Co chystá stát v oblasti bytové politiky?

Martin Zika | | 5. 11. 2002 | 26 komentářů
Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec představil své priority v oblasti bydlení. Náměstek ministra financí Jaroslav Šulc na téže akci nastínil vizi diametrálně odlišnou. Kam se bude podpora bytové výstavby ubírat?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2002 7:59, :-(

Zdedil jsem domek na vesnici s najemniky za regulovane najemne. Jeho vyse nekryje naklady na udrzbu. Ja nemam kde bydlet, vzal bych si hypoteku, ale bez 3% dotace uroku na ni nebudu asi mit, jenze dotaci nedostanu protoze prijemcenesmi vlastnit nemovitost.... Ach jo :-(((

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 11. 2002 11:09, urubkova

No vidíte, načerno pronajaté byty - to je ono. Načerno pronajaté byty = byty, co někdo drží vedle toho svého. Takže je jich dost. :o)

Zobrazit celé vlákno

-10
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 26 komentářů)

13. 11. 2002 13:14 | TGP

A jak by podle vas melo to reseni vypadat? Srovnani najemneho, zmena systemu statnich podpor, lepsi vymahatelnost prava - vam to prijde malo? Myslim, ze po tech letech necinnosti je to velmi dobry vysledek a pokud by se Nemcovi podarila jen polovina, bylo by to nejvic ze vsech dosavadnich ministru!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 11. 2002 12:54 | Dagmar Šillerová

Paní Grabmüllerová je architekt a nikoli ekonom, bez kterého žádný pořádek do bydlení neuděláte. Bohužel je to znát i na koncepci bydlení, kde není ani náznak nějakého ekonomicky zdůvodnitelného koncepčního řešení.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 11. 2002 7:59 | :-(

Zdedil jsem domek na vesnici s najemniky za regulovane najemne. Jeho vyse nekryje naklady na udrzbu. Ja nemam kde bydlet, vzal bych si hypoteku, ale bez 3% dotace uroku na ni nebudu asi mit, jenze dotaci nedostanu protoze prijemcenesmi vlastnit nemovitost.... Ach jo :-(((
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2002 6:50 | Ahoj

Kdysi jsem četl názor nějakého ekonoma že regulované nájemné působí dlouhodobě větší škody jak bombardování. A plně s tímto názorem souhlasím.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2002 19:31 | sokrates

Obávám se že problém bytové politiky dosáhl takových rozměrů že sebelepší ministr s prázdnou státní kasou, nemá šanci něco změnit. Ani za pomoci deregulace nájemného, zvláště pak, když miliardy státních dotací na bydlení se strácejí prostřednictvím st.spořitelen za pomoci různých triků v nákupech spotřebního zboží,automobilů a exotických rekreacích.Bohužel v převážné většině u movitějších občanů, kteří bydlí v regulovaném nájemném!! Totéž platí o daňových úlevach,čím bohatší občan, tím větší daňové úlevy na podporu výstavby jejich rezidencí!! Nejširší sociální vrstva obyvatelstva která na pořízení vlastního bydlení nemá dostatečné přijmy,musí však, štědrost státní kasy pro bohaté, dotovat ze svých daní!! Smutné je že musejí finančně krvácet při placení v načerno pronajatých bytech!!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2002 18:57 | Stanislav Kubů

A proč by ne? Teď konečně mají v ministrovi podporu a i MF se bude snažit výši dávek na bydlení omezit - poprvé tedy mají společný cíl, nebo ne?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2002 18:09

Paní Grabmullerová je jistě velmi schopná a inteligentní žena. Na prosazení takovéto zásadní reformy to však nemůže stačit. Navíc spolupráce s MF je v této oblasti velmi špatná, chybí vhodné politické klima. Tým lidí na MMR není nový, pracuje již déle a výrazných vysledků mu nebylo dopřáno ( tedy v této oblasti). Jiří Pácal
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2002 14:23 | Pavel Prokop

Proč myslíte, že současný ministr na reformy nestačí? Tým má za sebou docela slušný, ne? Třeba paní Grabmulerová je velmi kvalitní odborník, schopný připravit dobré podklady.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 11. 2002 13:44 | Jiří Pácal, ceh@ceh.cz

Regulace nájemného je nemravná a asociální. Uměle a zbytečně zvýhodňuje úzkou část obyvatelstva na úkor ostatních. Je demotivující pro vlastníky objektů z hlediska případného zlepšování technického stavu budov. Neméně důležitou součástí "bytové reformy" je změna Občanského zákoníku, jehož současné znění výrazně usnadňuje podvodné jednání při pronájmu bytu. Myslím , že současný ministr na reformy nestačí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2002 9:51 | Ladislav Majer

Jenže ono spolu s exodem z PRahy rychle porostou i ceny mimo hlavní město v místech jako je Beroun, Slaný či Kladno. Za pár let bude ten rozdíl poměrně malý, ovšem nedostatečná dopravní infrastruktura bude znamenat strávit cestou do práce a z práce třeba tři hodiny v autě či v autobuse. Pak je otázka, zdali raději opravdu nezůstat v Praze...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2002 22:31 | Jason

