Povinné ručení: konečně se něco děje

Martin Zika | | 5. 11. 2003 | 28 komentářů
Už jste se rozhodli, které pojišťovně svěříte povinné ručení svého vozu pro příští rok? Pomůžeme vám nejen zorientovat se v nabídce a přístupu pojišťoven, ale najdete u nás i kompletní sazby pro rok 2004.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 12. 2003 13:11, Mikeš

Proč se proboha pořád pojišťují auta a ne řidič?
Každý, kdo má řidičák a chce jezdit, ať si zaplatí povinné ručení na sebe a je to vyřízené. Žádné kubatury, jediné kritérium pro rozhodování by byla skupina ŘP a každý by měl své osobní bonusy a malusy. Nevidím v tom žádný problém. Jezdíš, uzavřeš si pojistku, nejezdíš, neuzavíráš pojistku...

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2003 9:45, venkovan

klidek, muzes jit nastesti jinam, pojistoven je na trhu spousta a kazda ma system diferenciace jiny, nektere zrejme prakticky vubec zadny. Takze nefnukej tady o nejake kolektivni vine.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

5. 11. 2003 10:35 | hups

Já nevím pane, v Ostravě potkávám hrozné řidiče, to je fakt - spíš takové typu "jedeš přede mnou 80tkou, ale mě to jede rychleji, tak uhni...". Ale potkal jsem i pražáky - v Ostravě, kdy jeden ze tří jsou totální hovada. Př.: Jedete souběžně ve dvou pruzích, vlevo, před vámi spousta aut, hovado se nalepí na kufr a bliká a snad i najíždí na svodidla, ještě víc vlevo...jako by neviděl situaci. Tak nejezdí ani vozidlo s absolutním právem přednosti v jízdě. Takovým neuhýbám, protože jim je možná 16 let, a myslí si, že Praha znamená všechno a přitom hovno - je v dluzích a na pokraji zkázy :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 9:50

Je dobře, že se pojišťovny snaží rozlišovat a z jejich pohledu je to i pochopitelné. Vyššími sazbami pro rizikovější skupiny a zvýhodněním těch druhých si vytvoří pro ně levnější klientelu z hlediska pojistného plnění. O spravedlnosti uváděných kritérií bych si ovšem dovolil pochybovat. Nehodovost řidiče ovlivňuje především řidič sám. Dobrý řidič jezdí pozorně a ohleduplně, s ohledem na situaci a vozidlo udržuje trvale v dobrém stavu. Šance že zaviní nehodu je mizivá, i když ne nulová. Náhlou nevolnost nebo nesprávnou reakci ve zvlášť komplikované situaci nelze nikdy vyloučit. Moderní vozy jsou díky výbavě mnohem bezpečnější pro vlastní posádku, v rukou blbce, který si myslí, že díky airbagu si může dovolit všechno, jsou však smrtelně nebezpečné pro lidi ve starších a levnějších vozech, na dvou kolech i pro chodce. Silný motor je mnohem bezpečnější při předjíždění kamionu, než úsporný litrák. Pokud někdo ten kamion předjíždí v pravotočivé nepřehledné zatáčce přes plnou čáru, je úplně jedno, jestli to dělá ve Ferrari nebo na koloběžce. Tmavé auto za šera na asfaltu a bez rozsvícených světel je stejně nebezpečné, jako stříbrné a bílé za mlhy, deště nebo na sněhu. Nezáleží tolik na tom, kde řidič bydlí, ale spíše, kam nejvíce jezdí a jak často.
Pokud jde o rozlišování podle pohlaví a věku řidiče, myslím, že tady je míra nespravedlnosti už výrazně menší. Ženy jsou ve většině případů opatrnější a netrpí tak nebezpečnými zlozvyky jako muži. I když mají své typické řidičské nectnosti (dobře známé z anekdot). O mužích za volantem se vtipy moc nevypráví asi proto, že jejich kousky moc ke smíchu nebývají. Velmi mladí řidiči jsou nezkušení a často divocí. Staří zas nepozorní, nesoustředění, je u nich nutno počítat s horším zrakem, pomalejší reakcí a vyšším nebezpečím nevolnosti při řízení.
Skutečně spravedlivého povinného ručení se můžeme dočkat až se zavedením registru řidičů a jejich individuálním posuzováním. Stav vozidel by se měl posuzovat zvlášť. Majitel několika firemních vozidel s mnohými z nich vůbec nejezdí a přesto je pojistka stanovená podle jeho parametrů. Někteří řidiči zase jezdí jen v zaměstnání a vlastní auto nemají, nebo jich naopak několik střídají. Pojišťovny by měly dělat něco pro to, aby vozidla skutečně procházela technickou kontrolou. Třeba zvýhodněním majitelů vozidel, kteří si nechají provést kontrolu za účasti experta pojišťovny a podle toho, jak vozidlo uspěje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2003 9:45 | venkovan

klidek, muzes jit nastesti jinam, pojistoven je na trhu spousta a kazda ma system diferenciace jiny, nektere zrejme prakticky vubec zadny. Takze nefnukej tady o nejake kolektivni vine.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 8:39 | Pepa

To je právě "kouzlo" statistiky...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 8:35 | Dan Lukeš

Výborně promyšlený systém, jak z lidí vytáhnout více peněz. Milá pojišťovna si zadělala na odchod řady klientů a já budu patřit mezi ně. Žiju v Praze, jezdím 12 let bez nehody a děsím se, když vidím venkovany, kteří zajedou do Prahy. Nebo taková severní Morava, to jsou řidiči k pohledání! Jezdit třeba po Ostravě je 1000x nebezpečnější než po Praze!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2003 8:21 | Rony

Jezdím po Praze každý den už deset let (z Dejvic na Pankrác, takže přes ty nejvíce zasekané úseky) a ani jednou jsem nezpůsobil nehodu. Nechápu, proč bych měl platit více kvůli tomu, že "průměrný pražák" bourá více než průměrný venkovan. Nejrizikovější je právě ten průměrný venkovan v okamžiku, kdy jednou za pět let zajede do Prahy....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 8:06 | abz

Existuje jediný rozhodující vztah-spravedlivý :auto bourá(vznikne škoda) nebo nebourá(nevznikne škoda).Plně je za to zodpovědný MAJITEL.Jestli ho řídí Petr nebo Pavel a bydlí v Horní nebo v Dolní není podstatné. Můžu uject po Praze 10000 km bez nehody strejda na venkově během 10 km nabourá 3x a kde jsme? Allianz vychází se statistiky a nebere ohled na individualitu a osobnost řidiče a smrdí to principem kolektivní viny. Abz.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2003 7:37 | Rony

Je to blbost - všichni si přehlásí auta na tetičku v horní dolní a ti mladí stejně jezdí s auty od tatínků. Nejlepší by bylo dát každému novému řidiči v prvním roce nějakou paušální sazbu - např. 10 tisíc a pak jenom sledovat bonusy a malusy - prostě, jak je kdo dobrý řidič, tolik bude platit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Roman Staněk

podnikatel a investor, GoodData

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Roman Staněk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services