Šance penzijního připojištění

Petr Fejtek | | 20. 5. 2003 | 57 komentářů
Penzijní připojištění může být téměř stejně výnosné jako stavební spoření a dokonce je pravděpodobné, že již brzy na čele pelotonu oblíbené "stavebko" vystřídá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 6. 2003 7:11, X

Ke!!!

Zobrazit celé vlákno

+45
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 5. 2003 13:10, TGP

Ale to je tak se vším, ne? Jste-li na podpoře, taky si nekoupíte nové auto. a druhou stranu člověk, který preferuje okamžitou spotřebu bez toho, aby si aspoň pár stokorun odkládal na důchod, je nespokojený hazardér. Já ho rozhodně ze svých daní živit nebudu!

Zobrazit celé vlákno

-3
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

22. 5. 2003 14:35 | Květa

Občané, kteří si na důchod spoří u penzijních fondů, by neměli spoléhat na to, že jim stát v případě krachu těchto fondů bude ručit za jejich peníze. S odvoláním na slova premiéra Vladimíra Špidly o tom informují dnešní Hospodářské noviny, z 21.5. 2003. Co vy nato budoucí důchodci ????? Je to vůbec možné z úst premiéra !!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2003 13:48 | Honza

Ale vláda přece nikdy netvrdila, že vklady v penzijních fondech jsou garantovány.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2003 12:05 | Laďa

Lidé reagují na prohlášení premiéra Špidly. Ode dneška se u kolegyně, která má na starosti penzijní připojištění (jsme velká fabrika), netrhnou dveře. Lidé si hromadně ruší své připojištění. Lavina spuštěná tímto prohlášením (že vláda nebude garantovat vklady u soukromých penzijních fondů, pouze že bude dohlížet na činnost těchto fondů) se stále zvětšuje a zrychluje. Vzpomeňte si na tato slova za několik dní, již příští týden (možná už o tomto víkendu) se objeví v médiích informace o tom, jak trh s penzijním připojištěním kolabuje. Podle dnešní situace (lidé si informace budou předávat dál, lavina na sebe začne nabalovat stále více lidí) odhaduji, že během prvního měsíce po tomto Špidlově prohlášení předčasně ukončí své penzijní připojištění asi tak třetina všech účastníků. Bude to velmi smutné. Možná to je záměr vlády - zničit poslední jakžtakž fungující finanční sektor.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 5. 2003 9:24

... stat by měl motivovat ? - ten bývalý motivoval z moci úřední - mnohý z mladé generace by se divil o kolik lepší spoření na stáři než "připojištění do černé díry" je vrazit úspory do TEMELINa, TELECOMu, BUDVARu a pod . Jenomže ty nevysychající prameny budou kapat pro důchodce jiných, méně blbých zemí ... My nákup akcií těchto firem jejich penzijními fondy u nás vítáme jako "příchod institucionálních investorů" a za směšný výnos koupíme rozmlsanýim dětem další šidítko, lízatko, letadýlko ... ach jo - rozumečku kam ses poděl ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2003 9:13

... abych byl srozumitelnější i pro "nověmyslící" - řekl bych to asi takhle - "... většinu toho zatím měla mladší generace "na lízing" ... a LEASING není nevrátná sociální výpomoc ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 11:20 | Milli

Milá Lady, bohužel (nebo buhudík :) se mýlíte Vy. Ta povinnost dodanění při ukončení dříve než v 60ti se týká kapitálového životního pojištění, nikoliv však penzijního připojištění. Dle mého názoru je tedy opravdu vše legální přesně tak, jak to napsal Noname. Dodal bych jen, že větší než stavebního spoření má penzijní připojištění nejen likviditu, ale i výnosnost, která mi orientačně vychází někde kolem 15% p.a. (záleží, za jak dlouho od podání výpovědi pošle fond odstupné – dle vlastní zkušenosti to může trvat i 5 měsíců).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2003 9:05 | již postpuberťák

