Je Poštovní spořitelna na prodej?

Petr Vykoukal | | 19. 11. 2002 | 21 komentářů
Bankéři z jedné menší české retailové banky nedávno naznačovali, že mají na stole nabídku na koupi Poštovní spořitelny. Představitelé ČSOB ale odmítají, že by bylo vůbec možné Poštovní spořitelnu prodat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 11. 2002 20:19, CSrypatschek

...a navíc, tady na poště v Poštovní spořitelně pracovnice nemají prakticky vůbec žádnou šanci zjistit, co a jak mám a točím na svém postžiru. To ale o těch hodně upovídaných kravkách za přepážkou České spořitelny a v zázemí, co tam ve spořitelně mají a živí je, po svých zlých zkušenostech nemohu vůbec tvrdit. Měl jsem kvůli České spořitelně proto velké nepříjemnosti.

Zobrazit celé vlákno

+92
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

15. 12. 2002 13:55 | Pavel R.

Mýlíte se pane Juchelko. Pracovníci(e) pošty neví o historii vašich transakcí nic, protože na rozdíl od patrně většiny bank (ČS,a.s určitě) není dokumentace k účtu na vaší domovské poště, ale v žirocentrále. Ani počítačové systémy ČP a PB nejsou nijak provázány s ohledem na konkrétního klienta, ale jen s ohledem na transakce prováděné na konkrétní poště. Takže zatímco na pobočce např. spořitelny se může její pracovník "podívat" do vašeho účtu, na poště ne. A pokud přijdete do jakéhokoli finačního ústavu s jednotlivou "podezřelou" transakcí, nebudou si o tom pracovnice drbat mezi sebou, ale rovnou vás ohlásí. To je totiž jejich povinnost ze zákona.
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 12. 2002 12:43 | lux

Ale co to je "prodej PS". Možná snad prodej zákazníků využijvající služeb PS?. Uvědomte si, že PS neexistuje jako subjekt, banka je jen jedna a sice ČSOB. PS je jen marketingové označení skupiny služeb.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 11. 2002 17:50 | Pavel R.

Na otázku, zda lze oddělit PS od ČSOB lze odpovědět velmi snadno: ovšem. Nezapomínejme, že PS v IPB vznikla akvizicí bývalé Poštovní banky bývalou Investiční bankou. Po "povinném" sloučení obou bank do IPB došlo k vnitřnímu rozdělení na IPB pro wholesale a PS pro retail, ale ještě dlouho existovaly paralelní produkty (např. běžný účet). Také by jistě nebyl problém se sehnáním kupce. Jiná otázka ale je, co by ČSOB prodejem PS sledovala. Chce-li se ČSOB opravdu orientovat více na retail, jak při koupi IPB prohlašovala, neměl by takový krok cenu. Ten, kdo ovládá PS disponuje také největší "pobočkovou" sítí a technologie PS je přizpůsobena od začátku - od dob Poštovní banky - specifice práce na poštách. To vůbec není tak jednoduché jak vypadá! Synergie poštovních a bankovních produktů předurčuje vlastníka PS ke zvláštní pozici na bankovním trhu. Dnes ani ČS není schopna konkurovat dostupností služeb PS a pokud zanedbáme elektronické bankovnictví, které není "pro každého", nemá PS v ČR v oblasti retailu konkurenci. Je jen na vedení ČSOB, jak tohoto potenciálu využije. Zatím se skutečně zdá, že to příliš "neumí". Držme jim palce.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 11. 2002 8:55 | Luckily

... a zapoměl jste na informační systém IPB, vždyť v ČSOB nic nebylo !
+40
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 22:25 | CSrypatschek

