Poradci pod dozorem nedozorem

Dealer podílových fondů, zaregistrovaný u Komise pro cenné papíry jako investiční zprostředkovatel, může v klientech vzbuzovat pocit, že se od něj dočkají kvalifikovaných rad a pomoci. Jenže proti tomuto pohledu se samotná KCP ohrazuje. Poradenská činnost prodejců fondů prý totiž do jejích regulačních pravomocí nepatří.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

23. 9. 2003 14:47, Harpagon

On si začal! :o))
S těmi druhými bych se asi nebavil ...
S panem Gardavským se dobře diskutuje, je věcný, dobře argumentuje a vyzná se v problematice.

Zobrazit celé vlákno

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 9. 2003 18:11

Máte úplně pravdu. Právní úprava je nyní to nejdůležitější. A navíc se připravuje v Bruselu nová směrnice o investičních službách a tak by bylo docela rozumné se inspirovat hned a ne pak zase dělat těžce novely. Problém trošku vidím v připravovaném zákoně o podnikání na kapitálovém trhu. Nejsem si tak zcela jist zda se vůbec dostane do parlamentu. Pak by ovšem mohla nastoupit varianta "rychlá novela ZoCP. Mimochodem zajímalo by mě co říkáte na můj návrh - hlavní investiční služba - investiční poradenství a příslušná změna živnostenského zákona. Jinak Harpagon má pravdu - administrativní nedostatky se odhalují velice snadno, opravdové problémy velmi těžko. Je to taky trošku o zájmu o věc a možnostech.Tady by jistě mohli vyprávět třeba policisté z nějakého "elitního" útvaru.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

12. 10. 2003 16:42

Manageri fondú a financní poradci , to jsou lidé hospodarící s nasimi penezmi od 10ti k 5ti a berou za to provizi. To je lepsí skontrolavat si grafy vsech 100 akcií indexu Nasdaq 100 a treba i graf Unipetrol a Ericsson a vybrati si sám zajímavé akcie. Cekati na nízké ceny , na zacátku stoupání koupit a na zacátku pádu prodat. 80% fondú roste méne nez nejaký líný index jako Dow Jones nebo DAX. Tedy uz i nejaké certifikáty na index by prinesly vetsí výdelek nez 80% fondú. Hlavne koupit na zacátku stoupání pri rekordne nízkém RSI a prodati za nekolik týdnú na zacátku pádu. Manageri fondú neprodávají a nemohou prodávat vsechny akcie na zacátku jejich pádu a drzí mnohé akcie stále pres vsechny kopce a dolíky od brezna 2000 do dnes. Koupíme-li sami akcie a nedrzíme-li je pres zádný dolík jako zárí 2002 a brezen 2003 , vydeláme nekolikrát více nez s fondy. Moje prísne tajná stránka leze bez DSL 2 minuty , nelze spechat : http://akcie1.tripod.com
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 10. 2003 19:50 | Hanka

Nemyslím ,jak tvrdí Lucie,že by měla KCP posílit své řady a celý dozor vykonávat sama.Vždycky to bude úřední dozor se všemi svými neduhy a problémy.Navíc lidí je ve státní správě víc než je slušné.Způsob,že bude víc profesních sdružení asociací, je daleko pružnější. Navíc při výsokém standardu takové organizace lze považovat členství za elitní profesní záležitost.To už pak přechází do velmi kvalitní samoregulace,kde může být dodržování etických norem činností přímo prestižní.Možná utopie,možná odvážné přání.Jsem ženská a ty mívají potřebu snů :)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 10. 2003 9:54 | Jakub

Pane Gardavský, prosím netvrďte, že nehájíte OVB. Raději řekněte, jaké k nim máte vazby atd. atd.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2003 12:30

Zdravíčko,prosím Vás můžete mi vysvětlit o jakou konkretní činnost u OVB Allfinanz jde? Měl sem snahu se něco ohledně tohodle něco dozvědět, ale zatím mi nebyla podána žádná konkrétní odpověď. Pokaždé to byli otázky či odpovědi přirovnávané k něčemu. Chtěl bych vědět jaká je náplň práce lidí, kteří mají začínat pracovat v tomhle podniku. Přiklad:Když se mě někdo zepta, zda nechci dělat zednika, tak vím o co se jedná. Nebo to mám řadit do sorty jako je Herbalife, že se nejdříve maže,maže a až když už člověk začíná na ukor peněz přicházet o co se jedná, mu zděli pravdu? Nebo tihle lidé taky vydělávají na vyplňovacích formulářík, které dávají zákaznikům a tvrí,že je to jen pro ně? Prosím Vás o pospání principu a cíle práce u začínajciho až po průměrného pracujícího v tomhle podniku. Předem děkuji za odpověď a zatím nashle. Prosím o zasláni odpovědi na e-mail.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 18:11

