Evropský pojistný extrém? Česká republika.

Rok 2002 vešel do dějin jako rok historických záplav. Zatímco pojišťovny v Rakousku a Německu uhradily na povodňové škody něco málo přes 10 % přijatého pojistného z majetkových pojištění, domácí pojišťovny vyplatily více než 300 % objemu vybraných částek. Co vedlo k takové disproporci a co je jejím důsledkem?

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 8. 2003 13:38, TGP

Že by nabídka provozovatelům serveru na Vaše služby?

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 8. 2003 12:03, TGP

Milá slečno, nic si z takových hulvátů nedělejte, prostě to jsou podobně otravná stvoření jako opilci na nádraží. Nemohou za to, že musí každého napadat, sami totiž nic jiného neumí. A máte pravdu - také netuším, jak si ověřovat, že oficiální tiskový mluvčí neříká pravdu. Pokud to dělá, tak musí počítat s tím, že na jeho lež čtenáři poukážou - ale nemá cenu napadat redaktorku, která cituje oficiální stanovisko dané instituce.

Zobrazit celé vlákno

-34
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

29. 8. 2003 14:49

Po přečteném článku jsem byl dost šokován, protože se tam píše, že Česká pojišťovna stávajícím klientům sazby nemění. Vlastním rodinný domek víceméně na kopci, takže povodně mi nehrozí. Již v lednu mi poslali změnu sazby na domácnost (nemusíte nikam chodit a my Vám složenku z vyšší sazbou pošleme automaticky), kde jsem zvýšenou již zaplatil a nyní se to samé opakuje u pojistky na barák. Takže možná jsem pako, ale pravdu ve vašem článku nemáte.
+33
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2003 18:18 | Jan Kolda von Žampach

Redaktorka Plischke, dle mne, jistě při psaní již příštího článku ( a dalších ) věnuje danému téma předem o něco více času a pozornosti : vyhne se tak ráda, a snad, možnému důvodnému a pro ní nešťastnému podezření z účelovosti. Zdůrazňuji slova možnému, důvodnému a nešťastnému. Sama redaktorka Plischke mi zde podala uspokojivé vysvětlení a já si rád přečtu její další články. Tedy pokud mě bude to které téma zajímat. A když se mi nebude cosi líbit nebo nebudu s čímsi ( kýmsi ) souhlasit, tak o tom tady v diskusi zase svobodně napíšu. A od Vás, maličký červíku, příště očekávám více konkrétnosti a pokory k názoru druhých. Nebo Vás nakonec uvidí a sezobne nějaká slepice !
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2003 18:17 | Jan Kolda von Žampach

Pane Fryč, virtuální a domnělá rytířskost za paní či slečnu redaktor Plischke překročila únosnou mez Vašeho úsměvného donkichotství. Sám se ocitáte se svými příspěvky v pozici, kterou na druhých kritizujete. Rád Vás na to zcela nezištně upozorňuji, neboť právě Vy sám sobě, jak vidím, vůbec nerozumíte !
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2003 13:38 | TGP

Že by nabídka provozovatelům serveru na Vaše služby?
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2003 13:17 | PlischkeS

Docela by mě zajímalo, co konkrétně se vám nelíbí. Mně se Penize docela líbí...
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2003 12:46 | TGP

Ono to funguje malinko jinak - pojišťovny jsou pojištěny u svých zajistitelů, kteří vždy PO vzniku velkých škod do budoucna upravují pojistné či některá zajištění dokonce ruší. Takto se po 11. září pro pojišťovny výrazně zvýšila cena majetkových zajištění (a pojišťovny to v dalším roce přenesou na klienty) a z řady pojistek byly vyloučeny teroristické útoky. Podobně po povodních u nás si na další roky zajišťovny řekly o výrazně více peněz, které si opět letos a v následujících letech pojišťovny vyberou od klientů.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 8. 2003 12:26 | Jahoda30

Nerozumím.
Asi jsem naivka, ale když pojišťovna zaplatí v roce, kdy nastala stoletá (někteří říkají pětisetletá) povodeň, jen třikrát tolik, co na pojistném vybrala, tak ji stále zbývá 97 (slovy devadesát sedm) let vybírání pojistného bez plnění.
To má za malý zisk?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2003 12:23 | Jahoda30

Mozna jsou tam zajimave informace, ale kvuli te zbesile graficke uprave to nebudu vickrat cist, pani. Nechte si poradit od nejakeho odbornika, jak ma vypadat text, ktery svadi k precteni...