...pane Bouček, při čtení Vašich názorů jste pro mne někdy vskutku otazníkem, neboť Vás jinak považuji za velmi inteligentního. Odpovídám si sám : Vaše inteligence je asi někdy tajnosnubná s účelovou demagogií za mrzký ten peníz, ha, ha, ha, a mám to ! Vždyť přece musíte sám dobře vědět, že obdobný seznam podniků, co jste vyjmenoval, je možno stvořit pohodlně s jinými jmény a z bývalých úvěrových portfolií těch bémiš bank, které prý(?!) byly a jsou dnes oficiálně ctihodné. Myslím tím třeba takovou Českou spořitelnu, která se před časem pustila pod heslem "univerzální banka" do úvěrování bez dostatečných zkušeností a opatrnosti, až byla před krachem a stát se socany ji z peněz daňových poplatníků sanoval. To se to vesele rozdává z cizího, že ?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 20:28 | CSrypatschek

...a osud Poštovní spořitelny ? Mateřská ČSOB si ji asi nechá, byť i mne zarazil ten od počátku chladný postoj ČSOB a nezájem na dalším vývoji Poštovní spořitelny, ostatně zjevné to bylo při nedávném přemalovávání log, kdy Poštovní spořitelna ani vizuálně zatím do finanční skupiny ČSOB zařazena nebyla. Možná ji ČSOB, v případě potřeby, pohodí Nomuře jako kompenzaci, pokud se spory a arbitráže nebudou vyvíjet pro ČSOB a stát příznivě, to je ale taková dosti futuristická varianta.
+62
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 20:21 | CSrypatschek

...tady v tomto bémiš prostoru je vše možné ! Peníze dnes nemají cenu a proto Poštovní spořitelna momentálně ztratila dosti ze své strategické hodnoty, pro kterou ji IPB původně budovala. Jak vysoké totiž byly úrokové sazby tehdy a jak nízké jsou úrokové sazby dnes ? Cílem tehdejší akvizice Poštovní banky byl přístup IPB k levným primárním zdrojům, když už ji kartelová dohoda líných a pomalých brontosaurů Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB přiškrtila hned od počátku kohoutky od penězovodu na mezibankovním trhu. Proč si také nechat tady vyrůst nějakou tu novou a živější konkurenci, že, hi, hi, hi. Dále klienti Poštovní spořitelny jsou dosti pragmatičtí. Proto ziskový potenciál banky z titulu prodeje dalších, klientům vnucovaných a zbytečných produktů je zde jistě menší. Daleko menší, než v takové České spořitelně, kde dle mne dnes neví, co za bajky a pohádky se sliby si už mají vymyslet, aby svého klienta ještě více odrali z kůže. Ostatně, právě z České spořitelny mnozí pragmatičtí klienti do Poštovní spořitelny utekli. Sebezáchovné instinkty tedy v populaci, alespoň v některých případech, ještě fungují !
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 11. 2002 20:19 | CSrypatschek

...a navíc, tady na poště v Poštovní spořitelně pracovnice nemají prakticky vůbec žádnou šanci zjistit, co a jak mám a točím na svém postžiru. To ale o těch hodně upovídaných kravkách za přepážkou České spořitelny a v zázemí, co tam ve spořitelně mají a živí je, po svých zlých zkušenostech nemohu vůbec tvrdit. Měl jsem kvůli České spořitelně proto velké nepříjemnosti.
+92
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 20:13 | CSrypatschek

...já mám tady ve městě pod 10 tis. obyvatel, nově pověřená obec a tedy jako malý okres, po nedávné změně přístup do Poštovní spořitelny od 8:00 ráno do 18:00 večer a dopoledne v sobotu, bankomat ČSOB je za rohem. Česká spořitelna naopak pokladní hodiny významně zkrátila a zavedla polední přestávky, před 9:00 ráno a po 17:00 či někdy vůbec celé odpoledne bych se tam nechytal, zavřeno. K dispozici mám v Poštovní spořitelně diskrétní pracoviště, kde si mohu v pohodě u operací sednout. Tak co ?
+65
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 17:54

