Klientům pojišťoven zvoní na lepší časy

Podvedl vás někdy pojišťovací agent? Pak pro vás máme dobrou zprávu, v parlamentu se totiž v nejbližších dnech chystá projednávání zákona, který by měl zprostředkovatelům přistřihnout křídla a klienty lépe ochránit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 5. 2003 2:14, Jirka, Praha

Co znamená to barevné rozlišení příspěvků ? Proč není na některé možno odpovědět ?

Zobrazit celé vlákno

+15
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 5. 2003 15:07

pokračování: 11.Není první roky kapitálová hodnota pojistky téměř nulová, tedy nemající spořící efekt? Tuším, že tato kapitálová část jde z počátku na rezervy pro případné krytí poj. události, provize dealerům, které dle mých informací dosahují 30-150% ročního pojistného (dle systému přerozdělování provizí dané pojišťovny) a na technické poplatky. 12. Ještě ke stavebním spořitelnám, které dealeři KŽP rádi odepisují. Je pravdou, že státní příspěvek se snižuje, stejně tak úročení. Nicméně v porovnání s KŽP mi přijde daleko méně rizikové i výnosnější: Dle zákona o zdanění kapitálových výnosů je stavební spoření od této daně osvobozeno, KPŽ nikoliv (daň 15%). Kapitálová složka je u stavebního spoření ze zákona pojištěna, u KŽP nikolivěk. Dealeři pojišťoven při sjednáváni KŽP pracují s vysokými provizemi (budiž jim přány;-), které však jdou na úkor klientovy kapitálové části, která se tímto v počátečních letech vůbec nezhodnocuje, kdežto u st. spořitelen je provize kolem 1.000 Kč a tedy klienta se to nijak výrazně ztrátově nedotkne. U st.sp. mám jasně daný výnos i případnou st.podporu, státem jištěnou kapitál.část + osvobození od zdanění, u KŽP je plusem úročení pouze kapitálové části,ale pak odečtu 2 části z každého vkladu (administrativní a riziková), neúročení v prvních letech, zdanění výnosu + velká rizika,jeví se najedou st.sp.stále daleko výhodněji a KŽP se pohybuje výnosově pouze někde kolem výše inflace. Jsou mé úvahy správné? 13. Před uzavřením smlouvy bych si rád prostudoval Všeobecné a speciální podmínky smlouvy nebo podobný dokument s podrobnostmi KŽP,prosím o zaslání.

-16
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 59 komentářů)

25. 4. 2003 13:16 | Mr. Koniáš

Hele, jemu to nevysvětlíš. Ať si dál platí životní pojistku - když mu stačí, že dostane co vložil .... ( jeho přístup je veselý a hodně smutný zároveň ). Třeba zrovna teď drží v ruce hrábě, klátí Máňu ve stodole a z bot mu čouhá sláma: takhle ho vidím :-)
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 12:47 | Honzajs

Já mluvím o zohlednění nákladů obětované příležitosti. Proto mi lépe vychází rizikovka doplněná jinými investicemi
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 12:11 | dude

Pánové, myslím, že máte pravdu oba. Záleží pouze na tom kolik máte roků a jaká je pravděpodobnost, že za těch 20 let budete ještě dýchat. Jestli je Vám 20 - rizikovka nemá asi smysl. Je-li Vám 50 a více let, můžete si z ušetřených peněz u rizikovky ještě něco užít.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 12:02

Vůbec ne pane "Ješitný" nebo "Vztahovačný", ale na začátku diskuse byla řeč o tom,že kdo uzavře KŽP tak je podveden a okraden o jeho peníze . Opět já o voze a vy o koze. Děkuji za odborný výklad a radu. Přeji příjemný den.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 11:01 | Honzajs

Takže vy si zbytečně drahou pojistkou dakzujete, že nejste sociálka. To raději ponechávám bez komentáře...

