Evropský pojistný extrém? Česká republika.

Rok 2002 vešel do dějin jako rok historických záplav. Zatímco pojišťovny v Rakousku a Německu uhradily na povodňové škody něco málo přes 10 % přijatého pojistného z majetkových pojištění, domácí pojišťovny vyplatily více než 300 % objemu vybraných částek. Co vedlo k takové disproporci a co je jejím důsledkem?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 8. 2003 13:38, TGP

Že by nabídka provozovatelům serveru na Vaše služby?

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 8. 2003 12:03, TGP

Milá slečno, nic si z takových hulvátů nedělejte, prostě to jsou podobně otravná stvoření jako opilci na nádraží. Nemohou za to, že musí každého napadat, sami totiž nic jiného neumí. A máte pravdu - také netuším, jak si ověřovat, že oficiální tiskový mluvčí neříká pravdu. Pokud to dělá, tak musí počítat s tím, že na jeho lež čtenáři poukážou - ale nemá cenu napadat redaktorku, která cituje oficiální stanovisko dané instituce.

Zobrazit celé vlákno

-34
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

25. 8. 2003 19:14 | Jan Kolda von Žampach

...při veškeré úctě : myslíte si, že skutečnost bude shodná s Vámi uváděnou předposlední a poslední větou ? Dle mého názoru tomu tak nejpozději do 1 až 2 let po uskutečnění převodu nebude. Pravdu máte ale v tom, že pojistník může navrhované změny odmítnout a jít jinam. Zaleží také hodně na tom, jak se věci nazvou, podají a vhodnou legendou přikryjí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 18:58 | Lopatka aus Zlin

Vážený pane Fredy, zatím jste sršel invektivami a chytrolínstvím, ale na rozdíl od mluvčího pojišťovny jste se čtenářům nepodepsal. Schovávat se za pseudonym dokáže každý Brouk pytlík. Josef Lopatka, Zlín
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 18:17 | Fredy

DRUHÁ ČÁST: A pak přichází uklidnění klienta, které právě považuji za další nehoráznost. Píšete, cituji: „Pokud na tuto úpravu přistoupíte, Vaše pojištění bude pokračovat bez jiných změn.“ Jakých změn? Kde je informace klientům o tom, že jejich smlouvy jsou zastaralé a nevýhodné, ale také pro ně a hlavně pro ně? Většině klientů, kterým jsem toto vysvětloval, tak nevadilo to zvýšení ceny, ani ta výše, ale ten podraz. Vy asi neznáte dobře současné klienty, že? Ale, bohužel asi ani Vaše staré pojistné podmínky. Nebylo by serioznější informovat klienty o tom, že jejich smlouvy jsou hlavně zastaralé a nevýhodné a že jim navrhnete přepracování? A přitom byste dostali vyšší pojistné také, ale za kvalitní službu. Jenže to není ono, že? Lepší je přirazit na „prošlém“ zboží, než se snažit prodat to nové. Dále jsou v dopise citace o různých druzích plateb a mezi tím je taktně vsunut odstavec o možnosti nevyužití této nabídky. To je další prvek, který absolutně nesnáším. Cituji část: „Pokud se rozhodnete nevyužít této mimořádné akce, a nebudete souhlasit s navrhovanou úpravou, prosím Vás, abyste svůj NESOUHLAS písemně sdělil/a ….. do 1 měsíce po obdržení…..“ Pokud tak klient neučiní (s čímž se, při použití negativní souhlasné reakce, počítá), tak je to považováno za souhlas a klient obdrží složenku na novou částku. Až v samotném závěru připouštíte možnost komplexního posouzení současného pojištění. To mělo být jako první. Pokud bude redakce Peníze.cz chtít kopii dopisu (samozřejmě bez identifikačních údajů), tak jim nějaký pošlu, mám jich na stole pěknou řádku.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 18:16 | Fredy

PRVNÍ ČÁST: Vážený pane, nad Vaším závěrem o moudrých lidech v portfoliu nemohu než žasnout. Pokud, podle Vás, spočívá moudrost klientů v tom, že přijmou Vaší nabídku na zvýšení ceny pojistného za stejných (u starších smluv většinou špatných) podmínek, tak je tímto urážíte. Současně tím dáváte najevo, že Vám jde hlavně o zvýšení příjmů z pojistného a ne o pravdivý a kvalitní servis a služby klientům. Jak jinak si ten dopis mám vysvětlit? Mnozí klienti, kteří za mnou s tímto dopisem přišli, byli spíše rozčarováni až naštváni. Když jsme se společně podívali na pojistné podmínky a když jsem jim vysvětlil rozdíl mezi časovou a novou cenou, tak Vám muselo stále zvonit v uších. Abychom si dobře rozuměli, nemám nic proti tomu, že požadujete vyšší pojistné z důvodů, které jste popsal. Napadám způsob a formu, které jste zvolili. Dopis je složen samozřejmě velice citlivě s využitím psychologických prvků, tak aby zapůsobil dobře hlavně na neznalé klienty. Proto také „pohlazení“ na úvod, potom proč ČP (až jako poslední?) musí přistoupit ke zdražení svých služeb. Ale kliente, vůbec se nebojte, nemusíte ani k nám a my Vám pojistné zvedneme sami (třeba konkrétní případ, který mám před sebou, pojistné původně 400 zvedneme na 808 Kč). Malý šok pro klienta? Tak jste ho zase hned pohladili, cituji: „I za těchto podmínek se jedná o mimořádně příznivou cenu, protože aktuálně sjednávaná pojištění v ČR jsou výrazně dražší“.(Ano? A podle čeho soudíte?) Klient nabude dojmu, že bude platit sice více (o více jak 100%), ale přesto jiní na tom budou hůře!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 16:51 | Václav Bálek, tiskový mluvčí České pojišťovny

