HVB: konec středoevropského snu?

HVB, potýkající se s vážnými finančními problémy, před měsícem prodala čtvrtinu své nejlepší dceřiné společnosti Bank Austria. Bude miliarda euro, kterou získala, HVB stačit na přežití?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 8. 2003 8:55, BarboraJ

Tak nevim,
je to odborny clanek nebo si BA pomoci tohoto PR pripravuje pudu pro prodej dalsi emise?


+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 8. 2003 23:15, TGP

Souhlas, neschopnost Hypa při poskytování úvěrů je velmi dobře známá a nikdy bych si u nich stavebko se záměrem vzít si úvěr nepořídil. Na druhou stranu je třeba říci, že z pohledu spoření jsou stále nejlepší...

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)

10. 2. 2011 20:47 | eva

banka ma neco spolecneho s hvb real estate? s tou realitkou
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2003 10:12 | Dan, OV

Co se týče HBV, tak mám rovněž negativní zkušenost a to zejména v oblasti poskytování úvěrů. Před cca 4 lety jsem za firmu žádal o provozní úvěr , ale bylo mi řečeno, že za provozní úvěry nelze ručit nemovitostmi. Rovněž poplatky, které si účtovali za vklady nad 500tis byly na tu dobu nehorázné. Dnes jsme konečně spokojeni klienti KB, která se v rukou frantíků konečně začala ke klientům chovat tržně.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2003 9:19 | TGP

Na toto téma zde již diskuse proběhla, najdete ji na konci diskusního fóra.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2003 8:57 | Jirka

Má HVB...
...nějakou užší souvislost s HYPO stavební spořitelnou?Jestli ano,může být problémy německé banky nějak ohrožena,respektive můžu být ohrožen já,jako klient HYPO s.s?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 8. 2003 8:55 | hufv

Řekl bych tomasi, že odborný.
A je zde jeden velmi zajímavý fakt - 14 mld špatných úvěrů převážně z bývalé NDR - pokud dobře počítám, je to cirka 450 - 500 mld korun (a to používám aktuální přepočet, v přepočtu v době vzniku těchto dluhů by to asi bylo ještě víc) jen v jedné bance. Takže u nás na tom zdaleka nebyly banky tak špatně.....

-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 8. 2003 8:55 | tomas

Tak nevim, je to odborny clanek nebo si BA pomoci tohoto PR pripravuje pudu pro prodej dalsi emise?

+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2003 11:37 | Marek Radničný

Ono to opravdu není o limitu. Díval jsem se tady na Penězích na srovnání karet (http://www.penize.cz/nastroje /porovnani.asp)a původní Maxim a T-Mobile Club mají 1,95%, zatímco ostatní (ČSA, Škoda Auto) mají 1,58%. Výrazně se liší také měsíční poplatky a další podmínky, přičemž Maxim je na tom dost špatně. Možná by bylo dobré, abyste Maxima vyměnil za některý cobrand těsně před tím, než vám vyprší platnost karty.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 11:34 | Xaver

Anonym si pravděpodobně plete pojmy s dojmy :-(. Jak jsem si ověřoval na informační lince, pro kreditní kartu HVB, tedy původní MAXIM, je sazba 1,95%, oněch 1,58% je pro cobrandované karty ČSA, Škoda Auto a iDnes. Nějak se mně nezdá, že by je HVB anonymovi sama vnucovala, je prý možné o výměnu požádat na klientské lince.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 10:50 | Radek Málek

Ono možná záleží na tom, co za kartu přesně máte, pokud vím, jsou u společných karet Maxim-ČSA a asi i další sazby nižší než u původního Maxima.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 8. 2003 10:48 | Petr

Mám tu kartu dva a půl roku (ještě když to byl Maxim), většinou čerpám tak 50 procent úvěrového limitu, za tu dobu mi ten úvěrový limit dvakrát zvýšili (calekm na cca trojnásobek toho, s čím jsem začínal), platím vždy 100 procent, inkasem. Na výpisu, co přišel včera, čerpám 70 pro cent limitu. Úroková sazba za tento zúčtovací cyklus: 1.950% p.m.
Můžu se zeptat, jaký máte úvěrový limit, že se o Vás tak starají?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 18:48 | Nespokojený klient HVB