To nemohu posoudit, ja tam od r. 1999 nechodim, mam Homebanking. Od te doby jsem tam byl vlastne jen 2x - kdyz jsme musel zrusit/zmenit trvale prikazy a svoleni k inkasu, ktere jsem zadal pred zrizenim Homebankingu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 16:13 | Pedro

ona maximalizace příjmů je otázkou už hodně dlouho... zlí jazykové z pošty tvrdí, že smlouvy moc výhodné nejsou... resp. že by rozhodně mohly být lepší. To celé může být otázkou do diskuze, co je ale podle nich faktem je to, že manželka člověka, který smlouvy za Českou poštu vyjednával pracovala ve staré dobré IPB a i dnes v nových časech se pro ni prý místečko našlo... ale jistě to nevím, je to spíš takové jedna paní povídala...
+41
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 11. 2002 9:36 | Boucek Antonin

Mate na mysli pany Charouze, Ringa, Bednarika, Lukese, Kveta, Vojenske stavby, Stella Group, Cimex Group, Ceske sklo a tak? Proboha, jake klienty IPB (a ne Postovni sporitelna) mela, ktere by nemely ostatni banky a stalo by jim za to, riskovat mezinarodni zaloby, aby mohly tyto klienty mit?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2002 19:50 | Ivo Juchelka

No jo, jenže ta otevírací doba je ještě horší než na pobočkách bank a aby polovina sousedů věděla, jaké provádím transakce...
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2002 18:50 | CSrypatschek

...souhlasím, ten vývoj v Poštovní spořitelně včetně průkopnické čipové aplikace na Maxkartě byl obdivuhodný, v porovnání třeba s takovou zapškle pomalou Českou spořitelnou. Pro pragmatické klienty svojí lácí tehdy bez konkurence !
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2002 16:41

Nemuzu si pomoct, ale Postovni Sporitelna v kombinaci s elektronickym bankovnictvim IPB BYLA (dle meho nazoru) v letech 1999-2000 nejlepsi retailovou bankou v CR (vratte se mentalne do roku 2000): moznost disponovat penezi na kterekoliv pobocce ci poste, na mnoha mistech i v sobotu! IPB Homebanking (stav jaro 2000 !sic!): prikazy k uhrade, trvale prikazy, svoleni k inkasu, inkasa, sporici ucty, terminovane vklady, prikazy k uhrade do zahranici. To vsechno za doslova lidove ceny (v porovnani s E-bankou). Problem je, ze od prevzeti CSOB je nulovy vyvoj, takze naskok pred konkurenci uz je davno pryc. Takovehle manazerske selhani by zaslouzilo aktivaci zlatych padaku.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2002 12:00 | TGP

Přesně tak, nebýt Poštovní spořitelny, mají lidí na malých městech a ve vesnicích docela problém. Otázkou samozřejmě je, zdali pošta maximalizuje své příjmy z kontraktu nebo ne, ale to už je jiná diskuse...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 11. 2002 11:25 | Dan Lukeš

Poštovní spořitelna je pro ČSOB velmi klíčová, protože jí umožňuje být v podstatě všude. Navím má PS podporu státu, neboť zajišťuje bankovní služby i na malých městech, kde by jinak žádná banka nebyla a lidé by museli za finančníma službama cestovat do větších měst.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2002 11:18 | Jan Markovič

Myslím, že GE by se PS docela hodně hodila, aspoň by zase mohli vykázat zajímavý nárůst a hlavně se dostat skrze celou republiku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2002 10:53 | Petr Bednařík

Velmi hezká ilustrace, ta střídající loga se vám dost povedla :-)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2002 9:11 | The ČSOB Insider

Hlavní význam byl v pobočkách a klientech banky IPB, ne dceřinné Poštovní spořitelny.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Andrej Babiš

podnikatel, Agrofert

Radovan Krejčíř

podnikatel a kriminálník

Andrej Babiš
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů
×
Radovan Krejčíř
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 4 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services