Radomír Lašák: Ovoce budeme sklízet třetí rok

Před rokem <a href="http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=864" target=_blank>opustil Radomír Lašák (38) Komerční banku</a>, svého na více než desítku let jediného zaměstnavatele. Zanedlouho se objevil jako obchodní ředitel v eBance. V září se stal v tomto bankovním domě nejvyšším šéfem.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 2. 2003 21:20, x

Ano, je to to, co se právě teď v eBance mění, protože jejím problémem skutečně nejsou IT lidé a systémy, které má velmi kvalitní. Její problém byl od počátku velmi špatný obchod a marketing. Neschopnost prodávat to, co má. A neschopnost nastavit dobrý relationship vůči různým kategoriím klientů. To je to, co se nyní s příchodem Lašáka výrazně mění a to, co bude klíčem k úspěchu.

Zobrazit celé vlákno

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 2. 2003 5:13, zevloun

Váš optimistický pohled neplatí pouze v E-bance, tak je to přeci dnes všude.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 43 komentářů)

6. 2. 2003 9:50 | MV

Naopak, Pedro velmi hezky pojmenoval to, co si myslím i já: jestli chce eBanka uspět a někdy v budoucnu být zisková, nesmí se orientovat na technologické vychytávky, ale na lidi, na masový trh. "Počítačovými magory" nemyslel řadové uživatele PC (dneska na počítači pracuje téměř každý), ale opravdové "magory", pro které je PC celý jejich svět a i svou milostnou korespondenci uskutečňují na "chatu". Takových je v ČR pár tisíc a ti opravdu eBanku nespasí. Co je masovému klientovi do toho, že to dělá převody "on-line"? Masa chce jednoduchost, srozumitelnost, vstřícnost, ne "on-line", ke kterému navíc dojde jen v rámci jedné banky. Mezibankovní převody v ČR trvají 2 dny. Já mám své účty u Komerční banky. Neznám systémy jiných bank ani eBanky, ale podle mě KB nabízí na internetu všechno to, co eBanka, a její telefonní bankovnictví je asi dokonce lepší. Expreskonto KB za 79 Kč měsíčně nabízí internetové bankovnictví, telefonní bankovnictví, platební kartu, vedení účtu, zasílání výpisů... Upřímně, proč bych měl jít do eBanky, která u mě skutečně má pachuť banky zaměřené na technologie, ne na lidi. Jo, mám-li skončit tou technologií: i u KB jsou všechny vnitrobankovní převody provedené přes internet zúčtovány v reálném čase (alespoň přes den, nevím, jak v noci).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2003 9:47 | Hermiona

Myslím, že část bývalého vedení banky byla příliš svázána se svojí původní (a neúspěšnou) vizí čistě elektronické banky a příliš optimistická co do očekávání pozitivních reakcí zájemců (to byl ti "otci zakladatelé"). Některé nápady byly až dětinské, vnitřně rozporné a dokonce se trestuhodně opakovaně realizovaly - viz nyní Seznam účet. Druhá část vedení byla naopak námezdná síla, která poslušně poslouchala PPF s jejími požadavky a la tehdejší ČP - co nejvyšší podíl na trhu bez ohledu na následnou vysokou "úmrtnost" a na snižování kvality služeb - především osobních služeb. Hlasy, které občas někdo pronesl o tom, že tato cesta je do pekel, se nebraly v úvahu ani ve vedení, ani v PPF. Takže když už byl průšvih příliš velký, najednou PPF zjistilo, že potřebuje někoho, kdo by jaksi "zdůvodni" obrat o 180 stupňů slovy o "best practice" (česky - pouč se z historie a od konkurence) a musí to být někdo z velké banky (samozřejmě - když to řekne někdo, kdo není CEO - česky ředitel, a nemá MBA - česky nástavbový kurs, tak to není ono). Projekt NEXT byli schopni navrhnout lidé v bance i bez McKinsey a za desetinu ceny - ale nebylo by to přece ono. A mohli by věnovat více pozornosti důležitým věcem a ne občasným úletům zahraničních "poradců". Ale jedno je naprosto jisté - obchod v eBance nefungoval, a bylo to jak nekvalifikovaností vedení, tak i nedostatkem statečnosti vůči vlastníku a vůči sobě. Přitom možnosti, jaké obchod měl díky prostředkům v eBance, neměl a zatím nemá nikdo na tomto trhu. Takže obecně řečeno - pan Lašák má pravdu a jeho analýza je v pořádku. Je to ale jen námezdná síla PPF, plní jen její přání a žehlí jen její chyby.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 2. 2003 8:10 | Košťál

