Mýty stavebního spoření

Jak ukazují četné dotazy, naši čtenáři se mnohdy přesně neorientují ani v základních pojmech stavebního spoření. Jejich nevědomosti pak navíc využívají obchodní zástupci spořitelen. Co byste tedy určitě měli vědět?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 11. 2003 15:48, SedivyJ

ano, zaloha na statni podporu prijde na vas ucet u stavebni sporitelny.

Zobrazit celé vlákno

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 11. 2003 15:24, SedivyJ

ale co ti, kteri si nepujcuji. Tam je ten problem.. Maji dostat podporu nebo ne? Asi by meli prokazat ucelovaost, ale pak se mozna nebude dostavat pratelskych klientu.

Zobrazit celé vlákno

-22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

14. 11. 2003 15:29 | autor.

pisi o tom v clanku. NIKDO vam podporu nevezme, dokud smlouvu nevypovite, paklize splnujete zakonne pozadavky na pripsani zalohy resp. podpory
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:24 | autor

ale co ti, kteri si nepujcuji. Tam je ten problem.. Maji dostat podporu nebo ne? Asi by meli prokazat ucelovaost, ale pak se mozna nebude dostavat pratelskych klientu.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:22 | Karolína

Já jsem byla ve stejné situaci, takže jsem si promluvila s obchodním zástupcem jedné stav. spoř. a nechala poradit. Promyslela jsem to, a pak jsem si uzavřela novou smlouvu o stavebním spoření, takže teď mi bude končit smlouvu u jedné spořky a od nového roku budu spořit u druhé spořky a na tu starou smlouvu si vezmu úvěr na bydlení.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:20 | Chytrolín

Já mám smlouvu u Českomoravské stavební spořitelny a zatím jsem naprosto spokojen. Tak se mrkněte na www stránky, určitě najdete více informací, než jen tak letmým brouzdáním po internetu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:17 | Květinka

Dobrý den, jsem na této www stránce poprvé, právě hledám informace o stavebních spořitelnách. Chci si ještě do konce roku založit stavební spoření, a tak hledám, u které stavební spořitelny je to nejvýhodnější. Jakou stavební spořitelnu byste mi, lidé, kteří sem píší své názory, doporučili? Děkuji předem za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2003 15:14 | Nevím

Hm, tak to si má člověk sušit peníze na bankovním účtě na tak směšný úrok? To je fakt radši dám na účet na stavební spoření. Ale s tím převáděním tomu teda nerozumím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:12 | Tápající

Pane autore, na konci roku to bude 5 let, co jsem si uzavřel smlouvu o stavebním spoření a teď tápu, zda když budu spořit dále na této smlouvě, tak zda mi bude i po těchto 5 letech chodit stále podpora nebo se podpora vyplácí jen po dobu prvních 5 let?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2003 15:10

Poradíte mi někdo zde, co mám tedy dělat, když už spořím 6tým rokem? Mám si tuto smlouvu vypovědět a založit novou nebo spořit stále na tuhle?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2003 15:08 | Járin

Já tedy střádám penízky na stavební spoření právě proto, abych uspořené peníze a úvěr, kterého chci využít, použil právě na koupi bytečku. Takže plně souhlasím.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2003 15:05 | Bábinka

Mám "hezkou" zkušenost, co se týká stavebního spoření. Když se blížil konec 5letého spořícího období, zatelefonovala mi (pro mě naprosto neznámá) osoba a představila se jako pracovnice "mé" stavební spořitelny. Tvrdila, že si MUSÍM založit novou smlouvu, jinak o své peníze na staré (tedy dosavadní) smlouvě přijdu. Blábolila dost nesmyslů, a tak jsem si sama začala zjišťovat co a jak po uplynutí 5 letu u "své" stavební spořitelny. Stálo mě to dost času, ale nakonec jsem si tedy na internetu zjistila a pak i telefonicky na klientském centru ověřila, že o své peníze nepříjdu. Takže pozor na různé chytráčky, kteří někde seberou vaše telefonní číslo a snaží se vás oblafnout.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 11. 2003 8:24 | autor

praxe taková byla a má logiku, jen ministerstvo jaksi hledá kde by co by.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 9:27 | Tomáš Marný

