Povinné ručení: konečně se něco děje

Martin Zika | | 5. 11. 2003 | 28 komentářů
Už jste se rozhodli, které pojišťovně svěříte povinné ručení svého vozu pro příští rok? Pomůžeme vám nejen zorientovat se v nabídce a přístupu pojišťoven, ale najdete u nás i kompletní sazby pro rok 2004.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 12. 2003 13:11, Mikeš

Proč se proboha pořád pojišťují auta a ne řidič?
Každý, kdo má řidičák a chce jezdit, ať si zaplatí povinné ručení na sebe a je to vyřízené. Žádné kubatury, jediné kritérium pro rozhodování by byla skupina ŘP a každý by měl své osobní bonusy a malusy. Nevidím v tom žádný problém. Jezdíš, uzavřeš si pojistku, nejezdíš, neuzavíráš pojistku...

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2003 9:45, venkovan

klidek, muzes jit nastesti jinam, pojistoven je na trhu spousta a kazda ma system diferenciace jiny, nektere zrejme prakticky vubec zadny. Takze nefnukej tady o nejake kolektivni vine.

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

27. 10. 2004 10:55 | Radim

Je fakt, že systém povinného ručení je nepřehledný a stále nespravedlivý. Pokud své auto neřídím já, ale někdo jiný, třeba moje manželka, která jezdí přímo děsně, je v tom obrovský rozdíl /za stejné pojistné/, navíc také dlouhodobě pracuji, tedy také dennodenně jezdím v Praze, ovšem za sazby města do 90 tis. obyvatel... Pojišťovna si tedy se sazbami, a nutno říct, že také s bonusy a malusy, dělá téměř co chce. Za drobnou škodu klidně odebere 20% bonus, nebo jej odebere z aškodu způsobenou v roce 2002 atd. Také reklamní spoty s propagací pohodového plnění až do astronomických částek je fikce. Až při plnění se poškozený dozví, že vám pojišťovna klidně pouze zkrátí plnění, protože amortizuje cenu náhradních dílů, nehledě na fakt, že škoda dosahuje daleko vyšší ceny a již bourané auto ztrácí na hodnotě pro samotný fakt, že je již bourané... Je mnoho věcí, které systém dělá nespravedlivým. Samotné pojišťovny však jen tak něco ve prospěch slušných řidičů nezmění. Nebo se pletu?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2004 18:17

Vymazáno redakcí Peníze.CZ, diskusní prostor není určen pro reklamu!
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 12. 2003 13:11 | Mikeš

Proč se proboha pořád pojišťují auta a ne řidič? Každý, kdo má řidičák a chce jezdit, ať si zaplatí povinné ručení na sebe a je to vyřízené. Žádné kubatury, jediné kritérium pro rozhodování by byla skupina ŘP a každý by měl své osobní bonusy a malusy. Nevidím v tom žádný problém. Jezdíš, uzavřeš si pojistku, nejezdíš, neuzavíráš pojistku...
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:23 | Samorost

Tedy pánové, mám dojem, že už zase objevujeme Ameriku. System bonus/malus funguje v různých zemích již delší dobu a lze tedy předpokládat, že už tam má "hlavu i patu"! Možná, že byste se divili, jaké parametry jsou pro výpočet pojistek rozhodující. Zkuste nahlédnout na server COMPARIS - a sami se přesvědčíte. Je to švýcarský server v němčině. Zaráží mne - a nejen v tomto případě - že u nás zkoušíme vždy znovu objevit i věci/zákony/postupy v zahraničí již dávno známé a v praxi ověřené. Ale takhle nám bude ta naše byrokracie i nadále utěšeně narůstat.


+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:18 | Jarda Musil

Je naprosto špatně pojištění vztahovat k vozidlu. Pojištěn musí být ŘIDIČ !!! Pak teprve můžeme řešit, zda tento pojištěný subjekt bude pojištěn na škodu do 15,20 či 50-ti milionů. A pak teprve můžeme rozlišovat řidiče na dobré a špatné. Nehodu nezaviní auto ...

+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:16

Dostanete od Allianz milé psaní, že jako vzorný řidič jezdící bez nehody dostáváte 20% slevu ale výsledná částka je o 20 vyšší než loni. podíváte se na jejich web, kde je vysvětleno jak jsou sazby spravedlivé. Hned vedle je další aktualita jak se jim podařilo v minulém období zvednout zisky. Co dodat? Asi schopnějšího reklamního agenta.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:13 | Jiří Hovorka

Souhlasím s panem Vlastimilem, ale i on zapomněl na druhý faktor, nejde jen o hmotnost vozidla, ale i o rychlost. E = m.v2 . Jenže všechno je postavené systémově na hlavu, vše se vztahovalo dříve jen k vozidlu, jakoby za to mohlo vozidlo a ne k řidič. A proč povinné ručení jenom u dopravní nehody? Škoda se dá udělat i jinak, i když v průměru ne tak velká (rozbité okno) ale v extrémech větší (zapálený stoh). Pojistné by mohlo být menší, kdyby nebyly úplatky, pojišťovny si nestavěly paláce, jejich zaměstnaci by brali průměrný plat a viníci škodu zaplatili. Pak by se pojistné blížilo k nule :-) .