Vážený pane, dovolte mi, abych zareagoval na Vaši poznámku. ČP opravdu nemění smlouvy paušálně a v přímé souvislosti se záplavami. Dopisy, o kterých se zmiňujete, jsme rozesílali těm klientům, kteří měli sjednané staré pojistky, jejichž ceny byly nastaveny na úroveň cen z minulých let a ty už se na hony vzdálily realitě roku 2003. Ceny nemovitostí u stavebních prací například od roku 1977 stouply o 700 procent, ceny zboží a služeb vzrostly od roku 1994 o 150 procent, ale ceny těchto pojistek se neměnily. Uvedu Vám ještě jeden příklad: za dům, který stál na počátku pojištění 250 tisíc korun, byste v případě jeho totální škody dostal v té době vyplaceno 175 tisíc korun. Stejný dům však dnes má hodnotu 2,5 milionu korun a za stejnou škodu by jeho majitel od nás dostal jeden a půl milionu korun. Pojisté měl přitom stále stejné a mohlo jít pouze o pár set korun ročně. Chápu, že při žádném zdražování nikdo nejásá nadšením. Na druhé straně je ale celkem vypovídající, že pouze nepatrné procento klientů, kteří tento dopis dostali, od smluvního vztahu ustoupilo. V převážné většině jsme naopak zaznamenali reakce, svědčící o tom, že v našem portfoliu jsou lidé moudří, chápající a realisticky uvažující. Václav Bálek, tiskový mluvčí ČP
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 16:20 | Boucek Antonin

Komercni pojistovna prodala Kooperative jen kmen povinneho ruceni a cast pojistne-technickych rezerv, tomuto kmeni odpovidajici. Nic jineho Kooperativa od Komercni pojistovny nekoupila. U Pojistovny Ceske sporitelny koupila Kooperativa uplne celou cast, zabyvajici se nezivotnim pojistenim, vcetne pojistne-technickych rezerv, zamestnancu, pohledavek, zavazku hmotneho investicniho majetku, najemnich smluv a treba i toaletniho papiru na zachodech. Predpokladam, ze jste-li pojistnikem Pojistovny Ceske sporitelny v nezivotnim pojisteni, zustanete za stejnych podminek pojisten i u Kooperativy. Az Vam smlouva vyprsi, predlozi Vam jinou, kterou muzete i nemusite prijmout.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 12:53 | Jan Kolda von Žampach

Dále, s ohledem na termín uvedení článku, postrádám důležitou aktuální informaci pro klienty právě České spořitelny, resp. pro pojištěné u Pojišťovny ČS : jejich neživotní pojištění bude převedeno právě do Kooperativy na začátku příštího roku, tedy již za několik měsíců. Jak se potom tato skutečnost, jistě paní ( slečně ? ) redaktorce známá a s ohledem na téma jejího článku, u zde pojištěných projeví ? Ano, Česká spořitelna zde, sice proti Komerční bance poněkud opožděně, vskutku dokonala své dílo ! Ale o to více důkladněji : Komerční pojišťovna do Kooperativy zatím převedla jen svůj kmen povinného ručení, to ostatní visí zatím někde ve vzduchu.

0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 12:53 | Jan Kolda von Žampach

Ano, je to s těmi dopisy tak a já se jen divím, jak účelově nestydatě zde autorka článku své čtenáře mystifikuje. Naivitu či profesní opomenutí, tj. ověřit si údaje ze svého zdroje z České pojišťovny, u redaktorky finančního serveru Peníze.cz totiž nepředpokládám !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 10:46 | Josef

Přidávám se k Fredymu. Je to dokonce o něco horší, pojištění staveb starších 20 let na časovou cenu se v ČP zvyšuje i v prokazatelně nezátopové oblasti na násobky - jinými slovy: čím více klient do budoucna zaplatí na pojistném, tím méně dostane na plnění. Vysvětlení odpovědného manažera ČP jsem pro jistotu četl několikrát a přesto, nebo právě proto, že pracuji v branži, jsem ho nepochopil. Všichni samozřejmě rozumíme tomu, že pojistné nemůže zůstat na úrovni pojistného ze 70 let, ale uvedené "řešení" je skutečně sprosté. Zdánlivě odbočím, ale jsem skutečně zvědav, jak dopadne žaloba města Písku, podaná na ČP ohledně údajného neplnění závazků z pojistných smluv při likvidaci povodňových škod.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 8. 2003 7:26 | Fredy

Vaše informace nejsou úplné a pravdivé. Často citujete pana Kapsu z ČP a v tabulce uvádíte, že tato pojišťovna stávajícím klientům sazby ani smlouvy nemění. Buď Vám pan Kapsa lhal a nebo nemluvil pravdu. Což je podle mě totéž. Většina klientů ČP dostává dopis s tím, že mu ČP zvyšuje pojistné (většinou o 100%) ovšem při zachování pojistných podmínek, většinou těch, pro klienta, nevýhodných. Včetně s příslibem náhrady za časovou cenu. Ten dopis je nejvyšší vrchol drzosti, ale bohužel se nad tím ještě nikdo nezamyslel. Na tohle se zeptejte pana Kapsy. V podobné diskuzi, na jiném serveru, mi na to neodpověděl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services