Báječné ceny na létajících strojích

Chcete cestovat levněji než autobusem? Za pár stovek korun letenka do Německa, Itálie či Velké Británie? Ne, nejsou to letenky k stání, stačí využít nabídek nízkonákladových aerolinií.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 7. 2003 7:53, BarboraJ

Hm...
Neznámá letiště,minimální odbavení a tedy i kontrola,maximální množství sedadel kam si sotva nacpete nohy.Levný a tedy i jistě "kvalitní"personál včetně pilotů.Ať žije bezpečnost - děkuji nechci.


+43
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 7. 2003 12:31, Petr

Odbavení a kontrolu (zavazadel) dělá většinou letiště, takže s tím nemá low-cost aerolinka nic společného. Papírové letenky už v USA hromadně zrušily i klasické aerolinky a třeba Lufthansa teď etix propaguje i v Evropě. Papírový lístek Vám vytisknou za příplatek cca USD 20.

Místo mezi sedadly bylo na nedávných letech s easyJetem, RyanAirem, ČSA a Air France stejné. Představa, že si v economy s klasickou aerolinkou nějak natahovat nohy, je mylná. Že piloti vydělávají nějak výrazně méně není pravda, vydělávají o něco méně, protože většinou létají pouze na 737, takže nepotřebují drahý výcvik na čtyřmotorové 747 nebo na úplně jiný typ letadla (Boeing vs. Airbus). Kontroly a servis techniky jsou dány mimo jiné výrobcem letadel a v Evropě i hodně regulované ze strany státu, stejně tak jsou daná pravidla na požadavky na piloty (zdravotní stav, školení).

V zásadě: nikdo Vám low-cost aerolinky nenutí. :-)

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 10 komentářů)

30. 7. 2003 12:31 | Petr

Odbavení a kontrolu (zavazadel) dělá většinou letiště, takže s tím nemá low-cost aerolinka nic společného. Papírové letenky už v USA hromadně zrušily i klasické aerolinky a třeba Lufthansa teď etix propaguje i v Evropě. Papírový lístek Vám vytisknou za příplatek cca USD 20.
Místo mezi sedadly bylo na nedávných letech s easyJetem, RyanAirem, ČSA a Air France stejné. Představa, že si v economy s klasickou aerolinkou nějak natahovat nohy, je mylná. Že piloti vydělávají nějak výrazně méně není pravda, vydělávají o něco méně, protože většinou létají pouze na 737, takže nepotřebují drahý výcvik na čtyřmotorové 747 nebo na úplně jiný typ letadla (Boeing vs. Airbus). Kontroly a servis techniky jsou dány mimo jiné výrobcem letadel a v Evropě i hodně regulované ze strany státu, stejně tak jsou daná pravidla na požadavky na piloty (zdravotní stav, školení).
V zásadě: nikdo Vám low-cost aerolinky nenutí. :-)
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 7. 2003 7:55 | doxa

Copak místo pro nohy
ale s mým břichem nikdy nedopnu pás a nemohu sklopit stoleček
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2003 7:55 | PK

Navaznost
V poslednich dvou letech jsem sluzeb nizkonakladovych aerolinii vyzil desetkrat, z toho 6 krat byl let zpozden o 4-6 hodin. Z toho vyplyva, ze tyto lety maji smysl jen v tom pripade, kdy vam moc nezalezi na tom, kdy se na misto urceni dostanete. Chcete-li ze Stanstedu nebo East Midland letet nekam dal, bud pouzijte klasickou spolecnost, nebo se snazte tam doleted rano a dalsi spoj hledejte ve vecernich hodinach. Mista na hohy je v letadle skutecne malo, pri svych 175 centimetrech mam potize. Nicmene hodinu nebo dve se to da vydrzet. Potiz nastane s pripadnou nadvahou, protoze kazdy let se pocita jako samostatna jednotka, takze pri jednom prestupu platite za zpatecni let celkem ctyrikrat, a tak celkove naklady moho prevysit to, co byste zaplatili klasicke spolecnosti. Zaradite-li do zpatecni cesty noc ze soboty na nedeli, muze byt levnejsi letet s klasickou spolecnosti, ktera ma weekendove slevy.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2003 7:53 | black pug

Hm... Neznámá letiště,minimální odbavení a tedy i kontrola,maximální množství sedadel kam si sotva nacpete nohy.Levný a tedy i jistě "kvalitní"personál včetně pilotů.Ať žije bezpečnost - děkuji nechci.