Ty jsi idiot. Na Internetu psát o uživatlích PC jako o "počítačových magorech". Tady píšeš, že máš ČSOB, o pár příspěvků píšeš zase, že máš ČS. Ty jsi asi nejchytřejším klientem všech bank v republice a možná i ve Švýcarsku a Lichtenštějnsku. Vem si raději papírový příkaz k úhradě a doběhni si s ním do banky. Nebo ještě lépe vem složenku a utíkej na poštu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2003 7:56 | Klapzuba

Po příspěvku tady Pedra, a zvláště závěru příspěvku, se cítím jako naprostý imbecil, protože mám otevřené účty u eBanky. Jelikož jsem podnikatel, musím mít firemní účet. V eBance zaplatím za oba účtu celkem 144 Kč měsíčně (nepočítám poplatky za položky. Když se podívám do jiných bank, tak vedení podnikatelského účtu s elektronickým bankovnictvím nepřijde o nic levněji, než u eBanky. Například vychvalovaná HVB. Podnikatel zaplatí měsíčně paušál 500 Kč a za Online banking dalších 100 Kč. Občan nepodnikatel v HVB zaplatí 200 Kč a 50 Kč měsíčně za Online banking. Zdá se mi, že přeci jen o "trošičku" to převyšuje ty zmiňované dvě stovky u eBanky. To radši nemluvím o cenách karet a výběrů z bankomatu HVB. U GE a ČSOB nejsou poplatky o moc nižší než u eBanky. S jediným s čím souhlasím je, že ČS chytá druhá dech a se Sevisem 24 vykročila správným směrem. I přístup zaměstnanců se podstatně vylepšil. Chci si brát hypotéku na dům. Se žádostí jsem se obrátil na ČS a ne na eBanku, protože v žádném případě nechci hypotéku od GE Bank, kterou eBanka nabízí.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2003 7:32 | Jirka S

Docela by mě zajímalo v čem je HVB bank levnější? Využívám služeb jak eBanky, tak HVB a tento pocit nemám.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2003 2:10 | Pedro

Poslední číslo Osobních financí jsem nečetl... nicméně klientem České spořitelny jsem také, mám osobního bankéře, déle než vy v eBance, internetové bankovnictví jsem měl automaticky, protože jsem měl servis 24, jehož zřízení trvalo cca 20 min na pobočce, od té doby jsem se tam byl domlouvat jen jednou a to jsem chtěl hypotéku (to budete muset do pobočky i v eBance, jen si to můžete předvyplnit...), přitom mi byli schopni zajistit schůzku s hypotéčním poradcem během dvou dnů, což v té době byl mezi mými známými rekord... pravda, hypotéku jsem si nakonec nebral, takže možná bych dnes mluvil jinak... nicméně Česká spořitelna se mění a srovnání s eBankou tak brzy nebude o tom, že eBanka je zdaleka nejlepší, ale o tom, že eBanka je v některých detailech lepší... a pokud budete i nadále v eBance platit těch 200 měsíčně oproti méně než polovině ve spořce, pak pro vás ty detaily budou muset být setsakra důležité... nicméně věřím, že budou existovat lidé, pro které to bude mít smysl a to budou klienti eBanky a té nezbývá než doufat, že zvolí takové detaily, které budou důležité pro hodně lidí... jinak ještě, co se týká bonity klientů eBanky... jsem trochu jiného názoru, skutečně bonitní klienti jsou úplně v jiných bankách, kde dostávají o několik řádů lepší služby za podstatně nižší ceny... znám spoustu klientů eBanky, kteří na tom příjmově nejsou moc dobře a nedají na ni dopustit, prostě jim ty detaily za tu stovku či více měsíčně navíc stoji... a to je dobře, každému co potřebuje, mně stačí spořka (a ČSOB, HVB a GE - jejich produkty také užívám), vy musíte mít eBanku...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 2. 2003 0:11 | Martin