+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2003 16:11 | Banjo

Stalo se, že manželka známého blbě zaparkovala. Odřela přitom barvu na nárazníku něčí služební Felicie. Škoda suma sumárum kolem 100 Kč. Její manžel (majitel auta) příští rok u Allianz přišel o 20% bonus a dostal se do malusu 25%. Takže se ptám: jak odlišit opravdu závažné nehody se škodou třeba milion korun od takovéto lapálie?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:10 | Vlastimil

Možná si někteří z nás vzpomenou na oblíbené příklady z fyziky na základní škole s pohybujícím se vozidlem, ve kterých se počítala tzv. hybnost. O co jde ? Zjednodušeně řečeno, jestliže jedou 2 různá auta po stejné silnici vedle sebe stejně rychle, pokud narazí do zdi, jedno z nich se "rozbije" o zeď více, druhé méně. Nebude to záležet na tom, zda má auto "slabší" či "silnější" motor, ale na tom, jak je těžké. Prostě těžší auto, větší rána. Pokud by chtěly pojišťovny být ve svých sazbách spravedlivé, potom by rozlišovaly sazby pojistného nikoliv podle kubatury, ale podle hmotnost vozidla, logicky proto, že těžší auto se prostě buď rozbije více či způsobí větší škodu. Protože každý kluk ví, že čím těžší kámen hodí, tím větší "pecka" to bude. A argument, že "silnější" auto může jet rychleji ? Troufám si tvrdit, že povolené maximální rychlosti dosáhne dnes na silnici valná většina vozidel a pokud někdo jezdí 200 a udělá tedy "větší ránu", dopustil se zcela jistě porušení pravidel a nechť za to nese následky.

+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2003 16:07 | Fugas

Konečně se začalo něco dít okolo sazeb pojištění, "ale není to ono" (jak říká chlapeček v reklamě na Pribynáček). Malus je sice dobrá věc, ale dá se obejít - návrh registru je typicky český způsob řešení. Stejně tak zvýhodnění za bydliště mimo Prahu (já bydlím na malé vesnici na Vysočině, ale po Praze jezdím hodně)nebo za podnikání (to podnikatelé více boutrají a ona je na to statistika?) Což takle vymyslet něco, co se bez registru a malusů obejde? Měl bych návrh - základní pojištění vysoké, potom progresivní bonus (klesání po hyperbole), jediným kriteriem bezhodovost. Za způsobenou škodu ztráta podstatné části bonusu (nikoliv okamžitě celého, klient by odešel k jiné pojišťovně). Znevýhodnění při škodní události automatickým způsobem, např. v poměru škoda rovná se ztráta bonusové sazby za poslední dva či tři roky). Bude-li někdo bourat čistěji, bude platit stále základní sazbu (vysokou). A jak zohlednit praxi začínajících řidičů? Nijak. Když nabourá vašim autem váš synáček či dcerunka, přijdete o bonus vy a je to v rodině, když auto půjčíte a nabourá váš známý a ztratíte bonus, pak vám to patří a škodu si vymáhejte na něm vy. Nepotřebujete registr pojištěnců, odpadá problém malusových turistů : Máš při uzavírání smlouvy potvrzení o bezhodovosti u jiné pojišťovny, započátáme ti bonus, např. snížený o 0 až x procent (zatím tě neznáme), nemáš-li potvrzení, jsi buď začínající řidič, či bouráš a nechceš to přiznat. Použitelné pro povinné ručení i havarijní pojitění. A že někdo bourá často, třeba i více aut během jednoho roku (znám takového)? Vyřešil by bonus udělovaný již po několika měsících z vysokého základního pojištění (první splátka by byla včetně jakési zálohy na případný brzký karambol). Má to někde chybu? Napiš kde!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 11. 2003 16:39

Mně tento popis i porovnání pojištoven připadá trochu neúplné. Malusy se prakticky vůbec nezabývá. Znát jejich velikost je také důležité. Navíc jsem zjistil, že pojišťovny je také skoro vůbec neuvádí. Zřejmě bude někde nějaký podraz.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 11. 2003 11:48 | Čtenář