Máte úplně pravdu. Právní úprava je nyní to nejdůležitější. A navíc se připravuje v Bruselu nová směrnice o investičních službách a tak by bylo docela rozumné se inspirovat hned a ne pak zase dělat těžce novely. Problém trošku vidím v připravovaném zákoně o podnikání na kapitálovém trhu. Nejsem si tak zcela jist zda se vůbec dostane do parlamentu. Pak by ovšem mohla nastoupit varianta "rychlá novela ZoCP. Mimochodem zajímalo by mě co říkáte na můj návrh - hlavní investiční služba - investiční poradenství a příslušná změna živnostenského zákona. Jinak Harpagon má pravdu - administrativní nedostatky se odhalují velice snadno, opravdové problémy velmi těžko. Je to taky trošku o zájmu o věc a možnostech.Tady by jistě mohli vyprávět třeba policisté z nějakého "elitního" útvaru.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 10:18 | Harpagon

A to se ptáte mne, vy funkcionář sdružení Arizovaných finančních dealerů? :o))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 18:03

Máte úplně pravdu. Právní úprava je nyní to nejdůležitější. A navíc se připravuje v Bruselu nová směrnice o investičních službách a tak by bylo docela rozumné se inspirovat hned a ne pak zase dělat těžce novely. Problém trošku vidím v připravovaném zákoně o podnikání na kapitálovém trhu. Nejsem si tak zcela jist zda se vůbec dostane do parlamentu. Pak by ovšem mohla nastoupit varianta "rychlá novela ZoCP. Mimochodem zajímalo by mě co říkáte na můj návrh - hlavní investiční služba - investiční poradenství a příslušná změna živnostenského zákona. Jinak Harpagon má pravdu - administrativní nedostatky se odhalují velice snadno, opravdové problémy velmi těžko. Je to taky trošku o zájmu o věc a možnostech.Tady by jistě mohli vyprávět třeba policisté z nějakého "elitního" útvaru.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 17:21 | Václav Polák

Souhlasím, aby byl dozor nad poradci efektivní, musel by existovat centralizovaný dohled, jinak si budou jednotlivé orgány problémy přehazovat jako horkou bramboru a mezi poradci (či dealery) nikdo pořádek nezavede...
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 16:58 | TGP

Jak píše dole Harpagon: "Pojďme se bavit třeba o tom, jak lépe upravit činnost investičního poradce a zprostředkovatele v připravovaném zákoně o podnikání na kapitálových trzích."
Stojí o to někdo? Z aktivit KCP mám pocit, že se snaží od kontroly poradců distancovat, navíc poradci mají s KCP společného relativně málo (fondy, akcie a - především - investiční životní pojistky). Takže neochota KCP dostat nálepku kontrolora poradců je pochopitelná.
Kdo jiný by to měl dělat? Ministerstvo financí, které je pověstné neefektivním dozorem nad pojišťovnami a penzijními fondy? ČNB, pod kterou spadají stavební spořitelny?
Vracíme se zde k debatě o spojení regulátorů (ČNB, KCP a MF), o které se mluvilo, kterou ale šéfové těchto dozorů tiše pohřbili z obavy o své fleky. Pod takovýto centralizovaný dozor by pak mohli - a měli - spadat i poradci, které je potřeba kontrolovat ne jestli vedou deník, ale jestli radí ve prospěch klienta nebo v zájmu navýšit své provize.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 9. 2003 16:09 | Harpagon

Myslím, že diskuze jde jinam, než chtěl autor článku. Nevím, co dělá ARIZ - doména www.arizcr.cz je prázdná. Vždycky, když se zmíním o OVB, vrhnou se na mě dealeři jako supi na mršinu. :o) Pojďme se bavit třeba o tom, jak lépe upravit činnost investičního poradce a zprostředkovatele v připravovaném zákoně o podnikání na kapitálových trzích.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 15:39 | Gus

ARIZ je aspoň o něčem a v mezích možností se snaží něco dělat, zatímco KFP nebyla nikdy nic jiného než marketingový tak jejich zakladatelů na podporu vlastních byznysů (i proto onen zavádějící název Komora..., aby to vypadalo jako komora lékařů nebo advokátů s povinným členstvím a garancí kvality svých členů).
+23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 14:47 | Harpagon

On si začal! :o)) S těmi druhými bych se asi nebavil ... S panem Gardavským se dobře diskutuje, je věcný, dobře argumentuje a vyzná se v problematice.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 13:36 | Radim Novotný

Škoda, že se obouváte jen do jedné asociace jen proto, že pan Gardavský komunikuje. A co členové druhé asociace, kdysi Komory finančních poradců?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 12:34 | Harpagon