Nema staci si nastavit filtr a muzes se podivat i o vice roku z5.l
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 22:38 | Radomír Lašák

Děkuji všem za názory. Opravdu si vážím všech, jak pozitivních tak negativních. Všichni moji spolupracovníci tvrdě pracují na tom, aby eBanka byla úspěšná. Příjemným překvapením jsou pro mne osobně zejména ty názory, které nám přejí úspěch (v Čechách velmi neobvyklé). Bytostně věřím, že i výhradně český management a výhradně český tým spolupracovníků může uspět. Nejsme naivní a víme, že konkurence je obrovská. Nebude jednoduché se prosadit, ale nejhůře se překonávají limity, které si člověk sám sobě nastaví. Hezký den/večer.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2003 22:18 | Pavel

Ono to už asi patří k folklóru nadšenců eBanky, že hned začnou srovnávat s Českou spořitelnou, viďte... A co takhle HVB, která je dnes levnější než eBanka (o úrovni a jménu banky nemluvě) nebo taková ŽB? Zkuste si ty banky opravdu objektivně porovnat. Ne tedy stylem "když platím hodně, tak ty služby přece musí tomu odpovídat"...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 19:27 | Martin konik@email.cz

Pamatuji si na rozhovor s panem Lasakem, ktery tvrdil, ze ke zmenam dojde na prelomu roku. Nyni uvadi toto: "Budete měnit produktovou nabídku? Banka má ucelené produktové portfolio. Změny ale plánujeme, dojde k nim ve druhém čtvrtletí. " Takze se to posouva o pul rok, protoze kdyz rekne nekdo druhe ctvrtleti tak vetsinou mysli konec. Stala se jedna zmena na zacatku roku. Kazdy klient ma sveho osobniho bankere s telefonnim cislem jak na pevnou linku tak na mobil. I se jmenem bankere. Jen chybi fotografie, ktera je v upoutavce na uvodni strane. Take jim jiz dobry pulrok pada aplikace pri vyplnovani hypoteky a stale se nic nedeje. Tak jsem zvedavy s cim e-Banka v nasledujicim pul roce prijde. Stale ma nejlepsi internetove bankovnictvi. Pokud to srovnam s CS tak je to parada, protoze v CS nemate treba vypisy. Nejsou videt poplatky u transakci... Ale i internetove bankovnictvi e-Banky ma neprijemnou chybu. Historie transakci je jenom jeden rok a to je dost malo. Martin
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2003 17:18 | Jirka

eBanka chce bonitní klienty a rikejme si co chceme, ale poplatky jsou docela dobrou formou, jak si klienty vyfiltrovat. eBanka, podle me nabizí vysokou kvalitu za pomerne rozumne ceny a pokud to nejste schopni akceptovat tak běžte do Spořky ale rád bych Vás upozornil, že za nízké ceny, taky dostanete odpovídající služby viz článek o pořízování internetového bankovnictví v posledním čísle Osobních Financí, přeju hodně odolné nervy!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 16:19 | Pedro