Zákon (současný) mluví nikoli o výpočtu z vkladů, ale o 25% z ročně uspořené částky, úroky se obvykle do uspořené částky počítají...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 11. 2003 8:22 | autor článku

Tak to já nevím. Ale na druhou stranu, nač takový pesimismus? Mnoho střadatelů využilo své spoření skutečně na bytové potřeby, a to i bez úvěru. Mnoho střadatelů naopak jelo na zájezd... Nic není černobílé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2003 12:34 | Míra

Pane autore, kdy stát přestane cpát zcela zbytečně prachy do stavebního spoření a podpoří už konečně bydlení ? Těch 10 nebo 13 miliard by bylo alespoň k užitku, nevyletěly by jen tak komínem. Smutný je tenhle stát ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 11. 2003 8:46 | Autor článku

Vše, co uvádíte, je přesné. Jenže po těch deseti letech začíná téct státním financím silně do bot, a ministerstvo si tak musí začít všímat všech, tudíž i dalších, dosud neznámých, a snad i překvapivých možností. (Znáte to o tom tonoucím, co se stébla....) Díky za trefnou poznámku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2003 16:47 | roman

Já vím, že to není věc až tak podstatná. Přiznám se, že by mě to snad ani nenapadlo, kdyby nebylo těch příspěvků v diskusi, nicméně to patří k mnoha mýtům, které se týkají stavebního spoření. K tomu, co je v zákoně, nemám připomínky. Jenže stavební spoření oslavilo letos 10 let a po těch celých 10 let se to dělalo tak, jak jsem popsal. Že by si toho MF dosud nevšimlo? Nicméně je to asi dobrý dotaz na ing. Šafránka. To je takový dobrý "šťoura" v dobrém slova smyslu. Co Vy na to, pane kolego Šafránku?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2003 16:18 | autor článku

Nikdo netvrdil, že prezident má právo pozměňujících nábrhů. Mimovhodem, zatím nepodepsal. A jinak platí ÚZ vydané parlamentem a veřejně přístupné, které také vyjde ve sbírce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2003 16:13 | autor článku

Tak v tom máte naprostou pravdu, ale na druhou stranu se nejedná o tak "podstatnou a základní" informaci. Přesto s Vámí naprosto souhlasím ohledně nutnosti započítat úroky při snaze maximalizovat efektivní úrokovou míru. Ovšem pozor. Zákon mluví o výpočtu z vkladů. Jsou úroky také vkladem? Praxe je jasná, ale ministerstvo přitvrzuje a kdo ví, jak se bude dívat na toto.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 11. 2003 15:14 | roman

Vážený autore, ještě jste pominul jeden z velice rozšířených mýtů, které se váží ke stavebnímu spoření, a to nutnost vkládat každý rok 18 000,- Kč, aby byla přiznána státní podpora v plné výši 4 500,- Kč. Zapomněl jste na úroky, na které také náleží státní podpora. Sice to snižuje celkovou naspořenou částku, ale na druhou stranu to zase zvyšuje celkový efektivní úrok. Je to vidět ze reakcí na Váš článek, ve kterých pisatelé píší o vkladech 18 000,- Kč ročně, resp. 90 000,- Kč na začátku spoření.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2003 10:17 | Lady

Jenže to je právě ono. Naši úžasní zákonodárci dají dohromady něco co až tak jednoznačné není. Přitom zákony by měly být jednoznačné a pokud lze něco vysvětlit několika způsoby, má být přesně řečeno co tím chtěli říct.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

Petr Nečas

politik

Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petr Nečas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services