Které automobily zaviní nejvíce těžkých nehod?Je kubatura motoru v přímé souvislosti s následkem nehody a cenou opravy ?Proč musí být opravy provedenyv nejdražším autorizovaném servisu, kde se i čas na cigaretu mechanikovi platí 800kč/hod.- komu rostoucí ceny za opravy vyhovují? Poče dopravních nehod souvisí přímo s klimatem v naší společnosti-je jejím odrazem a chováním naší politické reprezentace.Ne malým počten dopravních kontrol-ty jsou zaměřeny ne na nebezpečné úseky,ale na místa, kde vyberou nejvíce pokut.Fakta chronicky známá, ale stále dokola omlouvaná nečím jiným. (zisky pojitoven a servisů tržní?Systém pojištění socialistický-stačí to těm lidem jen správně naservírovat)
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2003 16:49 | Root

Presne tak. Ja mam dve auta, obe velke kubatury. S obema v jednu chvili jezdit neumim. Tak nevim, proc platit dve pojistky... Navic oprava zboreneho plotu nebo treba zlomena noha chodce stoji stejne, at se udalost stane s Felicii nebo treba s BMW 750iL... Tak proc by mela stat zakonna pojistka na petilitr vic, nez na trinactistovku? Jdete do haje...
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2003 21:38

To je asi jedna z možných správných cest. To by se ale nesmělo pojišťovat AUTO, ale ŘIDIČ - každý, kdo by sednul za volant, by musel mít osobní pojistku. Auto přece nebourá samo, vždycky je za tím konkrétní viník... Navíc by majitel nepřišel o bonus, když auto někomu půjčí
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 16:53 | Rony

Rozhodující bude trvalý pobyt "pojistníka", tedy toho kdo platí pojištění, což může být klidně ta tetička (ta může být mimochodem formálně i vlastníkem auta). Taky jsem měl trvalý pobyt až do letošního jara na severu Moravy - ve Frýdku-Místku, i když jsem v Praze už více jak deset let a každý den se tady autem (zatím bez nehod) proháním.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 16:20 | PetrV

Pokud mám dobré informace, tak rozhodující nebude registrace auta, ale trvalý pobyt řidiče. Auto se totiž přeregistruje snadněji než úplně vše (pokud jste měnili trvalý pobyt, tak určitě víte o čem mluvím). Nicméně otázkou pak je, proč bych já, ostravák žijící už osm let v Praze, s trvalým pobytem stále v Ostravě měl platit méně za povinné ručení než můj soused jen proto, že jsem líný si ten trvalý pobyt převést (teď už nejsem líný, teď si navíc můžu říkat chytrý :)... přitom jezdíme po stejných pražských silnicích...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 13:44 | ZikaM

Zdravím všechny diskutující. Rád bych vás upozornil, že jsem před chvílí získal odpověď z České kanceláře pojistitelů na můj včerejší dotaz ohledně vznikajícího registru škod, který by měl zabraňovat řidičům s přiděleným malusem "beztrestně" změnit pojišťovnu. Podle ČKP by měl registr začít fungovat zhruba do 1 a půl roku. Kancelář se také vyjádřila k oné "malusové turistice", všechny tyto informace byly doplněny do článku. Hezký den, Martin Zika.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2003 13:23 | all risk

Cela leta se v diskusich preme o to, kdo jezdi rizikoveji - jestli prumerny Prazak ci prumerny venkovan. Tak ted uz zname vysledek - a ja Allianz verim, rec penez je rec penez. Tak ted uz jde jen o to, aby to panove A** skousli. Ja byt pojistovna, taky se malo platicich, ale hodne bourajicich Prazaku budu chtit zbavit...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2003 12:59 | Nespravedlnost?

Proč by rozdílné sazby povinného ručení pro Prahu a menší města měly být nějakou nespravedlivou diskriminací? Stejně tak jsou v Praze dražší nemovitosti. A taky třeba pracovní síla. Pokud jde o povinné ručení, má to Allianz jistě dobře spočítané ... třeba na případném odlivu pražských řidičů nakonec vydělá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2003 11:25

Ty pitomo, to jsou urcite ostravaci, kteri se vydali do Prahy za lepsim.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 937 900 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2022

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Fialova vláda v pasti. Pomoc chudým naráží na její vlastní přesvědčení

Fialova vláda v pasti. Pomoc chudým naráží na její vlastní přesvědčení

Pomáhat v čase inflační a energetické krize přímo konkrétním lidem, kteří to životně potřebují,...více

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Kauza z minulého týdne, kdy dva muži ve středním věku odvedli do hotelu dvě dívky, kterým...více

Klopp zkusí uvařit Real v papiňáku. Rozebrali jsme finále až na šroubky

Jde o střet dvou fotbalových světů, a to jak v přístupu k budování týmu, tak v taktice....více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Devát

manažer

Ilona Švihlíková

ekonomka

Jiří Devát
ÚSPĚŠNOST
42,86 %

z 42 duelů
×
Ilona Švihlíková
ÚSPĚŠNOST
67,65 %

z 68 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.