Epidemie stavebního spoření

Petr Fejtek | | 24. 7. 2003 | 26 komentářů
Stavební spořitelny stále udržují při životě mýtus o 13% výnosu ze stavebního spoření, který již ovšem dávno neplatí. Důležitější otázkou však nyní je, jaký výnos vlastně mohou očekávat noví klienti spořitelen po změně systému.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 8. 2003 9:27

http://www.libinst.cz/ etexts/Hoppe_demokracie.pdf

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 8. 2003 6:25, fmarek

Ta 15% daň se nazývá rovná daň, nikoliv spravedlivá. Žádná daň není spravedlivá. Každá daň je trestem státu za něco. Za to že jste úspěšný, že něco vlastníte, že něco spotřebováváte. Na druhé straně je každá daň také trochu solidární. Výše daně je jakýmsi kompromisem mezi bohatými a chudými, mezi zdravými a nemocnými, mezi mladými a starými apod. Daň je tak vysoká podle toho, která z těch skupin má větší vliv na její stanovení.

Zobrazit celé vlákno

-11
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

4. 8. 2003 12:22 | Roman

Souhlasim, podle toho se ridim hlavne, ale chci mit i aktualni prehled o podilu na trhu.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 11:26 | Katerinka

No, osobně bych se spíše než kolik má spořitelna smluv řídila tím, jaké má podmínky - tj. % při spoření a při úvěru a popřípadě jaké jsou poplatky.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 10:50 | Roman

Do konce roku jeste budu urcite uzavirat nejakej stavebni sporeni a tak by me zajimalo jestli je nekde aktualni poradi stavebnich sporitelen podle poctu smluv, cilove castky atd.??? Dival jsem se tady, ale jsou to dva roky stare udaje. :-(
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 8. 2003 9:41 | Dan Lukeš

Ano, můžete, žádný problém. Jen to musíte stihnout před koncem roku.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:41

Myslím, že jste zcela přesně pojmenoval problém. Dav chudých (líných, neschopných) voličů rozhodne, aby ti úspěšnější (pracovitější, schopnější) platili vyšší daně, t.j. přesouvali své peníze těm chudým. To je ale zcela špatný systém, protože ten, kdo ve společnosti rozhoduje (většinou dav chudých voličů) se zároveň nemusí tak intenzivně potýkat s ekonomickými důsledky takovýchto stupidních populistických rozhodnutí nezodpovědné vlády, jež je jako prodejná ženština. Jediný skutečně spravedlivý daňový systém (nerozporuji smysl daní jako takových, ale spíše systém jejich výběru a správy) je stejná daň pro každého (např. 3000 Kč/měs.), když mají všichni stejný jeden hlas u voleb, anebo stejně nízká daňová sazba pro každého (jako např. rovná daň navrhovaná ODS, ale raději jen sazbu 10%), ovšem s tzv. proporčním systémem hlasů u voleb založeným na takto zaplacených daních za poslední volební (čtyřleté) období. Tak by lidé, kteří neplatí daně (podvádějí) nebo nevydělávají měli velmi omezenou možnost hlasovat pro populistickou vládu a její politiku "po nás potopa". Ve volbách by pak rozhodovaly hlasy těch (úspěšných, schopných, pracovitých a poctivě daně platících) lidí.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:38 | Barry

Nestačilo by, abyste tady ten odkaz dával jen jednou?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:27

http://www.libinst.cz/ etexts/Hoppe_demokracie.pdf
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:26

http://www.libinst.cz/etexts/Hoppe_demokracie.pdf
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:26

http://www.libinst.cz/etexts/Hoppe_demokracie.pdf
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 9:25

Jste docela blizko, ale toto je pravde jeste bliz : http://www.libinst.cz/etexts/Hoppe_demokracie.pdf
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2003 6:25 | Fredy