Každý svého štěstí strůjcem.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 4. 2003 8:55 | Honzajs

Porozuměl jsem vám moc dobře a vidím, že VY jste neporozuměl úplně přesně jak funguje kapitálovka.
Rozdíl mezi našemi pojistkami je v tom, že já tu rizikovku vyhazuji z okna vědomě a vy v rámci kapitálovky nevědomě.
Souhlasím, že jde o to, jak si každý sestaví své portolio investic a pojistek.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 21:29 | milankratochvil@atlas

Mám dojem že nezmar jste vy,nebo jste mě opět neporozuměl,nebo jste sociálka(omlouvám se za ten výraz) a musíte koukat na každou korunu.Máte pravdu,že platíte o 3800,-kč méně, ale těch 750,-/měs. jste vyhodil z okna na rozdíl ode mne a 3800,- můžete (hurá)investovat.Doporučuji opětovné přečtení mých příspěvků o co mě vlastně jde.(zabezpečení jakéhokoli úmrtí a kolik jsem zaplatil).Nebavím se o investování. Já na to pohlížím z jiného úhlu než vy.Já investuji trošku jinak,na to nemám KŽP.To je jisté, nebo každý z nás má na mysli jiné produkty jinak sestavené. Nemám zájem to zde již řešit,není na to zde prostor, ale přesto děkuji za výměnu názorů.P.S. ještě jedno upozornění. Mě stačí , když z kapitálovky vyberu to co jsem do ní vložil.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 18:27 | Tomas

plus 3-4% technické úrokové míry dle pojišťovny... jen pro informaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 13:04 | Honzajs

Ještě jedna věc.
Aby nedošlo k mýlce, sám mám kapitálovku, ale pouze na výši daňového odpočtu, tedy na 1000 Kč/ měsíc. Reálně platím 680 a jsem pojištěn na 400 T. Navíc mám již zmíněnou rizikovku na 2 mil. Celkové pojištění je tedy 2,4 mil a platím cca 3 tis měsíčně (včetně pojištění invalidního důchodu na 30 T / měsíc.
Porovnejte si výši pojistné částky a výši placeného pojistného a uvidíte.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 13:00 | Honzajs

Tak vidíte. Rizikovka na 2 M na 20 let mne stojí cca 1500 měsíčně, na 1M tedy 750. Oproti Vám tedy na pojistnémplatím o cca 3800 měsíčně méně a tuto částku investuji. Za 20 let to je 912 000 Kč bez jakýchkoliv úroků. Když započtu zhodnocení, troufám si tvrdit, že za 20 lety vyberu z měsíčně investovaných 3800 více nežli vy z kapitálovky. O tom to celé je.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 9:31 | Honzajs

Původně jsem také chtěl napsat 100%. ale rozhodl jsem se, že nebudu tak keteggorický, aby nedošlo na slovíčkaření.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 9:29 | Honzajs

Kouzlo je v tom, že ona rizikovka také poskytne potřebné zajištění proti smrtia to ve stejné výši jako vaše kapitálovka. Akorát tam nic nenaspořím, proto mluvím o investování toho rozdílu - dorovnání částky na dožití.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 9:29 | Honzajs

Kouzlo je v tom, že ona rizikovka také poskytne potřebné zajištění proti smrtia to ve stejné výši jako vaše kapitálovka. Akorát tam nic nenaspořím, proto mluvím o investování toho rozdílu - dorovnání částky na dožití.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2003 0:17

Pánové vy pořád investujete. Já v našem dialogu ne. KŽP mám pro zabezpečení smrti. Já investuji mimo KŽP. Nejsem sociální případ ani bezdomovec. A za 100 kč rizikovku. K čemu je? Co to je za produkt. Já zde mluvím celou dobu o zabezpečení smrti.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 23:52