+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2003 16:30 | pivko

no podle me patri temto aerolinkam budoucnost na kratkych evropskych letech. dnes uz nejsou 60. leta, kdy byla cesta letadlem povazovan za svatek a servirovali tam pomalu kaviar a sampanske i na letu z prahy do bratislavy. zaoceanske lety jsou neco jineho, nebot tam vetsinou byva problem prestupu, ale treba na lince praha londyn tim easyjet opravdu micha a nuti silne zlevnovat CSA i BA.
a navic, kvalita sluzeb a to zejmena, co se letusek a servisu behem letu tyce jiz nekolik let klesa i u tradicnich aerolinii, takze, kdyz jsem ted na jare poprve letel s easyjetem, nebyl jsem vubec prekvapen. jedine, co me trosku nastvalo bylo zpozdeni, ale to se stane i tradicnim dopravcum. jinak mi jejich pristup prisel jako profesionalni a krome toho, ze na palube chteli za pivko penize :) i stejny jako u klasickych aerolinek.
jedine, na co by tyhle nizkonakladove aerolinky mohly dojet je bezpecnost letu, myslim, ze ke zniceni jejich reputace by stacilo jedno letadlo spadle nekde v evrope. tradicni dopravci by to jiste vyuzili a zacali by tvrdit, ze nizkonakladove aerolinky setri na bezpecnosti, jako se to stalo v roce 1996 v USA valujetu (i kdyz ten snad pry skutecne mel s bezpecnosti problemy).
+43
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2003 18:38 | Václav Polák

NO nevím, občas těmito linkami po Evropě lítám a rozhodně jsem nikde nezaznamenal tak markantní nárůsty. To platilo ještě tak před rokem až dvěma, dneska už konkurence tak velké navyšování nedovoluje...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2003 11:54 | tomhampl

Jedním z důvodů udávání ceny letenek bez letištních poplatků je proměnlivá výše těchto poplatků v závislosti na změnách kurzu, zatímco samotná cena letenky je ve vyhlášeném období stabilní. Dalším důvodem je strategie leteckých společností, které chtějí, aby cestujícímu bylo jasné co komu platí. Vzhledem k tomu, že u nízkonákladových společností může být cena letenky nižší než letištní poplatky, udává většina společností ceny bez těchto poplatků.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2003 11:27 | tomhampl

Ja uvádím v článku - za nejnižší ceny je obvykle nabízeno jen 25 - 30 % kapacity letadla. Tyto levné letenky lze zakoupit obvykle jen několik měsíců dopředu. Čím více se blíží datum odletu, tím cena letenky roste. Několik dnů před odletem můžete zaplatit za letenku více než u klasické letecké společnosti. Takže průměrná cena letenky dosahuje několika desítek liber. Kvůli obrovské konkurenci v oblasti nízkonákladové dopravy v Evropě průměrná cena letenky neustále klesá a hospodaření velkých nízkonákladových společností končí více méně na nule nebo ve ztrátě.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 7. 2003 11:00 | Roman Janeček

A to se těm firmám vyplatí, lítat třeba za pět liber Londýn Paříž? Nebo je to prostě klasické dluhové financování s tím, že jednou se ceny zvednou a dluhy se začnou splácet?
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 7. 2003 10:19 | Marek

Víte někdo, proč je v letecké dopravě (blbým) zvykem udávat cenu za letenku bez poplatků? To je jako nákup auta bez kol, brzd a předních sedadel... Pro autory: opravte si odkaz na diskusi.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services