Placení kartou je výhodné, platí to i pro obchodníky?

Použít platební kartu přímo v obchodě je levnější, než vybírat si na nákup peníze z bankomatu nebo přímo u bankovní přepážky. Jak jsou na tom ale obchodníci? Víte, že za možnost přijímat karty musí bankám odvádět poplatky?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2003 22:27, Domogurec

dovolte mi jeden názor k diskuzi. Kartou platím pravidelně, má to svoje nezpochybnitelné výhody - nemusím si hlídat peníze v peněžence (když mám hotovost, tak mi zpravidla dlouho nevydrží), mám stále k dispozici dostatečnou "hotovost", ... Benzín nakupuji zásadně kartou. ALE : setkal jste se někdy někdo z Vás s tím, že si obchodník "stáhnul" platbu dvakrát? - mě se to stalo a vězte, že při dokazování chybné transakce jsem byl já ten největší podvodník a kdybych neměl náhodou kopii účtenky (kterou si obyčejně neschovávám), tak jsem přišel o 3.300,-Kč !!!!! Zákazník musí prokázat, že byl poškozen, banka s vámi odmítá komunikovat, prý, že to řeší MUZO a stále kolem dokola. Věřte, že v tu chvíli jsem chtěl všechny platební karty zrušit. Kdybych nebyl na kartě závislý, tak je dávno pryč.

A ještě jeden příklad : Při koupi Notebooku za 33.000,- mi obchodník nabídnul slevu -850,-kč při platbě v hotovosti, přestože nabízel možnost platit kartou. Původně jsem chtěl platit kartou, ale za těch 200m k bankomatu se mi těch 850,- rozhodně vyplatilo. A obchodníkovi zřejmně taky - jinak, předpokládám, by to asi nedělal!

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 10. 2003 19:29, Jan Kolda von Žampach

Ano, ano, ano, přesně pro takové, jako jste Vy, pane Petr, a s Vašimi rozumy, by obchodníci měli solidárně nemravné podmínky bank ( patří tam Česká spořitelna )zabojkotovat a smlouvy jim vypovědět. A potom si klidně, pane Petr, založte se sobě podobnými vlastní sdružení, kde si postavíte a budete provozovat svý vlastní obchody, kde budete platit svými platebními kartami, které jste si u svých bank zaplatili.

Vaše zastírací manipulace s předmětem problému by se hodila na snaživého eléva tiskové mluvčí České spořitelny.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 40 komentářů)

28. 3. 2022 10:42 | Tomáš

Dnes jsem chtěl platit v masně kartou a bylo mě sděleno, že pan vedoucí si nastavil platbu kartou až od 100 Kč výše. Je to vůbec právně možné?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 3. 2016 12:40 | mara

Vážení, 1. platba kartou lidem zboží velmi zdražuje, režii karet musíte dát do ceny zboží, počítejte, že z každé 1000,- dáváte na karty 40-50Kč. A to se přece vyplatí za to platit. 2. platba kartou zdržuje, než to naťukáte, než to vyjede, min. dvojnásobek času, a to za to pohodlíčko stojí... 3. každého z nás tak provoz karet ročně stojí tisíce korun.. 4. je potřeba jak stádo oveček převzít ty důvody, které se nám vtloukají do hlavy, uvěřit tomu, posléze je i zastávat a hlavně platit a platit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 2. 2004 2:09 | D.Jemelkova

Kreditni karty a platebni portaly Domnivam se,ze obchodniku,kteri pouzivaji platebni portaly bude stale pribyvat.Zvlaste pri obchodovani na internetu se platba kreditni kartou vsude povazuje za samozrejmost.Poplatky jsou mozna trochu vyssi pro ceske podnikatele nez v ostatnich zapadoevropskych zemich ci v USA(kde kreditni karta je zakladem nakupu kazde bezne rodiny-az 6 kreditnich karet na osobu) ,ovsem postupem casu se budou znacne snizovat. Sama si zakladam firmu,kde budu rovnez nabizet moznost platby kreditni kartou,coz se mi vyplati,nebot budeme nabizet sluzby prevazne zahranicnim klientum.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2003 22:27 | Domogurec