Vážený pane. Nevím jaký je slovník mlm poradců. Já jen SELSKY počítám a pracuji s veřejně dostupnými informacemi. Např. Životní pojištění- Edice Finance pro každého(kolektiv autorů z České asociace pojišťoven, Osobní a rodinné finance aj...Tak-že ještě jednou. Chci se pojistit na smrt "jen smrt".A teď si pojďme porozumět. 1) KŽP sjednané jen na smrt-dožití na 1 000 000,-kč pojistné částky na dobu 20 let. Stojí cca 4 500,-kč/měs. (V případě mé smrti bude rodině vyplaceno 1 000 000,-kč. V případě dožití, to znamená že neumřu, zaplacené pojistné mám cca zpět.) TO POVAŽUJI ZA ÚSPĚCH. 2) Když si sjednám Rizikovou pojistku jen na smrt , na 1 000 000,-kč pojistné částky (V případě smrti bude rodině vyplaceno 1 000 000,-kč. V případě že se mi nic nestane tak jsem si platil "pojistku" a peníze jsou fuč). Dle mých informací taková pojistka stojí průměrně 1 100,-kč/měs. Ne pár šupů a ne méně. To jest za 20 let hodně kč vyhozených z okna. Akorát jsem platil o něco měsíčně méně. A mě zajímá konečný efekt za 20 let a kde skončí mé peníze. Při uzavření KŽP, v nejhorším, podstatná část v mé kapse. V nejlepším, při nějakém zhodnocení, zase v mé kapse. Samozřejmě si také u KŽP odečtu 12 000,-kč/rok z daňového základu. Ve druhém případě v mé kapse neskončilo nic. Doufám ,že jste mi porozuměl. Reagoval jsem jen na příspěvky, že Kapitálové životní pojištění nestojí za nic a ten , který si ho sjednal je vlastně vůl a je okraden. Já si to o sobě nemyslím. Počítat umím velmi dobře. P.S. Je zde hodně kritiků, ale vlastně nic neříkající, hodně křičí a jsou nespokojeni s kdoví ještě s čím. S pozdravem M.K.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 22:19

Ne s velkou pravděpodobností, ale na 100 % na tom bude každý lépe. Díky za pomoc, asi bych mu to nevysvětlil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 22:17

Tak, tak ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 22:00 | Honzajs

To co bych navíc platil na kapitálovce rozdělím na 2 části. Např 100 Kč na rizikovku - z toho za 20 let nebude nic, souhlas. Avšak zbylých 900 budu investovat a troufám si tvrdit, že s velkou pravděpodobností dopadnu za 20 let lépe než kdybych měl 1000 na kapitálovce. Funkce produktu je zcela pokryta.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 18:42 | Antipojišťovák

Člověče Vy jste nezmar. Přiznejte barvu, pro koho pracujete? Vaše názvosloví a některé obraty Vás prozrazují. Je to slovník mlm poradců z večerních školení. To ale nemá se skutečným poradenstvím nic společného. Někteří příspěvatelé (viz výše) Vám prozradili, že zhodnocení celkového pojistného u KŽP se může pohybovat na hranici inflace. To považujete za úspěch? Předpokládám, že se vyznáte alespoň v základech spoření, investování a pojištění. Doufám, že Vám něco říkají výrazy "současná hodnota" a ekeftivní úroková míra. Pokud ne, tak nemá cenu pokračovat. Pokud ano, tak o tom můžeme hodit řeč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 4. 2003 9:08 | milankratochvil@atlas

Pořád si asi nerozumíme.Mě nejde o výnos,ale o to ,že něco platím a potom dostanu peníze zpět bez ohledu na to kdy a funkci produkt splnil. Při rizikovce(smrt) nedostanu nic jen jsem ji platil. Také mi nejde o to jestli mě vyšlo KŽP např. o 1000,-kč/měs. momentálně více. Pouze počítám co je pro mě na konci dražší(např. za 20let).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Renáta Kadlecová

ředitelka Fondu pojištění vkladů

David Rath

politik a kriminálník

Renáta Kadlecová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
David Rath
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services