Šestero důchodce

"Důchod je daleko," říkávali třicátníci a čtyřicátníci. Ti dnešní si už podobné prohlášení nemohou dovolit. Zejména ti s nadprůměrným příjmem...

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

12. 7. 2003 9:57, Marian Kechlibar (inglor@hotmail.com)

Pane Michale, Vás otec používá dobrý systém (a Vy asi taky). Můžete mi doporučit nějaké dobré realitní makléře?

Zobrazit celé vlákno

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 3. 2003 10:27, pesimista

Pane Michale, máte to hezky naplánovaný, doufám ale, že počítáte s revolucí někdy kolem roku 2008? To víte, člověk míní, Pánbůh časo mění....

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 42 komentářů)

13. 3. 2003 17:45

To je vsechno pekne, ale o ty nemovitosti se taky musite starat (tou starosti nemyslim uklizeni po turistech, ale najemni smlouvy, ruzna vyrizovani na katastru, jednani s urady, dane atd.). Zajimalo by mne, kolik casu denne/tydne/mesicne Vas otec venuje peci o deset nemovitosti a kolik casu mu tedy zbyva na cestovani. A pokud se o ne nestara sam (jakoze asi ne), tak musi platit lidi, kteri to delaji za neho, a tim se zase jeho prijmy snizuji. Zni mi to trochu jako utopie. Jsem prave po celkove renovaci jednoho bytu, ktery mam na pronajimani, a mam toho "plne kecky", proto ta skepse.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2003 16:08 | Jan Malý

Nabízeli mi investici do nemovitostí na www.investicedorealit.zde.cz - nemáte s tím zkušenosti ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2003 10:14

Evidetnně jste jeden z tech co rádi mluví, hodně mluví, všemu rozumí, všechno ví, ale jen na půl... Co přesně by ČNB získla tím, že by fixovala korunu v nějakém nevýhodném kurzu? Jde mi o to co přesně. Lidé, banky, podniky, mají korunové a devizové účty. Koruna zanikne a vše se přepočte ve stanoveném kurzu na EUR. Devizové účty budou zachovány. Co by ČNB získala tím, že by ta výměna byla v nevýhodném kurzu? ČNB má spoustu korun, určitě na tom nemůže vydělat. Díky snížení kupní síly by byl velký tlak na pokles hospodářství a nestabilitu cenové hladiny, což není v zájmu ČNB. Navíc tato výměna již proběhla v mnoha státech a nikde žádný takový problém nebyl. Výměna není ze dne na den, přes noc, každ má dost času se případně rozhodnout, že vše převádí na švýcarské franky, dolary, rupie apod.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2003 10:07

Šermujete zde s pojmy, o kterých evidetněn nemáte páru. Jak souvisí předpovědi o kurzu Eura s tím, za kolik se bude měnit? A jak to souvisí s tím, že dolar byl za 42 korun? Víte vůbec co určuje kurz jednotlivých měn? Přistoupení k EUR je věc dobrovolná, nikdo k tomu nikoho nenutí. Pokud si myslíš, že jakýkoiv stát přistoupí k nějaké měně, díky které jednorázově sposuta lidí přijde o majatek, tak nevíš co je to politika. A pokud by na tom co ty řikáš bylo alespoň zrnko pravdy, tak odpůrci vstupu do unie by měli tak silný argument, že by měli dost velkou šanci zabránit vstupu republiky do EU. Na peníze a úspory jsou lid háklivý.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2003 8:09 | dude

Vážený pane, fixace kurzu podléhá určitým pravidlům a nezáleží na tom jak se p. Tůma a spol. vyspí. Nehledě na to, že kurz bude znám ne ze dne na den, ale poněkud dříve. Zatím mě nenapadá co by z toho ČNB měla? Jedním z jejich hlavních cílů je stabilita měny. A to se jí docela daří.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 19:19 | Hráč

Pokud si myslíš že je to nesmysl, tak se zařiď jinak. Jestli si myslíš, že ČNB bude měnit fixovat korunu na Euro v kurzu, na kterém bude prodělávat, tak si neměň. Podle našich slavných analytiků už mělo být Euro za 27, později přidali za 29 a teď už říkají že za 31 Kč. Já si myslím, že před fixací na Euro ČNB nějakým způsobem korunu oslabí, možná i tím, že spustí paniku a zvěřejní záměr za kolik bude Eura měnit, začne poptávka po Eurech a koruna začne samovolně prudce oslabovat. Vždyť dolar už také byl za 42 a dnes je kde ? Vůbec bych se nedivil, že fixní kurz bude 1 Eur za 4O Kč. Takže těch pár Eur co dostaneme vyměněno budeme chtít doplnit z mezd a důchodů a také ceny se pohnou nahoru, obzvlášť pokud jsou v okolí podstatně vyšší cenové hladiny. Jo abych nezapoměl, jestli si myslíš že většina národa jsou spekulanti, tak si na omylu. Vždyť kolik lidí si vloni v létě vyměnilo Kč na Eura, aby teď čerpali cca 6% zhodnocení při nákupech.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 11:44