dovolte mi jeden názor k diskuzi. Kartou platím pravidelně, má to svoje nezpochybnitelné výhody - nemusím si hlídat peníze v peněžence (když mám hotovost, tak mi zpravidla dlouho nevydrží), mám stále k dispozici dostatečnou "hotovost", ... Benzín nakupuji zásadně kartou. ALE : setkal jste se někdy někdo z Vás s tím, že si obchodník "stáhnul" platbu dvakrát? - mě se to stalo a vězte, že při dokazování chybné transakce jsem byl já ten největší podvodník a kdybych neměl náhodou kopii účtenky (kterou si obyčejně neschovávám), tak jsem přišel o 3.300,-Kč !!!!! Zákazník musí prokázat, že byl poškozen, banka s vámi odmítá komunikovat, prý, že to řeší MUZO a stále kolem dokola. Věřte, že v tu chvíli jsem chtěl všechny platební karty zrušit. Kdybych nebyl na kartě závislý, tak je dávno pryč.
A ještě jeden příklad : Při koupi Notebooku za 33.000,- mi obchodník nabídnul slevu -850,-kč při platbě v hotovosti, přestože nabízel možnost platit kartou. Původně jsem chtěl platit kartou, ale za těch 200m k bankomatu se mi těch 850,- rozhodně vyplatilo. A obchodníkovi zřejmně taky - jinak, předpokládám, by to asi nedělal!
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 11. 2003 18:58 | Jan Kolda von Žampach

Zajímavé, tak to jsme už dva a kdo další se přidá ?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 11. 2003 18:56 | Jan Kolda von Žampach

Mé názory jsou konkrétní a zdůvodněné, možno je právě ZDE nalézt v diskusi níže - opakovat je tady přece znova nebudu. Reaguji na hloupoučké výkřiky a zcela nepodložená obvinění ze lži. To mi principiálně vadí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2003 20:07 | Tomas

Rozhodnutí platit kartou či hotově, je u mne založeno tím, zda chci podpořit obchodníka či banku. Vzhledem k tomu, že mám účet u banky, která získala zdarma mnou vlastněnou banku, nedám bance nic a platím hotově.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2003 15:49 | Harpagon

Jaké banky. Přece jen jedna banka - Česká spořitelna. :o))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 11. 2003 15:34 | Tom

Zato Váš způsob diskuse, kdy se místo věcné argumentace navážíte do jednotlivých přispěvatelů jen proto, že mají jiný názor než Vy a nepřipojují se k halasnému volání "za vše mohou banky", není ani obdivuhodný, ani odvážný.
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2003 18:58 | Jan Kolda von Žampach

Vaše příkladná jednoduchost ve vidění reality kolem, finančního a bankovního světa obzvláště, je vskutku obdivuhodně odvážná ! Ale vůbec Vám nezávidím.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2003 8:03 | Pavel

Ale přece obchodník platí bance, i když u něj zaplatíte v hotovosti. On ty penize nakonec stejně musí uložit na účet a podívejte se na ceny hotovostních operací, to jsou také 2 nebo 3 procenta, někdy několik desítek procent. Víte, proč z desetníku přestalo být oběživo? Protože poplatek za vložení každého destníku na účet je dvace haléřů. A navíc manipulkace s hotovostí je také drahá. Takže platby kartou se musí obchodníkovi vyplatit, a kdo tvrdí, že ne, ten lže.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2003 3:09 | Míra

Myslím, že každý začátek je těžký a my se ho pomalu pokoušíme překonávat. Postupně se karty stanou automatickou součástí většiny transakcí jako je tomu už dnes na "západě" , obrat na karty se tím zvětší a podmínky by se tím měly zlepšit - tzn. poplatky snižovat. Banky si samozřejmě vždy přijdou na své, ale stát tento trend bude určitě podporovat neboť získá lepší kontrolu nad pohybem peněz a tím i více z daní... Samozřejmě, že u drobných obchodníků bude vždy platba v hotovosti možností vstřícnějších podmínek.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2003 0:21 | Honza

a ještě jedna poznámka: když obchodník vezme platbu kartou, kdy mu banka dá peníze na nakoupení dalšího zboží do prodeje? No přece až po skončení měsíce !!!!! To je dobrý kšeft, nebo ne?
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 10. 2003 0:12 | Honza