Přesně tak, ruším Konfort konto také.
Horší je to ale s "výpalným". Výpovědní lhůta je 3 měsíce, poplatek za zrušení účtu 400 Kč, takže na odcházejícím klientovi ještě "vydělají" přes tisíc korun!!
I to o něčem svědčí....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 11:19 | TGP

Naopak, jak se píše v článku, střední Evropa funguje HVB (pod řízením Bank Austria) výrazně lépe než domácí Německo. Když si pozorně přečtete článek, zjistíte, že HVB bude muset DOMA projít poměrně rozsáhlou zeštíhlovací kůrou a že na to má už připravený plán. Pomoci by jí měly i zisky ze střední Evropy, které se dají odčerpávat na pokrytí problémů doma v Německu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 11:11 | Jiri S.

Ad. 4 - docela by me jako klienta zajimalo, zda-li se mam necoho obavat. Vysledky banky v Ceske republice se mi nezdaji spatne (jsem laik ...) http://www.hvb.cz/next_page.asp?where=28&view=040 . Nerad bych se dockal zavrenych dveri pobocky ... .
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 10:51 | TGP

Pokud velká část vašeho zisku plyne z investičního bankovnictví, kde trh může ze dne na den jít proti vám, když spoléháte na příjmy z poradenství při fúzích, jejichž počet už není, co býval, když obecně klesá zájem o investiční bankovnictví i dosahované marže a vy nejste výpadky schopni nahradit jinde, máte problém...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 8. 2003 10:41 | TGP

Těch důvodů je několik: 1. Hospodářské výsledky Hypa jsou stále kladné. 2. Licence na stavební spoření je velmi lukrativní zboží (i přes plánované změny v systému). 3. Hypo stavební spořitelna je samostatná instituce s velkou mírou nezávislosti na činnosti HVB Bank v České republice. 4. Ani HVB jako taková není "zralá na zavření", nyní prochází na německé bankovní poměry drastickou ozdravnou kůrou a snaží se řešit nahromaděné problémy. To víte, v Německu nemají tak hodnou vládu, aby bankám zamázla špatné úvěry, které po roce 1989 nahromadily a banky si tak se svými hříchy musí poradit samy...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2003 23:15 | TGP

Souhlasím, je potřeba o těchto věcech mluvit a nesnažit se je zatajovat jako různí Fischerové a jim podobní!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2003 23:15 | TGP

Souhlas, neschopnost Hypa při poskytování úvěrů je velmi dobře známá a nikdy bych si u nich stavebko se záměrem vzít si úvěr nepořídil. Na druhou stranu je třeba říci, že z pohledu spoření jsou stále nejlepší...
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2003 21:20 | MIRDA

Pane Prouzo, kde berete tu jistotu ? Stačí se podívat na složení akcionářů a každému musí být jasné, že případné změny ve skupině musí mít dopad i na Hypo stav. spořitelnu. Nebo vy už snad víte něco dopředu, co nebylo publikováno ? :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 8. 2003 21:16 | MIRDA

Chtěl bych se zeptat autora článku, co myslel formulací "z problematického investičního bankovnictví" ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 8. 2003 16:55 | Martin Fryč

Byl bych rád, kdyby se podobných článků objevovalo víc. Všichni tady totiž píšou jenom o českém písečku a zapomínají, že banky tady jsou součástí nějakých větších skupin, které mají často své problémy s vlivem na český trh. A velká média o tom taktně mlčí nebo nejsou schopna tyto informace pokrýt. Nevím, která varianta je horší. :-(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Čupr

podnikatel, Slevomat a DámeJídlo.cz

Vladimíra Glatzová

advokátka

Tomáš Čupr
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services