Bytu je nadbytek, jenomze majitele soucasna regulacni (lidi si drzi byt, ac v nem nebydli, pro strycka Prihodu, ci nebydli v byte, ktery by jim velikosti odpovidal) a hlavne legislativni situace (najemnika z bytu dostanou jen obtizne) nenuti volne byty pronajimat. Navic po deregulaci rada lidi zjisti, ze v Praze (Brne...) bydlet vubec nepotrebuje - je to pro ne zbytecne drahy luxus a prestehuji se nekam do mensiho mesta.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2002 10:53 | TGP

Naprosto souhlasím, jen si nejsem jistý, že by se nájmy ustálily poblíž regulované hranice. Třeba v Praze bych čekal nájmy alespoň na dvojnásobku současného regulovaného nájmu, ne-li víc.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2002 10:50 | Lukáš Patrik

Jsem poměrně pesimista, plán je to sice velkolepý, ale nemyslím si, že Němec bude mít dostatek síly potřebné změny prosadit. Snad až bude většinová pravicová vláda, bude-li ještě kdy...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 11. 2002 9:35 | honza

Držím palce aby němcova reforma proběhla, at už se konečně děje !! a ať to nedopadne jako reforma sociálního/penzijního systému, o které se mluví už X let bez výsledku. Tak velkému příspěvku na stavební spoření nerozumím, proč stát přispívá lidem na spoření tak nehoráznou částkou, navíc když úrokové sazby klesly na úplně jiné hodnoty, opravdu nechápu. Jestli se s tím nepohne do příštího roku tak už v tomto volebním období budou jen kosmetické změny. P.S. navíc mám hypotéku bez státní podpory:(
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2002 12:44 | TL

Rozdil je v tom, ze po deregulaci by neplatili na cerno pronajimajicim najemnikum, kteri penize nezdani, ale majitelum, ktery by prijem castecne pouzil na udrzbu, castecne na dane (diky vyssimu najmu by vykazoval zisk) a mozna by z utrzenych penez postavil pudni byt aby vydelal jeste vice.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2002 12:23 | TL

Znam podobny pripad. Pro duchodkyni je jiz i regulovane najemne v 3+1 prilis vysoke. Vysoke jsou ale i naklady na topeni atd. Duchodkyne by se rada prestehovala do mensiho (1+1 nebo 2+kk). Ale na volnem trhu by platila stejne jako v tom 3+1, takze to mozne neni. Dalsi moznosti je vymena, se kterou ale musi souhlasit majitel - ten ale z pochopoitelnych duvodu nesouhlasi, protoze chce byt uvolnit a ne v nem zase jine najemniky, kteri navic na rozdil od stavajici najemnice mohou byt hlucni, neplatici atd. I ta duchodkyne nadava na zbytecne velke 3+1, ale ma smulu.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2002 12:19 | TL

Spousta lidi si neuvedomuje, ze deregulace neznamena rust najmu na uroven cerneho trhu, ale zustane nekde mezi, spise blize te regulovane hranici. Zaroven jsem kdesi jsem cetl, ze jakasi instituce pokusila modelovat co to udela financne. Vysledkem bylo, ze by majitele bytu vykazovali urcity zisk (na ten maji prece v primerene vysi pravo), ktery by vsak zdanovali. U prijmu z pronajmu je obtizne danove uniknout jako u remeslnika, ktery rad odvede praci bez dokladu a bez faktury, protoze obe strany majitel i najemce maji zajem o smlouvu o najmu a maloktery majitel do ni da nizsi najemne s tim, ze zbytek pujde bokem (co kdyby pak najemnce platil dle smlouvy). Zaroven je pro berni uredniky snadne zjistit ze existuje byt, ktery lze pronajimat a je-li obsazeny nebo prazdny. Zkratka danove prijmy statu by vzrostly. A spocita-li se, kolik by stat zaroven musel platit na socialniho davkach lidem, kteri si najemne nemohou dovolit, vysledek byl ze i pri zavedeni socialnich davek na uhradu najemneho primerene velkeho bytu by stat porad zustal v plusu. Ono totiz ne kazdy najemnik s regulovanym najmem je socialne potrebny.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2002 12:05 | PatrikP

Ano, už dávno se přimlouvám za deregulaci nájemného, vždyť ve svém dusledku by ceny potom měli klesnout a né pořád stoupat k výšinám.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2002 11:10 | TGP

Realistický by byl v případě jednobarevné vlády. V takto slabé koalici je podle mě velkou otázkou, cože se může vůbec povést...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 11. 2002 11:09 | urubkova

No vidíte, načerno pronajaté byty - to je ono. Načerno pronajaté byty = byty, co někdo drží vedle toho svého. Takže je jich dost. :o)
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Pajonk

podnikatel, Centr Group

Michal David

hudebník a podnikatel

Jaroslav Pajonk
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michal David
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services