Pane, Vám nešlo o názor, ale o věšťbu. Nejsem jasnovidec, ten má rubriku jinde! :o) Jinak usilovně pracujte, jinak se na Vaše členy vrhne Komise, aby vykázala výsledky, protože prokázat nevedení deníku je mnohem snažší než prokázat manipulaci s trhem!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 11:54 | TGP

No bylo by taky docela zajímavé vědět, jestli to Komise hodlá kontrolovat nebo ne. Pokud od toho bude dávat ruce pryč tak, jak zatím naznačuje, tak se jim ani nedivím, že to nebudou řešit.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 11:47

Promiňte, já měl jen zájem o Váš názor, názor odborníka. A co se týče členů našeho sdružení, velmi usilovně pracujeme na tom abychom brzy mohli říct, že naši členové mají vše OK.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 10:01

Rozhodně se nesnažím OVB hájit, obhajoba je její věc. Chtěl jsem pouze zpřesnit Vámi uváděné údaje. Máte pravdu, žádné porušení zákona není prkotina. Vyjádřil jsem se nepříliš vhodně. Bylo to ale pozdě večer, snad mně má ospalost může být omluvou. K tomu aby sme mohli posoudit zda pochybení bylo více nebo méně závažne, museli bychom mít k dispozici kompletní text Rozhodnutí KCP. Ten samozřejmě KCP nezveřejňuje. Pokusím se na 3. porušení ukázat jak jsem to s tou nepříliš vhodnou "prktinou myslel". V deníku může chybět jeden údaj u jednoho zákazníka, nebo více údajů jednoho zákazníka nebo zcela chybějí desítky či stovky nebo tisíce údajů zákazníků. Pochybením je první případ stejně jako případ poslední. Obdobně může zprostředkovatel nabízet nepovolené investiční instrumenty týden, měsíc nebo rok, roli hrají objemy a úmysl atd. Pochybení je to však vždy. Ale rozhodně cítíme, že jistý rozdíl v sankci zde musí být. Dalším důležitým kriteriem je skutečnost zda pochybením zprostředkovatele byl postižen zákazník. Pokud se pak podíváme na stránky KCP a najdeme si seznam pravomocných rozhodnutí KCP, můžeme si sestavit tabulku poskytovatelů investičních služeb (mimo emitentů - tam jsou pokuty specifické), kteří oddrželi nějaký ten černý puntík. Jsou tam docela i renomovaná jména a výše pokuty značně v průměru převyšují 100 000, Kč. A nevím co vedlo OVB, že se bez reptání smířila s pokutou. Možná to byla i skutečnost, že si byla vědoma své chyby. Já se také smířím s pokutou od policisty, když vím, že jsem udělal dopravní přestupek. Omlouvám se za rozvláčnost, ale chtěl jsem aby text byl srozumitelný nejen pro Vás Harpagone. A jen tak na okraj: kolik procent z 2614 investičních zprostředkovatelů má podle Vašeho názoru v pořádku dokumentaci požadovanou zákonem? A kolik z cca. 70 zprostředkovatelů v první úrovni vede deník?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 8:43 | TGP

Podle mne to prkotiny nejsou (pravda, ve srovnání s kauzou Helvag, kdy OVB připravila desítky lidí o spoustu peněz to prkotina je), jednou jsou tady nějaké zákony a ty se mají dodržovat. Navíc kdo jiný než firma velikosti OVB, zaměstnávající spoustu právníků, by si měla vše ohlídat?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2003 8:29 | Harpagon

Pane Gardavský, na téma OVB jsem už toho napsal dost a moje názory na ni jsou tedy jasné. Situaci kolem společnosti OVB průběžně nesleduji a vycházel jsem z možná nepřesných informací z tisku, takže jsem upřímně překvapen, že KCP tak rychle skončila sankční správní řízení a dokonce udělila pokutu. Děkuji, že jste mě a ostatní vyvedl z omylu. Na rozdíl od Vás si nemyslím, že se jednalo o administrativní prkotiny: 1. OVB zprostředkovávala obchody pro osoby, které neměly povolení v ČR 2. OVB nabízela investiční instrumenty, které nebyly povoleny pro ČR 3. OVB nevedla řádně deník o přijatých pokynech Jako bývalý zaměstnanec Komise umíte jistě lépe než já posoudit, zda pokuta byla přiměřená, a jako funkcionář ARIZ víte nejlépe, zda Komise zjistila všechno (když se OVB bez reptání smířila s pokutou). Nevím, zda máte v popisu práce hájit zájmy OVB, ta by to snad zvládla sama?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 9. 2003 22:05

Pro úplnost - to je část důvodové zprávy týkající se § 45a
V souladu se směrnicí 93/22 se vymezují osoby, které poskytují některou z investičních služeb pro omezený okruh osob (profesionály) a které vzhledem k tomu, že neposkytují služby veřejnosti, nepotřebují povolení komise k obchodování s cennými papíry podle § 45, ale pouze souhlas komise.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services