Když se začaly objevovat první karty, zvedly banky poplatky za vyzvedávání hotovosti na přepážkách, aby upřednostnily podle jejich vyjádření levnější manipulaci s penězi. A dnes když se lidé naučili na bankomaty, je to důvod k opětovnému zvýšení poplatků. Tak chci platit u obchodníka přímo. Dobrá, mohu. Zpočátku to bylo opět bez poplatku, dnes už si účtují za transakci i v tomto případě. A to ještě oberou i obchodníka. A přitom ještě vláda požaduje povinné placení prostřednictvím banky. Tím vším nahrává bankám k větším ziskům. Když ale nakonec banka krachne, na střadatele všichni kašlou. Běžný účet stojí podnikatele kolem 4.000 ročně, občana pak něco málo přes 1.000. Úročení vkladů je směšné, zdaleka to nepokryje polatky za položky a vedení účtu. Co je na tom všem nejhorší ? To že musím platit za to, že banka disponuje s mými penězi. Disponuje znamená, že tyto peníze zhodnocuje jak úvěry, tak i investicemi. Když má zisk z mých peněz, o který se se mnou nedělí, proč jí mám platit ? Kdyby zaměstnavatel neměl podmínku (uznávám snahu o bezpečnost), aby každý zaměstnanec měl účet na posílání výplat, vykašlal bych se na všechny naše slavné bankovní domy.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 10. 2003 13:45 | jura-p

Je věcí konkréního obchodníka,aby si spočítal, který druh placení je pro něj výhodný. Při tom musí započítat i zvyšující se riziko ztráty části zákazníků, kteří již nechtějí platit hotově. Tento podíl bude narůstat, v některých zemích jsou zákazníci platíci hotově už považováni za podezřelé. Stejně tak by si mohli hoteliéři stěžovat na to, že za prezentaci hotelu na internetu musí platit. Nemusí, pokud jim stačí tradiční způsoby prezentace, pokud jim stačí hosté pasanti a pokud jsou tak dobří, že telefonické rezervace u nich platí. Stejně použijí většinou fax na potvrzení této rezervace, ale za něj také platí. Mě by přišlo spíše divné, kdyby někdo poskytoval služby zadarmo. Ale i pak má ten někdo spočítané, že mu to přinese více zákazníků nebo jinou, v konečném důsledku finanční výhodu.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2003 20:17 | Jan Kolda von Žampach

Nápadobně : výchozí předpoklad pana Petra o SVOBODĚ rozhodování obchodníka přistoupit na podmínky banky a vůbec zavést přijímání karet ve svým kšeftíku je totiž zcela chybný a zavádějící !
Každý obchodník má někde svůj účet a na zboží úvěr či jen kontokorent, a když ne nyní, nemůže vyloučit, že v budoucnu ano. A rovněž nemůže vyloučit, že se nedostane někdy do sezónních potíží se splácením závazků. A tak banka ( třeba Česká spořitelna ) si nejdříve "svého" znevolněného obchodníka neomaleně obejde s nálepkou jakéhosi pitomě přežilého zaručeného šekového systému, posléze napochoduje s těmi kartami. A to všechno především proto, aby svým klientům Česká spořitelna dokázala, když je bude lanařit na koupi karty ( nejlépe ty nejdražší a zároveň nejrizikovější embosovaný ), kde všude s ní může platit.
Fršténzi ?
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2003 13:25 | Tomáš Marný

V jedné superznámé filmové pohádce se říká: "Ivánku, Ivánku, nic jsi nepochopil...". Stejně tak Vy, Jene, Jene...
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2003 13:18 | Tomáš Marný

V Hypernově v Průhonicích jsem jeden čas míval při placení kartou skóre úspěch-neúspěch 1:1.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2003 21:45

Ty zlomky halířů za úroky do poslední vteřiny si můžou někam strčit, milej pane. Já jako zákazníka považuji nabídku na slevu při platbě v hotovosti za legitimní a nemůže být v rozporu se smlouvou s bankou. Co mají dělat ti obchodníci, kteří prodávají i na faktury. To mají říct: poskytujeme slevu 2% při placení v hotovosti, ale pouze pokud jste zamýšlel odebrat zboží na fakturu. Jestli jste chtěl platit kartou, račte přistoupit k pokladně bez slevy, protože Vás máme smluvně zakázáno zvýhodnoti. Slevu oproti faktuře nikdo nenapadá, protože výhody ze zbavení rizika průtahů při placení pochopí každý.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2003 19:29 | Jan Kolda von Žampach

Ano, ano, ano, přesně pro takové, jako jste Vy, pane Petr, a s Vašimi rozumy, by obchodníci měli solidárně nemravné podmínky bank ( patří tam Česká spořitelna )zabojkotovat a smlouvy jim vypovědět. A potom si klidně, pane Petr, založte se sobě podobnými vlastní sdružení, kde si postavíte a budete provozovat svý vlastní obchody, kde budete platit svými platebními kartami, které jste si u svých bank zaplatili. Vaše zastírací manipulace s předmětem problému by se hodila na snaživého eléva tiskové mluvčí České spořitelny.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet RPSN

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Petr Kellner

podnikatel, PPF

Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Petr Kellner
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services