíc musím platit 15% ze zsiku jako daň. Pokud tedy vím že jsem schopen udělat stejné zhodnocení jako pojišťovna připíše klientovi stačí si vzít kalkulačku a počítat. Jediný argument pro rezervotvornou pojitku je možnost daňově odčítat, pak ale většinou než KŽP vychází levněji IŽP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2003 22:24 | Honzajs

A proč by mladý člověk nemohl udělat to, co doporučujete staršímu? K čemu je 25-ti letému svobodnému kapitálové životní pojištění? Koho tím ochrání? Jemu bych spíše doporučil spoření.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 12. 2003 22:14 | jihra

U kapitálového životního pojištění je důležité, kdy se sjedná. Když si je sjedná mladý člověk (třeba 25 let), tak platí za pojištění relativně málo a při ukončení pojištění třeba v 60 - 75 letech dostane vyplaceno o dost více, než do pojištění zaplatil (nepočítám v to samozřejmě úrazové připojištění, z pojistného na úraz se "nic nespoří"), takže má výhled na slušný zisk. Pokud si ale chce uzavřít pojištení třeba 55-letý člověk, tak bych mu spíše doporučil rizikové životní pojištění (případně s úrazovým připojištěním, kde se "nic nespoří"¨, a peníze, které by navíc platil do kapitálového pojištění, vložit třeba do stavebního spoření či do penzijního fondu - tam má vždy jistý zisk. Co se týká různých podílových fondů apod., tak tam klient nemá zaručeno prakticky nic, může jít klidně hodně do mínusu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Vaněk

kuchař a podnikatel

Tomáš Paclík

podnikatel, Viktoria Plzeň a Dočista

Roman Vaněk
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Tomáš Paclík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services