Je to přesně naopak, ten kdo čte opravdu pozorně a více článků, ten jasně vidí, že prostě co článek, to nový názor, bez ohledu na to, že jde stále o stejného autora, stejné produkty, stejné nemovistosti, stejný svět, stejnou republiku...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 11:36 | Allesh

Ctete pozorneji, pak pochopite ze si tolik neprotireci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 8:43

Co je a co není přemrštěná cena?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 8:42 | Ivan Druhý

Souhlasím plně s tím, že prostě články na tomto serveru si stále více protiřečí, zřejmě proto, že vždy vychází z podkladů jiných zájmových skupin. Na jednom místě si člověk přečte, že v mladém věku si rozhodně nemá pořizovat byt na hypotéku, že je lepší být v nájmu. Na jiných místech si přečte, že nejpozději ve 40 letech již musí mít hypotéku. Z toho tedy vyplývá, že kolem 40 let je již člověk starý, navíc že v době kdy vychovává děti je pro něj výhodnější se zadlužit, než v dobách dřívějších, kdy rodinu třeba ještě nemá...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2003 8:39 | David

Z čeho při svých nesmyslných tvrzení vycházíš? Vstup do EU nemá žádný vliv na korunové vklady. To může mít až přechod na EURO. Ale pokud by skutečně měl být nevýhodný (nevím proč), tak není problém, aby si každý koruny směnil na jinou měnu před povinou konverzí. To že po přístupu do EU vsrostou ceny potravin na dvojnásobek netvrdí ani komunisti a to jsou nějací odpůrci EU a výrazní demagogové...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2003 21:21 | Vaše zdravotní pojišťovna.

Předcházej stresům a chorobám v důchodu!!! Umři včas !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2003 21:17 | Hráč

Pokud vstoupíme do EU lze čekat značné znehodnocení korunových vkladů, první při fixaci na Euro(kurz výměny bude velice nevýhodný) a druhé po jeho zavedení, kdy ceny služeb a potravin během 2 až 3 let vyskočí na dvojnásobek. Proto s nemovitostmi souhlasím, ale to se musí umět a je to pořád stres (v zemi plné zlodějů), další jsou primární emise cenných mincí a další i akcie spolehlivých podniků vedlejšího trhu burzy cenných papírů. Které to jsou ? IPOINT firmy, zde máte setříděny dobré firmy podle různých kritérií.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2003 16:48 | Honzajs

Nebo to jsou peníze vydělané po revoluci?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2003 16:47 | Honzajs

Bohatý táta, chudý táta, Cash Flow kvadrant, Bohatý táta radí jak investovat. Zajímavé čtení
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2003 14:10 | Hugo

No jo, něco na tom bude: 1918 - 1938 - 1948 - 1968 - 1989 - ????
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2003 11:51 | Petr

Co je to za knihy od p. Kyiosakiho?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 3. 2003 10:36 | Faraday

Zajímavý članek, je však zajimavé zkombinovat jeho čtení i články o nemovitostech (cenová bublina). Určitě souhlasím s tím, že je dobré mít na stáří vlastní nemovistost, otázkou však je, zda má smysl ji dnes pořizovat za přemrštěné ceny (mám na mysli Prahu). Jinými slovy - nemovitost ano, ale ne za každou cenu. I když i dnes se občas objeví něco rozumného - na to je však většinou potřeba cash, na vyřízení hypotéky nikdo s výhodnou cenou čekat nechce a bez konkrétní nemovitosti se úvěr vyřídit de facto nedá (má-li se nemovitostí ručit). Jinak určitě spořit (oněch 10% je asi fajn odhad) a diverzifikovat - nemovitosti (jsou-li za rozumnou cenu), stav. spoření, ... Otázka je, jak dnes s fondy - s ohledem na situaci na Blízkém východě moc nedůvěřuji akciovým trhům, aspoň ne v horizontu následujících měsíců a je škoda v mezičase přijít o 10,20 nebo 30%. Dluhopisy asi taky těžko, další pokles úrokových sazeb asi moc čekat nelze, půjdou-li úroky nahoru, dluhopisy prodělají. Takže dobře zainvestovat v dnešní době není jednoduché (aspoň tak se to jeví mně).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2003 10:27 | pesimista

Pane Michale, máte to hezky naplánovaný, doufám ale, že počítáte s revolucí někdy kolem roku 2008? To víte, člověk míní, Pánbůh časo mění....
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 3. 2003 9:46

"... po revoluci většinu vydělaných peněz ..." ?! To znamená, že před revolucí se daly vydělávat peníze ?! To bych rád věděl, co Váš otec dělal, když byl tak READY. Přesto Vám přeji ať si ty penízky pěkně oba užijete. P. Lačko
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Sýkora

bývalý hokejista a investor

Oldřich Bajer

podnikatel, zakladatel NetCentrum

Michal Sýkora
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Oldřich Bajer
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services