Myslím, že příliš berete za své tvrzení bývalého vedení eBanky, které z jejího transakčního systému dělalo boha. Funkci, kterou bance přisuzujete bude do roka schopna plnit každá česká banka (včetně ČS) a eBanka se tak bude moct jít schovat... jedinou cestou, jak se může prosadit je být schopna klientům nabídnout komplexní služby, aby si je nemuseli kupovat u konkurence. Co se týká žití z poplatků... já sám klientem eBanky nejsem, přijde mi příliš drahá, skutečnost, že mi připíší úhradu v reálném čase mi nestojí za to, abych jim platil 200 za měsíc, mám to samé v ČSOB za 90, navíc mám telefonní bankovnictví zadarmo, zatímco v eBance, pokud chcete dělat transakce s živým člověkem, tak platíte a platíte... takže stávající eBanka je bankou nadšenců, kteří mají radši stroje, jedinou cestou, jak se prosadit je nabídnout lidi těm, kteří mají raději lidi... takových je totiž totální většina v této zemi a tato většina bude eBanku živit, ne těch pár "počítačovejch magorů" kteří jsou na větvi z toho, že převádějí peníze v reálném čase... kdyby totiž zapátrali, tak by zjistili, že to už uměla IPB v roce 1996...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 12:21 | SkrivanekT

Nevíte co chystá PPF s První městskou bankou? Proč má vůbec dva bankovní domy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2003 12:19 | SkrivanekT

oni měli ještě nějakou další?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 11:47 | dudde

a co ostatní banky?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 11:22

jsme klient banky EB uz 3 roky s mnoha milionovym obratem na jejich uctech, dali jsme jim vydelat nemale prostretky na poplatcich privedli jsme jim nekolika novych klientu a banka se chova jako mrtvej brouk,zadne vyhody, slevy,nabitka uveru nic.... Tak to skusime nekde jinde kde si nas vsimnou,. s pozdaravem zamestnanec Barter and financial Trust a.s.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2003 11:16 | greenhorn / ocapek@yahoo.com

Od CEO nelze jiné než optimistické vyjádření očekávat. Nicméně, skutečnost bude trochu jiná: oproti "velkým"bankám typu KB má e-banka jednu obrovskou výhodu (propracované elektronické bankovnictní) a jednu obrovskou nevýhodu (velikost banky). Zatímco o svou výhodu přijde rychle, protože ostatní se od ní prostě poučí a během několika let úroveň srovnají, kompenzovat nevýhodu v počtu poboček a klientů bude nesrovnatelně těžší. Při svém vzniku e-banka neposkytovala úvěry a profitovala z poplatků svého e-bankingu. To jí dávalo určitou stabilitu (nemohla mít špatné úvěry, protože neměla žádné úvěry), byť se stále pohybovala v (plánované) ztrátě. Jak se ale bude kvalita e-bankovnictví srovnávat, nebude možné udržovat nadstandardní poplatky a zisk bude muset čím dál více přicházet z klasických bankovních produktů. Tím ale banka také čím dál více bude vstupovat do klasických bankovních rizik, přičemž její velikost a bilanční suma je s ostatními neporovnatelná. Tohle zlomit bude úkol přetěžký a pokud si CEO myslí že se mu to podaří stažením nejlepších lidí z trhu, má zřejmě o personální politice belgické KBC, francouzské Société Générale či rakouské Erste velmi nízké mínění. Pravděpodobnější je klasická cesta: malá banka = větší riziko, menší marže, dražší zdroje atp. --> podbízí se klientům kompenzací rizik lepším úročením atp, což snižuje její ziskovost a dále tak zhoršuje konkurenční pozici a možnost dalšího rozvoje. Nechci tím samozřejmě tvrdit, že každá malá banka je apriori odsouzena k zániku, ale názory CEO mi připadají spíše z říše snů a vizí, než z reálného zhodnocení skutečnosti. Lovu Zdar!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2003 11:15 | SkrivanekT

jestli se pamatuji správně, tak Českou pojišťovnu dostala PPF za to, že zachrání Pragobanku. No a smlouva byla taková, že pojišťovana PPf zůstala a Pragobanka záchranu nepřežila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 11:07 | dude

takže dle tebe ostatní banky, které vlastnila vytunelovala záměrně? Asi ano, měly zazděné úvěry tak proč je nezavřít, že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 2. 2003 11:05 | jana.k

Nevíte, jak hluboko zatne eBanka sekeru za rok 2002? Někde jsem slyšela, že to budou stamiliony.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Karel Svoboda

ekonom, prezident APS ČR

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Karel Svoboda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services