Diskuze - Finanční plánování podle Sophia Finance

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

20. 11. 2003 12:29 | SR

zdravim Vas zo Slovenska. Pracujem ako sprostredkovatel pre OVB a musim povedat, ze ma Vasa tema "financne poradenstvo", zaujala. Zo svojich vlastnych skusenosti musim povedat, ze je v tychto diskusiach vela pravdy, ale i nepravdy. Urcite nie je vyvazeny postoj v clanku, ked sa hovori hlavne o kladoch a nespominaju sa skoro (vobec) chyby. A ak autor tie chyby nenasiel to hovori o neobjektivite. Kazdy postoj by mal zahrnat aspon 5 kladov a 5 zaporov, ktore by mali byt vyvazene a vtedy mozeme hovorit o objektivite. To sa samozrejme tyka tak OVB ako i inych spolocnosti. Neviem presne ako to je u Vas v Cechach, ale na Slovensku sa pojem agent a financny poradca, zneuzivaju. Dufam, ze coskoro pride zakon... vela ludi ani nevie, aky je rozdiel medzi agentom a financnym poradcom. Dokonca som sa stretol s clovekom, ktory pracoval pre konkretny penzijny fond (u nas DDP) a tvrdil o sebe, ze je makler... Co sa tyka poradenstva som za to nech sa zavedie co nejprisnejsia regulacia a nech toto povolanie dostane na vaznosti. Objektivita je pojem, ktory sa da splnit, ale stoji to velmi vela. Agent zastupujuci jednu spolocnost urcite nebude objektivny, financny poradca zastupujuci maklersku firmu, ktora ponuka napr. 4 spolocnosti z 30, je objektivnejsi ako agent. Ale vsetkych 30 spolocnosti ponukat a vyberat z nich najlepsie ponuky to nie je v silach ziadneho cloveka ani firmy. Co taky lekar? Pozna vsetky lieky a firmy, a vie predpisovat objektivne predpisy? Co pravnik? Pozna naozaj vsetky zakony a predpisy a vie konat objektivne? Existuje jedno pravidlo pri investovani do podielovych fondov - diverzifikacia. Rozloz svoje investicie aspon do 3 fondov, ale nie v