+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 8. 2003 8:50 | TGP

Milý pane, Vaše blahosklonnost mne nesmírně těší, ale je zcela bezpředmětná. Mluvíte o věcech, kterým nerozumíte a pouze se kvantitou slov snažíte nahradit kvalitu. Nevím, jestli něco netuším (velmi pravděpodobně ano, na rozdíl od některých netvrdím, že jsem vševěd), ale o to nejde, že.
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 23:22 | Jan Kolda von Žampach

Vidím, že jste právě tak málo náročný, jako ten Vámi s velkou radostí citovaný otravný opilec na nádraží. Já ale zde na serveru od autorů ( autorek ) článků očekávám navíc ještě jakousi přidanou hodnotu, ne jen přepapouškování citací tiskových mluvčích. To si rovnou jinak mohu přečíst jejich placenou inzerci někde v novinách a vyjde to nastejno a pro mne levněji. V tomto směru se tedy neshodneme, nic víc, nic míň. A to, že cosi Vy netušíte, je skutečně jen Váš velmi nešťastný problém, který byste rozhodně ale neměl ventilovat tady na serveru a napadat přitom ostatní šťastně tušící. Ale protentokrát Vám blahoskloně odpouštím, červíku !
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 22:58 | Jan Kolda von Žampach

Paní příp. ještě slečno Plischke, já Vám tady nebudu radit, KDY a především KDE si máte získané informace z tzv. oficiálních zdrojů od našich, obvykle PROFLÁKNUTĚ šejdířských, peněžních ústavů OVĚŘOVAT. Jen to vím, že já osobně bych si u takto Vámi vybraného SILNÉHO TÉMA předem NEZÁVISLE pohovořil třeba se schopným pojišťovacím makléřem. Zjištěné poslední zkušenosti Vašich blízkých a známých by také mohly cosi naznačit a odkrýt. Ostatně, i diskutující pan Fredy, který se s problematikou, jak sám píše, setkává a nevím, zda-li je přímo makléř, by Vám jistě nalil předem trochu čirého vína, resp. sdělil by Vám svůj názor na věc. A jistě byste také pochopila, že nárůsty pojistných sazeb u pojišťoven čas od času probíhají a jsou zdůvodňovány různě, a tedy pokud se optáte jen na jeden důvod, třeba jen na ty záplavy, dozvíte se, že sazby se zvedat nebudou, protože zvedat se budou ( včetně případných úprav stávajících smluv ) z důvodů jiných, cha, chááá, stravitelnějších a vždy ku, prý, prospěchu pojištěných. Nebo také, že se zvedat nebudou, protože ve skutečnosti již zvednuty byly o pár měsíců dříve ( ale o tom ten který tiskový mluvčí asi taktně před Vámi pomlčí ). Nicméně Vám děkuji za podání pro mne uspokojivého vysvětlení a jsem zvědav na Váš další článek.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 13:56 | Kája von Mařík

Milý pane, máte slušnou průpravu na tiskového mluvčího. Pokud nejste obyčejným pojišťovákem. Mluvíte relativně slušně, zdánlivě k věci a poměrně dlouho. Výsledkem je to, že jsme se nic nedozvěděli. Zkuste to třeba u České pojišťovny, možná Vás budou potřebovat. Až se provalí záležitost s lobování přes poslance Krause na změnu zákona ohledně výše TÚM u kapitálových životních pojistek. Doporučuji se podívat na www.fincentrum.cz
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 12:03 | TGP