Důchodci tento stat nedrancovali, VOLE!!! - Vydrancovali t.j. probendili, promobilovali, prorekreovali, procestovali, profasadovali a projezdili (na již druhé generaci drahých zahraničních aut) jedním slovem "PROKOLOTOČOVALI" jej děti dnešní důchodové a předdůchodové generace, které nejen že již neuživí důchodce=své rodiče (důchodci - to totiž nejsou marťané ale rodiče někoho z dnešních cucáků), ale v důsledku "nezdaněného sexu" (proč se ženit/vdávat a mít děti, když jde souložit i bez toho, že) se nezmohli ani na vlastní nástupce (lépe řečeno nedokázali si upřít něc o z vlastního štěstíčka a pohodlíčka a podělit se starostma i penězi s další generaci). Takže VOTOMTOJE - ani jedno auto koupené v zahraničí, ani jeden zahraniční zájezd, ani jedno cizí CD nebylo darem od Boha, ale bohatě a krutě zaplacené z těžce vydřených peněz nuceně bývalým režimem stržených z mezd dnešních důchodců. Takže jejich majetek sloužil 10 let na lepší žití - no včil přašule došly - chaloupku jsme sežrali. Dnešní důchodci a předdůchodci si to ale zaslouží, protože se chovali jak totální pitomci - kterým někdo nabídl lesklé šidítko a voni mu za to byli ochotní dát vše co vytvořili sami i podědili po generaci předchozí. Je to asi tak, jako když táta prodá (čti zprivatizuje) domeček po dědovi vysype peníze doma na stůl a řekne "... a teď berte a kupujte si co se Vám zamane ... " a neodpovědné děti nevědě co číní (rozum ještě nemaj - koneckonců těžko může někdo chtít po miminu, aby netoužilo po šidítku, po puberťákovi aby nechtěl co nejdražší mobil a značkové oblečení a po mladíkovi, aby si nepořídil co nejlepší auto, když to jde). Jenže vono "to šlo jenom jako" - až tak hogo fogo jsme na tom nikdy nebyli aby nám v SRN pekli housky - a představte si voni nám bohaté západní země ten servis dělaly (když přijde pošuk s pětitisícovkou do nejlepšího obchodu, taky mu prodaj na co má peníze ... ). Takže dospělá generace měla říct - PENÍZKY MÁME, ALE NA TYDLETY BLBOSTI, DÍTÉ MÉ ZATIM NE, PROTOŽE NEJDŘIVE MUSÍME ZAJISTIT: zaprvé, zadruhé, zatřetí ... a pak vám koupíme i šidítko ... No a protože se rodiče nezachovali takhle odpovědně vyrostli z děti přerostlí namlsaní puberťáci ...
No a bývalý režim se provinil především tím, že nevypěstoval v lidech pocit odpovědnosti, opatrnosti, nutnosti myslet na zadní kolečka (stát se o všechno postaral). takže když se dveře otevřely chovali se všichni jak z lesa vypuštění ...
Takže ještě jednou mladá generace nemusí platit na důchodce, ale každopádně by měla k vlastníl tíži zajistit nejméně stejně početnou následnou generaci a snad něco odvést i za to, že zatím za nic má vzdělání, bydlení a užívá vše ostatní ač z toho zatím skoro nic nevytvořila ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 21:21 | Honza

Mladík to sice napsal hrubě, ale s tím placením má bohužel pravdu. Je mi 30 a navrhovaná reforma mi pomůže. Alespoň něco jakž takž kloudného z té vlády vylezlo.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 20:26

A kdo myslíte že jsou akcionáři penzijních fondů? Vesměs drahé banky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 19:48

Tak mi půjč prachy na týden a uvidíš ....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 19:17 | Mamula

Hochu rychle emigruj, než tě někdo z tvého okolí přizabije. Tvé názory svědčí, že nemáš nějaké rodinné zázemí a vůbec žádné citové vazby na rodiče a prarodiče. Ty jsi přesně ten případ parazita, který byl v dobách socializmu nazýván příživníkem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 19:12 | Rejpal