Ta 15% daň se nazývá rovná daň, nikoliv spravedlivá. Žádná daň není spravedlivá. Každá daň je trestem státu za něco. Za to že jste úspěšný, že něco vlastníte, že něco spotřebováváte. Na druhé straně je každá daň také trochu solidární. Výše daně je jakýmsi kompromisem mezi bohatými a chudými, mezi zdravými a nemocnými, mezi mladými a starými apod. Daň je tak vysoká podle toho, která z těch skupin má větší vliv na její stanovení.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2003 6:09

Je to pěkný článek. Ale nenašel jsem v něm to podstatné. Chystané změny a od kdy by mohly platit. Já mám souběžné smlouvy a nevím jestli na ně podle nových podmínek mohu přepnout státní podporu či nikoliv.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 8. 2003 22:15

15% rovná daň spravedlivá není, protože 15% z milionu je trochu více, než 15% ze sta tisíc. A těžko kdo může tvrdit, že ten první čerpá 10x více státních služeb, než ten druhý, spíše to bude naopak. Systémový problém je práve v tom, že moje daně závisí na tom, "co si lidé myslí" a na tom, jak kdo moc "naříká a bračí". Nechápu, co je spravedlivého a správného na tom, že jedni jsou systematicky okrádáni, protože ti druzí umí dojímavě fňukat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2003 21:38

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím s Vaším velmi zajímavým názorem. Jen si myslím, že na tuhle změnu nebude moc silná podora. Vyznávám názor, že je vždycky něco za něco, že nic není zadarmo. Tak je to i stavebního spoření, lidé si myslí kolik toho dostanou od státu na svoji smlouvu, ale už si nespočítají kolik peněz odevzdají na různých nesmyslných daňích,na sociálním a zdravotním pojištění. Sám vidím jediné řešení, volit ODS a zavést spravedlivou 15% daň pro všechny. Ten kdo teď naříká a brečí, že na to doplatí, tak ať se více snaží, více pracuje a nebojí se třeba jít i do určitého rizika.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2003 9:43 | Lukáš Havel

A pouze pro doplnění: i na vklady ve stavebních spořitelnách se vztahuje pojištění bankovních vkladů, v případě krachu tedy dostanete 90 % z 25 000 euro jako u jakékoliv jiné banky.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 8. 2003 8:36 | Hanz

Na to stačí volit ODS. Tuto filozofii vyznává pouze okolo 25% občanů, takže máte smůlu. Platy většiny občanů se nachazí okolo průměrné mzdy a těm rovná (třeba 15%) daň mnoho nepřinese.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2003 9:10 | axel

Ano, stavební spořitelny jsou z pohledu zákona o bankách také bankami, i když speciálními. Všechny mají povolení působit jako banka udělované ČNB a účastní se bankovního systému pojištění vkladů jako všechny ostatní banky. Doporučuji nahlédnout do webových stránek ČNB (www.cnb.cz), tam najdete seznam všech bank a poboček zahraničních bank, samozřejmě včetně stavebních spořitelen.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 7. 2003 11:54 | pn

Velmi pekny clanek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2003 8:51 | KN

Á, další génius:-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 7. 2003 8:28 | VlK

K tomu dědictví stavebka: Pokud nebudeš v dědickém řízení, tak je to trošku prroblém. Musel bys být asi v závěti. praktickou zkušenost mám jen, když jseš jedním z dědiců přímo pozvaných. Pak záleží jak se s nimi domluvíš, buď se stavebko okamžitě zruší a vybere i se státním poříspěvkem a nebo (jako v mém případě) se převede na jednoho z dědiců, a na své jméno dostáváš dvě státní podpory. (Není tam žádné období, kdy nedostaneš vůbec nic jak u penzijka). Ale než se vyřídí dědictvím (cca 3/4 roku) se k penězům nedostaneš.
Když nejseš přímý dědic, tak dědici by ti to (teoreticky) mohli dobrovolně darovat. Nebo přes závěť.
No a poslední věc, poplatek notáři je 2-1% + daň
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Šourek

mediátor a podnikatel, Corrupt Tour

Vladimíra Glatzová

advokátka

Petr Šourek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimíra Glatzová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services