Milá slečno, nic si z takových hulvátů nedělejte, prostě to jsou podobně otravná stvoření jako opilci na nádraží. Nemohou za to, že musí každého napadat, sami totiž nic jiného neumí. A máte pravdu - také netuším, jak si ověřovat, že oficiální tiskový mluvčí neříká pravdu. Pokud to dělá, tak musí počítat s tím, že na jeho lež čtenáři poukážou - ale nemá cenu napadat redaktorku, která cituje oficiální stanovisko dané instituce.
-34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 11:00 | PlischkeS

Vážený pane Koldo von Žampach, o dopisech, o kterých se zmiňujete vy i Fredy, mohu jen těžko vědět, pokud nám je některý čtenář neposkytne. Ověřovat si "svůj zdroj u České pojišťovny", kterým v případě tohoto článku byl ředitel odboru komunikace (p. Kapsa) a tiskový mluvčí ČP (p. Bálek) nepokládám za nutné, neboť oba pánové jsou oficiálními zástupci ČP. Podstatou tohoto článku vskutku nebyla "účelová nestydatá mystifikace našich čtenářů". Každopádně děkuji za názor. S pozdravem SP
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 10:33 | Venca z Brna

Vazeny pane, diky takovym jako je Fredy a podobni jsem zatim moc nenaletel. Vazim si jich vice, nez tech, kteri se honosi jmeny, tituly a funkcemi. Jako Vas pripad. Co jste nam vlastne uzasneho poradil? Je videt, ze na takove lidi, ktere napadate, nemate.
+35
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 9:24 | agent

Pane Lopatka, nelobte se, ale na internetu vzdy slo o podstatu sdeleni, a az ve druhe rade o jmeno. Kdyz budu puntickar, tak ja ja Vam mam verit, ze jste Josef Lopatka, vzdyt jste si mohl klidne vymyslet. A clovek, ktery napada cloveka za podpis, a ne za sdeleni samotne, je pro me ubozak, ktery nema argumenty a nedokaze prispet nicim uzitecnym, a tak hlavne prudi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2003 8:37 | BarboraJ

Mne Ceska pojistovna zvysila pojisteni domacnosti uzavrene v roce 1996 o plnych 110% a to bydlim vylozene na kopci.


0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 8. 2003 8:29 | Boucek Antonin

Nedodal jsem samozrejme, ze pokud novou smlouvu odmitnete, tak pojisteni zanika.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 20:46 | fmarek

Chápu Vás, zkuste se zamyslet nad textem dopisu, který (předpokládám) Vaše pojišťovna lidem posílá. Na mě tolik nezáleží. Kdybych napsal třeba Franta Jouda z Roseburgu, řekne Vám to něco? Jen byste měl adresu, která se dá zneužít. Máte-li něco k uvedenému textu, tak se o tom můžeme bavit. I bez té adresy. Máte-li něco na srdci, co by ostatní nemuseli číst, tak to pište na fredy24@post.cz. A propo, až budu dělat někdy mluvčího, tak uvedu, kromě podpisu, i číslo bot :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 8. 2003 19:18 | Jan Kolda von Žampach

Abych byl trochu konkrétní : myslím tím třeba obyčejné přepojištění, co mají pojišťovací agenti tak rádi a i jejich zaměstnavatel bude mít pojistky v jednom mustru.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 937 900 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2022

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Doporučujeme

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

Kopejte kryty, nebo jeďte na Zéland. Hrozba atomové války je zpět

S pokračující válkou na Ukrajině se stále více mluví o možném použití jaderných zbraní....více

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Jak normální je, aby pětatřicetiletí chlapi spali s patnáctiletými holkami?

Kauza z minulého týdne, kdy dva muži ve středním věku odvedli do hotelu dvě dívky, kterým...více

Co bude s fotbalem na Ukrajině a v Rusku? Odpovídají novináři Soukup a Raiman

Že by se neměl míchat fotbal s politikou? Když nemůžete sportovat, protože vám někdo vybombarduje...více

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Dokedy musí dieťa sedieť v autosedačke? Definícia zákona je pomerne prekvapujúca

Každý rodič pozná problémy s prepravou svojich malých ratolestí. Dokedy musia mať deti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

David Marek
ÚSPĚŠNOST
70,27 %

z 37 duelů
×
Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 40 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.