V nedělní televizní debatě na Primě ministr Sobotka prohlásil, že do stavebního spoření zatím vrtat nebudou, to je za 1., Za druhé jestli jste si všimli, tak jak odbory, tak i stát předpokládá do 3 let po vstupu do EU růst mezd o 60 až 80 %. Lze předpokládat, že ceny budou následovat. Je otázkou, zda penzijní fondy budou schopny generovat vyšší zhodnocení než 2 až 4 %. Těžko, úrokové sazby v Eurech i korunách zůstanou nízké, to je kolem 1 až 3 procent. Za těchto okolností už penzijní připojištění není tak výhodné. Navíc premiér deklaroval, že stát nebude ručit za tyto fondy.Tedy jsou nepojištěné. Stále je mi záhadou, proč vláda tedy nenavrhne velkým bankám, kde jsou vklady pojištěné, aby zavedly jako zvláštní produkt bankovní penzijní spoření, ke kterému by mohla stejně jak u fondů přispívat. Pokud by se někdo rozhodl pro tento produkt, nemohl by pak žádat příspěvek do penzijního fondu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2003 15:54 | JirkaZ

Dle statistik má 70% lidí plat nižší než průměrný.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 15:49 | JirkaZ

Naprostý souhlas. Jen bych doplnil, že smlouvy lze zavést i na příbuzné v důchodovém věku za účelem získání státní podpory a doplnit stavebním spořením na všechny členy rodiny. Penzijní lze ještě "vyztužit" tím, že si část platu nenechám vyplácet hotově, ale právě do PF(platí ovšem jen pro nejvyšší daňová pásma). Za rok dohromady docela hezký a přitom jistý výnos.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 14:13 | helca

Je ovšem třrba počítat s rizikem, že stát neručí za peníze v penzijních fondech. Viz zkrachovalý penzijní fond VIVA, kde občané byli beztrestně okradeni o desetitisíce a nedostali žádnou náhradu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2003 13:49 | Milli

Té maximální výnosnosti lze opravdu dosáhnout jen při objemech investice 6-18 tis. Kč ročně. To samé omezení ale má i stavební spoření. Nicméně pro toho, kdo chce investovat peníze právě v těchto objemech, jsou to určitě více než dobré způsoby, jak z nenažraného státu dostat zpět alespoň část peněz zaplacených na daních.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 12:27

Zajímavé konstrukce s jednou vadou: člověk s příjmem kolem 10.000,- čistého, a tedy s 15 %ní daní z příjmu, na to v drtivé většině nemá peníze. Když si vezmete průměrnou rodinu, oba 15.500,- hrubého + 2 děti, vychází mi pro 4 lidi cca 20.000,- čistého, ale to 60 % rodin v tomto státě nemá. Teoreticky by sice mohli spořit 4 x 1.500,- = 6.000,- do stavebka (+ poplatky v nezanedbatelné výši) , 2 x 1.500,- = 3.000,- do penzijka a 2 x 1.500,- = 3.000,- do životek. To je 12.000,- měsíčních úspor. Jestli 4 lidi vyžijou měsíčně z 8.000,- čistého, měli by dostat nejmíň Řád práce. A to nemluvím o tom, že průměrný plat bere tak 50 % rodin v tomto státě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2003 11:55

A teď ruku na srdce, výnosnost "někde kolem 15% p.a." vypadá pěkně, ale z jakého objemu? Z 10, 20 tisíc Kč? Kvůli tomu by mne nestálo ani za to zvedat zadek ze židle. Pro mne je zajímavé, jak zainvestovat od 1 milionu výše a ne ztrácet čas kvůli takovým mikroskopickým částkám!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 11:49 | DP

Otazka je, jak dlouho to legalni zustane... A i tak je potom potreba srovnat vykonnost PF po odecteni prispevku s obycejnymi inv. fondy (vetsi vyber).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2003 11:45 | DP

Taky si myslim, ze dat penize na 40 let do systemu, jehoz podminky se meni kazdych par mesicu si kazdy 2x rozmysli. Nepochybuju, ze zmeny se dotknou i navrhu jak dlouholete blokovani obejit. A moc nechapu, proc to cele musi byt tak neprehledne komplikovane.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Vágner

rybář a podnikatel

Jan Řežáb

podnikatel, Socialbakers

Jakub Vágner
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Jan Řežáb
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services